Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

szarpanie skrzyni tiptronic

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
arturkowalc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2013, 09:33
Lokalizacja: mława

Post autor: arturkowalc » 20 sie 2014, 14:40

Zle sie wyrazilem z tym zalaczaniem, ale wlaczanie biegu jest odczuwalne w quattro

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 20 sie 2014, 14:51

Teacher pisze:Czyli z tego co koledzy piszecie wnioskuję że powinienem:

- wjechać na kanał i sprawdzić poduszki bo mogą dawać takie symptomy o jakich pisałem ( w razie co mam już komplet wszystkich 5 )
- sprawdzić w jakiś sposób przeguby z przodu czy nie ma luzu
- wymienić olej w skrzyni profilaktycznie
- mieć nadal nadzieję że mam sprawny konwerter

Wszelkie pozostałe sugestie mile widziane <okok>
kolego z olejem razem filtr trzeba wymienić :)
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 22 sie 2014, 16:21

posti pisze:kolego z olejem razem filtr trzeba wymienić
To wiem :)

Zapytam mądrzejszych ode mnie przy okazji :)

Czy te objawy o których pisałem mogą być spowodowane przez zbyt niski poziom oleju w skrzyni? <mysli>

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 31 sie 2014, 11:01

Powracając do mojego problemu z przed paru stron wstecz. Wczoraj byłem na wymianie oleju w ASB. Jest moc i jestem mega zadowolony <lol> Skrzynia działa jak nowa, zero szarpnięć czy falowania obrotów. Powód podany przez mechanika :

- za mało oleju o 2L
- zły olej nie do tipa... brak słów <uoee>

75max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 sie 2012, 08:22
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: 75max » 03 gru 2014, 18:23

mam pytanie wczoraj oglądałem Audi A4 2.4 automat auto stało około trzech miesięcy akumulator padł podpięliśmy kablami z drugiego załapał od strzału podczas przełączania na R i D zero szarpnięć ale jak przytrzymałem ma R trochę dłużej to skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy jak by szum i trzaski i lekko szarpała do tyłu po krótkiej przejażdżce po placu wszystko ucichło i zachowywała sie normalnie mam dylemat bo auto sprawdzone w serwisie przebieg oryginalny 150tyś serwisowane w Szwajcarji

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 03 gru 2014, 20:51

który rok tej a6 że taki przebieg?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

75max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 sie 2012, 08:22
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: 75max » 03 gru 2014, 21:08

posti pisze:który rok tej a6 że taki przebieg?
to jest A4 1999 http://otomoto.pl/audi-a4-2-4-150tys-xe ... 55909.html

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 03 gru 2014, 22:31

szok... taki rocznik i taki przebieg

a wracajac do skrzyni to drgania i szarpania to raczej żaden dobry sygnał. Może w najlepszym przypadku olej i filtr do wymiany
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

75max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 sie 2012, 08:22
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: 75max » 10 gru 2014, 20:31

Auto kupione.
Dziś byłem na wymianie oleju w skrzyni przed wymianą ślizgał się wsteczny było podejrzenie że pęka jakiś koszyk ale w misce olejowej nie stwierdzono śladów po tym koszyczku. Olej zalany filtr wymieniony ale wsteczny się dalej ślizga nie ma tragedii bo auto normalnie cofa tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu zaczyna się ślizgać. Ma ktoś jakieś doświadczenia jak z tym można długo jeździć.

jawor73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 kwie 2015, 13:43
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawor73 » 27 kwie 2015, 13:58

Witam,

Jestem posiadaczem A6 C5 2,5 tdi AKE quattro, skrzynia tiptronic - która jest problemem. Przeczytalem caly temat i spotkalem sie dokladnie z objawami jakie wystepują u mnie, lecz nikt po rozwiązaniu owego problemu nie wstawił posta z wyjaśnieniem jaka była przyczyna.

Otóż skrzynia szarpie przy redukcji z 5 na 4 bieg - jest to szarpniecie, którego się sam osobiście boje i unikam jak ognia bo jest mega nieprzyjemne. W momencie kiedy robię redukcję ręcznie i bez gazu, wyczuwalna jest zmiana biegu, ale bez nieprzyjemnego szarpniecia.
Skrzynia szarpie też na rozgrzanym już silniki kiedy przełączam się między trybami "R" na "D". Nie jest to regularne, czasami występuje, czasami nie.
Olej został wymieniony kompletnie wraz z czyszczeniem sterownika. Przejechalem już od tego czasu 5tkm i nic się nie zmieniło. Był również podmieniany sterownik hydrauliczny - to niestety też nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Był też zmieniany sterownik skrzyni ( oczywiście o takich samych oznaczeniach ) - brak skutków.
Wszystko zaczeło się po zalaniu auta - zatkany był odpływ pod akumulatorem, ale "wydaje mi się" że wszystko wysuszyłem - było to już prawie rok temu.
Miałem też problemy z zapowietrzającym się układem, ale to chyba nie ma znaczenia.
Gdzie szukać problemu ? Wiem, że sprawa może leżeć w zaśniedziałych stykach lub wadliwej instalacji elektrycznej, ale nie wiem jak to sprawdzic - miernik mam i jestem gotowy do działania.
Vag oczywiście nie pokazuje błędów.
Prosze, doradzcie <rotfl>

zguba79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: zguba79 » 16 lut 2019, 17:04

A u mnie są takie objawy:
Skrzynia szarpie przy przełączaniu na R i D Ale tylko jak auto jest zimne np. po nocy i tylko jak jest zimno na zewnątrz czyli tak ok 5 stopni i niżej. Jak auto postawiłem do ogrzewanego garażu to nie było takiego objawu. Szarpanie znika po przejechaniu 0k 500 metrów, czyli zatrzymam się po chwili i przy wrzucaniu biegów już nie szarpie.
Jakieś pomysły?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga