[S6 C5] Błąd poziomowania reflektorów
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[S6 C5] Błąd poziomowania reflektorów
Cześć, błąd wisi u mnie już dłuższy czas ale nie chciało mi się tym zajmować, jednak już zaczyna mnie denerwować bijący w oczy pomarańczowy komunikat na FISie..
Błąd pojawił się z dnia na dzień już jakiś czas temu, światła się poziomują po włączeniu zapłonu, wcześniej robiły to po odpaleniu, ręczna adaptacja nic nie daje, silniczki pracują, choć przy adaptacji komputerowej słychać było dźwięk jakby przeskakiwania jakiejś zębatki gdy schodziły na dół. Usuwanie błędu nic nie daje. Jakieś pomysły?
We wtorek będę miał kabel to podam konkretne dane dotyczące błędu.
Błąd pojawił się z dnia na dzień już jakiś czas temu, światła się poziomują po włączeniu zapłonu, wcześniej robiły to po odpaleniu, ręczna adaptacja nic nie daje, silniczki pracują, choć przy adaptacji komputerowej słychać było dźwięk jakby przeskakiwania jakiejś zębatki gdy schodziły na dół. Usuwanie błędu nic nie daje. Jakieś pomysły?
We wtorek będę miał kabel to podam konkretne dane dotyczące błędu.
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Pisi, podepnę drugi moduł i dam znać w temacie
[ Dodano: 2014-12-17, 15:53 ]
Ehhh nie przyszedł mi kabel jeszcze do podłączenia do kompa, ale moduły zamieniłem. Teraz błędu nie ma ale światła się nie poziomują, właściwie to teraz mam takie zjawisko że bez modułu nie ma błędu, na starym module nie ma błędu i na nowym też, ale w żadnym przypadku światła się nie poziomują. Można to będzie jakoś przez komputer ustawić żeby się poziomowały?
[ Dodano: 2014-12-17, 15:53 ]
Ehhh nie przyszedł mi kabel jeszcze do podłączenia do kompa, ale moduły zamieniłem. Teraz błędu nie ma ale światła się nie poziomują, właściwie to teraz mam takie zjawisko że bez modułu nie ma błędu, na starym module nie ma błędu i na nowym też, ale w żadnym przypadku światła się nie poziomują. Można to będzie jakoś przez komputer ustawić żeby się poziomowały?
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko fajnie tylko przed zabawą w zamiany modułów poziomowanie działało, zobacz 1 post w temacie. Więc silniczki są okej, wilgoć też można wykluczyć.
[ Dodano: 2014-12-23, 14:54 ]
Ktoś ma jakiś pomysł?
Odpowiada za to może jakiś bezpiecznik? Który?
Edit. Znalazłem: viewtopic.php?t=8147
Idę sprawdzić bezpieczniki
[ Dodano: 2014-12-23, 15:07 ]
Bezpieczniki są okej
[ Dodano: 2014-12-23, 14:54 ]
Ktoś ma jakiś pomysł?
Odpowiada za to może jakiś bezpiecznik? Który?
Edit. Znalazłem: viewtopic.php?t=8147
Idę sprawdzić bezpieczniki
[ Dodano: 2014-12-23, 15:07 ]
Bezpieczniki są okej
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Na wstępnie należałoby ustalić czy masz regulację świateł statyczną czy dynamiczną. W audi wychodziły dwa typu, i oba różnią się modułami oraz sposobem podłączenia.
Najpierw moduł statyczny (nie kojarzę teraz numerów) ale posiada wtyczkę z 13pinami.
styk 1 - przewód biało-niebieski - prędkość pojazdu
styk 2 - przewód zielony - linia komunikacyjna K
styk 3 - przewód liliowo-biały - sygnał nastawy z czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 4 - przewód liliowo-brązowy - sygnał nastawy z czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 5 - przewód żółty - sygnał włączenia świateł mijania
styk 6 - przewód brązowo-biały - sygnał nastawczy wysyłany do silników w reflektorach
styk 8 - przewód liliowo-czarny- masa dla czujnika położenia z tylnego zawieszenia
styk 9 - przewód liliowo-zielony - masa dla czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 10 - przewód brązowy - masa pojazdu
styk 11- przewód liliowo-żóły - + dla czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 12 - przewód liliowo-czerwony - + dla czujnika położenia z tylnego zawieszenia
styk 17 - przewód zółto-zielony - +12V zasilanie z bezpiecznika nr 10 (5A), który jednocześnie zasila silniczki regulacji. Pojawia się to napięcie dopiero po przekręceniu stacyjki
styk 20 - przewód brązowy - masa pojazdu
Co możesz sprawdzić:
Na pewno czy moduł dostaje zasilanie +12V styk 17, następnie czy jest poprawna masa styki 10 i 20. Oczywiście sprawdź również przejście pomiędzy stykiem nr 2 a kostką diagnostyczną - styk nr 7 przewód zielony.
Dodatkowo czy podaje się +12V po włączeniu świateł mijania - styk 5, czy jest jakieś napięcie pomiędzy stykami 12 i 8 oraz 11 i 9, oraz czy jest jakieś napięcie na stykach 3 i 4. Dodatkowo powinieneś móc też odczytać jakieś napięcie na styku nr 6
Jeżeli będziesz miał te napięcia, to moduł zdaje się pracować poprawnie.
Teraz pora na moduł dynamicznej kontroli (zdaje się że taki jest u Ciebie - wnioskuję to po kontrolce na liczniku z błędem działania):
Podłączony jest kostką z 19 stykami:
Styk nr 1 - przewód brązowo-biały - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 6 lampy)
Styk nr 2 - przewód żółto-szary - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 3 lampy)
Styk nr 3 - przewód brązowo-biały - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 6 lampy)
Styk nr 4 - przewód brązowo-niebieski - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 4 lampy)
Styk nr 5 - przewód zółto-zielonu - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 2 lampy)
Styk nr 6 - przewód brązowo-niebieski - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 4 lampy)
Styk nr 7 - przewód zółto-liliowy - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 2 lampy)
Styk nr 8 - przewód liliowy - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 3 lampy)
Szczerze to nie wiem na jakiej zasadzie przekazywane są informacje do silniczków - jakie sygnały tamtędy idą. Na pewno będzie +12V oraz na pewno GND, pewnie będzie informacja z rezystora o aktualnym położeniu, i pewnie jakieś napięcie sterujące - ale to tylko moje domniemanie. Jedyne co mogę poradzić to sprawdzić przejście pomiędzy modułem a lampami w samochodzie - w ten sposób wykluczysz uszkodzenie w okablowaniu.
Jedziemy dalej
Styk nr 9 - przewód zółto-zielony - +12V z bezpiecznika nr 10 (5A)
Styk nr 10 - przewód brązowy - masa pojazdu
Styk nr 11 - przewód zółto-niebieski - to jest sygnał dla licznika że coś jest nie tak (zapal błąd)
Styk nr 13 - przewód biało-czarny - podłączenie do czujnika prędkości samochodu
Styk nr 14 - przewód zielony - linia diagnostyczna K
Styk nr 15 - przewód liliowo-biały - przewód z położeniem przedniego czujnika na wahaczu
Styk nr 16 - przewód liliowo-brązowy - przewód położenie tylnego czujnika na wahaczu
Styk nr 17 - przewód zółty - przewód z +12V po włączeniu świateł mijania
Styk nr 18 - przewód niebieski - przewód z wzbudzeniem które idzie do alternatora (z jakiegoś powodu pewnie w ten sposób moduł jest informowany że jest uruchomiony silnik)
Styk nr 19 - przewód liliowo-żóły - + dla czujników położenia na wahaczach (przód i tył)
Styk nr 20 - przewód liliowo-zielony - - dla czujników położenia na wahaczach (przód i tył)
O tym systemie wiem mało - nie mam go w swoim samochodzie - co Ci mogę poradzić - przede wszystkim sprawdzić zasilanie - czy jest +12V na styku nr 9, oraz czy jest poprawna masa na styku 10. Następnie czy jest przejście do gniazda diagnostycznego do styku nr 7. Możesz też zerknąć co jest generowane na styku nr 11 (czy masa, czy jakieś napięcie), możesz sprawdzić czy dostarczany jest sygnał +12V po włączeniu świateł styk 17, czy pojawia się napięcie na styku 18 po włączeniu silnika.
Oraz czy jest napięcie pomiędzy stykami 20 i 19, i czy są jakieś odczyty napięcia na stykach 15 i 16.
W sumie kluczowe jest podłączenie się Vagiem z modułem - możesz spróbować zrobić to na krótko - tzn:
Styk nr 14 wpiąć do wtyczki od Vaga, dodatkowo na styk 4 i 5 wtyczki Vag podłączyć mase pojazdu, a na styk 1 i 16 napięcie +12V (najlepiej po jakimś bezpieczniku) - możesz na przykład wziąć ze styku nr 9
Sporo tego wyszło - Życzę powodzenia w lokalizacji błędu.
Najpierw moduł statyczny (nie kojarzę teraz numerów) ale posiada wtyczkę z 13pinami.
styk 1 - przewód biało-niebieski - prędkość pojazdu
styk 2 - przewód zielony - linia komunikacyjna K
styk 3 - przewód liliowo-biały - sygnał nastawy z czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 4 - przewód liliowo-brązowy - sygnał nastawy z czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 5 - przewód żółty - sygnał włączenia świateł mijania
styk 6 - przewód brązowo-biały - sygnał nastawczy wysyłany do silników w reflektorach
styk 8 - przewód liliowo-czarny- masa dla czujnika położenia z tylnego zawieszenia
styk 9 - przewód liliowo-zielony - masa dla czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 10 - przewód brązowy - masa pojazdu
styk 11- przewód liliowo-żóły - + dla czujnika położenia z przedniego zawieszenia
styk 12 - przewód liliowo-czerwony - + dla czujnika położenia z tylnego zawieszenia
styk 17 - przewód zółto-zielony - +12V zasilanie z bezpiecznika nr 10 (5A), który jednocześnie zasila silniczki regulacji. Pojawia się to napięcie dopiero po przekręceniu stacyjki
styk 20 - przewód brązowy - masa pojazdu
Co możesz sprawdzić:
Na pewno czy moduł dostaje zasilanie +12V styk 17, następnie czy jest poprawna masa styki 10 i 20. Oczywiście sprawdź również przejście pomiędzy stykiem nr 2 a kostką diagnostyczną - styk nr 7 przewód zielony.
Dodatkowo czy podaje się +12V po włączeniu świateł mijania - styk 5, czy jest jakieś napięcie pomiędzy stykami 12 i 8 oraz 11 i 9, oraz czy jest jakieś napięcie na stykach 3 i 4. Dodatkowo powinieneś móc też odczytać jakieś napięcie na styku nr 6
Jeżeli będziesz miał te napięcia, to moduł zdaje się pracować poprawnie.
Teraz pora na moduł dynamicznej kontroli (zdaje się że taki jest u Ciebie - wnioskuję to po kontrolce na liczniku z błędem działania):
Podłączony jest kostką z 19 stykami:
Styk nr 1 - przewód brązowo-biały - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 6 lampy)
Styk nr 2 - przewód żółto-szary - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 3 lampy)
Styk nr 3 - przewód brązowo-biały - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 6 lampy)
Styk nr 4 - przewód brązowo-niebieski - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 4 lampy)
Styk nr 5 - przewód zółto-zielonu - przewód do lewego silniczka w reflektorze (styk nr 2 lampy)
Styk nr 6 - przewód brązowo-niebieski - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 4 lampy)
Styk nr 7 - przewód zółto-liliowy - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 2 lampy)
Styk nr 8 - przewód liliowy - przewód do prawego silniczka w reflektorze (styk nr 3 lampy)
Szczerze to nie wiem na jakiej zasadzie przekazywane są informacje do silniczków - jakie sygnały tamtędy idą. Na pewno będzie +12V oraz na pewno GND, pewnie będzie informacja z rezystora o aktualnym położeniu, i pewnie jakieś napięcie sterujące - ale to tylko moje domniemanie. Jedyne co mogę poradzić to sprawdzić przejście pomiędzy modułem a lampami w samochodzie - w ten sposób wykluczysz uszkodzenie w okablowaniu.
Jedziemy dalej
Styk nr 9 - przewód zółto-zielony - +12V z bezpiecznika nr 10 (5A)
Styk nr 10 - przewód brązowy - masa pojazdu
Styk nr 11 - przewód zółto-niebieski - to jest sygnał dla licznika że coś jest nie tak (zapal błąd)
Styk nr 13 - przewód biało-czarny - podłączenie do czujnika prędkości samochodu
Styk nr 14 - przewód zielony - linia diagnostyczna K
Styk nr 15 - przewód liliowo-biały - przewód z położeniem przedniego czujnika na wahaczu
Styk nr 16 - przewód liliowo-brązowy - przewód położenie tylnego czujnika na wahaczu
Styk nr 17 - przewód zółty - przewód z +12V po włączeniu świateł mijania
Styk nr 18 - przewód niebieski - przewód z wzbudzeniem które idzie do alternatora (z jakiegoś powodu pewnie w ten sposób moduł jest informowany że jest uruchomiony silnik)
Styk nr 19 - przewód liliowo-żóły - + dla czujników położenia na wahaczach (przód i tył)
Styk nr 20 - przewód liliowo-zielony - - dla czujników położenia na wahaczach (przód i tył)
O tym systemie wiem mało - nie mam go w swoim samochodzie - co Ci mogę poradzić - przede wszystkim sprawdzić zasilanie - czy jest +12V na styku nr 9, oraz czy jest poprawna masa na styku 10. Następnie czy jest przejście do gniazda diagnostycznego do styku nr 7. Możesz też zerknąć co jest generowane na styku nr 11 (czy masa, czy jakieś napięcie), możesz sprawdzić czy dostarczany jest sygnał +12V po włączeniu świateł styk 17, czy pojawia się napięcie na styku 18 po włączeniu silnika.
Oraz czy jest napięcie pomiędzy stykami 20 i 19, i czy są jakieś odczyty napięcia na stykach 15 i 16.
W sumie kluczowe jest podłączenie się Vagiem z modułem - możesz spróbować zrobić to na krótko - tzn:
Styk nr 14 wpiąć do wtyczki od Vaga, dodatkowo na styk 4 i 5 wtyczki Vag podłączyć mase pojazdu, a na styk 1 i 16 napięcie +12V (najlepiej po jakimś bezpieczniku) - możesz na przykład wziąć ze styku nr 9
Sporo tego wyszło - Życzę powodzenia w lokalizacji błędu.
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga