Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Rozładowuje sie aku po nocy.

Elektryka
ODPOWIEDZ
zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 20 gru 2014, 12:23

Ty chcesz chyba abym troche po schodach pobiegał z kompem do auta :p

A tak poważnie to spoko jutro podepne sie jeszcze raz i wrzuce pozostałe bloki bo dziś mi sie juz nie chce....
A wstepnie coś wnioskujesz?

[ Dodano: 2014-12-20, 12:23 ]
Byłem dziś u elektryka....
Pobór prądu na postoju jest najpierw 0.41a i po chwili robi się 0,01A także prądu mówi żę nie pobiera.
Aku testował i jest sprawny.
Ładowanie jest w normie, różnica miedzy kołkami pod maską a akumulatorem jest minimalna ale po czasie się normuje. Mówił że różnica będzie bo aku jest z tyłu i jest troche drogi po kablach dlatego na początku będzie różnica.

Nie mam wizji. Teraz od tyg jest wszystko ok a aku. <zalamka> <mysli>

Awatar użytkownika
pieniek812
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND

Post autor: pieniek812 » 20 gru 2014, 19:27

Już wczesniej pisałem że możesz mieć ujście na kablach.... <mysli> Jezeli wszystko jest ok i twoj elektryk twierdzi ze wszystko gra to co nam zostaje??....Ja w swoim założyłem(tzn. elektryk mi załozył) dodatkowy kabel, i juz nie pamietam kiedy rano nie odpalił. oby jak najdłużej:-)Zapytaj go czy mogło pojśc oczko na kablach i prąd ucieka gdzieś, ponoć to bardzo prawdopodobne... tak przynajmniej mowi mój elektryk :)

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 21 gru 2014, 21:24

A tak sie zastanawiam z alternatorem.... Mi pokazuje ladowanie ponizej 14v ....
A teraz w sobote wymienialismy u brata w oplu alternator bo w starym polecialy lozyska i kupilismy uzywke i po zalozeniu sprawdzalismy ladowanie to u niego pokazywalo 14,3-14,4V.

Wiec zastanawiam się co zrobić aby mój alternator w audi tak ladował? Czy tam sie wymienia legulator napiecia czy cos innego?

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 gru 2014, 21:27

zaba84 pisze:Wiec zastanawiam się co zrobić aby mój alternator w audi tak ladował? Czy tam sie wymienia legulator napiecia czy cos innego?
Wymiana regulatora napięcia rozwiąże problem :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 gru 2014, 22:42

zaba84, w audi c6 to ładowanie wygląda troszkę inaczej bo nie tylko odpowiada za to regulator napięcia.Sam ostatnie dwa dni walczyłem z ładowaniem w swojej c6 :( zaznaczę że mam akumulator 110Ah stanowczo za duży niż przewiduje producent.
Pokonuje krótkie odcinki i akumulator nie jest doładowany :( moje ładowanie mierzone pod maską i na aku wynosiło 13,3 więc za mało.Zakupiłem drugi alternator, moduł akumulatora i zabrałem się za czyszczenie przewodów od masy, ładowania i rozrusznika.Wszystko oczyszczone jak nowe zmieniony alternator i moduł auto złożone <okok> odpalam silnik sprawdzam napięcie a tu ładownie 13,48 normalnie masakra :( ostatni pomysł jaki przyszedł mi do głowy to podmiana akumulatora. Wsadziłem aku 74Ah troszkę mały ale do testów <okok> a swój
podłączyłem pod ładowanie małym prądem na kilka godzin poza autem.
Na aku za małym ale dobrze naładowanym wynik 13.98 i 14.1 więc wszystko ładnie :)
teraz wróciłem z garażu wrzuciłem aku 110Ah po kilkugodzinnym ładowaniu i ładowanie prawidłowe <lol>
Rozmawiałem z kilkoma osobami od elektroniki samochodowej na temat ładowania w c6
tutaj nie zawsze ładowanie jest 14,4 na samym alternatorze widnieje 14
Opisałem moją przygodę z ładowaniem <okok> i polecam dobrze naprawdę dobrze naładować akumulator lub wymienić na taki jak zaleca producent <okok>

ps. na pewno oczyszczenie wszystkich styków WN poprawiło pracę rozrusznika teraz kręci jak wariat a czasami się przycinał.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 gru 2014, 22:50

daniel1997, a akumulator zakodowałeś ?? Bo jeżeli akku jest zakodowany to musi dobrze wskazywać, a co za tym idzie poprawnie ładować - jeśli natomiast nie wskazuje to może to być wina regulatora napięcia :)

Fakt zbyt duży akumulator i małe przeloty = niedoładowana bateria. Ale napięcie musi być w przedziale 14.0V - 14.4V :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 gru 2014, 23:03

tomekkk1, tak akumulator zakodowany ale powiem ci szczerze wprowadzałem różne kodowania i nic nie zmieniało.Moduł zarządzania energią sam rozpoznaje aku i dobiera ładowanie.Ostatnie sprawdzenie przed wymianą alternatora na VCDS

Thursday,18,December,2014,21:10:34:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)

21:10:20 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
14.10 V Battery Voltage (actual)
25.8 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time

miernikiem na aku wychodziło inaczej <mysli> jutro wykasuje błędy po zmianie aku i zobaczymy co VCDS powie dam znać <okok>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 gru 2014, 23:18

Zastanawia mnie to, że VCDS zgłasza 14.3V z regulatora i spadek napięcia do 14.1V w akku.
U mnie w Volvo S80 akku siedzi w kufrze prawie przy tylnym zderzaku i takiego spadku napięcia nie ma <mysli>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 gru 2014, 23:45

tomekkk1 pisze:Zastanawia mnie to, że VCDS zgłasza 14.3V z regulatora i spadek napięcia do 14.1V w akku.
to jest właśnie zagadka <okok>
tomekkk1 pisze:U mnie w Volvo S80 akku siedzi w kufrze prawie przy tylnym zderzaku i takiego spadku napięcia nie ma
w c6 aku jest jak w wołowinie <okok> pod maską mam miejsce do ładowania bo bez pośrednio w bagażniku jest zakaz. Na aku i pod maską napięcie jest identyczne ale nie 14,4.
Niby w c6 ładowanie jest takie jakie jest potrzebne a nie stałe 14,4 i po moich obserwacjach tak jest <okok> Miałem testowo aku mniejsze i wychodzi że było doładowywane bo problem komunikatu słabej baterii nie wyskakiwał.Dzisiaj doładowałem aku jutro zrobię skan i dam znać <okok>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 gru 2014, 23:55

Sorki miało być:
tomekkk1 pisze:U mnie w Volvo S80 akku też siedzi w kufrze prawie przy tylnym zderzaku i takiego spadku napięcia nie ma
:)

Tak, zgadza się - alternator nie ładuje sztywnym 14.4V i można to było nawet zaobserwować w A6C5 na woltomierzu w liczniku :) W S80 takiego nie ma, ale mam urządzenie podsłuchujące sieć CAN - wśród komunikatów sieci wychwytuje i umieszcza na wyświetlaczu między innymi napięcie akku. Więc podgląd na bieżąco mam i widzę jak się waha pomiędzy 13.9V-14.4V :)

Oki, czekam na wyniki <okok>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 gru 2014, 23:57

tomekkk1, jutro po pracy vcds w łapy i dam znać jaki jest wynik przy doładowanym
aku ;) <okok>

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 22 gru 2014, 14:45

Hm.... Z tym róznym ładowaniem może coś jest, bo na zimnym silniku mam inne ladoania i na cieplym inne itp.... waha sie od 13,4-13.9V z tego co zauważyłem....

Co do czyszenia styków hmmmm, może to zrobie miedzy swietami bo mialem juz tak ze na cieplym mi przycinal rozrusznik az przewody byly cieple al wymienilem rozrusznik i wszystko jest ok ....

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 gru 2014, 20:33

zaba84 pisze: bo na zimnym silniku mam inne ladoania i na cieplym inne itp.... waha sie od 13,4-13.9V z tego co zauważyłem....
dokładnie mam tak samo <okok> z moich ostatnich obserwacji wynika:
odpalam auto po nocy i ładowanie jest 13,4 dopiero po ponownym odpaleniu silnika
ładowanie jest 13,9 <mysli> bardzo dziwne ale tak jest.
Widocznie ten typ tak ma <lol> wstawiam obiecany odczyt VCDS

Monday,22,December,2014,17:10:47:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008


Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)

17:10:34 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
13.95 V Battery Voltage (actual)
29.0 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 gru 2014, 20:47

Daniel, w dalszym ciągu przemawia do mnie, że to regulator napięcia "altka". 13.4V zaraz po rozruchu i wynikającego z tym obciążeniem baterii to stanowczo na mało i odnoszę wrażenie, że stan ten z czasem jeszcze się będzie pogarszał :/
Alternator wymieniłeś na nowy, czy używkę ??

Mówimy tutaj o różnicy 0.9V-1.0V a to jest widoczna strata cennych amperów...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 gru 2014, 20:52

tomekkk1 pisze:Alternator wymieniłeś na nowy, czy używkę
używkę z gwarancją <okok> nowy 2800 <glupek> widzisz Tomku ale kolega ma identyczne wskazania taki zbieg okoliczności <mysli> kurcze sąsiad ma c6 2,7 tdi
muszę sprawdzić u niego ;) Ciekawe jak to wygląda u kolegów z forum <mysli>
możecie sprawdzić u siebie miernikiem jakie macie ładowanie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga