Rozładowuje sie aku po nocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Ty chcesz chyba abym troche po schodach pobiegał z kompem do auta
A tak poważnie to spoko jutro podepne sie jeszcze raz i wrzuce pozostałe bloki bo dziś mi sie juz nie chce....
A wstepnie coś wnioskujesz?
[ Dodano: 2014-12-20, 12:23 ]
Byłem dziś u elektryka....
Pobór prądu na postoju jest najpierw 0.41a i po chwili robi się 0,01A także prądu mówi żę nie pobiera.
Aku testował i jest sprawny.
Ładowanie jest w normie, różnica miedzy kołkami pod maską a akumulatorem jest minimalna ale po czasie się normuje. Mówił że różnica będzie bo aku jest z tyłu i jest troche drogi po kablach dlatego na początku będzie różnica.
Nie mam wizji. Teraz od tyg jest wszystko ok a aku.
A tak poważnie to spoko jutro podepne sie jeszcze raz i wrzuce pozostałe bloki bo dziś mi sie juz nie chce....
A wstepnie coś wnioskujesz?
[ Dodano: 2014-12-20, 12:23 ]
Byłem dziś u elektryka....
Pobór prądu na postoju jest najpierw 0.41a i po chwili robi się 0,01A także prądu mówi żę nie pobiera.
Aku testował i jest sprawny.
Ładowanie jest w normie, różnica miedzy kołkami pod maską a akumulatorem jest minimalna ale po czasie się normuje. Mówił że różnica będzie bo aku jest z tyłu i jest troche drogi po kablach dlatego na początku będzie różnica.
Nie mam wizji. Teraz od tyg jest wszystko ok a aku.
- pieniek812
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
- Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND
Już wczesniej pisałem że możesz mieć ujście na kablach.... Jezeli wszystko jest ok i twoj elektryk twierdzi ze wszystko gra to co nam zostaje??....Ja w swoim założyłem(tzn. elektryk mi załozył) dodatkowy kabel, i juz nie pamietam kiedy rano nie odpalił. oby jak najdłużej:-)Zapytaj go czy mogło pojśc oczko na kablach i prąd ucieka gdzieś, ponoć to bardzo prawdopodobne... tak przynajmniej mowi mój elektryk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
A tak sie zastanawiam z alternatorem.... Mi pokazuje ladowanie ponizej 14v ....
A teraz w sobote wymienialismy u brata w oplu alternator bo w starym polecialy lozyska i kupilismy uzywke i po zalozeniu sprawdzalismy ladowanie to u niego pokazywalo 14,3-14,4V.
Wiec zastanawiam się co zrobić aby mój alternator w audi tak ladował? Czy tam sie wymienia legulator napiecia czy cos innego?
A teraz w sobote wymienialismy u brata w oplu alternator bo w starym polecialy lozyska i kupilismy uzywke i po zalozeniu sprawdzalismy ladowanie to u niego pokazywalo 14,3-14,4V.
Wiec zastanawiam się co zrobić aby mój alternator w audi tak ladował? Czy tam sie wymienia legulator napiecia czy cos innego?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zaba84, w audi c6 to ładowanie wygląda troszkę inaczej bo nie tylko odpowiada za to regulator napięcia.Sam ostatnie dwa dni walczyłem z ładowaniem w swojej c6 zaznaczę że mam akumulator 110Ah stanowczo za duży niż przewiduje producent.
Pokonuje krótkie odcinki i akumulator nie jest doładowany moje ładowanie mierzone pod maską i na aku wynosiło 13,3 więc za mało.Zakupiłem drugi alternator, moduł akumulatora i zabrałem się za czyszczenie przewodów od masy, ładowania i rozrusznika.Wszystko oczyszczone jak nowe zmieniony alternator i moduł auto złożone odpalam silnik sprawdzam napięcie a tu ładownie 13,48 normalnie masakra ostatni pomysł jaki przyszedł mi do głowy to podmiana akumulatora. Wsadziłem aku 74Ah troszkę mały ale do testów a swój
podłączyłem pod ładowanie małym prądem na kilka godzin poza autem.
Na aku za małym ale dobrze naładowanym wynik 13.98 i 14.1 więc wszystko ładnie
teraz wróciłem z garażu wrzuciłem aku 110Ah po kilkugodzinnym ładowaniu i ładowanie prawidłowe
Rozmawiałem z kilkoma osobami od elektroniki samochodowej na temat ładowania w c6
tutaj nie zawsze ładowanie jest 14,4 na samym alternatorze widnieje 14
Opisałem moją przygodę z ładowaniem i polecam dobrze naprawdę dobrze naładować akumulator lub wymienić na taki jak zaleca producent
ps. na pewno oczyszczenie wszystkich styków WN poprawiło pracę rozrusznika teraz kręci jak wariat a czasami się przycinał.
Pokonuje krótkie odcinki i akumulator nie jest doładowany moje ładowanie mierzone pod maską i na aku wynosiło 13,3 więc za mało.Zakupiłem drugi alternator, moduł akumulatora i zabrałem się za czyszczenie przewodów od masy, ładowania i rozrusznika.Wszystko oczyszczone jak nowe zmieniony alternator i moduł auto złożone odpalam silnik sprawdzam napięcie a tu ładownie 13,48 normalnie masakra ostatni pomysł jaki przyszedł mi do głowy to podmiana akumulatora. Wsadziłem aku 74Ah troszkę mały ale do testów a swój
podłączyłem pod ładowanie małym prądem na kilka godzin poza autem.
Na aku za małym ale dobrze naładowanym wynik 13.98 i 14.1 więc wszystko ładnie
teraz wróciłem z garażu wrzuciłem aku 110Ah po kilkugodzinnym ładowaniu i ładowanie prawidłowe
Rozmawiałem z kilkoma osobami od elektroniki samochodowej na temat ładowania w c6
tutaj nie zawsze ładowanie jest 14,4 na samym alternatorze widnieje 14
Opisałem moją przygodę z ładowaniem i polecam dobrze naprawdę dobrze naładować akumulator lub wymienić na taki jak zaleca producent
ps. na pewno oczyszczenie wszystkich styków WN poprawiło pracę rozrusznika teraz kręci jak wariat a czasami się przycinał.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
daniel1997, a akumulator zakodowałeś Bo jeżeli akku jest zakodowany to musi dobrze wskazywać, a co za tym idzie poprawnie ładować - jeśli natomiast nie wskazuje to może to być wina regulatora napięcia
Fakt zbyt duży akumulator i małe przeloty = niedoładowana bateria. Ale napięcie musi być w przedziale 14.0V - 14.4V
Fakt zbyt duży akumulator i małe przeloty = niedoładowana bateria. Ale napięcie musi być w przedziale 14.0V - 14.4V
tomekkk1, tak akumulator zakodowany ale powiem ci szczerze wprowadzałem różne kodowania i nic nie zmieniało.Moduł zarządzania energią sam rozpoznaje aku i dobiera ładowanie.Ostatnie sprawdzenie przed wymianą alternatora na VCDS
Thursday,18,December,2014,21:10:34:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)
21:10:20 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
14.10 V Battery Voltage (actual)
25.8 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time
miernikiem na aku wychodziło inaczej jutro wykasuje błędy po zmianie aku i zobaczymy co VCDS powie dam znać
Thursday,18,December,2014,21:10:34:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)
21:10:20 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
14.10 V Battery Voltage (actual)
25.8 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time
miernikiem na aku wychodziło inaczej jutro wykasuje błędy po zmianie aku i zobaczymy co VCDS powie dam znać
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to jest właśnie zagadkatomekkk1 pisze:Zastanawia mnie to, że VCDS zgłasza 14.3V z regulatora i spadek napięcia do 14.1V w akku.
w c6 aku jest jak w wołowinie pod maską mam miejsce do ładowania bo bez pośrednio w bagażniku jest zakaz. Na aku i pod maską napięcie jest identyczne ale nie 14,4.tomekkk1 pisze:U mnie w Volvo S80 akku siedzi w kufrze prawie przy tylnym zderzaku i takiego spadku napięcia nie ma
Niby w c6 ładowanie jest takie jakie jest potrzebne a nie stałe 14,4 i po moich obserwacjach tak jest Miałem testowo aku mniejsze i wychodzi że było doładowywane bo problem komunikatu słabej baterii nie wyskakiwał.Dzisiaj doładowałem aku jutro zrobię skan i dam znać
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sorki miało być:
Tak, zgadza się - alternator nie ładuje sztywnym 14.4V i można to było nawet zaobserwować w A6C5 na woltomierzu w liczniku W S80 takiego nie ma, ale mam urządzenie podsłuchujące sieć CAN - wśród komunikatów sieci wychwytuje i umieszcza na wyświetlaczu między innymi napięcie akku. Więc podgląd na bieżąco mam i widzę jak się waha pomiędzy 13.9V-14.4V
Oki, czekam na wyniki
tomekkk1 pisze:U mnie w Volvo S80 akku też siedzi w kufrze prawie przy tylnym zderzaku i takiego spadku napięcia nie ma
Tak, zgadza się - alternator nie ładuje sztywnym 14.4V i można to było nawet zaobserwować w A6C5 na woltomierzu w liczniku W S80 takiego nie ma, ale mam urządzenie podsłuchujące sieć CAN - wśród komunikatów sieci wychwytuje i umieszcza na wyświetlaczu między innymi napięcie akku. Więc podgląd na bieżąco mam i widzę jak się waha pomiędzy 13.9V-14.4V
Oki, czekam na wyniki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Hm.... Z tym róznym ładowaniem może coś jest, bo na zimnym silniku mam inne ladoania i na cieplym inne itp.... waha sie od 13,4-13.9V z tego co zauważyłem....
Co do czyszenia styków hmmmm, może to zrobie miedzy swietami bo mialem juz tak ze na cieplym mi przycinal rozrusznik az przewody byly cieple al wymienilem rozrusznik i wszystko jest ok ....
Co do czyszenia styków hmmmm, może to zrobie miedzy swietami bo mialem juz tak ze na cieplym mi przycinal rozrusznik az przewody byly cieple al wymienilem rozrusznik i wszystko jest ok ....
dokładnie mam tak samo z moich ostatnich obserwacji wynika:zaba84 pisze: bo na zimnym silniku mam inne ladoania i na cieplym inne itp.... waha sie od 13,4-13.9V z tego co zauważyłem....
odpalam auto po nocy i ładowanie jest 13,4 dopiero po ponownym odpaleniu silnika
ładowanie jest 13,9 bardzo dziwne ale tak jest.
Widocznie ten typ tak ma wstawiam obiecany odczyt VCDS
Monday,22,December,2014,17:10:47:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)
17:10:34 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
13.95 V Battery Voltage (actual)
29.0 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Daniel, w dalszym ciągu przemawia do mnie, że to regulator napięcia "altka". 13.4V zaraz po rozruchu i wynikającego z tym obciążeniem baterii to stanowczo na mało i odnoszę wrażenie, że stan ten z czasem jeszcze się będzie pogarszał
Alternator wymieniłeś na nowy, czy używkę
Mówimy tutaj o różnicy 0.9V-1.0V a to jest widoczna strata cennych amperów...
Alternator wymieniłeś na nowy, czy używkę
Mówimy tutaj o różnicy 0.9V-1.0V a to jest widoczna strata cennych amperów...
używkę z gwarancją nowy 2800 widzisz Tomku ale kolega ma identyczne wskazania taki zbieg okoliczności kurcze sąsiad ma c6 2,7 tditomekkk1 pisze:Alternator wymieniłeś na nowy, czy używkę
muszę sprawdzić u niego Ciekawe jak to wygląda u kolegów z forum
możecie sprawdzić u siebie miernikiem jakie macie ładowanie ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga