Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja » 22 sie 2014, 12:50

mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania. <zalamka>
Części samochodowe online - Motostacja.pl

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 22 sie 2014, 16:32

szalony pisze:mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania. <zalamka>
Jak to nie?

Prosze bardzo ;)

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Polska-all-TIPTRONIC-ZF-zbior-wiedzy-Wymiana-filtra-i-oleju-ATF.mht
http://sendfile.pl/269487/Audi_A6_Klub_ ... ju_ATF.mht

http://www.sendspace.pl/file/244b96287752dcf43638db8

http://sh.st/tTqsD

http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Pol ... ju-ATF.mht

uszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 maja 2012, 21:32
Lokalizacja: Nisko

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 17:12

Niech mi ktoś podpowie czy potrzebuję cos do ściągnięcia płyty zaworowej? Chciałbym ją sciągnąć i wyczyscić. Jest opcja, że muszę dokupić jakieś uszczelki? Z tego co wyczytałem to uszczelki są wielokrotnego użytku i da się znów złożyć na starych. Chyba, że ktoś je chamsko rozbiera.

Skrzynia rano mi jak włącze D szarpnie raz. Podejrzewam że któryś z zaworów sie przycina i jak ciśnienie się zwiększy to puszcza. Póżniej jest ok, nawet jak zaraz włącze na R i znów na D to skrzynia nie szarpie, tylko za pierwszym razem jak jest zimna.

Dzwoniłem do midiparts i nie da rady kupić uszczelek osobno pod płytę.


Czy po prostu lepiej tego nie ruszac i tylko wymienić olej.

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 16 paź 2014, 08:35

jericho24 pisze:
szalony pisze:mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania. <zalamka>
Jak to nie?

Prosze bardzo ;)

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Polska-all-TIPTRONIC-ZF-zbior-wiedzy-Wymiana-filtra-i-oleju-ATF.mht
http://sendfile.pl/269487/Audi_A6_Klub_ ... ju_ATF.mht

http://www.sendspace.pl/file/244b96287752dcf43638db8

http://sh.st/tTqsD

http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Pol ... ju-ATF.mht
Kolego mam prośbę o ponowne udostępnienie, bo linki niestety wygasły.

pozdr
Rafał

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 paź 2014, 09:53

Kiedyś stworzyłem temat z linkami: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2565 ... tne-linki/ są tam linki do filmików i zdjęć powinno pomóc
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2014, 11:37

uszek, - jak chcesz cokolwiek robić ze sterownikiem hydraulicznym, to jedyne co mogę Ci poradzić, to wysłanie go do firmy która takie sterowniki regeneruje, sam i tak nic nie zrobisz :(, chyba że kupisz w ZF komplet do regeneracji płyty i wymienisz sam wszystko - ale tanio to nie będzie :(

Wysłać możesz do https://www.asb-dlugoleka.pl/aktualnosci/903-hydra-test
sam nie korzystałem, mam w planach przy kolejnej zmianie oleju, ale znajomy wysyłał sterownik od 5hp24 z S8 - zadowolony.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 paź 2014, 12:45

zf nie ma kompletów do regenaracji płyty 5hp19fl i fla - tylko komlety do Bmw z ta skrzynią
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2014, 18:54

Gadasz waść bzdury, skoro jest numer części w katalogu ZF, tzn że są dostępne te graty :)
FL - http://www.zf.com/media/media/document/ ... orsche.pdf i
FLA - http://www.zf.com/media/media/document/ ... P19FLA.pdf

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 paź 2014, 22:57

Oj zaraz bzdury <rotfl> - po prostu nie ma takiego gotowego kitu z wszystkim co potrzebne jak np. http://www.ebay.com.au/itm/ZF5HP19-OEM- ... 0000147425 tylko trzeba wszystko pojedyńczo zamawiać z katalogu

Wyraziłem się nieprecyzyjnie , ale interesowałem się tym tematem z 2 lata temu i dokładnie takie same informacje uzyskałem jak uszek - uszczelka płyty dostępna tylko z całym zestawem do regeneracji , a może mamy błędne info.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2014, 08:47

Aaaa.... to spoko, rzeczywiście - brak zrozumienia :)
I tak jakby to robić w warunkach domowych, należałoby zamówić wszystko - bo skąd można wiedzieć, co jest sprawne a co nie - dlatego moim zdaniem lepiej to wysłać do regeneracji.

BTW - uszek, o ile ma poprawnie wypełnione dane profilu, ma 5HP24A, a nie 5HP19.
Co nie zmienia postaci rzeczy, że nadal nie ma kitu do regeneracji, i że te drobiazgi, są dość kosztowne.
W oparciu o pdf znając kod skrzyni można sobie wyspecyfikować numery części i przesłać zapytanie do przedstawiciela ZF na Polskę - http://www.renz.pl/

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 paź 2014, 10:22

Zagór pisze:I tak jakby to robić w warunkach domowych, należałoby zamówić wszystko - bo skąd można wiedzieć, co jest sprawne a co nie - dlatego moim zdaniem lepiej to wysłać do regeneracji.
<okok> dokładnie o to chodzi :) i w warunkach domowych sprawdzenie szczelności pasazy olejowych , czy np wymiana wyrobionych zaworów ( co wiąże się z rozwierceniem i ponadwymiarowym tłoczkiem , są do tego zestawy w USA ) - będzie dosyć trudne
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 01 lis 2014, 11:03

Panie...Panowie, przekopałem ten temat i niestety nie zauważyłem (mogło umknąć przy tylu stronach) odświeżony link do serwisu olejowego w przypadku auta wyposażonego w dodatkową chłodnicę oleju. Może ma ktoś materiały?

Co prawda mam 5HP24 ale nie powinno być znaczących różnic. Padła mi skrzynia i nie chce sie bawić w naprawę. Mam drugą ale chcę najpierw zmienić w niej olej (nie znam historii serwisowej zamiennej skrzyni - wiem że ma 200kkm). Wszelkie info mile widziane. PDFy czy inne zbiory prosiłbym wysłać na adres bloku@pkaudi.pl
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 01 lis 2014, 14:08

bloku pisze:Panie...Panowie, przekopałem ten temat i niestety nie zauważyłem (mogło umknąć przy tylu stronach) odświeżony link do serwisu olejowego w przypadku auta wyposażonego w dodatkową chłodnicę oleju. Może ma ktoś materiały?

Co prawda mam 5HP24 ale nie powinno być znaczących różnic. Padła mi skrzynia i nie chce sie bawić w naprawę. Mam drugą ale chcę najpierw zmienić w niej olej (nie znam historii serwisowej zamiennej skrzyni - wiem że ma 200kkm). Wszelkie info mile widziane. PDFy czy inne zbiory prosiłbym wysłać na adres bloku@pkaudi.pl
Jak masz druga to warto ja rozebrac i zobaczyc w srodku, wymienic chociazby uszczelnienia i tarczki i reszte zweryfikowac czy ma szanse pojechac.
Takze wypadaloby zweryfikowac czy stary konwerter jest jeszcze okej czy juz nadaje sie do wymiany(regeneracji). Moim zdaniem szkoda oleju na wkladanie skrzyni w ciemno.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 01 lis 2014, 14:15

Samochód z "nową" skrzynią przyjechał na kołach bezproblemowo. Działałow wszystko dobrze. Samochód dawca silnika a skrzynia została. Nie bardzo mam teraz fundusze na rewizję skrzyni. Dostałem też poradę aby nie ruszać oleju. Zlać, wymienić filtr i wyczyścić magnesy. Zalać ponownei ten olej i dolać jeśli zabraknie. Do skrzyni dostałem też jej sprawny konwerter. Jak się odkuje mam zamiar reanimować swoją.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 01 lis 2014, 20:01

bloku pisze:Samochód z "nową" skrzynią przyjechał na kołach bezproblemowo. Działałow wszystko dobrze. Samochód dawca silnika a skrzynia została. Nie bardzo mam teraz fundusze na rewizję skrzyni. Dostałem też poradę aby nie ruszać oleju. Zlać, wymienić filtr i wyczyścić magnesy. Zalać ponownei ten olej i dolać jeśli zabraknie. Do skrzyni dostałem też jej sprawny konwerter. Jak się odkuje mam zamiar reanimować swoją.
I co z tego ze przyjechal na silach? W tych skrzyniach tez pekaja kosze forward&#8230;na ten moment moze byc np. oslabiony i miec mala nieszczelnosc, jezdzic bedzie jedzic ale nie wiadomo jak dlugo.
Uszczelnienia i tarczki nie kosztuja majatku, a rozbierajac skrzynie mozna ocenic jej elementy mechaniczne. Sama wymiana filtru spowoduje, ze cisnienie robocze Ci wzrosnie - wiec juz zmienisz parametry jej pracy, razem z tym zajechanym olejem (200tys olej, to juz pewnie jest jak woda, do tego jest stary). Jak wlejesz nowy pewnie tez zaczna sie problemy&#8230; Skrzynia to jest dosc skomplikowany podzespol by wszystko wytlumaczyc i zawrzec w jednym poscie.
Chociaz te dwie skrzynie maja takie same przelozenia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga