Witam
Mam problem z zawieszeniem. Chodzi o przód-strona kierowcy. Podczas gwałtownego hamowania przy niskiej prędkości słychać strzał jakby pękniętej sprężyny. Podobnie jest podczas skręcania np przy parkowaniu. Kiedy skręcam w miejscu też słychać owy strzał. Stawiałem na sprężyny, więc wymieniłem na nowe KYB i dalej strzela.
Dziś pojechałem do diagnosty i stwierdziliśmy że coś prawdopodobnie strzela przy sworzniu dolnego przedniego wahacza.
Stojąc obok auta i skręcając kłami słychać ten dźwięk jakby wyżej (sprężyna), a może dźwięk odbija się od nadkola...sam nie wiem.
Może miał ktoś podobny przypadek i mnie naprowadzi na przyczyne tego stanu zanim wymienie niepotrzebne elementy zawieszenia?
Pozdrawiam.
Mam uszkodzoną tuleje na dolnym tylym wahaczu na tak zwanym bnanie czy rogalu.
Oczywiście wymienie wahacz, ale czy przez nią może tak strzelać? Diagnosta sluchał stetoskopem i mówił że z tego miejsca słychać najbradziej. W sobote inny powiedział że to może być sworzeń na dolnym przednim :D a może padły dwa. Pytanie tylko czy one mogą powodować strzelanie podobne jak przy pękniętej sprężynie?
Strzelanie zawieszenia
Witam. Mam podobnie ale nazwałbym to bardziej stukami metalicznymi pochodzącymi od przegubu ( szczególnie w trakcie manewrowania, ruszania) spowodowane najprawdopodobniej zużytymi elementami zawieszenia, przez co nie jest utrzymywana właściwa geometria. Myślę że przegub nie ma właściwej swojej pozycji pracy poprzez to zużyte zawieszenie i dochodzi do jego skrajnych położeń. Może się mylę i ktoś mnie poprawi.
Strzelanie występuje nadal ale mam pewne domysły. Czy jest możliwość żeby przetarła się ta guma na spreżynie na górze? Wtedy sprężyna by mogła stykać sie z metalem i strrzelać bo pewnie jakieś naprężenia tam występują pomimo tego że sprężyna teoretycznie pozstaje nieruchoma. Górne mocowania wymieniłem, ale nie sprawdziliśmy tych drugich gum. Co tym myślicie?
Hej. I jak rozwikłałeś zagadkę. U mnie coś jakby się nasilają się te stuki. przenoszą się po konstrukcji i są odczuwane w chwili manewrowania. Szczególnie. Wymieniłem dwa zewnętrzne przednie przeguby ale to nie to. Może przegub wewnętrzny z lewej strony? Bo stuki szczególnie odczuwalny jest os strony kierowcy.
Narazie zbieram kaske bo chce wymienic całe przednie zawieszenie i te gumy o których pisałem. Przeguby wewnętrzne bym wykluczył bo miałem uszkodzony i objawy sa inne. Czuć wibracje przy 120 km/h, przy przyspieszaniu chodzi lewarek zmiany biegów. U mnie zawieszenie jest juz do wymiany a osobiscie obstawiam te gumy nad sprężynami.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga