Witam!
Od pewnego czasu posiadam jakieś stuki w zawieszeniu. Najeżdżam prawym kołem na krawężnik stuka, najeżdżam lewym jest to samo, jadę po nierównościach stuka. Byłem na szarpaku i diagnosta powiedział, że całe zawieszenie jest dobre. Pojechałem do innego diagnosty i ten stwierdził, że zawieszenie jest wzorowe, i że jak dla niego to stuka lewy drążek kierowniczy (nie mylić z końcówką).
Czy zatem luz na drążku objawia się takim samym stukiem jak luz któregoś z wahaczy, bo dźwięk jest identyczny jakby uszkodzony był któryś wahacz?
Stuki w zawieszeniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
stuki na drążkach czy maglownicy są najbardziej słyszalne podczas jazdy po krótkich poprzecznych nierównościach lub kocich łbach, stuki na maglu można też wyczuć ruszając kierą na postoju ( krótkie ruchy prawo, lewo). niestety wiele przypadków na forum mówi, że ciężko zdiagnozować co stuka w tym zawieszeniu bez demontażu jeśli liczy się na pomoc "fachowców"
Jeśli to jest drążek to powinno być wyczuwalne lekkie pukanie jeśli złapiesz za koło stojąc z boku i będziesz nim poruszał w osi poziomej lewo-prawo. Co prawda trzeba się do tego dobrze przyłożyć.
Pzdr
Pzdr
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Ale zdiagnozowałeś że to jednak jest wahacz czy po "oględzinach słuchowych" tak Ci się wydaje? Wcześniej pisałeś że dwóch diagnostów wyeliminowało zawieszenie jako winowajcę stuków bo jest wzorowe.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Nie zdiagnozowałem jeszcze nic. Wcześniej przy takich samych dźwiękach wymieniałem któryś wahacz, bo okazywał się uszkodzony. Teraz diagności stwierdzili, że zawieszenie jest dobre i jeden z nich wskazał drążek kierowniczy (choć mam trochę wrażenia, że tak na pałę stwierdził).pycho pisze:Ale zdiagnozowałeś że to jednak jest wahacz czy po "oględzinach słuchowych" tak Ci się wydaje? Wcześniej pisałeś że dwóch diagnostów wyeliminowało zawieszenie jako winowajcę stuków bo jest wzorowe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga