Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Gwałtowne hamowanie - tiptronic wrzuca luz

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

[A6 C5] Gwałtowne hamowanie - tiptronic wrzuca luz

Post autor: rafals » 22 sie 2010, 16:22

Miałem kilka razy tak, że tiptronic przy ostrym hamowaniu (ale nie ekstremalnym) wrzucił jakby na luz na 2-3 sekundy i zaraz wrzucił bieg do jazdy, z szarpnięciem, bo oczywiście już w między czasie dodałem gazu chcąc jechać dalej. Nie wiem co się wyświetlało, bo to trwało chwilę. Czy to jest normalne zachowanie?

Awatar użytkownika
airwolff
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 07 lip 2010, 19:30
Lokalizacja: łódzki

Post autor: airwolff » 22 sie 2010, 20:53

Jak masz możliwość podepnij pod VAG-a i sczytaj ewentualne błędy w skrzyni.Zadne szarpnięcia w automacie nie są normalne.

rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rafals » 23 sie 2010, 21:07

Nie ma żadnych błędów. Od tego oczywiście zacząłem, a jeszcze sprawdziłem dla pewności. Teraz po hamowaniu ostrym profilaktycznie odczekuję chwilę przed dodaniem gazu. Takie sytuacje są bardzo rzadko i tylko z ciekawości pytam, czy nie dzieje się coś złego.

Awatar użytkownika
airwolff
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 07 lip 2010, 19:30
Lokalizacja: łódzki

Post autor: airwolff » 24 sie 2010, 16:30

Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni i filtr?

rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rafals » 27 sie 2011, 06:35

airwolff pisze:Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni i filtr?
Właśnie dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni. No i problem ustał. Było za mało i nie był pewnie wymieniany od nowości. Skrzynia pracuje płynniej. Jakoś nie pomyślałem wcześniej, że przecież wszystko tam jest poruszane hydraulicznie i od tego trzeba zacząć. Mogłem to zrobić od razu po kupnie samochodu.
Jak zobaczyłem w zakładzie rozebraną skrzynię do ostatniego trybika do zrozumiałem czemu serwis tyle kosztuje :).

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 27 sie 2011, 08:45

czyli rok czasu jezdziles z problemem?
nie dziwne ze musiales regenerowac cala skrzynke

rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rafals » 27 sie 2011, 09:40

matelek pisze:czyli rok czasu jezdziles z problemem?
nie dziwne ze musiales regenerowac cala skrzynke
Nie, nie musiałem, problem wystapił ostatnio i to sporadycznie. U mechanika widziałem rozłożoną skrzynię nie moją na szczęście :). Prawie od początku jak mam samochód, chciałem zmienić olej sam według przepisu z forum, ale nie mam kanału i wreszcie pojechałem do zakładu, który zajmuje się ASB. To była standardowa wymiana - wyczyszczenie miski i zmiana filtra i uszczelki. Jakbym miał sam kupić częsci to pewnie byłoby podobnie do tego co zapłaciłem (500zł).

No więc z moją skrzynią cały czas było ok (poza tym wysprzęglaniem sporadycznym), a po wymianie oleju poprawiła się płynność zmiany i nie występuje wysprzęglanie. Ale nie ma się co dziwić, pewnie jak było za mało oleju, w pewnych momentach mogło go brakować do przesunięcia hydraulicznego jakiegoś elementu.

bojownik

Post autor: bojownik » 22 sie 2013, 14:56

Przepraszam, za wykopaliska, ale to jedyny pasujący temat jaki znalazłem, uznałem wiec ze nie ma sensu tworzyć nowego o tym samym :)

Mam dokładnie to samo co autor wątku, zaczęło tak się dziać po wycieku oleju ze skrzyni.
Po gwałtownym hamowaniu, tip jakby wysprzęgla co objawia się:

- przy hamowaniu do 0 i próbie ruszenia, auto lubi zlagować, ryknąć i szarpnąć nagle do przodu.
- przy hamowaniu na autostradzie nie do 0, silnik ryczy, dodanie gazu nic nie daje (jak w trybie N - wysprzęglony), jade siłą rozpędu na pobocze, po czym zaczyna reagować i można kontynuować jazdę.


Pomimo uzupełnienia oleju zgodnie z instrukcją i przy użyciu VAG-a (przy temp. oleju 35'C) objaw nie znikł - ale wg. mnie się trochę poprawiło.

Czyżbym musiał dolać jeszcze trochę oleju?
A może ten olej musi się "dłużej" ułożyć w skrzyni zanim objaw zniknie?

PS. brak błędów w VAG-u.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 sie 2013, 16:06

bojownik pisze:Przepraszam, za wykopaliska, ale to jedyny pasujący temat jaki znalazłem, uznałem wiec ze nie ma sensu tworzyć nowego o tym samym :)
Nie przepraszaj za to, że świecisz wzorowym przykładem dla tych, którym nawet nie chce się szukać podobnych problemów i idą na łatwiznę zakładając kolejny podobny temat. Nie przepraszaj - chwal się tym - brawo <brawo>

Za to pozostałych przeproszę ja - za mój Off Topic :)


 

martin_revo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 gru 2013, 11:10
Lokalizacja: Ciasna

Post autor: martin_revo » 16 maja 2014, 22:21

Witajcie.Dołącze sie do tematu, gdyż mam dziwne objawy. Mam straszny problem z moim A6... Po wymianie silnika(przeskoczył rozrząd :( ) skrzynia mi zaczęła wariować(tip 5 bieg).. Przy okazji wymiany prosiłem o sprawdzenie oleju w skrzyni. Okazało się że są tylko 4 litry. Zleciłem wymiane. Mechanik wymienił mi olej waz z filtrem tak jak powinno sie to wymienić. Po złożeniu auta:
- skrzynia strasznie szarpie przy zmiania z 1 na 2;
- przy zwalnianiu jak zrzuca z 4 na 3 wysprzęgla a potem wrzuca 3 z szarpnięciem;
- jak chce dynamicznie wyprzedzić auto to przy wciśnięciu tzw guziczka w pedale gazu auto najpierw zamuli jakby nie wiedziało co ma zrobić a potem wyrywa do przodu..
Byłem na koputerze i jezdziłem chyba z 20 minut i gość sprawdzał parametry i nie stwierdził żadnych błędów ani nieprawidłowości.
Poradźcie proszę co z tym robić bo mam już dość...:(
Dodam, że olej i filtr orginalny i na 100% wymienany wg instrukcji (mechanik specjalizuje się w audi). Pozdrawiam

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 27 sie 2014, 00:45

Witam. U mnie po wymianie oleju i filtra pojawiły się dziwne szarpnięcia. Tak jakby w czasie jazdy skrzynia wrzucała na luz i później na bieg i jest szarpnięcie. A6 C5 4.2 quattro tiptronic. Olej wymieniłem na specjalny jaki polecają producenci. Wlałem 4 litry a później dolałem kolejne 0.5 aż się przelało. Martwi mnie to bo nie chce aby coś się zepsuło

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 27 sie 2014, 18:35

Ale do skrzyni wchodzi więcej oleju przy wym. dynamicznej.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 27 sie 2014, 19:52

dzisiaj rano jechałem i raz miałem takie zdarzenie że szarpneło i od tamtej pory jest spokój. Wchodzi więcej oleju ale już się przelewało jak dolałem. Na dniach sprawdze poziom i jak będzie brakowało doleje reszte 0.5 litra.

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 27 sie 2014, 21:13

Jak dla mnie to tylko wymiana dynamiczna jest prawdziwą wymianą oleju, a nie wymiany statyczne gdzie cały syf jest dalej w oleju.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 30 sie 2014, 15:49

CZIROKEZ pisze:Jak dla mnie to tylko wymiana dynamiczna jest prawdziwą wymianą oleju, a nie wymiany statyczne gdzie cały syf jest dalej w oleju.
większość syfu zostaje w filtrze i misce co przy wymianie się eliminuje, ale masz rację, że wymiana dynamiczna jest lepsza od statycznej.

koledze z problemem radzę poczytać na forum, bo wiele osób skarżyło się na padający konwerter po wymianie oleju jeśli wymiana odbywała się po dużym przebiegu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga