Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Problem z hamulcami

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stuwacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:24
Lokalizacja: Pomorze

[A6 C5] Problem z hamulcami

Post autor: stuwacz » 23 gru 2009, 11:01

Witam! Ostatnio mam poważny problem z hamulcami, mianowicie od jakiegoś czasu zdarzało się, że podczas jazdy pedał hamulca twardniał, ciężko było go wdusić i samochód hamował bardzo słabo. Samo się pojawiało i samo znikało w czasie jazdy. Ale ostatnio do tego objawu dołączył kolejny - blokuje mi koła. Czasem jest tak, że tylko lekko, na tyle ze da się jechać ale jak stanę i dotknę kół to czuć, że np. przednie lewe jest ciepłe a pozostałe zimne. Dodam, że nie ma reguły które koło blokuje, czasem jedno, czasem dwa, trzy. Zdarzyło się też że zblokował bardzo mocno, tak, że gdy stanąłem to tarcza była czerwona i czuć było zapach przypalonych klocków. Dodam tylko, że zostały wymienione czujnik pedału hamulca i czujnik ciśnienia przy pompie ABS ale nie rozwiązało to problemu. Proszę o pomoc, gdzie szukać usterki?
Ps. Gdy pedał nie jest twardy autko hamuje bezproblemowo, mocno, skutecznie. Również, gdy zblokuje koła trochę ale pedał jest miękki to siła hamowania jest ok. Problemy ze skutecznościa hamowania występuje tylko gdy pedał jest twardy. Blokowanie kół zaś występuje niezależnie od twardego czy miękkiego hamulca.

Awatar użytkownika
stuwacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:24
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: stuwacz » 23 gru 2009, 11:40

Dziś byłem u mechanika wymienić czujnik ciśnienia przy pompie ABS, był podłączany pod kompa i żadnych błędów nie było. Te wcześniejsze dotyczące czujnika ciśnienia były wykasowane. Twardnienie hamulca czy też jego odpuszczanie (wracanie do normy) nie ma chyba u mnie związku z prędkością, obrotami itd. Gdyby okazało się, że to pompa vacuum to jaki jest orientacyjny jej koszt dla mojego auta? (oryginał, zamiennik, używana) Z góry dziękuje za wszelkie informacje i sugestie.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 gru 2009, 11:53

stuwacz pisze:(oryginał, zamiennik, używana) Z góry dziękuje za wszelkie informacje i sugestie.
używany oryginał lepszy niż zamiennik (oczywiście zależy co itd, przy tej pompie pewnie podobnie, najlepiej poszukać w swoim terenie osobiście odebrać, sporo ludu daje na nawet używane części jakąś gwarancje, bo auta całe np w UK na części idą)

Awatar użytkownika
stuwacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:24
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: stuwacz » 20 sty 2010, 11:50

Dzięki za wszelkie sugestie. Po wizycie u mechanika sprawa wygląda tak: Wymieniony został płyn hamulcowy, przeczyszczone mechaniczne części układu hamulcowego, wymienione klocki, wyczyszczone serwo (nie wiem czy była tam woda/lód czy nie) w wyniku czego twardniejący pedał chyba zniknął i w sumie wszystko by było ok (hamulce hamują bardzo dobrze) z tym, że ostatnio po dłuższej trasie (ok. 300 km) zauważyłem ze jedno koło (przednie lewe) bardzo się nagrzało podczas gdy prawe przednie jak i oba tylne miały normalna temperaturę, nie były ciepłe. Wygląda na to, że dalej (choć w mniejszym stopniu) dochodzi czasem do blokowania kół... (nie wiem czy czuć te "blokowanie" w czasie jazdy czy nie, może to siła autosugestii i przewrażliwienia) Nie wiem czy blokuje tylko to koło (wówczas pewnie usterka leży po stronie mechaniki ot choćby uszkodzony tłoczek) czy różne koła w różnych konfiguracjach. Załóżmy, że to ta druga, gorsza wersja - co może być przyczyną? wspominaliście o pompie vacuum ale w moim przypadku (silnik AWX) ona wytwarza ciśnienie także do układu paliwowego więc chyba były by oprócz hamulców jeszcze inne objawy w przypadku jej uszkodzenia, prawda? Jeśli tak to jakie? Jeśli to pompa to można ją jakoś zregenerować? Jeśli nie pompa to co? z góry dzięki za pomoc

lupekholla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2008, 22:51
Lokalizacja: chełm

ten sam problem pomocy !!

Post autor: lupekholla » 31 paź 2011, 11:27

Witam i jak udało się rozwiązać usterkę ? u mnie zrobiło się dokładnie to samo i teraz nie wiem za co się zabrać pomóżcie.
...

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 29 gru 2011, 22:42

stuwacz pisze:Dzięki za wszelkie sugestie. Po wizycie u mechanika sprawa wygląda tak: Wymieniony został płyn hamulcowy, przeczyszczone mechaniczne części układu hamulcowego, wymienione klocki, wyczyszczone serwo (nie wiem czy była tam woda/lód czy nie) w wyniku czego twardniejący pedał chyba zniknął i w sumie wszystko by było ok (hamulce hamują bardzo dobrze) z tym, że ostatnio po dłuższej trasie (ok. 300 km) zauważyłem ze jedno koło (przednie lewe) bardzo się nagrzało podczas gdy prawe przednie jak i oba tylne miały normalna temperaturę, nie były ciepłe. Wygląda na to, że dalej (choć w mniejszym stopniu) dochodzi czasem do blokowania kół... (nie wiem czy czuć te "blokowanie" w czasie jazdy czy nie, może to siła autosugestii i przewrażliwienia) Nie wiem czy blokuje tylko to koło (wówczas pewnie usterka leży po stronie mechaniki ot choćby uszkodzony tłoczek) czy różne koła w różnych konfiguracjach. Załóżmy, że to ta druga, gorsza wersja - co może być przyczyną? wspominaliście o pompie vacuum ale w moim przypadku (silnik AWX) ona wytwarza ciśnienie także do układu paliwowego więc chyba były by oprócz hamulców jeszcze inne objawy w przypadku jej uszkodzenia, prawda? Jeśli tak to jakie? Jeśli to pompa to można ją jakoś zregenerować? Jeśli nie pompa to co? z góry dzięki za pomoc


to na bank objawy pompy wsomagania.....miałem to samo
co do zapiekania.....zakup w sklepie smar do tłoczków,podwin cienkim śrubokrętem brzeg osłony tłoczka gumowy i zapodaj mu smaru....powinno sie to robić przy kazdej wymianie klocków z tym ze nie kazdy o tym wie

Wyrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2014, 10:57
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Wyrox » 27 paź 2014, 17:37

to na bank objawy pompy wsomagania.....miałem to samo
co do zapiekania.....zakup w sklepie smar do tłoczków,podwin cienkim śrubokrętem brzeg osłony tłoczka gumowy i zapodaj mu smaru....powinno sie to robić przy kazdej wymianie klocków z tym ze nie kazdy o tym wie
Ty poważnie z ta pompa ? Ja tez mam tak ze grzeje mi przednie prawe koło kierowcy aż felga duzo bardziej niz druga

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga