Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Tryb awaryjny i piski chyba ze skrzyni ETM

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
futracjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 lis 2013, 15:09
Lokalizacja: Szczecin

[ TIP+Q] Tryb awaryjny i piski chyba ze skrzyni ETM

Post autor: futracjusz » 30 lip 2014, 15:49

Witam!

Jakiś miesiąc temu moja skrzynka o symbolu ETM wyrzuciła cały olej i wyzionęła ducha :(
Zakupiłem więc drugą skrzynię, również ETM, żeby nie było większych problemów. Mój nadworny mechanik zaaplikował skrzynię, zalał olejem (skrzynia przyszła sucha), no i się zaczęło. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym i dodatkowo żona mówi że piszczy coś (ja jestem w pracy na wyjeździe i dlatego opieram się tylko na rozmowach telefonicznych z mechanikiem i żoną) jak się dodaje gazu, jak odpuszcza to piski ustają.
A tak przy okazji: ile chodzi oleju do suchej skrzyni ETM (5HP19)? Mechanik powiedział że weszło ok 7 litrów, co wydaje mi się trochę za mało, zastanawiam się czy zastosował się do procedury zalewania olejem, tzn zalać, uruchomić, zgasić, dolać, uruchomić, rozgrzać skrzynię do 30-35'C i dolewać aż się przeleje...
Czy po zmianie skrzyni na taką o takim samym symbolu potrzebna jest jakaś adaptacja? Czy dzieje się to na zasadzie: wytnij-wklej? Dodam że skrzynia z tego samego rocznika co stara.

A! I małżonka mówiła że skrzynia tak jakby zmieniła biegi z 1 na 2 i jakby z 2 na 3, a może tylko z 1 na 2 a później po przekroczeniu 50km/h zapiął się lock-up.
Tak czy siak konkluzja jest taka, że jadąc auto wyje a nie jedzie i nie zmienia biegów.
Czy to znaczy że kolejna skrzynia umarła? T już by była lekka przesada <zalamka>

Miał ktoś kiedyś coś podobnego?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 30 lip 2014, 16:36

Tak to wlasnie jest jak sie wklada jakas "uzywke" zamiast regenerowac swoja wlasna... nie wiesz co wlozyles. "Nowa" skrzynia raczej calkiem sucha nie byla (do tego pozostalo cos oleju chociazby w Twoim ukladzie chlodzenia i w konwerterze, ktory zostal wlozony).
Podejrzewam, ze nowa skrzynia ma zajechany sterownik hydrauliczny... i na tym polega caly problem nie jezdzenia.

futracjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 lis 2013, 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: futracjusz » 02 sie 2014, 20:19

rafal_m, w sumie racja.
Patrząc perspektywy finansowej, to wyszło by mi to samo co teraz, a auto bym miał sprawne i na gwarancji <zalamka>

[ Dodano: 2014-08-02, 20:19 ]
No to pojawił się kolejny problem: po uzupełnieniu oleum w skrzyni, podczas jazdy próbnej coś łupnęło (według słów mechanika) i skrzynia wypluła olej. Dziwny zbieg okoliczności, że poprzednia skrzynia zrobiła taki sam manewr?
Macie jakieś sugestie? Poradźcie coś bo auto od miesiąca sterczy w warsztacie, no z małą dwudniową przerwą. A ja dostaję coraz większej piany :[

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sie 2014, 22:57

Skrzynia wypluwa olej bo pada pompa - przyczyną może być konwerter skoro dwie skrzynie padły. czy było coś z nim robione? Tym bardziej z opisu ( uślizg skrzyni , wycie itd. ) można domniemywać że coś z nim nie tak

futracjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 lis 2013, 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: futracjusz » 04 sie 2014, 01:27

Konwerter przyszedł ze skrzynia i razem z nią był założony. I kolejny objaw: auto odpala tylko na N, na P rozrusznik ani drgnie, a po wrzuceniu na R auto gaśnie.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 04 sie 2014, 07:15

Wpierw odczyt bledow i blokow wartosci mierzonych...

Obstawiam, ze cos sie zmielilo w tej skrzyni i zajechalo na amen sterownik hydrauliczny (gasnie na R).

futracjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 lis 2013, 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: futracjusz » 13 sie 2014, 20:16

No dobra, to kolejna zagadka:
Dzisiaj w końcu zdobyłem się na odwagę i odwiedziłem własny samochód, który to póki co stoi na placu u mechanika, no i: auto odpaliło i podjechało do przodu, a po wrzuceniu R auto wcale nie zgasło <radocha> i nawet zaczęło normalnie jechać do tyłu, ale dalej cieknie jak z kranu na łączeniu silnika ze skrzynią, domyślam się że albo sam konwerter, albo uszczelnienie konwertera na wejściu do skrzyni. No drodzy państwo, ale to co cieknie ze skrzyni to jakaś masakra :shock: , ciężko to nazwać olejem, wygląda to jak jakaś szara emulsja, dosłownie szara, siwa, popielata. Nie wygląda to dobrze, bo zastanawiam się czy może jakieś resztki starego oleju pozostały w skrzyni i po wymieszaniu z nowym dały taki szlamowaty efekt, czy na przykład rozszczelniła się chłodnica, płyn miesza się z olejem i idzie do skrzyni.
łudzę się że jeszcze można pacjenta uratować, np. wymianą konwertera na nowy/regenerowany i totalnym płukaniem skrzyni biegów?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 14 sie 2014, 07:18

futracjusz pisze:No dobra, to kolejna zagadka:
Dzisiaj w końcu zdobyłem się na odwagę i odwiedziłem własny samochód, który to póki co stoi na placu u mechanika, no i: auto odpaliło i podjechało do przodu, a po wrzuceniu R auto wcale nie zgasło <radocha> i nawet zaczęło normalnie jechać do tyłu, ale dalej cieknie jak z kranu na łączeniu silnika ze skrzynią, domyślam się że albo sam konwerter, albo uszczelnienie konwertera na wejściu do skrzyni. No drodzy państwo, ale to co cieknie ze skrzyni to jakaś masakra :shock: , ciężko to nazwać olejem, wygląda to jak jakaś szara emulsja, dosłownie szara, siwa, popielata. Nie wygląda to dobrze, bo zastanawiam się czy może jakieś resztki starego oleju pozostały w skrzyni i po wymieszaniu z nowym dały taki szlamowaty efekt, czy na przykład rozszczelniła się chłodnica, płyn miesza się z olejem i idzie do skrzyni.
łudzę się że jeszcze można pacjenta uratować, np. wymianą konwertera na nowy/regenerowany i totalnym płukaniem skrzyni biegów?
Raczej nie liczylbym na to... z opisu wynika ze ze skrzyni wycieka glikol wymieszany z olejem...w tym miejscu zastanowilbym sie na zmiana mechanika, przed ponownymi inwestycjami w ten samochod.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga