Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 tdi wymiana filtra paliwa

Silniki wysokoprężne
marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

3.0 tdi wymiana filtra paliwa

Post autor: marek85 » 20 paź 2014, 15:37

Witam, przeszukałem chyba cale forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Tzn jak wymieniacie filtr paliwa? Ja wymieniłem poprostu sam filtr, bez odpowietrzania. Chyba 5 razy przekręciłem stacyjkę bez odpalania samochodu. Odpalilem. Samochód zgasł dwa razy a później juz bylo ok, z tego co sie dowiadywalem to dużo osób wlasnie tak robi..

RadarVR6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: RadarVR6 » 20 paź 2014, 16:20

wg elsy
"Samochody z kodem literowym silnika CAGB, CAHA, CANA, CANB, CANC, CAND, CDYA, CDYB, CDYC:
Ostrożnie!
Niebezpieczeństwo zniszczenia pompy wysokiego ciśnienia na skutek pracy "na sucho".
Jeżeli wymieniony zostanie filtr paliwa, przewody paliwa lub dodatkowa pompa paliwa -V393-, to przed pierwszym uruchomieniem silnika należy odpowietrzyć układ paliwowy.
-
Odpowietrzyć układ paliwowy →Gr.napraw23.

Aby uniknąć pracy "na sucho" pompy wysokiego ciśnienia paliwa i aby szybko uruchomić silnik po wymianie części, należy zwrócić uwagę na następujące punkty:

Jeśli podzespoły/elementy układu paliwowego między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa zostaną wymontowane lub wymienione, w celu odpowietrzenia układu paliwowego należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”.

Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest dodatkowa pompa paliwa, przewód paliwa (między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa) lub filtr paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»1 raz«.

Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»3 razy«."

Ja wymieniałem filtr paliwa to odpowietrzali mi wg elsy i auto zapaliło jak zawsze normalnie, nie było dłuższego kręcenia czy gaśnięcia.

niebieski8006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: niebieski8006 » 21 paź 2014, 22:17

Jak wczoraj wymieniałem olej i filtry to też odpowietrzałem.

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: radziu86 » 21 paź 2014, 22:18

Tutaj masz jak wymienić filtr paliwa

S-Line

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 paź 2014, 22:18

ale dotyczy to tylko silników liftowych o kodzie czteroliterowym

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 21 paź 2014, 22:32

Przyznaję ze popełniłem błąd ze nie zalalem tego filtra, ale chyba nic poważnego sie nie stalo jak myślicie? Samochód dwa razy zgasł i po 3 sek odpalil i silnik pracuje normalnie..

RadarVR6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: RadarVR6 » 21 paź 2014, 22:38

marek85, Ty nie możesz zalać filtra bo jak ? wiesz w który króciec lać? a poza tym byłoby wyjątkowo nie wygodnie, najlepiej odpowietrzać za pomocą VCDS/VAS.
skoro auto jeździ to chyba nic się nie stało.

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 21 paź 2014, 22:40

Jedyne odpowietrzenie jakie zrobiłem to przekrecilem i wylaczylem zaplon kilka razy..

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 22 paź 2014, 04:25

marek85 pisze:Jedyne odpowietrzenie jakie zrobiłem to przekrecilem i wylaczylem zaplon kilka razy
W ten sposób <mysli> można świece wykończyć

sebolno1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:05
Lokalizacja: Swiebodzin

Post autor: sebolno1 » 22 paź 2014, 04:45

camelllcamelll pisze:
marek85 pisze:Jedyne odpowietrzenie jakie zrobiłem to przekrecilem i wylaczylem zaplon kilka razy
W ten sposób <mysli> można świece wykończyć
Nic im nie bedzie po kilku razach...
Najprosciej jest zalac filtr jak juz wyzej wspomniano. A w ktory krociec lac to chyba najmniejszy problem :) W Twoim przypadku jak chodzi to wszystko ok. Nie stresuj sie niepotrzebnie.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 22 paź 2014, 16:22

RadarVR6 pisze:marek85, Ty nie możesz zalać filtra bo jak ? wiesz w który króciec lać? a poza tym byłoby wyjątkowo nie wygodnie, najlepiej odpowietrzać za pomocą VCDS/VAS.
skoro auto jeździ to chyba nic się nie stało.
zalanie filtra paliwem to podstawa przy wymianie, a leje się w ten króciec do którego podpinasz wężyk zasilający ze zbiornika.

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 22 paź 2014, 16:32

Nastepnym razem zaleje, ale na pewno pusty nie byl bo pompka pracowala przy każdym przekręceniu kluczyka

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 22 paź 2014, 17:16

Ja nie zalałem filtra ropką, bo nie miałem warunków. Za to przekręciłem zapłon kilka razy, odpaliłem auto i nie zgasło, nawet obroty nie falowały. Ja myśle, że bardziej pompie będzie szkodzić częsta jazda z małą ilością paliwa w baku, czy gówniane paliwo niż zabieg wymiany filtra bez jego napełnienia.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 23 paź 2014, 09:56

ringel pisze:Ja nie zalałem filtra ropką, bo nie miałem warunków. Za to przekręciłem zapłon kilka razy, odpaliłem auto i nie zgasło, nawet obroty nie falowały. Ja myśle, że bardziej pompie będzie szkodzić częsta jazda z małą ilością paliwa w baku, czy gówniane paliwo niż zabieg wymiany filtra bez jego napełnienia.
W nowszych autach chodzi nie zalewa się filtra paliwa ręcznie tylko vagiem.
Układ jest bardzo czuły na syf - wiec lepiej nie lać do filtra paliwa tylko zamontować pusty filtr i zalać go vagiem - wtedy paliwo na pompę idzie przefiltrowane.
Pompa paliwa musi pracować z jedną minutę przed odpaleniem, pompa wysokiego ciśnienia nie może pracować na sucho, cały układ musi się odpowietrzyć.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

haribo.pl

Filtr paliwa

Post autor: haribo.pl » 23 maja 2016, 17:05

Jeśli chodzi o filtr i którędy wlewa się ropa ,to są na filtrze narysowane szczałki którędy sie wlewa i któredy wylewa.Ja u siebie normalnie zakładam pusty filtr 3 razy kręci motorem i za 4 zapala i chodzi bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga