Kocioł z elektryką
Kocioł z elektryką
Witajcie.
Tydzie temu zakupiłem a6 c5 i mam pewien problem z el.
Nie działa mi oświetlenie wnętrza, całe panele sufitowe, lampki do czytania, to makijażu. Oświetlenie w drzwiach i na nogi - z przodu nie ma wcale, działa prawy tył a lewy tył świeci non stop nawet jak zgasze i zamkne samochód. Żarówki ok, bezpieczniki ok. Ten lewy tył mi nie działał, odłączyłem radio (JVC) i zaczął działać ale świeci non stop. Nie działa bzyczek włączonych świateł. Nie działa lock drzwi od środka - niby zamkne wszystkie a i tak je mogą otworzyć. Gdzie zacząć poszukiwania ? Miktorsytki w zamku ? Tylko kierowcy czy wszystkie sprawdzać ? Moduł komfortu ?
Pomocy plsss
[ Dodano: 2014-08-30, 00:15 ]
Dodam, że a VAGu wyskoczył mi błąd zwarcia na masie.
Tydzie temu zakupiłem a6 c5 i mam pewien problem z el.
Nie działa mi oświetlenie wnętrza, całe panele sufitowe, lampki do czytania, to makijażu. Oświetlenie w drzwiach i na nogi - z przodu nie ma wcale, działa prawy tył a lewy tył świeci non stop nawet jak zgasze i zamkne samochód. Żarówki ok, bezpieczniki ok. Ten lewy tył mi nie działał, odłączyłem radio (JVC) i zaczął działać ale świeci non stop. Nie działa bzyczek włączonych świateł. Nie działa lock drzwi od środka - niby zamkne wszystkie a i tak je mogą otworzyć. Gdzie zacząć poszukiwania ? Miktorsytki w zamku ? Tylko kierowcy czy wszystkie sprawdzać ? Moduł komfortu ?
Pomocy plsss
[ Dodano: 2014-08-30, 00:15 ]
Dodam, że a VAGu wyskoczył mi błąd zwarcia na masie.
Chcesz mieć coś dobrze zrobione ? Zrób to sam !
auto-scan
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4B0 907 552 D
Component: 2.4L V6/5V MOTR HS D01
Coding: 04102
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 F
Component: A6-Klimavollautomat D52
Coding: 00060
Shop #: WSC 02314
Note: Excessive Comm Errors
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4B0 919 860 L
Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D06
Coding: 01062
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0V0120535
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks
Controller: 4B0 962 258 A
Component: Zentralverriegelung D16
Coding: 04608
Shop #: WSC 02314
3 Faults Found:
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01570 - Turn-Off Delay: Terminal 15
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01482 - Motors for Central Locking
29-00 - Short to Ground
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4B0 907 552 D
Component: 2.4L V6/5V MOTR HS D01
Coding: 04102
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 F
Component: A6-Klimavollautomat D52
Coding: 00060
Shop #: WSC 02314
Note: Excessive Comm Errors
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4B0 919 860 L
Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D06
Coding: 01062
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0V0120535
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks
Controller: 4B0 962 258 A
Component: Zentralverriegelung D16
Coding: 04608
Shop #: WSC 02314
3 Faults Found:
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01570 - Turn-Off Delay: Terminal 15
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01482 - Motors for Central Locking
29-00 - Short to Ground
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Chcesz mieć coś dobrze zrobione ? Zrób to sam !
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Na początek standard -> sprawdź bezpieczniki nr 6, 14, 38
Jeżeli nie działa oświetlenie górne, możesz wyciągnąć przednią lampę centralną (tę dużą) i sprawdzić czy na złączu na tyku nr 4 (przewód czerwono-żółty) jest napięcie +12V ... napięcie to wychodzi z modułu komfortu z konektora nr 5 w pierwszym złączu (przewód czerwono-żółty)
Brak oświetlenia przód to podobna sprawa - sprawdź czy na jednym ze styków żarówki (w drzwiach, bądź z nogach) jest +12V ... jeżeli go nie będzie to winny jest moduł komfortu bądź okablowanie.
Na drugim styku żarówki powinna pojawić się masa (GND) po otwarciu drzwi ... jeżeli jej nie będzie to prawdopodobnie uszkodzony mikrostyk w zamku (bądź okablowanie - sprawdź harmoniki drzwi)
Sprawdź sam moduł komfortu, tak jak radzili Koledzy w poszukiwaniu wody - możesz go wyciągnąć z tego czarnego pudełka i sprawdzić czy nie ma w nim śladów wilgoci
A i zerknij do złącz w słupkach kierowcy i pasażera - tam również pojawia się woda i korozja styków - możesz spróbować je kilka razy rozłączyć i podłączyć na nowo (na odłączonym aku )
Jeżeli nie działa oświetlenie górne, możesz wyciągnąć przednią lampę centralną (tę dużą) i sprawdzić czy na złączu na tyku nr 4 (przewód czerwono-żółty) jest napięcie +12V ... napięcie to wychodzi z modułu komfortu z konektora nr 5 w pierwszym złączu (przewód czerwono-żółty)
Brak oświetlenia przód to podobna sprawa - sprawdź czy na jednym ze styków żarówki (w drzwiach, bądź z nogach) jest +12V ... jeżeli go nie będzie to winny jest moduł komfortu bądź okablowanie.
Na drugim styku żarówki powinna pojawić się masa (GND) po otwarciu drzwi ... jeżeli jej nie będzie to prawdopodobnie uszkodzony mikrostyk w zamku (bądź okablowanie - sprawdź harmoniki drzwi)
Sprawdź sam moduł komfortu, tak jak radzili Koledzy w poszukiwaniu wody - możesz go wyciągnąć z tego czarnego pudełka i sprawdzić czy nie ma w nim śladów wilgoci
A i zerknij do złącz w słupkach kierowcy i pasażera - tam również pojawia się woda i korozja styków - możesz spróbować je kilka razy rozłączyć i podłączyć na nowo (na odłączonym aku )
Dzięki bardzo jak coś podziałam opisze efekty
[ Dodano: 2014-09-02, 00:33 ]
Rozkręciłem drzwi bo i tam mam ślizg szyby do wymiany, wyczyszcze zamek przy okazji bo nie mam bzyczka, że światłą włączone przy otwarych drzwiach itp. Co dokładnie mam tam czyścić. Ten mikroswitch co łączy dwa element i jak sprawdzić te zimne luty na płytce.
[ Dodano: 2014-09-02, 19:34 ]
tak więc Panowie trochę pogrzebałem i jest kilka problemów
mam kilka pytań:
1. Jakie napięcie powinno być na bezpiecznikach 6,14,38.
Na 14 pokauje mi około 10V
Na 6 pokazuje mi 0.00 V
Na 38 pokazuje mi 0,5 V
(sprawdzane na wyłączonej stacyjce)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 74232.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8643e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 06a31.html
Pomocy pls !
[ Dodano: 2014-09-02, 00:33 ]
Rozkręciłem drzwi bo i tam mam ślizg szyby do wymiany, wyczyszcze zamek przy okazji bo nie mam bzyczka, że światłą włączone przy otwarych drzwiach itp. Co dokładnie mam tam czyścić. Ten mikroswitch co łączy dwa element i jak sprawdzić te zimne luty na płytce.
[ Dodano: 2014-09-02, 19:34 ]
tak więc Panowie trochę pogrzebałem i jest kilka problemów
mam kilka pytań:
1. Jakie napięcie powinno być na bezpiecznikach 6,14,38.
Na 14 pokauje mi około 10V
Na 6 pokazuje mi 0.00 V
Na 38 pokazuje mi 0,5 V
(sprawdzane na wyłączonej stacyjce)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 74232.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8643e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 06a31.html
Pomocy pls !
Chcesz mieć coś dobrze zrobione ? Zrób to sam !
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Adrian92, Na bezpieczniku nr 14 powinieneś mieć napięcie stałe z akumulatora - więc w spoczynku powinno być coś koło 12V (może lekko mniej)
Na bezpieczniku nr 6 to napięcie po stacyjce więc to normalne że jest w okolicy 0V
Na bezpieczniku 28 powinno być napięcie bezpośrednio z aku, czyli powinieneś mieć 12V ... Może bezpiecznik jest upalony, a może coś nie tak z elektryką w skrzynce bezpieczników
Co do złącz w słupku kierowcy
Pomarańczowe złącze - tego nie wiem (u mnie widnieje czerwone i odpowiada za monitoring ciśnenia w oponach)
Brązowe (to środkowe) - odpowiada za oświetlenie sufitu
Przekaźnik też jest u mnie nie obsadzony
Co do uciętego przewodu ... hmm ... może ktoś miał dodatkowe audio w samochodzie i po jego odłączenia po prostu je obciął ... ciężko powiedzieć jeżeli nie odkryjesz dokąd idzie przewód
Na bezpieczniku nr 6 to napięcie po stacyjce więc to normalne że jest w okolicy 0V
Na bezpieczniku 28 powinno być napięcie bezpośrednio z aku, czyli powinieneś mieć 12V ... Może bezpiecznik jest upalony, a może coś nie tak z elektryką w skrzynce bezpieczników
Co do złącz w słupku kierowcy
Pomarańczowe złącze - tego nie wiem (u mnie widnieje czerwone i odpowiada za monitoring ciśnenia w oponach)
Brązowe (to środkowe) - odpowiada za oświetlenie sufitu
Przekaźnik też jest u mnie nie obsadzony
Co do uciętego przewodu ... hmm ... może ktoś miał dodatkowe audio w samochodzie i po jego odłączenia po prostu je obciął ... ciężko powiedzieć jeżeli nie odkryjesz dokąd idzie przewód
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Według schematu - TAKAdrian92 pisze:Nr 38 powinien mieć 12V tak ?
Według schematu - TAKAdrian92 pisze:a Nr 6 dopiero po przekręceniu stacyjki bedzie miał 12V ?
Hmm ... skoro nie widać dalszego końca, to pewnie było coś dodatkowego w samochodzie (audio, CB itp)Adrian92 pisze:Przewód ten jest przykręcony pod tymi przekaźnikami ma może 30 cm długości i wisi sobie...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga