[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
- Motostacja
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak to nie?szalony pisze:mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania.
Prosze bardzo
Kod: Zaznacz cały
http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Polska-all-TIPTRONIC-ZF-zbior-wiedzy-Wymiana-filtra-i-oleju-ATF.mht
http://www.sendspace.pl/file/244b96287752dcf43638db8
http://sh.st/tTqsD
http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Pol ... ju-ATF.mht
Niech mi ktoś podpowie czy potrzebuję cos do ściągnięcia płyty zaworowej? Chciałbym ją sciągnąć i wyczyscić. Jest opcja, że muszę dokupić jakieś uszczelki? Z tego co wyczytałem to uszczelki są wielokrotnego użytku i da się znów złożyć na starych. Chyba, że ktoś je chamsko rozbiera.
Skrzynia rano mi jak włącze D szarpnie raz. Podejrzewam że któryś z zaworów sie przycina i jak ciśnienie się zwiększy to puszcza. Póżniej jest ok, nawet jak zaraz włącze na R i znów na D to skrzynia nie szarpie, tylko za pierwszym razem jak jest zimna.
Dzwoniłem do midiparts i nie da rady kupić uszczelek osobno pod płytę.
Czy po prostu lepiej tego nie ruszac i tylko wymienić olej.
Skrzynia rano mi jak włącze D szarpnie raz. Podejrzewam że któryś z zaworów sie przycina i jak ciśnienie się zwiększy to puszcza. Póżniej jest ok, nawet jak zaraz włącze na R i znów na D to skrzynia nie szarpie, tylko za pierwszym razem jak jest zimna.
Dzwoniłem do midiparts i nie da rady kupić uszczelek osobno pod płytę.
Czy po prostu lepiej tego nie ruszac i tylko wymienić olej.
Kolego mam prośbę o ponowne udostępnienie, bo linki niestety wygasły.jericho24 pisze:Jak to nie?szalony pisze:mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania.
Prosze bardzo
http://sendfile.pl/269487/Audi_A6_Klub_ ... ju_ATF.mhtKod: Zaznacz cały
http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Polska-all-TIPTRONIC-ZF-zbior-wiedzy-Wymiana-filtra-i-oleju-ATF.mht
http://www.sendspace.pl/file/244b96287752dcf43638db8
http://sh.st/tTqsD
http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Pol ... ju-ATF.mht
pozdr
Rafał
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Kiedyś stworzyłem temat z linkami: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2565 ... tne-linki/ są tam linki do filmików i zdjęć powinno pomóc
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
uszek, - jak chcesz cokolwiek robić ze sterownikiem hydraulicznym, to jedyne co mogę Ci poradzić, to wysłanie go do firmy która takie sterowniki regeneruje, sam i tak nic nie zrobisz , chyba że kupisz w ZF komplet do regeneracji płyty i wymienisz sam wszystko - ale tanio to nie będzie
Wysłać możesz do https://www.asb-dlugoleka.pl/aktualnosci/903-hydra-test
sam nie korzystałem, mam w planach przy kolejnej zmianie oleju, ale znajomy wysyłał sterownik od 5hp24 z S8 - zadowolony.
Wysłać możesz do https://www.asb-dlugoleka.pl/aktualnosci/903-hydra-test
sam nie korzystałem, mam w planach przy kolejnej zmianie oleju, ale znajomy wysyłał sterownik od 5hp24 z S8 - zadowolony.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gadasz waść bzdury, skoro jest numer części w katalogu ZF, tzn że są dostępne te graty
FL - http://www.zf.com/media/media/document/ ... orsche.pdf i
FLA - http://www.zf.com/media/media/document/ ... P19FLA.pdf
FL - http://www.zf.com/media/media/document/ ... orsche.pdf i
FLA - http://www.zf.com/media/media/document/ ... P19FLA.pdf
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Oj zaraz bzdury - po prostu nie ma takiego gotowego kitu z wszystkim co potrzebne jak np. http://www.ebay.com.au/itm/ZF5HP19-OEM- ... 0000147425 tylko trzeba wszystko pojedyńczo zamawiać z katalogu
Wyraziłem się nieprecyzyjnie , ale interesowałem się tym tematem z 2 lata temu i dokładnie takie same informacje uzyskałem jak uszek - uszczelka płyty dostępna tylko z całym zestawem do regeneracji , a może mamy błędne info.
Wyraziłem się nieprecyzyjnie , ale interesowałem się tym tematem z 2 lata temu i dokładnie takie same informacje uzyskałem jak uszek - uszczelka płyty dostępna tylko z całym zestawem do regeneracji , a może mamy błędne info.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Aaaa.... to spoko, rzeczywiście - brak zrozumienia
I tak jakby to robić w warunkach domowych, należałoby zamówić wszystko - bo skąd można wiedzieć, co jest sprawne a co nie - dlatego moim zdaniem lepiej to wysłać do regeneracji.
BTW - uszek, o ile ma poprawnie wypełnione dane profilu, ma 5HP24A, a nie 5HP19.
Co nie zmienia postaci rzeczy, że nadal nie ma kitu do regeneracji, i że te drobiazgi, są dość kosztowne.
W oparciu o pdf znając kod skrzyni można sobie wyspecyfikować numery części i przesłać zapytanie do przedstawiciela ZF na Polskę - http://www.renz.pl/
I tak jakby to robić w warunkach domowych, należałoby zamówić wszystko - bo skąd można wiedzieć, co jest sprawne a co nie - dlatego moim zdaniem lepiej to wysłać do regeneracji.
BTW - uszek, o ile ma poprawnie wypełnione dane profilu, ma 5HP24A, a nie 5HP19.
Co nie zmienia postaci rzeczy, że nadal nie ma kitu do regeneracji, i że te drobiazgi, są dość kosztowne.
W oparciu o pdf znając kod skrzyni można sobie wyspecyfikować numery części i przesłać zapytanie do przedstawiciela ZF na Polskę - http://www.renz.pl/
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
dokładnie o to chodzi i w warunkach domowych sprawdzenie szczelności pasazy olejowych , czy np wymiana wyrobionych zaworów ( co wiąże się z rozwierceniem i ponadwymiarowym tłoczkiem , są do tego zestawy w USA ) - będzie dosyć trudneZagór pisze:I tak jakby to robić w warunkach domowych, należałoby zamówić wszystko - bo skąd można wiedzieć, co jest sprawne a co nie - dlatego moim zdaniem lepiej to wysłać do regeneracji.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
Panie...Panowie, przekopałem ten temat i niestety nie zauważyłem (mogło umknąć przy tylu stronach) odświeżony link do serwisu olejowego w przypadku auta wyposażonego w dodatkową chłodnicę oleju. Może ma ktoś materiały?
Co prawda mam 5HP24 ale nie powinno być znaczących różnic. Padła mi skrzynia i nie chce sie bawić w naprawę. Mam drugą ale chcę najpierw zmienić w niej olej (nie znam historii serwisowej zamiennej skrzyni - wiem że ma 200kkm). Wszelkie info mile widziane. PDFy czy inne zbiory prosiłbym wysłać na adres bloku@pkaudi.pl
Co prawda mam 5HP24 ale nie powinno być znaczących różnic. Padła mi skrzynia i nie chce sie bawić w naprawę. Mam drugą ale chcę najpierw zmienić w niej olej (nie znam historii serwisowej zamiennej skrzyni - wiem że ma 200kkm). Wszelkie info mile widziane. PDFy czy inne zbiory prosiłbym wysłać na adres bloku@pkaudi.pl
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Jak masz druga to warto ja rozebrac i zobaczyc w srodku, wymienic chociazby uszczelnienia i tarczki i reszte zweryfikowac czy ma szanse pojechac.bloku pisze:Panie...Panowie, przekopałem ten temat i niestety nie zauważyłem (mogło umknąć przy tylu stronach) odświeżony link do serwisu olejowego w przypadku auta wyposażonego w dodatkową chłodnicę oleju. Może ma ktoś materiały?
Co prawda mam 5HP24 ale nie powinno być znaczących różnic. Padła mi skrzynia i nie chce sie bawić w naprawę. Mam drugą ale chcę najpierw zmienić w niej olej (nie znam historii serwisowej zamiennej skrzyni - wiem że ma 200kkm). Wszelkie info mile widziane. PDFy czy inne zbiory prosiłbym wysłać na adres bloku@pkaudi.pl
Takze wypadaloby zweryfikowac czy stary konwerter jest jeszcze okej czy juz nadaje sie do wymiany(regeneracji). Moim zdaniem szkoda oleju na wkladanie skrzyni w ciemno.
Samochód z "nową" skrzynią przyjechał na kołach bezproblemowo. Działałow wszystko dobrze. Samochód dawca silnika a skrzynia została. Nie bardzo mam teraz fundusze na rewizję skrzyni. Dostałem też poradę aby nie ruszać oleju. Zlać, wymienić filtr i wyczyścić magnesy. Zalać ponownei ten olej i dolać jeśli zabraknie. Do skrzyni dostałem też jej sprawny konwerter. Jak się odkuje mam zamiar reanimować swoją.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
I co z tego ze przyjechal na silach? W tych skrzyniach tez pekaja kosze forward…na ten moment moze byc np. oslabiony i miec mala nieszczelnosc, jezdzic bedzie jedzic ale nie wiadomo jak dlugo.bloku pisze:Samochód z "nową" skrzynią przyjechał na kołach bezproblemowo. Działałow wszystko dobrze. Samochód dawca silnika a skrzynia została. Nie bardzo mam teraz fundusze na rewizję skrzyni. Dostałem też poradę aby nie ruszać oleju. Zlać, wymienić filtr i wyczyścić magnesy. Zalać ponownei ten olej i dolać jeśli zabraknie. Do skrzyni dostałem też jej sprawny konwerter. Jak się odkuje mam zamiar reanimować swoją.
Uszczelnienia i tarczki nie kosztuja majatku, a rozbierajac skrzynie mozna ocenic jej elementy mechaniczne. Sama wymiana filtru spowoduje, ze cisnienie robocze Ci wzrosnie - wiec juz zmienisz parametry jej pracy, razem z tym zajechanym olejem (200tys olej, to juz pewnie jest jak woda, do tego jest stary). Jak wlejesz nowy pewnie tez zaczna sie problemy… Skrzynia to jest dosc skomplikowany podzespol by wszystko wytlumaczyc i zawrzec w jednym poscie.
Chociaz te dwie skrzynie maja takie same przelozenia?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga