[AJK 2.7 230 KM] Wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Przesłałem koledze link na PW, wklejam więc poniżej... jeśli uznacie za niezgodne z regulaminem, proszę usunąć.metyoo pisze:Może podzielicie się informacjami?
Świetnie ogarnięty manual wymiany uszczelek pod deklami zaworów i nastawnikami w 2.8 / 2.4, ale i w innych jest podobnie.
> Instrukcja <
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Witam, mam kolejny problem i proszę o pomoc, chodzi o ezektor mam schemat etki mogę wysłać na e-mail. Uszczelki już mam zamówione komplet w aso koszt 270 zł.
Wymieniał już ktos ezektor w silniku ajk ? bo nie jestem pewien czy jest to to według schematu mi wychodzi że to jest część 171 611 933 sam koszt w aso 56 chyba do tego jeszcze dochodzą pierdołki i koszt wynosi łacznie około 90 zł. Gdzieś wyczytałem że ezektor jest z wężykami, tak jakby na stałe i kosztuje coś koło 400 zł. Gość w serwisie sam bardzo nie wie co i jak.
Dzwoniłem teraz do innego aso i koszt wynosi 438 ehh
Najlepsze że pojechałem na garaż i za nic nie umiem jej znaleźć, czy jest możliwość że jej nie mam ?
Wgłebiłem się bardziej w temat i z tyłu nie ma żadnego ezektora, jest taka banka i chyba pięć z jednego idzie wąż do górnej rury Y. Według etki ezektor jest w automacie, w manualu jest zawór zwrotny 171 611 933, zastanawiam się czy ten zawór ma coś wspólnego z odpowietrzeniem silnika czy też czegoś innego. Ten zawór znajduje się chyba gdzie w okolicach pokrywy zaworów strona kierowcy.
[ Dodano: 2014-09-02, 18:13 ]
Mam pytanie do czego służy zawór zwrotny w 2.7 BiT AJK , znajduje się on po stronie kierowcy w górnej części dobrze widoczny, jeden wężyk wychodzi na przód gdzie rozdziela się na dwa i idzie do przez taką bańkę do rury Y. Czy tez zaworek ma coś wspólnego z odpowietrzeniem silnika ? Bo ezektora to u mnie nie ma. Zrobiłem test z korkiem i silnik rozgrzany na wolnych obrotach ładnie zasysa dym z papierosa.
[ Dodano: 2014-09-05, 18:12 ]
Panie i Panowie nikt nie wie jakie ma zadanie zawór zwrotny, od czego on jest ?
[ Dodano: 2014-09-20, 15:17 ]
witam, jestem po wymianie uszczelek pod nastawnikiem, pod deklem obie, i na wałku tzw. kapsel. Rozgrzałem do 90 stopni troszkę pojeżdziłem z jakies 3km i dalej śmierdzi i jest dymek. Po jakim czasie wam przestało dymić i śmierdzieć, możliwe że jeszcze jakieś resztki kapią.
Wymieniał już ktos ezektor w silniku ajk ? bo nie jestem pewien czy jest to to według schematu mi wychodzi że to jest część 171 611 933 sam koszt w aso 56 chyba do tego jeszcze dochodzą pierdołki i koszt wynosi łacznie około 90 zł. Gdzieś wyczytałem że ezektor jest z wężykami, tak jakby na stałe i kosztuje coś koło 400 zł. Gość w serwisie sam bardzo nie wie co i jak.
Dzwoniłem teraz do innego aso i koszt wynosi 438 ehh
Najlepsze że pojechałem na garaż i za nic nie umiem jej znaleźć, czy jest możliwość że jej nie mam ?
Wgłebiłem się bardziej w temat i z tyłu nie ma żadnego ezektora, jest taka banka i chyba pięć z jednego idzie wąż do górnej rury Y. Według etki ezektor jest w automacie, w manualu jest zawór zwrotny 171 611 933, zastanawiam się czy ten zawór ma coś wspólnego z odpowietrzeniem silnika czy też czegoś innego. Ten zawór znajduje się chyba gdzie w okolicach pokrywy zaworów strona kierowcy.
[ Dodano: 2014-09-02, 18:13 ]
Mam pytanie do czego służy zawór zwrotny w 2.7 BiT AJK , znajduje się on po stronie kierowcy w górnej części dobrze widoczny, jeden wężyk wychodzi na przód gdzie rozdziela się na dwa i idzie do przez taką bańkę do rury Y. Czy tez zaworek ma coś wspólnego z odpowietrzeniem silnika ? Bo ezektora to u mnie nie ma. Zrobiłem test z korkiem i silnik rozgrzany na wolnych obrotach ładnie zasysa dym z papierosa.
[ Dodano: 2014-09-05, 18:12 ]
Panie i Panowie nikt nie wie jakie ma zadanie zawór zwrotny, od czego on jest ?
[ Dodano: 2014-09-20, 15:17 ]
witam, jestem po wymianie uszczelek pod nastawnikiem, pod deklem obie, i na wałku tzw. kapsel. Rozgrzałem do 90 stopni troszkę pojeżdziłem z jakies 3km i dalej śmierdzi i jest dymek. Po jakim czasie wam przestało dymić i śmierdzieć, możliwe że jeszcze jakieś resztki kapią.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
O który zawór zwrotny pytasz? Bo w 2,7t tych zaworków jest sporo. Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie pod maską i zaznaczył ten zawór.
Co do wycieku to musiałbyś dokładnie obejrzeć skąd to cieknie, bo nawet jak ci cieknie z przodu z jakiegoś simeringu to olej pod wpływem pędu powietrza może przedostawać się na tył silnika. Najlepiej jakbyś wymył silnik i obserwował gdzie wycieki się pojawiają.
Pisałeś że wymieniłeś 2 uszczelki dekli zaworów, a czy wymieniłeś też dwa kapsle (zaślepki wałków) i wszystkie uszczelki napinacza? Bo napinacze są 2 i każdy ma 2 uszczelki (gumowy półksiężyc i metalowa). Napinacz po stronie pasażera znajduje się z tyłu silnika (od strony podszybia), a napinacz po stronie kierowcy jest z przodu silnika.
Co do wycieku to musiałbyś dokładnie obejrzeć skąd to cieknie, bo nawet jak ci cieknie z przodu z jakiegoś simeringu to olej pod wpływem pędu powietrza może przedostawać się na tył silnika. Najlepiej jakbyś wymył silnik i obserwował gdzie wycieki się pojawiają.
Pisałeś że wymieniłeś 2 uszczelki dekli zaworów, a czy wymieniłeś też dwa kapsle (zaślepki wałków) i wszystkie uszczelki napinacza? Bo napinacze są 2 i każdy ma 2 uszczelki (gumowy półksiężyc i metalowa). Napinacz po stronie pasażera znajduje się z tyłu silnika (od strony podszybia), a napinacz po stronie kierowcy jest z przodu silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Ja robiłem jedną stronę ( pasażera ) i tam wymieniłem uszczelki pod pokrywą zaworów dwie, pod napinaczem uszczelka metalowa i półksiężyc, oraz kapsel na wałku. Po wymianie uszczelek trochę jeszcze śmierdziało, później przestało. Następnie pojawił się dymek z drugiej strony, jednak po czasie ustał i teraz już nic nie dymi.SoloZiP pisze:O który zawór zwrotny pytasz? Bo w 2,7t tych zaworków jest sporo. Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie pod maską i zaznaczył ten zawór.
Co do wycieku to musiałbyś dokładnie obejrzeć skąd to cieknie, bo nawet jak ci cieknie z przodu z jakiegoś simeringu to olej pod wpływem pędu powietrza może przedostawać się na tył silnika. Najlepiej jakbyś wymył silnik i obserwował gdzie wycieki się pojawiają.
Pisałeś że wymieniłeś 2 uszczelki dekli zaworów, a czy wymieniłeś też dwa kapsle (zaślepki wałków) i wszystkie uszczelki napinacza? Bo napinacze są 2 i każdy ma 2 uszczelki (gumowy półksiężyc i metalowa). Napinacz po stronie pasażera znajduje się z tyłu silnika (od strony podszybia), a napinacz po stronie kierowcy jest z przodu silnika.
O zawór to chodzi mi ten gdzie w automacie jest połączony z ezektorem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga