4 sprężarka klimy w c6 i nastepna zatarta ... pomocy ":
4 sprężarka klimy w c6 i nastepna zatarta ... pomocy ":
Witam kupilem c6 z uszkodzoną klima z 2005 r w bardzo dobrej cenie wymienilem sprezarke dałem do mechanika i wszystko oki.... aż wyjechałem 300 km od domu przestala dzialac, zeby nie pisac duzo wymienilem juz 4 sprezaki 2 po regeneracji i dalej sie zacieraja, o co chodzi plyn nalany nawet jest go wiecej aby nic sie nie stało . pomocy !! prosze o szybka odpowiedz...
Tak, mogła...leon0376 pisze:jutro bedzie plukany, le o tego by sie mogla zatrzec ?
Nie wiem jaki Twój spec ma sprzęt do odsysania gazu/oleju, ale warto by było, aby wypsikał go trochę po tym, jak Ci odciągnie Twój czynnik/olej... nie wiadomo co tam może być... a chodzi o to, aby Ci potem opiłków znów nie wtłoczył do układu... zapewne Ci powie, że filtry ma itp., ale mnie to jakoś nie przekonuje...
pioterp13, właśnie borykałem się z identycznym problemem jak twój mam już trzecią sprężarkę w ciągu dwóch miesięcy.Pierwsza się zatarła i zasyfiła układ oddałem auto do firmy która posiada maszynę do mycia układu a nie jakieś nabijanie układu azotem i przedmuchiwanie.Zakupiłem nową chłodnicę i osuszacz wszystko złożyli do kupy klima działała krótki czas i ponownie zerwało się sprzęgło na sprężarce po zdemontowaniu niby układ czysty Panowie sprowadzili jeszcze lepszą maszynę do mycia przeprowadzali ten zabieg dwa razy kupili nowy osuszacz a ja sam zakupiłem sprężarkę po regeneracji nie wspomnę już ile mnie to kosztowało ale teraz klima działa tylko pytanie jak długo przy kolejnej awarii zmieniam warsztat bo jak mówią do trzech razy sztuka.
Taka moja rada
- kup nową chłodnicę
- osuszacz
- niech umyją układ dobrym sprzętem
- niech zaleją sprężarkę nowym olejem ( ma specjalny otwór do zalewania ) po zalaniu trzeba troszkę pokręcić kołem sprężarki aby olej się rozprowadził
wada tych nowszych sprężarek jest taka że one pracują cały czas są bardzo delikatne i podatne na usterki a ich producent do Denso
Powodzenia
Taka moja rada
- kup nową chłodnicę
- osuszacz
- niech umyją układ dobrym sprzętem
- niech zaleją sprężarkę nowym olejem ( ma specjalny otwór do zalewania ) po zalaniu trzeba troszkę pokręcić kołem sprężarki aby olej się rozprowadził
wada tych nowszych sprężarek jest taka że one pracują cały czas są bardzo delikatne i podatne na usterki a ich producent do Denso
Powodzenia
Na dużych układach po zatarciu sprężarki zakłada się dodatkowy filtr /mimo czyszczenia układu/ który ma za zadanie wyłapać jeszcze ewentualnie syf który by został w układzie i zagrażał właśnie nowej sprężarce. Dodatkowo cały olej należy wymienić... i tak jak piszę koledzy najlepiej chłodnica i osuszacz do wymiany. Niestety w momencie jeśli zatrze się sprężara na amen i pójdą opiłki w układ, to można tego już nie doczyścić...
Dlatego doroczny serwis klimy przed sezonem to obowiązek, nawet jeśli nie ubywa czynnika. Jeśli nie ubywa to tym lepiej bo serwis będzie tańszy. Czynnika się nie wymienia na nowy całego! To tak w razie jakby ktoś próbował coś wkręcać
Serwis służy kontroli poziomu oleju w sprężarce i sprawdzeniu szczelności układu.
Dlatego doroczny serwis klimy przed sezonem to obowiązek, nawet jeśli nie ubywa czynnika. Jeśli nie ubywa to tym lepiej bo serwis będzie tańszy. Czynnika się nie wymienia na nowy całego! To tak w razie jakby ktoś próbował coś wkręcać
Serwis służy kontroli poziomu oleju w sprężarce i sprawdzeniu szczelności układu.
Dokładnie tak! I nie ma co słuchać głupich podpowiedzi ludzi, którzy twierdzą, że póki działa to nie ma sensu co rok robić serwisu.mrporpoise pisze:Dlatego doroczny serwis klimy przed sezonem to obowiązek, nawet jeśli nie ubywa czynnika. Jeśli nie ubywa to tym lepiej bo serwis będzie tańszy. Czynnika się nie wymienia na nowy całego! To tak w razie jakby ktoś próbował coś wkręcać
Serwis służy kontroli poziomu oleju w sprężarce i sprawdzeniu szczelności układu.
Dla przykładu, w domowej klimatyzacji LG mam serwis przewidziany 2x w roku (gwarancja)... w naszym klimacie można skrócić do raz w roku, ale zrobić trzeba, jeśli się nie chce problemów...
kolego z mojego doswiadczenia z tym plukaniem roznie bywa....
nie rozumiem tylko pojecia ze wymienia sie skraplacz bo go sie nie da wyplukac.... a parownik ktory zostaje na aucie majac taka sama budowe da sie??
Ku pewnosci ja wymienial bym skraplacz parownik i osuszacz!
Po plukianiu ukladu konieczne suszenie azotem bo wilgoc w ukladzie sprezarke tez rozwali
Nie zapomnij czasem o zaworku rozpreznym koszt ok 8zl. (znajduje sie on w rurce obok zaworu ktorym dobija sie klime.
nie rozumiem tylko pojecia ze wymienia sie skraplacz bo go sie nie da wyplukac.... a parownik ktory zostaje na aucie majac taka sama budowe da sie??
Ku pewnosci ja wymienial bym skraplacz parownik i osuszacz!
Po plukianiu ukladu konieczne suszenie azotem bo wilgoc w ukladzie sprezarke tez rozwali
Nie zapomnij czasem o zaworku rozpreznym koszt ok 8zl. (znajduje sie on w rurce obok zaworu ktorym dobija sie klime.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga