Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 lip 2014, 15:05

No właśnie... dowiedziałeś się to co wszyscy, czy co teraz się leje... a nie w 2005 roku... na to co było wtedy - w Twojej skrzyni (włącznie z numerami seryjnymi), w 100% nie jest w stanie powiedzieć nawet ZF (Centrala .de)... przerabiałem temat parę lat temu...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 23 lip 2014, 18:14

0x4B25A pisze:No właśnie... dowiedziałeś się to co wszyscy, czy co teraz się leje... a nie w 2005 roku... na to co było wtedy - w Twojej skrzyni (włącznie z numerami seryjnymi), w 100% nie jest w stanie powiedzieć nawet ZF (Centrala .de)... przerabiałem temat parę lat temu...
No chyba ze np. w 2006 czy 2007 niemiec na gwarancji wymienil skrzynie w audi, albo pozniej zmienial olej w audi i wg. notatki serwisowej jest wzmianka... ale to gdybanie, bo pozniej ktos mogl spowrotem zmienic na slomkowy.
Najprosciej odpalic silnik i odkrecic korek spustowy troche zlac kilka kropli do kieliszka i sprawdzic jaki ma kolor i jaki jest jego stan ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 lip 2014, 19:30

rafal_m pisze:Najprosciej odpalic silnik i odkrecic korek spustowy troche zlac kilka kropli do kieliszka i sprawdzic jaki ma kolor i jaki jest jego stan ;)
Zdecydowanie tak, ale moim zdaniem i tak lepiej wymienić olej (jeśli skrzynia w bardzo dobrym stanie) i zaktualizować oprogramowanie pod nowy olej...

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 23 lip 2014, 20:22

no tak ale czy jestesmy w stanie przed wymianą oleju stwierdzic ze owa skrzynia z przypuszczalnym przebiegiem ponad 200tys jest w bardzo dobrym stanie??

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 23 lip 2014, 21:03

marach8 pisze:no tak ale czy jestesmy w stanie przed wymianą oleju stwierdzic ze owa skrzynia z przypuszczalnym przebiegiem ponad 200tys jest w bardzo dobrym stanie??
Tego raczej nie jesteś w stanie stwierdzić, chyba że rozbierzesz skrzynię :> .
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 23 lip 2014, 21:16

wiec mi pozostaje tylko jezdzic i odkładać na remont :|

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 lip 2014, 21:49

wiec mi pozostaje tylko jezdzic i odkładać na remont :|
Coś w tym niestety jest... bo nikt Ci nie powie jednoznacznie wymieniaj/nie wymieniaj :(

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 23 lip 2014, 22:19

Tak samo jak nikt nie da gwarancji, ze po wymianie bedzie jezdzil tak samo dobrze jak przed wymiana i ze np. po wymianie za jakis czas nie padnie walek...ot tak np. ;)

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 23 lip 2014, 22:46

poczekamy az sie skonczy i wyremontuje cieszac sie dalej jazda Audi :)

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 16 sie 2014, 21:23

Opiszę tutaj jak uporałem się z delikatnym stuknięciem przy redukcji z 3 na 2 przy wolnym hamowaniu autem.
A więc tak, postanowiłem wymienić olej w 6hp19, raczej nie był wymieniany od nowości - kolor był już dość ciemny. Przy okazji zrobiłem małą regenerację mechatronika.
Do wymiany poszło:
około 6-7 litrów oleju zf lifeguard 8
uszczelka miski
uszczelka korka wlewu
korek spustowy
filtr oleju
okular - element uszczelniający między mechatronikiem a skrzynią
płyta separacyjna
6 tłoczków mechatronika
Wszystkie części jakie użyłem to ori albo ZF.
Cała operacja zajęła mi około 6 godzin.
Co do tłoczków nie były spłaszczone ale pod naciskiem nowe były bardzie twarde.
Wymiana przebiegła bez większych problemów - wszystko skręcane kluczem dynamometrycznym z należytą starannością.

Efekty po wymianie, jak na razie nie czuć w ogóle zmiany zmiany z 3 na 2 z czego jestem bardzo zadowolony.
Zmiany pozostałych biegów bardzo dobre, czyli bez zmian.

Polecam wszystkim wymianę olej ZF - trzeba tylko uważać jaki jest zalany ( są trzy typy ).

Co do zmiany softu i adaptacji.
Zmiany soft nie robiłem i nie mam zamiaru robić.
Zastanawiam się tylko nad skasowaniem adaptacji i jazdą adaptacyjną skoro skrzynia bardzo dobrze pracuje.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 27 sie 2014, 12:13

Koledzy proszę o podpowiedź. U mnie w audi (jak w opisie obok) nie mam żadnych oznak uszkodzenia czy nieprawidłowego działania tipa. jednakże w ostatni weekend kontrolnie sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i niestety okazało się, że jest go za mało. I teraz pytanie czy mogę dolać oleju, żeby wyrównać poziom?? Zbieram się do całkowitej wymiany oliwy, ale chwilowo jak to bywa brak zasobów finansowych...

Dzwoniłem do ASO, podałem nr VIN i powiedzieli mi, że olej wskazany do mojego tipa to olej o nr. G060162A2. Cena w ASO 252zł.

Znalazłem w Legionowie sklep, gdzie mają taki olej pod nazwą ZF LIFEGUARD FLUID o oznaczeniu i 6 i 8 za ok 100zł/L. Pani w sklepie powiedziała, że mógłbym zalać i jeden i drugi, ale to przy całkowitej wymianie oleju... A czy dolać mogę którykolwiek?? Powiedziała, że raczej nie...

Co w takiej sytuacji zrobić? Chyba szkoda skrzyni jeżdżąc bez wymaganego stanu oleju... :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 sie 2014, 13:38

Jigitt pisze:Co w takiej sytuacji zrobić?
Dolewać możesz tylko taki olej, jak tam był zalany... tak ja uważam... przy zmianie wybierz najnowszy. Do tego zalecana jest zmiana oprogramowania i adaptacja bazowa.

W obecnej sytuacji możesz spróbować rozpoznać olej po kolorze:

ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)

Jeśli kupisz taki, jak tam był, to można oczywiście dolać bez przeszkód...

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 27 sie 2014, 15:35

Jigitt pisze:Koledzy proszę o podpowiedź. U mnie w audi (jak w opisie obok) nie mam żadnych oznak uszkodzenia czy nieprawidłowego działania tipa. jednakże w ostatni weekend kontrolnie sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i niestety okazało się, że jest go za mało. I teraz pytanie czy mogę dolać oleju, żeby wyrównać poziom?? Zbieram się do całkowitej wymiany oliwy, ale chwilowo jak to bywa brak zasobów finansowych...

Dzwoniłem do ASO, podałem nr VIN i powiedzieli mi, że olej wskazany do mojego tipa to olej o nr. G060162A2. Cena w ASO 252zł.

Znalazłem w Legionowie sklep, gdzie mają taki olej pod nazwą ZF LIFEGUARD FLUID o oznaczeniu i 6 i 8 za ok 100zł/L. Pani w sklepie powiedziała, że mógłbym zalać i jeden i drugi, ale to przy całkowitej wymianie oleju... A czy dolać mogę którykolwiek?? Powiedziała, że raczej nie...

Co w takiej sytuacji zrobić? Chyba szkoda skrzyni jeżdżąc bez wymaganego stanu oleju... :/
Najlepiej jak zlejesz jeszcze z kieliszek oleju i będziesz widział jaki masz kolor.
G060162A2 to ZF lifeguard 8 zielony ty masz trochę starszą skrzynię wiec raczej masz Zf lifeguard 6.
Przy jakiej temperaturze olej się nie przelewał ??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 01 wrz 2014, 10:14

doszedłem do 38'C i zakończyłem pomiar. Dokupiłem olej ZF i przy kolejnych pomiarach dolałem, weszło ok 0,4L do stanu pożądanego.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

puchaty106
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: puchaty106 » 13 paź 2014, 21:06

Jaki kolor powinien miec olej w szkrzyni Tip. 3.0 tdi. Ja mam 100 ml ze swojej i jest czarny jak smola, ale rzadki jak woda. Nie wiem czy zabrac sie za wymiane, a jak tak to gdzie w lubuskim z tym podjechac i jakie koszta tej wymiany beda w ASO a jakie w warsztacie prywatnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga