Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Elektryczny hamulec postojowy - Zablokowane koło

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
patisowka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2014, 12:13
Lokalizacja: Overijssel

Elektryczny hamulec postojowy - Zablokowane koło

Post autor: patisowka » 20 wrz 2014, 12:56

Witam. Kupiłem sobie Audiczke c6 z 2004. Dziś miałem chwilę by pobawić się trochę MMI. Także przysiadłem i klikałem co popadnie.

Na koniec zabawy nacisnąłem lub pociągnąłem przycisk hamulca postojowego. I tu się zabawa zakończyła. Auto utknęło.

Wyskoczył błąd na fisie - czerwony wykrzyknik w kole ((!)) oraz powyżej przekreślone P także w kółku i ta informacja w kolorze pomarańczowym. Usłyszałem także dźwięk (pewnie poruszających się silniczków). Ciągnąc lub wciskając przycisk słyszę dźwięk, ale któreś z kół jest zablokowane - podejrzewam prawy tył. Daję gazu - nic nie idzie. Wciskam przycisk - zwolnienie hamulca - nic, ale przy takich samych obrotach auto porusza się (oczywiście bardzo opornie bo z zaciśniętym hamulcem na jednym/dwóch kołach)

Czytałem tu i na innych forach, że może być to przewód, problem z płynem, czy inne. I teraz moje pytanie - jak odblokować te koło ręcznie? Jest taka możliwość?

Nie posiadam kabli oraz jestem za granicą co uniemożliwia mi kontakt ze znajomymi i prośbę o podjechanie. Autem również nie wyjadę do nikogo.

Proszę o liste tego co mogę poczynić w tym temacie sam w celu odblokowania hamulca:

- Sprawdzić płyn hamulcowy,
- Zdjąć koło iiii? Czytałem, że jest tam jakiś przewód - wypiąć go i sprawdzić stan styku (napięcia nie sprawdzę - brak nawet Voltomierza :O :((
- Idzie wykonać jakiś manualny reset? Check? Cokolwiek? By wymusić jego ruch?
- Ktoś gdzieś napisał by wyciągnąć bezpiecznik, ale który i czy coś to da?

Co jeszcze mogę zrobić?

Proszę o pomoc!!!!!!

Obrazek

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 wrz 2014, 13:29

patisowka, odkręć koło wypnij wtyczkę od silniczka hamulca i podaj zewnętrzne
napięcie 12V aby cofnąć tłoczek to tyle aby awaryjnie zwolnić hamulec <okok>
a dalej musisz szukać przyczyny co się stało.

Awatar użytkownika
patisowka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2014, 12:13
Lokalizacja: Overijssel

Post autor: patisowka » 20 wrz 2014, 13:33

Już sprawdzam. Napięcie z AKU mogę użyć? Nie spalę czegoś? Czy lepiej kminić jakiś zasilacz?

Siara się przyznać, ale dostałem auto bez nawet podnośnika... Muszę śmigać do sąsiada.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 wrz 2014, 13:36

patisowka pisze:Napięcie z AKU mogę użyć?
tak
patisowka pisze:Siara się przyznać, ale dostałem auto bez nawet podnośnika... Muszę śmigać do sąsiada.
daj znać jak sobie poradzisz <okok>

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 20 wrz 2014, 13:41

Tam często gniją przewody/kostki.
Niekiedy wystarczy poruszać by zaczęło łączyć, tak więc poruszaj trochę przewodami przy zacisku.
Problemu nie można bagatelizować bo co ok. 1000km zamyka i otwiera żeby sobie wyrównać zużycie klocków.
Zazwyczaj pomaga wymiana kostki, albo zarobienie nowych konektorów.

Awatar użytkownika
patisowka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2014, 12:13
Lokalizacja: Overijssel

Post autor: patisowka » 20 wrz 2014, 13:53

Przepraszam Cię jeszcze raz najmocniej, ale która złączka to zasilanie hamulca? Grubsza z lewej czy cieńsza z prawej?

Snując domysły sądzę, że ta cieńsza to od tarcz/klocków, ale wole mieć pewność.


Edit: Jeszcze pytanko - Mając auto na lewarku, dając zapłon i wrzucając N powinienem móc ruszyć tarczą tak?
Po podniesieniu i zrobieniu co powyżej - nie idzie przekręcić ani o mm.



Edit2: Kostki wyglądają ok, ale podłącze i sprawdzę raz jeszcze.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 wrz 2014, 14:01

patisowka,

Obrazek

hamulec zablokował to tarczą nie ruszysz

Awatar użytkownika
patisowka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2014, 12:13
Lokalizacja: Overijssel

Post autor: patisowka » 20 wrz 2014, 14:29

To jednak ten gruby przewód z lewej. Lecę sprawdzać.

Opcja z poruszaniem kostki nie spisała się.

[ Dodano: 2014-09-20, 14:21 ]
Także podłączyłem tak jak mówiłeś - ok, zadziałało. ALE!!

1. Czy silniczek powinien chodzić ciągle gdy ma napięcie? Bo można powiedzieć, że kręci w kółko.

2. Tarcza daje się obrócić jedną ręką z użyciem średniej siły, ale nadal słychać ocieranie - to dobrze?

Fisa nie sprawdzałem, czy mu się odwidziało czy nie. Już idę zobaczyć!

[ Dodano: 2014-09-20, 14:29 ]
Tak więc teraz magia:

FIS dalej krzyczy, podłączyłem kostkę, wcisnąłem ponownie parking i te koło się nie blokuje - ciągle ten sam efekt jak po użyciu napięcia.

oii?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 wrz 2014, 14:31

patisowka pisze:1. Czy silniczek powinien chodzić ciągle gdy ma napięcie? Bo można powiedzieć, że kręci w kółko.
tego nie wiem :( chyba coś tym steruje podając prąd
patisowka pisze:2. Tarcza daje się obrócić jedną ręką z użyciem średniej siły, ale nadal słychać ocieranie - to dobrze?
obciera klocek o tarczę

jak masz auto na lewarku podłącz kostkę i sprawdź czy wszystko wróciło do normy

Awatar użytkownika
patisowka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2014, 12:13
Lokalizacja: Overijssel

Post autor: patisowka » 20 wrz 2014, 14:33

Nie wróciło. Teraz koło się nie blokuje przy przyciskaniu parkingu. A error jak był tak był :((

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 wrz 2014, 14:39

Przemo pozostaje podłączyć komputer i sprawdzić co się dzieje <okok>
wykasować błędy.

Awatar użytkownika
patisowka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2014, 12:13
Lokalizacja: Overijssel

Post autor: patisowka » 20 wrz 2014, 14:43

Także składam go do kupy, ruszę i zobaczę czy tylko te koło było problemem.

W poniedziałek odwiedzę jakiegoś mechanika i poproszę o podpięcie.


Serdecznie dziękuje za bardzo szybką pomoc i cierpliwość.

Pozdrawiam serdecznie.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 wrz 2014, 14:46

proszę bardzo <okok>

Pozdrawiam
Daniel ;)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 22 wrz 2014, 23:01

Problemem moze byc sterownik hamulca. Mialem tez kiedys przypadek ze na zakretach wyskakiwal blad hamulca ale wszystko dzialalo jak nalezy. Okazalo sie ze przetarta byla wiazka kabli idaca od sterownika to zaciskow. Miejsce przetarcia pod sterownikiem w bagazniku z prawej strony.

Awatar użytkownika
patisowka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2014, 12:13
Lokalizacja: Overijssel

Post autor: patisowka » 07 paź 2014, 23:12

Także niedługo po napisaniu postu w dziale diagnostyki byłem niedaleko wieśków, którzy sprzedali mi autko. Zrobili mi to w ramach gwarancji (pomimo, że obejmuje ona tylko silnik i skrzynie). Powodem było tak jak mówiliście - przewód, a dokładniej wtyczka. Wchodzące przewody do wtyczki były naderwane.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga