Witam
Na początku przedstawię moje auto
AUDI A6 C7 ALLROAD 3.0 TFSI 311KM QUATTRO
ROK PR. 2012 model 2013
Skrzynia : TIPTRONIK
Przebieg : 30 tyś km
POWYPADKOWE!!!!!!!!!!!!!!!!
Samochód był uderzony z prawej strony.
Poza przywiniętą prawą podłużnicą , był również udeżony lekko w prawe koło tak że lekko przygięło drążek kierowniczy i koło poszło 15mm do tyłu.
Kołyska również była lekko przestawiona.
Samochód został perfekcyjnie naprawiony w autoryzowanym serwisie blacharskim AUDI.
Wymienione zostało:
-wahacze górne
-zwrotnica
-wahacze dolne
-kołyska
-poduszki pod silnikiem
-półoś prawa
Geometrycznie ( pomiary na płycie , geometria kół przód i tył ) samochód jest teraz w tolerancjach fabrycznych.
PROBLEM jaki mam to - przy pełnym skręcie w lewo lub w prawo , tylko podczas dodania gazu , powstają drgania ( głuchy , tępy odgłos ) przenoszone na całe nadwozie , odczuwalne również na kierownicy.
Przy jedździe na wprost , w momencie dodania gazu ( im większe obciążenie tym obiaw bardziej odczuwalny) także odczuwam drgania , zwłaszcza na kierownicy , może nie aż tak duże ja w przypadku skrętu , ale jednak ewidentne .
Były różne hipotezy :
-uszkodzona półoś przednia prawa
-uszkodzona , poduszka pod skrzynią
-uszkodzona podpora wału ( wał pędny )
-poduszki pod silnikiem
-nie osiowo ustawiony silnik w SPAM do wału pędnego
-uszkodzony torsen ( został również wymieniony na inny )
-zła geometria kół
-błędy do ABS , ESP , ASR itp
-uszkodzone łożysko w kole
-uszkodzona skrzynia w części mechanicznej albo automatycznej
-uszkodzony amortyzator
-zły olej lub jego mały stan w torsenie oraz w skrzyni
-złe lub nierówne ogumienie
-źle wyważone lub krzywe koła
Wszystkie te przyczyny zostały wyeliminowane albo poprzez wymianę części na nowe albo przez ich dokładne zdiagnozowanie.
JEDYNA RZECZ jaka została to LUZ NA PRAWEJ PIAŚCIE WYCHODZĄCEJ OD SKRZYNI BIEGÓW DO KTÓREJ PRZYKRĘCA SIĘ PÓŁOŚ
Mianowicie , gdy chwycić za półoś ( auto podniesione na podnośniku , koła odprężone ) wykazuje ona minimalne luzy , góra-dół , tak prawa jak i lewa , jednak ruszając prawą półosią luz ten jest również na piaście która wychodzi ze skrzyni ( do której przykręca się półoś )
Luz ten jest około 1mm sumarycznie , góra-dół
CZY TO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ MOICH OBJAWÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bardzo proszę o odpowiedź
Jeżeli ktoś by mógł ewentualnie powiedzieć co uległo uszkodzeniu że ten luz się pojawił i czy wymiana tego elementu jest problematyczna.
Będę bardzo wdzięczny.
luz na prawej piaście skrzyni biegów , mocujacej przegób
Słyszałem o tym zjawisku.
A słyszałem w serwisie skrzyń automatycznych i że właśnie kiedy pojawia sie luz na półosi to są poważne kłopoty . Dam Ci namiar na ten serwis i proponuje tam zadzwonić i pogadać.
Szczegółów nie pamiętam ale jak wymieniałem ostatnio olej to sobie pogadaliśmy na temat skrzyń i tego zjawiska w S-tronicu
http://www.automat.gd.pl/
A słyszałem w serwisie skrzyń automatycznych i że właśnie kiedy pojawia sie luz na półosi to są poważne kłopoty . Dam Ci namiar na ten serwis i proponuje tam zadzwonić i pogadać.
Szczegółów nie pamiętam ale jak wymieniałem ostatnio olej to sobie pogadaliśmy na temat skrzyń i tego zjawiska w S-tronicu
http://www.automat.gd.pl/
Tomek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga