Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

FSI - benzyna i oktany

Silniki benzynowe
vagTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 279
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
Imię: Bar
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: vagTDI » 08 sie 2014, 02:50

Koledzy jeśli mogę wtrącić, to u mnie po tuningu na PB95 jest 237km, na PB98 243km, moment obrotowy na obu paliwach w granicach 319-320nm. Na co dzień jeżdże na 95, bo przy zwykłej jeździe nie czuć różnicy :)

flo333
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2012, 17:29
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: flo333 » 12 wrz 2014, 23:07

Nie wiem skąd ta dyskusja ale przecież na klapce wlewu jest biało na czarnym że minimum 91 a preferowane 95, więc nie wiem skąd jakieś dyskusje o 98, ja raz na jakiś czas leje 98 ale nic to nie daje, taka naleciałość że raz na jakiś czas to wtryski przeczyści ale nie wiem tak naprawdę czy to faktycznie pomaga. Skoro producent umieszcza taką informację to raczej takie paliwo jest zalecane!!!

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 12 wrz 2014, 23:14

dziwne <mysli> miałem a4 2.0 fsi i zalecane paliwo to 98 <okok> taka informacja widniała na klapce wlewu.Paliwo o niższych oktanach mogło wywołać spalanie stukowe.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 wrz 2014, 08:43

flo333, ja leję dlatego 98, bo obawiam się, że polskie paliwo nie ma gwarantowanych 95 oktanów... i mówię oczywiście o renomowanych stacjach... tak czy owak, nie zaszkodzi... :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 wrz 2014, 18:38

Widzę, że jeden z dyskutantów poruszył dość ważną kwestię - wartość opałowa, i polecam się zapoznać z zależnością tejże w funkcji liczby oktanowej paliwa, to w końcu może zrozumiecie, że 110 oktan, nie wykrzesa z silnika 10KM więcej.
bo:
1. elektronika silnika musiałaby być gotowa na takie paliwo, krótko mówiąc tak przesunąć kąt zapłonu, żeby wykorzystać wyższą odporność na spalanie stukowe 110 oktanowego paliwa.
2. jeśli nie jesteśmy w stanie wykorzystać odporności na spalanie stukowe, to spalamy, jak 98 oktan, a że paliwo jest mniej kaloryczne, to otrzymujemy w rezultacie MNIEJSZĄ moc na wale :(

Różnica między 98 a 95 - bardzo podobnie, ale 98 niektóre auta cywilne potrafią obrobić.
Oczywiście jeśli mamy taka elektronikę która pozwoli ruszyć zapłon w zakres optymalny dla spalania 110 - to może otrzymamy te kilka KM więcej, bo niską wartość opałową rekompensujemy innym punktem zapłonu, który mocniej wali w korbę, co może dać te kilka KM, ale i da popalić tłokom, korbom i wałowi :(

Inną kwestią jest oczywiście jakość paliw w PL :(

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 wrz 2014, 08:01

Zagór pisze:Widzę, że jeden z dyskutantów poruszył dość ważną kwestię - wartość opałowa, i polecam się zapoznać z zależnością tejże w funkcji liczby oktanowej paliwa, to w końcu może zrozumiecie, że 110 oktan, nie wykrzesa z silnika 10KM więcej.
bo:
1. elektronika silnika musiałaby być gotowa na takie paliwo, krótko mówiąc tak przesunąć kąt zapłonu, żeby wykorzystać wyższą odporność na spalanie stukowe 110 oktanowego paliwa.
2. jeśli nie jesteśmy w stanie wykorzystać odporności na spalanie stukowe, to spalamy, jak 98 oktan, a że paliwo jest mniej kaloryczne, to otrzymujemy w rezultacie MNIEJSZĄ moc na wale :(

Różnica między 98 a 95 - bardzo podobnie, ale 98 niektóre auta cywilne potrafią obrobić.
Oczywiście jeśli mamy taka elektronikę która pozwoli ruszyć zapłon w zakres optymalny dla spalania 110 - to może otrzymamy te kilka KM więcej, bo niską wartość opałową rekompensujemy innym punktem zapłonu, który mocniej wali w korbę, co może dać te kilka KM, ale i da popalić tłokom, korbom i wałowi :(

Inną kwestią jest oczywiście jakość paliw w PL :(
Obecnie kazdy jedna elektronika silnika posiada dostep do czujnika spalania stukowego dzieki czemu moze adaptowac sie w jedna lub w druga strone... ;) Oczywiscie zakres "adaptacji" mozna poszerzyc odpowiednio tuningujac silnik:)

Pzdr

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 28 wrz 2014, 18:28

Taka Ciekawostka
http://youtu.be/gqvhaPLuTPI
Tylko oczywiście dotyczy to FSI. A w silnikach starszej generacji to pewnie nie ma takiego znaczenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga