Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Bicie kół przód A6 C5

Układ kierowniczy
Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Bicie kół przód A6 C5

Post autor: M_a_N_i_e_K » 14 sie 2014, 15:52

Koledzy od jakiegoś czasu borykam się z biciem kół z przodu. Jadąc czuje jakby dosłownie koło latało, dzieje się to przy prędkościach ~60 do ~80 i potem od ok ~110 do ok ~130km/h.
Dzisiaj zdejmowałem koła sprawdzając tarcze, dziwnie bo wydaje mi się że tarcza nie powinna mieć luzu nawet po zdjęciu koła a tu takie coś:


Czy może to mieć jakiś wpływ??
Dodam że po dokręceniu kół tarcze już się nie ruszają, ale przy większych prędkościach ?
Co mi poradzicie, co mogę sprawdzić?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 sie 2014, 08:21

Luźna tarcza to nic nienormalnego. Usztywnia się poprzez dokręcenie koła, sam widziałeś, że sama tarcza trzyma się na piaście tylko dzięki zaciskowi.
Co do bicia, są dwie opcje:
1) uszkodzone/wybite zawieszenie
2) źle wyważone koło(a).

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 15 sie 2014, 09:17

sprawdz półosie czy przegub wewnetrzny nie dostał
ANIMAL

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 16 sie 2014, 02:00

Dokładnie jak pisze kolega egoonn- mógł paść przegub wewnętrzny i będą wibracje ;) ewentualnie błaha sprawa jak pisze kolega metyoo, mogą to być koła niewyważone lub już piasta ma lekkie bicie.
Daj znać co zdiagnozowałeś ;)

Anielski

Post autor: Anielski » 16 sie 2014, 08:57

metyoo pisze:Luźna tarcza to nic nienormalnego. Usztywnia się poprzez dokręcenie koła, sam widziałeś, że sama tarcza trzyma się na piaście tylko dzięki zaciskowi.
Co do bicia, są dwie opcje:
1) uszkodzone/wybite zawieszenie
2) źle wyważone koło(a).
3.Skrzywiona felga
4."Walnięta" opona...
itd,itd...

Online
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 sie 2014, 12:55

Od czasu jak jezdze na 18 i delkatnie nizszym zawieszeniu, czuję najmniejsze nawet skrzywienie felgi, opony albo brak 5g czy nadmiar błota/kamyków.

Nie wiem czy to kwestia mojego setupu czy po prostu C5, ale to jest cholernie wrazliwa fura na niedoskonalosci kółek.

(Mam nowe amory,sprezyny, przeguby, czesc wahaczy wiec to raczej nie to)

Przedwczoraj prostowałem ledwo zauwqzalne 1mm skrzywienie bo juz mnie wku***o...

Opracowałem prostą metodę diagnostyczną - nabijasz 3bar w opony i po kolei spuszczasz do 2 i jedziesz na płaską droge.. Jak przestaje bić/bije słabiej to masz winne koło.

Oczywiscie pamietasz ze jazda ze zlym/roznym na jednej osi cisnieniem jest niebezpieczna/niezgodna z prawem/niszczy opony i zawieszenie i ryzykujesz życiem/zdrowiem na własną odpowiedzialność.

Podczas wyważania/sprawdzania "okrągłości" kół i opon stój nad gumiarzem i pilnuj bo wielu lubi sobie odpuścic idealne wywazanie i sprawdzanie. Pytaj o termin ostatniej kalibracji maszyny zanim wezma sie za odkrecanie kół. Wiecej niz rok - odpada.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 18 sie 2014, 22:27

mwx pisze:Od czasu jak jezdze na 18 i delkatnie nizszym zawieszeniu, czuję najmniejsze nawet skrzywienie felgi, opony albo brak 5g czy nadmiar błota/kamyków.

Nie wiem czy to kwestia mojego setupu czy po prostu C5, ale to jest cholernie wrazliwa fura na niedoskonalosci kółek.

(Mam nowe amory,sprezyny, przeguby, czesc wahaczy wiec to raczej nie to)

Przedwczoraj prostowałem ledwo zauwqzalne 1mm skrzywienie bo juz mnie wku***o...

Opracowałem prostą metodę diagnostyczną - nabijasz 3bar w opony i po kolei spuszczasz do 2 i jedziesz na płaską droge.. Jak przestaje bić/bije słabiej to masz winne koło.

Oczywiscie pamietasz ze jazda ze zlym/roznym na jednej osi cisnieniem jest niebezpieczna/niezgodna z prawem/niszczy opony i zawieszenie i ryzykujesz życiem/zdrowiem na własną odpowiedzialność.

Podczas wyważania/sprawdzania "okrągłości" kół i opon stój nad gumiarzem i pilnuj bo wielu lubi sobie odpuścic idealne wywazanie i sprawdzanie. Pytaj o termin ostatniej kalibracji maszyny zanim wezma sie za odkrecanie kół. Wiecej niz rok - odpada.
to żę masz sprawny zawias tylko nasila wszelkie nidociągnięcia kół nie ma luzów i wszystko przenosi się na budę i kierownicę .zapomnij o tym żę wyczujesz 5 g niedoważenia- łożyska tak ale nie ty .błąd mocowania koła na wyważarce czy piaście koła w przypadku ciężkich i szerokich kół bywa czasami większy .obecnie większość nowych markowych wyważarek ma opcję kalibraciji z poziomu obsługującego maszynę pracownika i to w jego interesie jest by urządzenie było skalibrowane (łatwiejsza i szybsza praca miej ciężarków)co do twojej metody wykrywania nie będę komentował skoro uważasz żę jest skuteczna to ją stosuj ja racze bardziej ufam swoim 3-em beisbartom .a tak po prawdzie aby zdiagnozować na 100% koło potrzebny jest wyważarka hunter z testem drogowym

Online
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 sie 2014, 08:33

enduro7 pisze:zapomnij o tym żę wyczujesz 5 g niedoważenia- łożyska tak ale nie ty
Nie ma sensu dyskutować na temat "co czuję a co nie w swoim samochodzie".
enduro7 pisze:co do twojej metody wykrywania nie będę komentował skoro uważasz żę jest skuteczna to ją stosuj ja racze bardziej ufam swoim 3-em beisbartom .a tak po prawdzie aby zdiagnozować na 100% koło potrzebny jest wyważarka hunter z testem drogowym
Problem w tym, że jak jedziesz do 4-tego czy 5-tego zakładu i wszędzie nie potrafią/nie chce im się bo szkoda czasu, to zaczynasz kombinować sam. Akurat dzięki tej metodzie jadąc do kolejnego magika wiedziałem za które koło ma się porządnie zabrać.

Nie mam w garażu 4 wyważarek i na co dzień zajmuję się czymś innym niż koła/opony, dlatego muszę stać komuś innemu nad głową i pilnować żeby nie robił tego tak, żebym musiał za chwilę znów wrócić.

Bardzo dobrze, że masz w zakładzie porządny sprzęt - może polecić kogoś, kto ma taką wyważarkę z testem w okolicach Poznania?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 19 sie 2014, 10:36

w pobiedziskach masz centrum szkoleniowe firmy tip-topol oni mają konkretny sprzęt i wiedzę

rafalzki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafalzki » 19 sie 2014, 14:35

Miałem u siebie takie objawy, kilka razy wyważałem koła i nic, wybrałem się do znajomego, okazało się że przy wyważaniu koła było widać jak opona "faluje" - przy zakładaniu na felgę źle "wskoczyła", po przemontowaniu opon wszystko jest ok

Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: M_a_N_i_e_K » 26 sie 2014, 16:29

Jutro zacznę od wyważenia, zobaczymy... tylko muszę znaleźć jakąś porządną wulkanizację w okolicy Wawy.

[ Dodano: 2014-08-26, 16:29 ]
Heh jak pech to pech.
Wyważyłem koła w sobotę, zaraz po tym miałem jechać na działkę i dopiero wytestować czy dalej coś bije.
Dojeżdżając na działki, sąsiad :[ ... wmurował sobie taki bolec który wystawał. Oczywiście oponę przebiło z boku, więc zestaw do wywalenia.
Jutro będę miał nowy zestaw, więc po założeniu i ponownym wyważeniu sprawdzę co i jak.

Anielski

Post autor: Anielski » 26 sie 2014, 16:52

Mówią,że jak człowiek ma pecha,to się w trumnie zesra ;p
Nie poddawaj się ,walcz dalej ,a sąsiadowi bolec między oczy :shock:

Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: M_a_N_i_e_K » 31 sie 2014, 20:56

Więc tak, opony zaożone koła ponownie wyważone. Może i mniej, ale jednak bije.
Podam przykład rozpędzę się do 110km/h i czuć bicie, w momencie puszczenia gazu bicie na kierownicy ustaje w 90%. Więc jednak coś gorszego :|

Online
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 01 wrz 2014, 09:03

to mogą być przeguby przy skrzyni

Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: M_a_N_i_e_K » 02 wrz 2014, 08:31

Rozumiem że chodzi Ci o przeguby wewnętrzne?? da radę jakoś to samemu sprawdzić??
Prosiłbym o pomoc jak to zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga