Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wibracje i drgania karoserii przy 120 km/h

Zawieszenie
pankracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 02 lip 2012, 11:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pankracy » 30 maja 2013, 15:48

U mnie drgania występują od ok 80 km/h , czasami bardziej czasami mniej (falują) przy stałej prędkości.
Na oponie (Lewej, przedniej) zauważyłem na brzegach od zewnętrznej strony naderwania bieżnika .
Koła wyważone, ori felga prostowana . Na stacji diagnostycznej nic w zawieszeniu nie znaleÂźli. Ma ktoś jakiś pomysł ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 30 maja 2013, 17:46

a co chcesz jeszcze usłyszec .wszystko masz opisane post wyżej .aby potwierdzić lub wykluczyć domowym sposobem podstaw inne sprawne koła

young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 12 cze 2013, 13:42

Witam

kilka postów wcześniej napisałem że wszystko Ok ale tak nie było...inwestuje dalej właśnie jestem po wymianie amortyzatorów przednich wraz z mocowaniami i dalej wibracje......mój mechanik zrobił dokładny rentgen auta i okazuje się że tuleje na sankach do wymiany, maglownica do regeneracji ( o tym wiedziałem wcześniej) auto będę miał koło środy i mam nadzieje że to już koniec inwestycji z tym co zrobiłem wcześniej będzie mnie to wszystko kosztowało 7tys, ale jak będzie OK to z przyjemnością wsiądę do tego auta i polecę nim w jakąś dłuższą trasę....nosiłem się z zamiarem sprzedaży tego samochodu ale teraz to ktoś musiał by zapłacić mi za niego z 30tys tak jest doinwestowany :D

[ Dodano: 2013-06-21, 12:51 ]
- Wymieniony hydrokinetyk w skrzyni (tiptronic)
-wymienione amortyzatory wraz z mocowaniami przód
- wymienione wszystkie tuleje w saniach
- nowe tarcze hamulcowe tył i przód
- wymieniona odma ( ewentualne podciśnienie w silniku)
- przegląd i wymiana wszystkich podejrzanych elementów w zawieszeniu
- wyprostowane felgi z wyważeniem
- geometria ze zbieżnością
- regeneracja maglownicy
- przy okazji wymienione uszczelki pod deklami zaworów i zaślepki broku
- nowy czujnik położenia wałka rozrządu
- nowe przeguby zewnętrzne i przegląd wewnętrznych tripodic
- przegląd skrzyni wraz z wymianą oleju i wszystkich łożysk

ufff to chyba wszystko i auto jedzie jakby było nowe <radocha> nic nie trzepie telepie i nie wibruje....pierwszy raz od półtora roku po przejechaniu dłuższego odcina (300km) wysiadłem z tego auta z bananem na twarzy <lol> .....a więc jakby ktoś miał podobne problemy z wibrującym i drgającym autem niech przejrzy wszystko to co wymieniłem powyżej bo wszystko po trochu ma znaczenie u mnie pewnie kończący się hydrokinetyk w skrzyni wykończył tuleje na saniach a potem to już był efekt domina magiel , mocowania amortyzatorów.....itp

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 22 wrz 2013, 13:58

Witam,

odgrzewam temat i proszę info czy poradziliście sobie z tym problemem ? Bo już trochę kombinuję i nie umiem dość do ładu.


pozdr

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 wrz 2013, 10:32

Mi pomogla wymiana przegubu wewnetrznego. Luz byl znikomy, prawie niewyczuwalny a jednak to bylo to.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 paź 2013, 20:56

ja to samo mam ale teraz robią hałas łożyska igiełkowe w skrzyni i będzie do wymiany mechanik powiedział że to może być przyczyną wibracji.jeżdżę na razie aż padnie skrzynia i zobaczymy wtedy czy to był powód pozdro

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 03 paź 2013, 09:47

mwx pisze:Mi pomogla wymiana przegubu wewnetrznego. Luz byl znikomy, prawie niewyczuwalny a jednak to bylo to.
też na to chciałem zwrócić uwagę <okok> mechanicy z automatu szukają innych przyczyn bo "to się nie psuje" <stres>

Marek3003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 16 sty 2011, 22:40
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Marek3003 » 04 lis 2013, 09:23

Jeszcze w tym temacie o moim przypadku. Przód mam wymienione wszystko, sprężyny, amorki, mocowania , wszystkie elementy zawieszenia. Na lato kupiłem sobie nowe felgi razem z oponami chyba w Oponeo. Mój ma 16 z takim dziwnym wysokim profilem / dużo droższe były opony od standartowych /. felgi jakieś niemieckie, średniej klasy, opony wybrałem Yokohama.
No i co powiecie - drgania, wibracje jak w temacie. Wyważałem kilkanaście razy, pokłóciłem się z kilkoma wulkanizatorami, zakładali przy mnie koła testowe, raz było lepiej raz gorzej.
Pewnego dnia u jakiegoś magika były na sprzedaż felgi od A3 17 cali takie charakterystyczne / mają swoją nazwę ale wyleciała mi z głowy / z bardzo zjechanymi oponami Michelin Pilot coś tam. No opony były po prostu łyse. Facet mi poradził abym sobie na próbę założył tylko na przód i zrobił kółko.
Panowie - szok, wszystko minęło, cos nieprawdopodobnego. Od razu je kupiłem a swoje piękne nowe z oponami slicznymi tylko z wyglądu zostawiłem od razu do sprzedaży.
Dochodzę do wniosku że w większości jest to wina jednak felg i opon.
Nie wiem co teraz się produkuje ale jakość koszmarnie spada. Nigdy się już nie dowiem czy u mnie była to wina felg choć nowe? czy opon - były produkcji japońskiej, może płynęły gdzieś ściśnięte, wypaczone w jakimś kontenerze? trudno powiedzieć.
Na te 17 kupiłem potem nowe letnie Nokiany / bajka opony / i wszystko jest ok.
Pozdrawiam.

robbro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: robbro » 04 lis 2013, 11:10

Witam szanownych forumowiczów. mam drgania prawego przedniego koła w zakresie od 100-120 km/h. Zmiany kół nie przynosiły efektu., przegub wewnętrzny wymieniłem niedawno drgania bez zmian. Dziś wjechałem na podnośnik odkręciłem koło i uruchomiłem maszynerię. Półoś prosta i nie ma żadnych drgań na odcinku skrzynia -piasta a sama piasta wraz z tarczą hamulcową napieprza aż miło. Wychodzi na to że przegub zewnętrzny ma bicie. Przegub zewnętrzny zmieniałem również niedawno ale wydaje mi się że on jest wadliwy. Jutro zmienię przegub na stary i zobaczę co się będzie działo. Przegub zewnętrzny kupiony był na alledrogo. Widocznie trzeba kupować części firmowe i nie patrzeć na cenę. Jutro napiszę czy była to wina przegubu.

[ Dodano: 2013-11-08, 10:14 ]
Witam. Okazało się że wibracje to wina tarcz hamulcowych są proste ale tak jakby nie wyważone .

mardokpl

Post autor: mardokpl » 13 kwie 2014, 23:51

Jestem po wymianie przegubów zewnętrznych i wewnętrznych. Lecz auto nie drga podczas jazdy, tylko gdy stoi. Podczas jazdy jest wszystko w porządku. Natomiast gdy stoi bez różnicy na jakim biegu przy wciśniętym hamulcu drga. Drganie ustępuje na chwile przy przełączaniu biegów. Dodam że ława była wyciągana dla lepszego dojścia bo wewnętrzne przeguby stawiały opór a raczej śruby na nich. Czy może być tak że przeguby są zbyt sztywne jeszcze i po nich przechodzą drgania od skrzyni ?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 kwie 2014, 06:50

przeguby podczas postoju nie pracują więc nie mają wpływu na te wibracje. nie wiem czy w twoim motorze jest dwumasa ale może tutaj tkwi przyczyna, ewentualnie poduszka pod silnikiem i skrzynią biegów. sprawdź czy podczas gaszenia silnika słychać jakiś hałas to możesz wykluczyć ewentualną dwumasę.

mardokpl

Post autor: mardokpl » 26 kwie 2014, 19:22

Wymieniłem wahacze, oraz poduszki skrzyni, dalej drga.

Ale do rzeczy, podczas wymiany przegubów wymieniałem też tarcze, klocki hamulcowe oraz giętkie wężyki do zacisków z przodu. Po zdjęciu wężyków płynu się ulało do takiego stopnia, że po przekręceniu kluczyka pikała kontrolka o braku płynu. Czy sprzęgło w skrzyni multritronic działa jak zwykłe, docisk, wysprzęglik który się zapowietrzył. Co powoduje drgania tylko na postoju, typu auto chce jechać(sprzęgło szarpie) ale hamulec trzyma ?

I jak z tą dwu-masą, mi mówią że tam jej nie ma ale tak patrze i najprawdopodobniej jest.

pziemianska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2017, 20:12
Lokalizacja: Wrocław

Drgania budy/fotela powyżej 120/h

Post autor: pziemianska » 21 lis 2017, 20:26

Witam wszystkich, jestem nowa. Problem zmotywował mnie do przegrzebania forum i napisania, może dzięki temu nie będę musiała wymienić połowy auta :|
Przeszperałam wątek drgań auta i może nieco powiem o objawach w moim.

Buda, a raczej podłoga i fotel kierowcy wpada w drgania powyżej 120/h, nie ma górnej granicy prędkości, powyżej 120 drgania tylko bardziej się nasilają. Na 4 i 5 biegu, podczas wysprzęglania i jazdy, nie ma różnicy. Jak odpuszczę gaz i auto zwalnia, drgania są wyczuwalne do około 110/h.

Auto po wymianie zawieszenia - jedyne co nie zostało wymienione to końcówki drążków (przed wymianą drgań nie było).
Koła wyważone dwukrotnie, zamiana tył/przód, nie ustąpiło.
Mój wątek różni się od innych jedynie tym, że od 2 miesięcy lekkie drgania występowały podczas hamowania - ale niewyczuwalne na kierownicy i pedałach, tylko na podłodze. Ten problem się nie pogłębia, ale po wymianie el. zawieszenia (po ok 1000 km), doszedł ten z drganiami na fotelu i podłodze.

Co wg Was, szanowni Forumowicze jest najbardziej prawdopodobne? Właściwie od czego zacząć, mechanik rozkłada ręce :(

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 21 lis 2017, 22:29

Jeśli twierdzisz że przed wymianą zawieszenia tego nie było, a po wymianie nastąpiły to może trzeba sie przyjrzeć zawieszeniu? Może coś nie tak zostało skręcone może mechanik coś nie dokręcił itd? Wymieniał wszystko z zawieszenia? Dokręcał śruby tak jak się powinno to robić czyli na opuszczonym aucie? Aby stało na kołach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

pziemianska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2017, 20:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pziemianska » 21 lis 2017, 23:02

W to właściwie nie wnikałam, czy na opuszczonym. Ale wróciłam do niego i wszystko sprawdzał ponownie, wszystko dokręcone jak należy.
Pojawił się natomiast nowy wątek - jechałam dziś z tyłu, jako pasażer, za fotelem kierowcy. Hałas i wibracje niesamowicie niosą się po podłodze, miałam wrażenie, że źródło jest z tyłu.

Miesiąc temu była też robiona skrzynia (synchronizator 2 biegu). Wał był wyciągany w całości, podobno nie był rozpinany. Mam jeszcze podejrzenia, że może tu coś nie zagrało....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga