Bicie kół przód A6 C5
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Bicie kół przód A6 C5
Koledzy od jakiegoś czasu borykam się z biciem kół z przodu. Jadąc czuje jakby dosłownie koło latało, dzieje się to przy prędkościach ~60 do ~80 i potem od ok ~110 do ok ~130km/h.
Dzisiaj zdejmowałem koła sprawdzając tarcze, dziwnie bo wydaje mi się że tarcza nie powinna mieć luzu nawet po zdjęciu koła a tu takie coś:
Czy może to mieć jakiś wpływ??
Dodam że po dokręceniu kół tarcze już się nie ruszają, ale przy większych prędkościach ?
Co mi poradzicie, co mogę sprawdzić?
Pozdrawiam
Dzisiaj zdejmowałem koła sprawdzając tarcze, dziwnie bo wydaje mi się że tarcza nie powinna mieć luzu nawet po zdjęciu koła a tu takie coś:
Czy może to mieć jakiś wpływ??
Dodam że po dokręceniu kół tarcze już się nie ruszają, ale przy większych prędkościach ?
Co mi poradzicie, co mogę sprawdzić?
Pozdrawiam
3.Skrzywiona felgametyoo pisze:Luźna tarcza to nic nienormalnego. Usztywnia się poprzez dokręcenie koła, sam widziałeś, że sama tarcza trzyma się na piaście tylko dzięki zaciskowi.
Co do bicia, są dwie opcje:
1) uszkodzone/wybite zawieszenie
2) źle wyważone koło(a).
4."Walnięta" opona...
itd,itd...
-
Onlinemwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Od czasu jak jezdze na 18 i delkatnie nizszym zawieszeniu, czuję najmniejsze nawet skrzywienie felgi, opony albo brak 5g czy nadmiar błota/kamyków.
Nie wiem czy to kwestia mojego setupu czy po prostu C5, ale to jest cholernie wrazliwa fura na niedoskonalosci kółek.
(Mam nowe amory,sprezyny, przeguby, czesc wahaczy wiec to raczej nie to)
Przedwczoraj prostowałem ledwo zauwqzalne 1mm skrzywienie bo juz mnie wku***o...
Opracowałem prostą metodę diagnostyczną - nabijasz 3bar w opony i po kolei spuszczasz do 2 i jedziesz na płaską droge.. Jak przestaje bić/bije słabiej to masz winne koło.
Oczywiscie pamietasz ze jazda ze zlym/roznym na jednej osi cisnieniem jest niebezpieczna/niezgodna z prawem/niszczy opony i zawieszenie i ryzykujesz życiem/zdrowiem na własną odpowiedzialność.
Podczas wyważania/sprawdzania "okrągłości" kół i opon stój nad gumiarzem i pilnuj bo wielu lubi sobie odpuścic idealne wywazanie i sprawdzanie. Pytaj o termin ostatniej kalibracji maszyny zanim wezma sie za odkrecanie kół. Wiecej niz rok - odpada.
Nie wiem czy to kwestia mojego setupu czy po prostu C5, ale to jest cholernie wrazliwa fura na niedoskonalosci kółek.
(Mam nowe amory,sprezyny, przeguby, czesc wahaczy wiec to raczej nie to)
Przedwczoraj prostowałem ledwo zauwqzalne 1mm skrzywienie bo juz mnie wku***o...
Opracowałem prostą metodę diagnostyczną - nabijasz 3bar w opony i po kolei spuszczasz do 2 i jedziesz na płaską droge.. Jak przestaje bić/bije słabiej to masz winne koło.
Oczywiscie pamietasz ze jazda ze zlym/roznym na jednej osi cisnieniem jest niebezpieczna/niezgodna z prawem/niszczy opony i zawieszenie i ryzykujesz życiem/zdrowiem na własną odpowiedzialność.
Podczas wyważania/sprawdzania "okrągłości" kół i opon stój nad gumiarzem i pilnuj bo wielu lubi sobie odpuścic idealne wywazanie i sprawdzanie. Pytaj o termin ostatniej kalibracji maszyny zanim wezma sie za odkrecanie kół. Wiecej niz rok - odpada.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to żę masz sprawny zawias tylko nasila wszelkie nidociągnięcia kół nie ma luzów i wszystko przenosi się na budę i kierownicę .zapomnij o tym żę wyczujesz 5 g niedoważenia- łożyska tak ale nie ty .błąd mocowania koła na wyważarce czy piaście koła w przypadku ciężkich i szerokich kół bywa czasami większy .obecnie większość nowych markowych wyważarek ma opcję kalibraciji z poziomu obsługującego maszynę pracownika i to w jego interesie jest by urządzenie było skalibrowane (łatwiejsza i szybsza praca miej ciężarków)co do twojej metody wykrywania nie będę komentował skoro uważasz żę jest skuteczna to ją stosuj ja racze bardziej ufam swoim 3-em beisbartom .a tak po prawdzie aby zdiagnozować na 100% koło potrzebny jest wyważarka hunter z testem drogowymmwx pisze:Od czasu jak jezdze na 18 i delkatnie nizszym zawieszeniu, czuję najmniejsze nawet skrzywienie felgi, opony albo brak 5g czy nadmiar błota/kamyków.
Nie wiem czy to kwestia mojego setupu czy po prostu C5, ale to jest cholernie wrazliwa fura na niedoskonalosci kółek.
(Mam nowe amory,sprezyny, przeguby, czesc wahaczy wiec to raczej nie to)
Przedwczoraj prostowałem ledwo zauwqzalne 1mm skrzywienie bo juz mnie wku***o...
Opracowałem prostą metodę diagnostyczną - nabijasz 3bar w opony i po kolei spuszczasz do 2 i jedziesz na płaską droge.. Jak przestaje bić/bije słabiej to masz winne koło.
Oczywiscie pamietasz ze jazda ze zlym/roznym na jednej osi cisnieniem jest niebezpieczna/niezgodna z prawem/niszczy opony i zawieszenie i ryzykujesz życiem/zdrowiem na własną odpowiedzialność.
Podczas wyważania/sprawdzania "okrągłości" kół i opon stój nad gumiarzem i pilnuj bo wielu lubi sobie odpuścic idealne wywazanie i sprawdzanie. Pytaj o termin ostatniej kalibracji maszyny zanim wezma sie za odkrecanie kół. Wiecej niz rok - odpada.
-
Onlinemwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Nie ma sensu dyskutować na temat "co czuję a co nie w swoim samochodzie".enduro7 pisze:zapomnij o tym żę wyczujesz 5 g niedoważenia- łożyska tak ale nie ty
Problem w tym, że jak jedziesz do 4-tego czy 5-tego zakładu i wszędzie nie potrafią/nie chce im się bo szkoda czasu, to zaczynasz kombinować sam. Akurat dzięki tej metodzie jadąc do kolejnego magika wiedziałem za które koło ma się porządnie zabrać.enduro7 pisze:co do twojej metody wykrywania nie będę komentował skoro uważasz żę jest skuteczna to ją stosuj ja racze bardziej ufam swoim 3-em beisbartom .a tak po prawdzie aby zdiagnozować na 100% koło potrzebny jest wyważarka hunter z testem drogowym
Nie mam w garażu 4 wyważarek i na co dzień zajmuję się czymś innym niż koła/opony, dlatego muszę stać komuś innemu nad głową i pilnować żeby nie robił tego tak, żebym musiał za chwilę znów wrócić.
Bardzo dobrze, że masz w zakładzie porządny sprzęt - może polecić kogoś, kto ma taką wyważarkę z testem w okolicach Poznania?
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Jutro zacznę od wyważenia, zobaczymy... tylko muszę znaleźć jakąś porządną wulkanizację w okolicy Wawy.
[ Dodano: 2014-08-26, 16:29 ]
Heh jak pech to pech.
Wyważyłem koła w sobotę, zaraz po tym miałem jechać na działkę i dopiero wytestować czy dalej coś bije.
Dojeżdżając na działki, sąsiad ... wmurował sobie taki bolec który wystawał. Oczywiście oponę przebiło z boku, więc zestaw do wywalenia.
Jutro będę miał nowy zestaw, więc po założeniu i ponownym wyważeniu sprawdzę co i jak.
[ Dodano: 2014-08-26, 16:29 ]
Heh jak pech to pech.
Wyważyłem koła w sobotę, zaraz po tym miałem jechać na działkę i dopiero wytestować czy dalej coś bije.
Dojeżdżając na działki, sąsiad ... wmurował sobie taki bolec który wystawał. Oczywiście oponę przebiło z boku, więc zestaw do wywalenia.
Jutro będę miał nowy zestaw, więc po założeniu i ponownym wyważeniu sprawdzę co i jak.
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga