Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Podłączenie subwoofera aktywnego zamiast fabryczneg

Car Audio
elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

[ A6 C5] Podłączenie subwoofera aktywnego zamiast fabryczneg

Post autor: elmo_mc » 28 sty 2012, 20:05

Witam
Czy ma ktoś w posiadaniu opis kostki 8 PIN, która podłączona jest do subwoofera?
Kolory kabli:
niebiesko-czerwony,
niebiesko-zielony,
brązowo-czerwony,
brązowy,
biały
biały
żółty
brązowo-biały.
Fabryczny sub będzie odłączony, a w jego miejsce podłącze drugi z wzmacniaczem, który posiada wejścia high-in, potrzebuje z tej kostki cztery kable głośnikowe i sterowanie wzmacniaczem, zasilanie i masa poleci bezpośrednio z aku.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Aibatt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 12 gru 2011, 22:33
Lokalizacja: Wrocław/Racibórz

Post autor: Aibatt » 29 sty 2012, 14:38

Prawdopodobnie to będzie to:
1 - +12V stałe
2/3 - wyjście na lewe głośniki wysoko i średnio tonowe (tył)
4 - masa
5 - sterowanie zał/wył + 12V
6 - wejście kanał lewy
7 - wejście kanał prawy
8 - masa wejście
9/10 - wyjście na prawe głośniki wysoko i średnio tonowe (tył)

Ale który to 1 to Ci nie powiem bo nie jestem pewny na 100% :)

jeśli dobrze myślę to potrzebne będą 5,6 i 7. Sam planuję wyprowadzić sobie instalację pod dodatkowego suba. Można wpiąć się w te kabelki aby oba działały?

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 29 sty 2012, 18:38

Dzięki wielkie za pomoc.Co do suba to można, tylko jak zamontujesz drugiego to byt fabrycznego nie ma sensu. W moim przypadku będzie to kenwood 12 cali, tak więc fabrycznego nie będzie słychać. Sterowanie można w sumie próbnikiem wybadać, tylko gorzej jak podepnę 12V pod kanał głośnika :)
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Aibatt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 12 gru 2011, 22:33
Lokalizacja: Wrocław/Racibórz

Post autor: Aibatt » 29 sty 2012, 20:36

Najlepiej jeszcze posprawdzaj gdzie jest to 12V dla pewności. Sprawdź czy po odłączenia suba będą działały tylne głośniki bo niby w nim jest dla nich wzmacniacz. W wolnej chwili sam zajrze czy będą działać czy też nie. Moje nagłośnienie to blaupunkt :)
A6 C6 Avant 3.0 TDI ASB (program Abt) Quattro Tiptronic 2006r. S-line
A6 C5 Avant 2.5 TDI AKE Quattro Tiptronic 2001r. FL

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 29 sty 2012, 21:29

No u mnie też blaupunkt i niby przy cichym graniu jest dobrze, jednak jak pogramy ciut głośniej to bas ginie.
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 03 lut 2012, 10:49

Sub już sieje popłoch i zniszczenie :) Piny 2,3 i 9,10 poszły do highIn we wzmacniaczu, a 5 do sterowania, także opis jest dobry. Zasilanie oczywiście bezpośrednio z baterii przy rurkach od klimy.
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Aibatt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 12 gru 2011, 22:33
Lokalizacja: Wrocław/Racibórz

Post autor: Aibatt » 03 lut 2012, 12:22

elmo a w czym jest lepsze podłączenie 4 pinów do high in od podłączenia 2 kanałów do wejścia low in? Pytam z ciekawości bo nigdy jeszcze nie montowałem wzmacniaczy i suba dodatkowego i nie wiedziałem nawet że jest takie rozróżnienie wejść. Kabelki wypiąłeś z org. wtyczki czy inaczej to zorbiłeś? Tak czy owak, super że ci się udało :D
A6 C6 Avant 3.0 TDI ASB (program Abt) Quattro Tiptronic 2006r. S-line
A6 C5 Avant 2.5 TDI AKE Quattro Tiptronic 2001r. FL

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 03 lut 2012, 13:00

Teoretycznie nie ma znaczenia większego, tylko żeby podłączyć się pod lowIN we wzmacniaczu musiałbym jakoś wycudować ekranowany przewód RCA ( chinch). Kostka fabryczna została nietknięta, przewody zarobiłem konektorami rurkowymi i pozgniatałem je na płasko przez co bardzo ścisło weszły od strony kabli. Oczywiście kostka trafiła z powrotem w gniazdo w subie, a cała wiązka dostała nową izolację :)
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 04 lut 2012, 19:21

Ja właśnie też planuję podłączenie dodatkowego wzmaka. Mój stary blaupunkt nie ma wejść high lever więc planuję kupić adapter Hig to low level.

Ja dodatkowo planuje zamontowanie włącznika na Remote do dodatkowego wzmaka.
Czyli jak będę słuchał radyjka na postoju to pstryk i drugi wzmak nie działa:)

napisz jeszcze raz jak rozdzieliłeś kable bo nie rozumiem. Wyciągnąłeś piny i na nowo spiąłeś już dwa kable?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 05 lut 2012, 08:56

Pinów nie wyciągałem z kostki, nowe kable zarobiłem takimi konektorami:
Obrazek
które zgniotłem na płasko i wciskałem je w piny w kostce od strony kabli. Weszły bardzo ścisło, trzeba było tylko odwinąć izolacji sporo, żeby dostać się do pinów 9 i 10. A do podłączenia swojego wzmacniacza nie potrzebujesz żadnego adaptera, wykorzystaj piny 6,7 i 8 z opisu kolegi Aibatt, posprawdzaj tylko prąd dla pewności.

a co do wyłącznika sterowania, to pociągnij ze stacyjki + po włączeniu zapłonu i nie będziesz musiał robić włącznika, poprostu po wyłączeniu zapłonu wzmacniacz będzie się wyłączał, miałem tak w poprzednim aucie zrobione.
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 05 lut 2012, 10:50

tzn włącznik mi się przyda żeby wyłączać dodatkowy wzmacniacz, żeby działał tylko oryginalny.

u siebie mam wejścia RCA czyli muszę dolutować koĂącówki RCA, faktycznie tak się da.

Prowadziłem już kabel do zmieniarki po stronie kierowcy, kabel prądowy pewnie prawą stroną poprowadzę. Opisz którędy prowadziłeś? pod schowkiem i pod plastik?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 05 lut 2012, 11:50

Zasilanie prowadziłem po stronie pasażera, jak wykręcisz schowek ( 5 śrub ) to bez problemu przeciągniesz kabel szczelnie przez gumę którą idą rurki od klimy, później pod plastikami i do kufra. Bezpiecznik montowłem zaraz przy baterii.
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 05 lut 2012, 14:28

No i super, teraz wszystko wiem:)
Jak temp. zejdą do zera to się biorę. Ja mam wzmaka Blaupunkt 1 x 160 rms GTA2100 i tubę JBL 300W rms. To był świetny zestaw, ale już zapomniałem jak gra:)
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 10 wrz 2014, 12:37

elmo_mc pisze:Sub już sieje popłoch i zniszczenie :) Piny 2,3 i 9,10 poszły do highIn we wzmacniaczu, a 5 do sterowania, także opis jest dobry. Zasilanie oczywiście bezpośrednio z baterii przy rurkach od klimy.
hej, a powiedz proszę te piny 2,3 i 9,10 - jak je podłączyłeś ?? który to plus a który minus ??? jestem właśnie na etapie wyboru aktywnej skrzyni basowej - i wybór mój padł na blaupunkt gtb 8200A, z tego co znalazłem to jako jedna z niewielu posiada wejście "high" a nie tylko rca...

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 10 wrz 2014, 16:15

Przepraszam, ale to było tak dawno, że już nie pamiętam
Znalazłem w internecie rozpiskę pinów i po niej doszedłem gdzie jest sygnał itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga