Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

grzeje na ECON po odpaleniu

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

grzeje na ECON po odpaleniu

Post autor: przemek480 » 11 wrz 2014, 14:41

Hej,
Mam taki mały problem, trochę uciążliwy. Otóż po odpaleniu samochodu po przerwie, np. na drugi dzień, w przypadku gdy włączę tryb ECON (lub jeśli pozostał włączony przy zgaszeniu i sam się włączy po przekręceniu kluczyka) leci praktycznie od razu ciepłe powietrze po bokach lub na podszybie jeśli tak ustawię. Po ok 10 min już wieje normalnie temp. ustawioną lub otoczenia. Wieje ciepłym pomimo ustawienia niższej temp niż otoczenie.
Myślałem na początku że to wina tych zaworków ale jakim cudem wiało by ciepłym powietrzem jak silnik jest zimny i to od razu.
Po przełączeniu z klimy na ECON jest oki, nie ma grzania, no chyba że ustawiłbym na HI ale to normalne.
W ustawieniach wyłączyłem to dziwne podgrzewanie, co w instrukcji jest opisane ale ono działa gdy temp otoczenia spadnie poniżej 5st. Oraz opcja Central Air temp? coś podobnego jest ustawiona na cooler (wcześniej było ustawione pomiędzy cooler i warmer w połowie, ale efekty identyczny).
Soft w kompie jest stary 3460
Ktoś spotkał się może z taki problemem? Czy wgranie softu nowego coś pomoże? Jeśli tak to czy mam wgrać 5150 czy 5570? czy przy wgrywaniu 5570 muszę najpierw wgrać 5150?

Zapomniałem dodać, po podłączeniu do kompa - brak błędów

[ Dodano: 2014-09-11, 14:41 ]
koledzy i koleżanki :) , nikt nie wie co to może być że grzeje na econ po odpaleniu? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia sterownika od klimy itp? gdy przełącze na klimę i z powrotem na econ wraca wszystko do normy, ale szkoda mi tak szarpać sprężarki. A jak tego nie zrobię to robi się coraz cieplej w aucie.

Mam jeszcze pytanie, czy gdyby te zaworki od sterowania klimą nie działały jak należy, tzn. ustawiają się na grzanie to jest możliwość żeby po ok 10 sek od opalenia zaczęło wiać ciepłym powietrzem? webasto i ogrzewania postojowego nie mam.

Proszę pomóżcie co można sprawdzić, te zaworki wolałbym ruszyć na końcu, żeby nie zepsuć bardziej.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 wrz 2014, 15:24

Musisz mieć chyba problem z czujnikiem temperatury.
Jeśli masz dogrzewanie bo w 2.0tdi chyba nie zawsze było to dokładnie grzeje poniżej 5 tj. od 4,5*C.
Oraz opcja Central Air temp? coś podobnego jest ustawiona na cooler (wcześniej było ustawione pomiędzy cooler i warmer w połowie, ale efekty identyczny).
to opcja która ustawia ciepłe/zimne ze środkowych kratek niezależnie od boku czyli np. z boku może sobie lecieć zimne, a po środku lekko chłodne itp.

Same cylinderki powodowałyby że w przypadku włączenia klimy na chłodzenie np. ok 18-21*C zamiast zimnego, leciałoby ciepłe.

Ja obstawiam że elektryczna grzałka która powinna grzać od 4,5*C wariuje..

jak wgrasz 5570 stracisz kodowania itp., najlepiej mieć 5150 i nie kombinować :)

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 11 wrz 2014, 15:47

Dzięki kolego za info.
Dobrze, że cylinderki są oki, bo na klimie działa ok, temp taka jak ustawiona, na econ po przełączeniu z klimy też jest oki.
Czytałem w instrukcji że w A6 jest taka opcja, że jak temp spadnie poniżej 5st to załącza się automatycznie grzanie, ale to w menu klimy wyłączyłem.
Wiesz może który to czujnik? na kompie temp zewnętrzną pokazuje dobrą.
Trochę dziwni mnie fakt, że po włączeniu na chwilę klimy i z powrotem na econ już wieje powietrzem z temp. jak na zewnątrz. Jakby coś się zawieszało.
Soft mam jeszcze 3460, kodowań nie robiłem. Spróbuję wgrać może 5150 jak zdobędę płytki ;).

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 wrz 2014, 16:13

Może być to czujnik ten przy chłodnicy jak grill. Nie jestem pewny.
Ostatnio jednemu z forumowiczów właśnie przez ten czujnik nie grały lusterka...
Trzeba by sprawdzić w dokumentacji, nie wiem dokładnie jak działa ten elektryczny "dogrzewacz"

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 18 wrz 2014, 19:58

Poszukam czujnika na podmianę i sprawdzę.

Ktoś może wie, jak fachowo nazywa się to podgrzewanie a A6, gdy temp spada poniżej 5st na zewnątrz? Albo ma dokumentację?

[ Dodano: 2014-09-12, 12:53 ]
poszukałem jeszcze na etka online i na aukcjach i w A6 jest (proszę o sprawdzenie fachowych osób) nagrzewnica elektryczna o nr 4F0819011 oraz chyba 4 albo 5 czujników temp wewnętrznej, nie mam jeszcze kabelka vcds ale czy jest jakaś możliwość sprawdzenia w vcds czy czujniki dobrze działają?
Nie dawno podpinałem się pod kompa (jakiś VAG ale nie VCDS) w celu kasowania błędów i miałem tylko błędy związane z DPF.

Chciałbym sprawdzić co jest nie tak (o ile to możliwe) bezinwazyjnie i nie rozbierać połowy deski rozdzielczej.

[ Dodano: 2014-09-18, 19:58 ]
koledzy pomóżcie, co mogę (muszę) sprawdzić w klimatroniku po podłączeniu do kompa? Po niedzieli będę miał możliwość podłączenia samochodu do VAGA i może do VCDS.
Problem jest taki że, nagrzewnica się non stop włącza po odpaleniu ECON, chyba że silnik uzyska temperaturę już odpowiednią do ogrzewania i nagrzewnica automatycznie się wyłącza.
W ustawieniach mam że to dodatkowe ogrzewanie ma być wyłączone ale nic to nie zmienia. Nagrzewnica cały czas się załącza, mimo że temp. jest ustawiona poniżej temp otoczenia.
Klimatronic mam z wyświetlaczami temp.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 18 wrz 2014, 20:06

Ja bym jeszcze się pokusił o odczytanie błędów i sprawdzenie czy masz to dobrze zakodowane.
Może nie miałeś fabrycznie climatronica, a pokrętła i ktoś źle to zakodował.

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 18 wrz 2014, 22:28

z tego co się dowiadywałem już, to podobno nie można zamienić paneli, w climatroniku są dodatkowe nawiewy w słupkach, nie wiem do końca jak jest w zwykłych na pokrętła. tak słyszałem że nie można zakodować klimatronika, działa wtedy tylko nawiew. Oprócz tego są podobno różne klimatyzacje, chodzi mi ten cały plastik z nagrzewnicą, przepustnicami na poszczególne nawiewy itd.

Sprawdzę czy nie ma błędów i czy ktoś nie nagrzebał. Powiedzcie, czy jak podłącze kompa i zacznę skanowanie to pokaże mi wtedy błędy? czy muszę jakoś przejść na sekcję z klimatyzacją?
Taki problem z grzaniem mam od początku, odkąd go kupiłem. A gdy podłączali mi kompa to były błędy związane z dpf.

Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę? ewentualnie co i w którym miejscu trzeba zakodować?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 30 paź 2014, 10:08

Witam
Mam ten sam problem z nagrzewnicą tj. supplement heater.
Obrazek
Czy jest na auto czy na off to rano na chwilę załączy się (jeden blok 2x300W a następnie drugi 1x400W). Teoretycznie powinno to być zależne od temperatury (poniżej 5 st.C) ale faktycznie nawet latem rano mi się uruchamiało na chwilę co skutkowało identycznie jak u kolegi.
Jak przejrzałem dokumentację to jedyny czujnik temperatury G17 podłączony jest pod licznik (wyświetla poprawnie) i po CANie rozchodzi się po sterownikach. Sama nagrzewnica sterowana jest nie z klimatronica, a ze sterownika silnika.... chociaż udział w sterowaniu ma również klimatronic.
Jak dojdę czegoś więcej to poinformuję.

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 14 lis 2014, 11:54

U mnie supplement heater jest ustawione na off, ale czy jest na off czy na auto jest to samo. Nagrzewnice się załączają do momentu aż silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury, żeby ogrzewanie było realizowane już z cieczy chłodzącej. Jak temperatura silnika podskoczy, czuć że temp z wylotów jest niższa, że nagrzewnice się wyłączyły i wieje z wylotów zgodnie z ustawieniem climatronika.

Najgorsze jest to, że po ustawieniu supplement heater na off, lub gdy temp. otoczenia jest wyższa niż 5stC nagrzewnice się załączają i wieje gorącym powietrzem.
I tu jest cały problem.

Nie wiem kolego Bart_d jaka ta "chwila" jest długa u Ciebie, ale u mnie trwa, tak jak wspomniałem do momentu gdy silnik osiągnie wymaganą temp. Teraz gdy jest chłodniej trwa dłużej. Latem gdy mieliśmy 30 stC na dworze szybciej. Ale supplement heater nie powinno się samo załączyć gdy temp otoczenia jest powyżej 5st. lub gdy jest wyłączone.

Nie jest fajnie gdy na zewnątrz masz upał, w słońcu dochodzący do nawet 40 st. a samochód jest nagrzany mocno w środku, chcesz włączyć clime i wieje z jednych wylotów gorącym a ze środkowych zimnym.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 14 lis 2014, 12:42

Mam generalnie identycznie. Wiosną wyjąłem bezpieczniki od tej nagrzewnicy więc latem nie obserwowałem ale dla mnie wygląda to tak jak sterowanie układem ogrzewania płynu w starszych 1.9 TDI opartych na 3 świecach żarowych. Nagrzewnice grzeją w zależności od temperatury płynu a nie temp. zewnętrznej. Pomysłu na to generalnie nie mam, chyba że sam dorobię układ zależny od temperatury np.: w aucie.... tzn że układ dopuści do załączenia nagrzewnic jeżeli w aucie będzie poniżej np +10 st.C

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 14 lis 2014, 21:28

w sumie dziwne, bo stojąc pod pracą na parkingu w słoneczny letni dzień, płyn podejrzewam że miał na pewno ok 30st. a może i nawet więcej i niestety nagrzewnice mi załączało. Na razie jak jest możliwość to po prostu załączam nawiew kiedy silnik osiągnie blisko 90 st. Wtedy nagrzewnice się nie załączają. Po nowym roku spróbuję podjechać do jakiegoś elektryka z vcdsem.

nomoz77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nomoz77 » 28 sty 2015, 07:23

witam
Czy ta nagrzewnica elektryczna ogrzewa kabinę czy silnik?
ostatnio ją wyłączyłem i dłużej silnik dochodzi do 90 stopni czyli wygląda jakby płyn grzało.
Pozdr

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 sty 2015, 09:41

A wiesz jak działa obieg płyny chłodniczego i nagrzewnicy?
Płyn z silnik idzie do nagrzewnicy która to wyłapuje ciepło z tegoż płynu i tym ciepłem ogrzewa wnętrze.
Jak by nie patrzeć dodatkowa grzałka grzeje przy nagrzewnicy nagrzewając środek auta, ale przy okazji płyn chłodniczy delikatnie to ciepło wyłapuje. Na pewno nagrzewnica tak szybko nie traci ciepła jak bez tej grzałki.

Reasumując z włączoną grzałką minimalnie może łapać szybciej temperaturę.

nomoz77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nomoz77 » 28 sty 2015, 09:59

silnik wolniej się nagrzewa ale spalanie na kompie pokazuje mniejsze czy aż tak duży jest pobór prądu że przekłada się to na paliwo?
Wydawało mi się że jeżeli silnik szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy to wtedy powinien mniej palić a jest odwrotnie.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 30 sty 2015, 10:33

Trochę powtórzę po koledze....
Generalnie nagrzewnica elektryczna ogrzewa kabinę.... ale biorąc na logikę nagrzewnica ta stoi bezpośrednio za lub przed nagrzewnicą wodną, więc:
- jeżeli stoi przed, względem kierunku przepływu powietrza, to może ogrzewać i płyn chłodniczy będący w układzie nagrzewnicy wodnej - szybciej wówczas nagrzewa się silnik;
- jeżeli nawet stoi za, to naprzemiennie włączane 400 i 600W (średnio 0,5kW czyli zużywa około 0,68KM) obciąża dodatkowo alternator a w konsekwencji silnik powodując szybsze nagrzewanie - wówczas też szybciej nagrzewa się silnik
.... to są tylko moje przypuszczenia, a jutro rano włączę nagrzewnicę i sprawdzę czy silnik się szybciej nagrzeje
Poza tym ciepło jest odpadem w silniku... można zauważyć, że im silnik się wolniej nagrzewa od stanu zimnego tym ma mniejsze spalanie (przy założeniu krótkiego odcinka drogi).
Porównaj benzyniaka 2.0 i diesla 2.0 na tym samym dystansie... PB nagrzeje się szybciej do 90st, ale spali nie 6 tylko 8l/100 na tym samym dystansie. (oczywiście silnik ma swoją optymalną temperaturę w której pali najmniej ze względu na proces zapłonu i opory mechanizmów silnika, oleju itd...)

[ Dodano: 2015-01-30, 10:33 ]
...jak mówiłem, tak zrobiłem... tzn. sprawdziłem podczas jazdy do pracy wczoraj i dzisiaj z włączonym ogrzewaniem i z wyłączonym...
Warunki atmosferyczne zewnętrzne prawie identyczne -1,5 st.C i -2,0 st.C, samochód w garażu o temp. ok 12st.C, czas przejazdu i styl jazdy (super ekonomiczny dodam) taki sam, dystans ten sam (10,2km).
Wynik:
1. z włączoną nagrzewnicą - spalanie z FISa 4,6l/100, temperatura cieczy chłodzącej 90 st.C (odczytana ze wskaźnika na desce) uzyskana po ok 7-8 km.
2. z wyłączoną nagrzewnicą - spalanie z FISa 4,0l/100, temperatura cieczy chłodzącej 70 st.C (odczytana ze wskaźnika na desce) uzyskana po 10,2 km.
nomoz77 pisze:silnik wolniej się nagrzewa ale spalanie na kompie pokazuje mniejsze czy aż tak duży jest pobór prądu że przekłada się to na paliwo?
Odpowiadając na Twoje pytanie - chyba nagrzewnica ma widoczny wpływ i na szybkość nagrzewania pojazdu i na zużycie paliwa (oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni i trzeba by było to doświadczenie powtórzyć kilkakrotnie).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga