Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

wyje pompa od wspomagania

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 21 lut 2015, 13:16

JAk jeździsz samochodem i potrzebujesz niezawodnego środka lokomocji, to wymieniaj. Bo taka logika jak mechanika, żeby poczekać aż padnie... może niech najlepiej padnie na wyjeździe w trasie...

Wymiana i z głowy :)

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 22 lut 2015, 13:32

Mi tez troche wylo zajrzalem w zbiorniczek a tam kawa doslownie a nie zielony ladny plynek. Plukanka i wymiana plynu na nowy pomogla i mam spokoj do dzis A tez chcialem zmieniac pompe...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 23 lut 2015, 09:01

Bosz... Nie rozumiem logiki niektórych mechaników <zalamka> :
muzyk177 pisze:Kiedy byłem u mechanika powiedział mi żebym nie wymieniał oleju bo pompa jest na wykończeniu, szkoda kasy i płynu. Powiedział mi żebym czekał jak padnie do końca a potem wymienił całą pompę i olej.
Wymieniaj płyn zgodnie z procedurą opisaną gdzieś tutaj na Forum, tj płukanka układu, dedykowany płyn do wspomagania a nie jakieś wynalazki które też czasem "mechanicy" polecają itd. <okok> Założę się że pompa po tym jeszcze długo pociągnie.

jeszcze <mysli> jeśli pompa Ci padnie, jak twierdzi mechanik, to i tak musisz zrobić płukanie, bo opiłki rozpłyną się w całym układzie. Bez tego nowej pompy nie ma co nawet zakładać. A ile tego płynu na płukanie układu zużyjesz, litr, choćby dwa? Więc jaki to koszt i oszczędność? ;)
Lektor.

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 23 lut 2015, 17:44

Co do pompy wspomagania zrob najpierw plukanke zanim wymienisz koszt to tylko 2l plynu febi zielony jakies 40zl za litr strzykawka 50ml u mnie to pomoglo jest cisza do dzis dnia. Poszukaj uzytkownika haber on mial opisane jak to zrobic ta plukanke. Sprawdz tez plyn sciagnij strzykawka jak bedzie brazowy to do wymiany. Musi byc zielonkawy. Pozdrawiam

muzyk177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2015, 21:41
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: muzyk177 » 23 lut 2015, 20:30

No właśnie wymieniłem tego samego dnia płyn co pisałem post, ponad litr poszedł na płukanie a potem zalałem świeżym, po 100km dolałem płyn bo troszeczkę ubyło i wydaje mi się że pompa chodzi lżej i ciszej, nie ma chyba co też przeżywać z wymianą pompy na razie, na to przecież przyjdzie czas jak coś :D aczkolwiek płyn dalej jest taki ciemniejszy, ale pod względem konsystencji jest o niebo lepszy.Dodam że wymieniłem płyn poprzez zlanie go przez wężyk na powrocie, żeby ten syf co tam był się nie mieszał. No nic może polata dłużej dzięki temu. Ale nie wiem czemu po wlaniu ponad litra płynu na płukanie, a potem zalaniu go ponownie świeżym kolor tak bardzo odbiega od tego co powinno być. Czyżby był tak zanieczyszczony układ że trzeba ponowić wymianę? I czy można przepłukać go np. jakimś zwykłym płynem czerwonym np atf (bo tańszy) a potem zalać SWAG albo FEBI.
Znów ją poczuć, całą siłą brać.
Łapać oddech, kiedy serce staje
Prędkość może, kiedyś zabije Cię
Lecz dziś, to ona żyć Ci daje

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lut 2015, 16:29

muzyk177 pisze:Czyżby był tak zanieczyszczony układ że trzeba ponowić wymianę?
Jak najbardziej. U kolegi w C5 poszło ok. 2,5 litra zanim kolorek był taki jak powinien być.
muzyk177 pisze:I czy można przepłukać go np. jakimś zwykłym płynem czerwonym np atf (bo tańszy) a
Nigdy w życiu! ;) Chyba że faktycznie chcesz szybciej wymienić pompę <luzik> Pompy wspomagania w C5 są bardzo uczulone na różne kombinacje, potrafią się szybko zemścić ;)
Lektor.

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 24 lut 2015, 21:02

Rob plukanke na miekkim podlozu np trawa lub piach sciagaj plyn strzykawka do zera po czym wlej nowy zakrec korek odpal motor i pokrec kiera prawa lewa kilka razy do oporu zgas motor sciagnij plyn do zera wlej nowy i ta sama procedura kilka razy i powinienes uzyskac zielonkawy plyn ja tak robilem i jest czysciutki plynek lecz zastosowalem sie do opisu operacji użytkownika " haber " on ma gdzieś to opisane dokladnie musisz poszukac. Jak zrobisz dobrze ta plukanke to powinienes miec zielony plynek ;) plukanka pomoze tylko sie pobaw i nie słuchaj zawsze mechanika oni zawsze wiekszosc Ci powie ze kup nowa czesc ;) czasem zanim do niego pojedziesz sam poczytaj na forum i sprobuj cos ogarnac bo tu mozna znalezc wiele pomocnych tematow na kazdy problem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lut 2015, 21:24

PiterekQuattro pisze:zastosowalem sie do opisu operacji użytkownika " haber " on ma gdzieś to opisane dokladnie musisz poszukac.
viewtopic.php?p=484742&highlight=#484742

<okok>

Pierwsza strona w tym temacie ;)
Lektor.

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 24 lut 2015, 21:32

O wlasnie dokladnie o ten temat mi chodzilo <okok> sposob jest naprawde skuteczny na moim przykladzie sie sprawdzil i chodzi pompa super jest teraz blotko gdzie niegdzie wiec idealne warunki podloza do tego zabiegu :)

muzyk177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2015, 21:41
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: muzyk177 » 25 lut 2015, 09:35

Zastosuje się do waszych rad, wielkie dzięki :)
Znów ją poczuć, całą siłą brać.
Łapać oddech, kiedy serce staje
Prędkość może, kiedyś zabije Cię
Lecz dziś, to ona żyć Ci daje

Awatar użytkownika
czarnycp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2010, 16:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: czarnycp » 26 lut 2015, 15:39

muzyk177, kup 2 butelki oryginalnego płynu z aso lub z sieci, jedna do płukania a druga do zalania, jak miałem zamiennik po zakupie auta to miaglownica dziwnie BARDZO denerwująco piszczała i już kilka razy trafiłem na opis takiej przypadłości a poza tym ori na pewno trochę lepszy dla schorowanej pompy :) Bankowo łopatki po bieżni będą lepiej chodzić na świeżym płynie bez zanieczyszczeń i będzie trochę ciszej w skrajnych położeniach...

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 26 lut 2015, 16:31

Intercars i kupuj ori FEBI :)

strs6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2015, 13:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: strs6 » 26 lut 2015, 17:13

Witam. Jakieś 2-3 dni temu postawiłem samochód do garażu. Dziś chciałem wyjechać, lecz gdy zapaliłem silnik zaczęła strasznie wyć pompa wspomagania (nawet, gdy kręciłem kierownicą). Dodam, że nigdy wcześniej pompy nie słyszałem, aż tu nagle taka niespodzianka :(
S6 C5 - w posiadaniu
RS6 C5 - plany

Przem@S

Post autor: Przem@S » 26 lut 2015, 20:33

Panowie przy mocnym skrecie prawo/lewo ja pompa piszczy to wymiana oleju też pomoże?

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 27 lut 2015, 23:45

Sprawdz najpierw plyn jaki kolor ma sciagnij strzykawa jak bedzie brazowy to wymien musi byc zielonkawy przezroczysty polecam febi zielony

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga