Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Falujące obroty - brak błędów...

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[ALF 2.4 165 KM] Falujące obroty - brak błędów...

Post autor: paput » 31 paź 2014, 16:45

Jak w temacie, borykałem się z błędem czujnika położenia wałka rozrządu G40 myślałem że to jest przyczyną falowania obrotów. Czujnik wymieniłem i obecnie nie mam żadnych błędów w aucie. Auto może nie faluje na postoju ale przy wysprzęglaniu oraz przy kręceniu na parkingu i także nie zawsze ale jest to denerwujące. Problem znika całkowicie gdy odepnę przepływomierz. Gdy jeżdżę bez niego jest ok, wadą jest jedynie to że nie mam wtedy ssania. No ale coś za coś.
Podłączałem już 3 przepływomierze (używki) i na każdym było to samo. Przepływomierz na postoju wskazuje wartość 4,7 g/s czyli wygląda na to że ok.

Nie wiem gdzie szukać czy dalej upierać się przy przepywce skoro po jej odpięciu jest ok czy wyciągnąć przepustnicę i wyczyścić?
Do tej pory czyściłem odmę (jednak nie zająłem się eżektorem - chociaż kartka przykładana do wlewu oleju nie jest odpychana więc wydaje się byc ok). Wymieniłem podciśnienia, Rok temu wymieniałem świece na NGK. Nie wymieniałem kabli - nie widać na nich przebić.

Podpowiecie coś? Czym się zająć?

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 31 paź 2014, 17:38

paput pisze: Problem znika całkowicie gdy odepnę przepływomierz
Mam to samo w Volvo 960 - też się zastanawiam, czy to przepływomierz
paput pisze:Podłączałem już 3 przepływomierze (używki) i na każdym było to samo. Przepływomierz na postoju wskazuje wartość 4,7 g/s czyli wygląda na to że ok.
Czyli raczej to nie jego wina
paput pisze:czy wyciągnąć przepustnicę i wyczyścić?
Na pewno nie zaszkodzi - ja bym od tego zaczął, skoro przepływkę sprawdziłeś i na wszystkich jest podobnie. Koszt czyszczenia prawie żaden, a efekt może być.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 31 paź 2014, 19:24

herbu pisze:
paput pisze: Problem znika całkowicie gdy odepnę przepływomierz
Mam to samo w Volvo 960 - też się zastanawiam, czy to przepływomierz
paput pisze:Podłączałem już 3 przepływomierze (używki) i na każdym było to samo. Przepływomierz na postoju wskazuje wartość 4,7 g/s czyli wygląda na to że ok.
Czyli raczej to nie jego wina
paput pisze:czy wyciągnąć przepustnicę i wyczyścić?
Na pewno nie zaszkodzi - ja bym od tego zaczął, skoro przepływkę sprawdziłeś i na wszystkich jest podobnie. Koszt czyszczenia prawie żaden, a efekt może być.
Właśnie już nie wiem co robić. Chyba że tamte przepływki też są walnięte <mysli> Przepustnicę wyjmę może w przyszłym tygodniu jak się cieplej zrobi ale myślę że to nic nie da. Zastanawia mnie jedynie związek: podpięta przepływka ---> falowanie /// odpięta ----> brak falowania

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 31 paź 2014, 20:18

paput pisze:Chyba że tamte przepływki też są walnięte <mysli>
Musiałbyś mieć wielkiego pecha, żeby trafić na 4 w sumie uszkodzone.
paput pisze:Zastanawia mnie jedynie związek: podpięta przepływka ---> falowanie /// odpięta ----> brak falowania
Też mnie zastanawia, bo mam identycznie w Volviaku :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 paź 2014, 20:36

A po podpięciu nowej robiłeś adaptację ?
motostacja - części samochodowe.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 31 paź 2014, 21:16

Mazdomania pisze:A po podpięciu nowej robiłeś adaptację ?
A po podpięciu przepływki robi się adaptację przepustnicy???

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 31 paź 2014, 21:17

Mazdomania pisze:A po podpięciu nowej robiłeś adaptację ?
A no właśnie - choć z tą adaptacją różnie bywa - jedni piszą, że trzeba, inni że nie :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 paź 2014, 22:37

problem falowania nie raz na forum był poruszany i w większości przypadków pomagało czyszczenie i adaptacja przepustnicy, więc na początek radzę się tym zająć tym bardziej, że koszt żaden

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 31 paź 2014, 23:53

grzałka pisze:problem falowania nie raz na forum był poruszany i w większości przypadków pomagało czyszczenie i adaptacja przepustnicy, więc na początek radzę się tym zająć tym bardziej, że koszt żaden
a mam pytanko, próbowałem adaptować przepustnicę bez czyszczenia tak żeby spróbować, czy to normalne że adaptacja trwa 3-4 sekundy po czym wyskakuje napis że jest OK?

Ktoś może dać link z wykrecania przepustnicy bo nie mogę znaleźć

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 01 lis 2014, 10:36

Jeszcze tak sobie myślę - jeśli źle, to mnie poprawcie. Mianowice odpięcie przepływomierza powoduje, że komputer działa na domyślnych ustawieniach. I czy czasami nie jest tak, że przestaje odczytywać dane z przepływomierza, ale też innych czujników? Wtedy nawet podpięcie kilku przepływek powodowałoby, że nie ma zmiany, bo to nie winna jest przepływka, a coś innego (czujnik temp., sonda, przepustnica itp.)
Chyba, że głupio myślę?

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 01 lis 2014, 13:09

herbu pisze:Jeszcze tak sobie myślę - jeśli źle, to mnie poprawcie. Mianowice odpięcie przepływomierza powoduje, że komputer działa na domyślnych ustawieniach. I czy czasami nie jest tak, że przestaje odczytywać dane z przepływomierza, ale też innych czujników? Wtedy nawet podpięcie kilku przepływek powodowałoby, że nie ma zmiany, bo to nie winna jest przepływka, a coś innego (czujnik temp., sonda, przepustnica itp.)
Chyba, że głupio myślę?
gdzieś czytałem że po odpięciu przepływki zaczyna czytać z czujnika obrotów na wale przechodząc w tryb awaryjny, a najciekawsze jest to że po odpięciu przepływki wskazania przepływu nadal pozostają :> muszą być jakoś przypisane w sterowniku

Awatar użytkownika
herbu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 18 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: herbu » 01 lis 2014, 17:14

Ja dzisiaj u siebie odczytałem błędy w Volvo 960 i wyszedł błąd przepływomierza, więc takie objawy mogą być nim spowodowane.

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 01 lis 2014, 17:17

wg mnie falowanie jest z powodu łapania lewego powietrza po przepływomierzu ,np pod kolektorem ssącym .Sprawdź korekty na wolnych obrotach 032 , 033 ,jesli któraś strona ma sporo na / +/ to tam bym szukał .

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Re: Falujące obroty - brak błędów...

Post autor: Bawół1 » 01 lis 2014, 21:36

paput pisze: Przepływomierz na postoju wskazuje wartość 4,7 g/s czyli wygląda na to że ok.

4,7 g/s to dla 2,4 chyba trocheza dużo. U mnie w 2,8 jest blosko 4.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Falujące obroty - brak błędów...

Post autor: paput » 28 lis 2014, 13:34

Bawół1 pisze:
paput pisze: Przepływomierz na postoju wskazuje wartość 4,7 g/s czyli wygląda na to że ok.

4,7 g/s to dla 2,4 chyba trocheza dużo. U mnie w 2,8 jest blosko 4.
hmm w innych tematach piszą że to norma <mysli> sam nie wiem

pytanko jeszcze do was, gdzie znajduje się ta "ukryta śrubka" która trzeba wykręcić żeby wyjąć przepustnicę

i jeszcze jedno: czy oprócz ASO gdzieś dostanę eżektor/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga