Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Nierówna praca silnika

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 gru 2014, 00:17

Mazdomania pisze:P.S. Cylinder 5 to pierwszy od pasa przedniego po stronie kierowcy ?
Tak.
Skoro chcesz wymienić komplet - ok, ale z cewką zmień tą jedną świecę, a resztę zrobisz jak będziesz miała czas.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 gru 2014, 13:07

No, więc u mnie w oryginale także są cewki Hitachi ;). W ASO Lublin tylko na zamówienie z Niemiec - 230zł i czas oczekiwania minimum tydzień, ale prawdopodobny termin dostawy po nowym roku. W sklepach motoryzacyjnych "od ręki" były tylko BERU (i taką kupiłam) 170zł :| Świece do silnika ANK w motoryzacyjnym NGK - 56zł/szt, ASO - 60zł/szt i dostawa będzie na jutro :)
Świeca z tej uszkodzonej cewki po ostatnich wariacjach i przebiegu 35tkm. wyglądała tak (jakość zdjęcia mała, bo robione telefonem):
Obrazek

Z zwenątrz kompletnie nigdzie nie uszkodzona, w bardzo dobrym stanie. Teraz do soboty zrobię 700-800km i zobaczymy czy wszystko ok, czy coś jeszcze nie tak.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 16 gru 2014, 13:57

U mnie zmieniłem cewki na Beru i póki co nie widze jakiś niedomagań. Część siedzi ori Hitachi a część nowych Beru. Świeczki NGK R spokojnie dadzą rade.

Co lepsza u mnie uszkodzona cewka nie wywalała błędu.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 gru 2014, 14:09

Nie wywali błędu, ale łatwo zdiagnozujesz, podglądając napięcia na cewkach w VAGu.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 16 gru 2014, 14:11

Wiem, ale nie musiałem się podpinać. Po odpleniu od razu po wydechu poznałem, że padła świeca lub cewka. Odczyty tylko pomogły znaleźć która to :-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 gru 2014, 21:57

Obecnie u mnie siedzą NGK R :)

Chłopaki podpowiedzcie jak za pomocą VAG-a mogę sprawdzić pozostałe cewki i jakie napięcie powinny mieć.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 18 gru 2014, 00:00

Ja przy wymianie najpierw świec potem przewodów i na końcu cewek co było analogiczne z powodu
1. wypalonej jednej świecy i reszta tez nie za bogata po 60000km w/g historii ASO
2. potem odkrytej wypalonej końcówki przewodu przy cewce
3. no i na końcu jak już wszystko miałem nowe postanowiłem wymienić cewki
zmierzyłem stare BERU przewody 4szt równo 5ohm, 2szt 5,94 i 5,56
Nowe NGK Made in Japan dwa równo 5ohm a reszta zbliżona +/- 0,2ohm

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2014, 08:33

Ale ANK nie ma przewodów zapłonowych.
Gosia, po południu sprawdzę który to dokładnie blok pomiarowy,pamiętam, że w przedziale 10-20 i były zaraz przed/za blokami pomiarowymi missfire.
Jak sprawdzić? Ustawiasz blok pomiarowy dla cewek i przyspieszasz, przy obciążeniu cewki powinny podnosić napięcie, u mnie było ~2.5V, przy obciążeniu sprawne cewki podnosiły napięcie do ~3.6V, uwalona cewka trzymała napięcie na niezmienionym poziomie (~2.5V)
Jednocześnie możesz sobie podejrzeć blok pomiarowy z missfire i potwierdzić, że na konkretnej cewce i cylindrze napięcie się nie podnosi i wypada zapłon.
Masz wtedy 100%pewność. U mnie przy pełnym bucie na 2 cylindrze po prostu nie palił, liczba wypadających zapłonów rosła równie szybko, co dług publiczny na liczniku Balcerowicza <okok>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 gru 2014, 09:20

Dzięki wielkie Mateusz <okok> Poszukałam trochę w necie na temat sprawdzania cewek w ANK i znalazłam info na jednym z forum, że nie da się VAG-iem sprawdzić <rotfl> ale jednocześnie znalazłam inną stronkę. Co prawda nie ma rozpiski do ANK, ale jest do BAS (z olka):
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 402.html#1
Missfire jest na kanałach 15-17, czyli przed będą cewki <okok>
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2014, 09:44

Poszukaj w VAGu czegoś w stylu "coil voltage"

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 gru 2014, 23:08

Dzisiaj przepatrzyłam i w zakresie 10-20 nic co by wskazywało na napięcie cewek nie znalazłam. ;/ Jedyne co by mogło chyba być to grupy 26-27 i zrobiłam na jałowym:
http://vaglog.pl/log_197305.html
ale to by znaczyło, że 7 cewek (łącznie z nową) padło :| jeśli to dobre grupy to w sobotę zrobię loga dynamicznego. Na jałowym nie złapało missfire na żadnym cylindrze.
bloku, prośba, jak możesz to zerknij w jakim bloku w naszych silnikach sprawdza się napięcie na cewkach.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 18 gru 2014, 23:55

Jutro podejrze jak to u mnie wygląda. Dam znać :-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 gru 2014, 23:58

Będę wdzięczna ;)
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 19 gru 2014, 08:33

Zrób dynamicznie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 gru 2014, 13:40

Mega dziwna sprawa ;| Zrobiłam dynamiczne dla grup missfire i dla tych (chyba) od cewek i wygląda to tak:
http://vaglog.pl/log_197455.html
http://vaglog.pl/log_197462.html
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga