[ A6 C5] Regulacja hamulca ręcznego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 kwie 2011, 09:23
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
[ A6 C5] Regulacja hamulca ręcznego?
Witam
Mam następujący problem bo byłem na przeglądzie i wyszło że ręczny na jedno koło nie trzyma. I tu pojawia się moje pytanie gdzie znajduje się regulacja linek od ręcznego? Bo zdjąłem koło na którym nie trzyma owy hamulec i poruszając dźwignią ręcznego widzę że linka chodzi więc zerwana nie jest i może wystarczy ją wyregulować ale nie mam pojęcia gdzie owa regulacja znajduje się, bo szukałem przy dźwigni w środku auta ale nigdzie nic nie widać a pod autem też nic nie widać dlatego jakby ktoś był w stanie opisać gdzie znajduje się owa regulacja będę bardzo wdzięczny...
Pozdrawiam
Mam następujący problem bo byłem na przeglądzie i wyszło że ręczny na jedno koło nie trzyma. I tu pojawia się moje pytanie gdzie znajduje się regulacja linek od ręcznego? Bo zdjąłem koło na którym nie trzyma owy hamulec i poruszając dźwignią ręcznego widzę że linka chodzi więc zerwana nie jest i może wystarczy ją wyregulować ale nie mam pojęcia gdzie owa regulacja znajduje się, bo szukałem przy dźwigni w środku auta ale nigdzie nic nie widać a pod autem też nic nie widać dlatego jakby ktoś był w stanie opisać gdzie znajduje się owa regulacja będę bardzo wdzięczny...
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
Owa regulacja myślę że znajduje się w środku pod lewarkiem hamulca ręcznego.Trzeba zdjąć osłonę dzwigni i tam będzie koniec linek .Tak mają poprzednie modele,więc i tu też tak będzie.Jeśli jednak regulacja nie pomoże to masz zacisk do rozbiórki.Tam w tłoczku masz samoregulację która prawdo podobnie nie podstawia tłoczka.Nożny będzie ok a ręczny mizerny albo wcale.
CICHY
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
Witam koleżanki i kolegów.
Pozwoliłem sobie podczepić pod ten wątek ,bo mam problem z hamulcem ręcznym .
Sprawa w moim a6 c5 wygląda tak , iż stało sobie bez wyjeżdżania z garażu ok. 2 miesięcy , jako że upłynął termin przeglądu technicznego , postanowiłem wyjechać z garażu i ... zauważyłem ,że auto hamuje ( tylne koła są na tyle blokowane ,że podczas wymiany kół na zimowe , całym kołem wraz z oponą można obrócić ale z dużym trudem) dźwignia ręcznego "łapie" już na 1 ząbku , myślę ,że powinno sprawę załatwić regulacja ręcznego , ale nie wiem gdzie tam się reguluje, od spodu odkręciłem osłony termiczne i ukazał mi się taki widok
Nie wiem czy tam jest możliwość regulacji , bo wydaje mi się to jakieś dziwne , od tyłu te mocowania linek są plastykowe...
Może ktoś z Was regulował i wie czy się da tylko od dołu ,czy trzeba też wchodzić do tego od środka-kabiny?
Pozwoliłem sobie podczepić pod ten wątek ,bo mam problem z hamulcem ręcznym .
Sprawa w moim a6 c5 wygląda tak , iż stało sobie bez wyjeżdżania z garażu ok. 2 miesięcy , jako że upłynął termin przeglądu technicznego , postanowiłem wyjechać z garażu i ... zauważyłem ,że auto hamuje ( tylne koła są na tyle blokowane ,że podczas wymiany kół na zimowe , całym kołem wraz z oponą można obrócić ale z dużym trudem) dźwignia ręcznego "łapie" już na 1 ząbku , myślę ,że powinno sprawę załatwić regulacja ręcznego , ale nie wiem gdzie tam się reguluje, od spodu odkręciłem osłony termiczne i ukazał mi się taki widok
Nie wiem czy tam jest możliwość regulacji , bo wydaje mi się to jakieś dziwne , od tyłu te mocowania linek są plastykowe...
Może ktoś z Was regulował i wie czy się da tylko od dołu ,czy trzeba też wchodzić do tego od środka-kabiny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Jakie okładziny?!
Hamulec ręczny działa również na tarczach i klockach, lecz tłoczek wyciska się czysto mechanicznie( tłoczek jest jakby wkręcony na gwincie i poprzez ruch linki jest wykręcany przez co ściska tarczę).
U mnie ręczny był dobry ale jak próbowałem awaryjnie hamować to nawet z 50 km/h ledwo co hamował... W ogóle skuteczność hamulców była słaba. Pomogła wymiana kompletu tarcz i klocków na tył wraz ze wszystkimi gumkami uszczelniającymi na tłoczek i wymianą płynu.
Hamulec ręczny działa również na tarczach i klockach, lecz tłoczek wyciska się czysto mechanicznie( tłoczek jest jakby wkręcony na gwincie i poprzez ruch linki jest wykręcany przez co ściska tarczę).
U mnie ręczny był dobry ale jak próbowałem awaryjnie hamować to nawet z 50 km/h ledwo co hamował... W ogóle skuteczność hamulców była słaba. Pomogła wymiana kompletu tarcz i klocków na tył wraz ze wszystkimi gumkami uszczelniającymi na tłoczek i wymianą płynu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga