[ A6 C4 2.8 V6 30V ] Problem z automatyczną skrzynią biegów
- tomestus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 paź 2008, 10:52
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
[ A6 C4 2.8 V6 30V ] Problem z automatyczną skrzynią biegów
Koledzy, zwracam się o pomoc.
Mam niestety poważny problem, padł mi automat w mojej niuni.
Od jakiegoś czasu zaczęły nasilać się dziwne stuki w skrzyni. Początkowo podczas gwałtownego przyspieszania. Później podczas wrzucania D lub R. Ale niedawno coś zaczęło się walić, zaczął szarpać przy redukcji i przyspieszaniu. Poza tym właściwie pierwszym objawem jaki dostrzegłem w związku ze skrzynią była istna dyskoteka na wyświetlaczu, na zmianę gasło podświetlenie D w trakcie jazdy potem migasło i pojawiało się na zmianę, a już od jakiegoś czasu wszystko migało jak lampki na choince. Ostatnio zaczął wariować bez powodu redukował bieg na niższy lub wyższy. Pojawiło się coś na kształ ślizgającego się sprzęgła. Agonalny objaw był taki, że odczuwałem jakby ślizgało się sprzęgło, wzrastały obroty, później głuchy strzał i mocne szarpnięcie. Krótko jechał tylko na 2. Postanowiłem zatrzymać się i rozpiąć akumulator, po przerwie około 10 minut wszystko wróciło jakby do normy na jakieś 2-3 kilometry i znowu w/w objawy. Przy czym sprzęgło w mniejszym lub większym stopniu już cały czas się ślizgało, wzrastały obroty, zmiana na innny bieg przy okoł 4500 obr/min. I koniec, przestał jechać, działa tylko wsteczny. Gdy próbuję ruszyć na jakimkolwiek biegu do przodu silnik wchodzi na 6000 obr/min. potem szarpnięcie, obroty spadają na 1000obr/min. jakby miał chęć pojechać, drgnie tylko i nic.
Koledzy poradźcie co to może być.
Skrzynia to zwykły automat 4 biegi + quatro, a i jeszcze jedno od samego początku jak go kupiłem nie było komunikacji ze skrzynią biegów.
Wie ktoś co zrobić by przywrócić komunikację ze skrzynią?
Mam niestety poważny problem, padł mi automat w mojej niuni.
Od jakiegoś czasu zaczęły nasilać się dziwne stuki w skrzyni. Początkowo podczas gwałtownego przyspieszania. Później podczas wrzucania D lub R. Ale niedawno coś zaczęło się walić, zaczął szarpać przy redukcji i przyspieszaniu. Poza tym właściwie pierwszym objawem jaki dostrzegłem w związku ze skrzynią była istna dyskoteka na wyświetlaczu, na zmianę gasło podświetlenie D w trakcie jazdy potem migasło i pojawiało się na zmianę, a już od jakiegoś czasu wszystko migało jak lampki na choince. Ostatnio zaczął wariować bez powodu redukował bieg na niższy lub wyższy. Pojawiło się coś na kształ ślizgającego się sprzęgła. Agonalny objaw był taki, że odczuwałem jakby ślizgało się sprzęgło, wzrastały obroty, później głuchy strzał i mocne szarpnięcie. Krótko jechał tylko na 2. Postanowiłem zatrzymać się i rozpiąć akumulator, po przerwie około 10 minut wszystko wróciło jakby do normy na jakieś 2-3 kilometry i znowu w/w objawy. Przy czym sprzęgło w mniejszym lub większym stopniu już cały czas się ślizgało, wzrastały obroty, zmiana na innny bieg przy okoł 4500 obr/min. I koniec, przestał jechać, działa tylko wsteczny. Gdy próbuję ruszyć na jakimkolwiek biegu do przodu silnik wchodzi na 6000 obr/min. potem szarpnięcie, obroty spadają na 1000obr/min. jakby miał chęć pojechać, drgnie tylko i nic.
Koledzy poradźcie co to może być.
Skrzynia to zwykły automat 4 biegi + quatro, a i jeszcze jedno od samego początku jak go kupiłem nie było komunikacji ze skrzynią biegów.
Wie ktoś co zrobić by przywrócić komunikację ze skrzynią?
- tomestus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 paź 2008, 10:52
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
Cóż, masz kolego rację, ale nie do końca. rzecz w tym że jakieś delikate puknięcia, szrpnięcia występowały właściwie od początku jak go kupiłem, a mechanior powiedział że to normalene przy takim przebiegu w tych skrzyniach. Od początku czyli od ponad czterech lat.maxon pisze:Zbagatelizowałeś problem w początkowej fazie. Teraz pomóc może tylko mechanik. Przez neta nawet pocieszenia nie znajdziesz skoro z premedytacją zabijasz skrzynię. Trzeba to rozebrać.
Masz pomysł co to moż ebyć ?
Zastanawiam się czy to nie jest może sprzęgło hydrokinetyczne. Jest możliwe by wyciekł olej ze skrzyni i przez to nie chodziła?
Z opisu ciężko wnioskować co tam się posypało (tarczka sprzęgłowa, może koszyk). Co by to jednak nie było bez wyjęcia skrzynki się nie obędzie
W Legionowie nie kojarzę żadnego sensownego mechanika od automatów. W Twojej okolicy to albo Nadma albo trza do wawy ciągnąć furaka.
W Legionowie nie kojarzę żadnego sensownego mechanika od automatów. W Twojej okolicy to albo Nadma albo trza do wawy ciągnąć furaka.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
- tomestus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 paź 2008, 10:52
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
--RaDeK-- pisze:Wg mnie skoro ten sam silnik 193 konny jest w C4 to skrzynka z C5 powinna też podpasować.
Zadzwoń do ASO, i podpytaj, jaka skrzynia, a jakimi oznaczeniami CI podpasuje. Na pewno Ci pomogą. TEraz z kolegąjesteśmy na etapie wymiany skrzyni w ACK tylte że manual, i też nam pomogli z oznaczeniami.
Mój silnik również ma oznaczenie ACK, może wiesz coś na temat automatu do niego?
Wiem tyle ze do ACK na pewno dopasujesz automat z tipem. Ale zadzwon do ASO to powiedzą CI dokłądnie jaka i z jakim oznaczeniem CI podejdzie. Chodzi o przełożenie na tylni dyfer.tomestus pisze:--RaDeK-- pisze:Wg mnie skoro ten sam silnik 193 konny jest w C4 to skrzynka z C5 powinna też podpasować.
Zadzwoń do ASO, i podpytaj, jaka skrzynia, a jakimi oznaczeniami CI podpasuje. Na pewno Ci pomogą. TEraz z kolegąjesteśmy na etapie wymiany skrzyni w ACK tylte że manual, i też nam pomogli z oznaczeniami.
Mój silnik również ma oznaczenie ACK, może wiesz coś na temat automatu do niego?
- tomestus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 paź 2008, 10:52
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
Witam wszystkich zainteresowanych. Mam pewne informacje które mogą pomóc. Otórz problemy ze skrzynią miałem w dużej mierze przez silnik, mianowicie praca skrzyni jest ściśle uzależniona od pracy silnika, więc jeśli coś jest nei tak z silnikiem będzie szarpać skrzynia. U mnie do wymiany był napinacz łaĂącuszka wałków rozrządu na drugiej głowicy, przez co przestawiało mi fazy rozrządu, falowały obroty i wariowała skrzynia. A jeśli chodzi o komunikację to przyczyną był komputer skrzyni, wystarczyło naprawić port komunikacji i działa. A tak na marginesie mam na zbyciu komputer do skrzyni automatycznej, zanim naprawiłem swój kupiłem nowy, więc jeśli komuś jest potrzebny to proszę pisać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
- Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie
Witam wszystkich. Nie bede zakladal nowego tematu a wiec auto Audi A6 C5 2.4 z gazem Quattro tiptronic 5 biegow 5hp19. Problem jest taki ze po nocy jak auto jest zimne wszystko jest ok jak zlapie troche temperatury zaczyna sie szarpanie na niskich obrotach w granicach 1200- 2200obr/min odczuwalne od 3 do 5 biegu, szarpanie porownywalne do manuala jak wrzucimy za wysoki bieg przy niskich obrotak, obrotomierz podchodzi do gory o ok 500rpm i spada do wlasciwej predkosci obrotowej z szarpnieciami jak dodam troche wiecej gazu to tak jakby pogdliznelo sie troche i spada z szarpnieciami. na wyzszych obrotach wszystko jest ok poza tym ze przy zmianie biegow przeciagnie o ok 500rpm i spada do normalnej ale bez szarpniec. bledow zero, podejrzewam sprzeglo hydrokinetyczne a bardziej lock up ale nie jestem pewien. Bardzo prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga