Opony bez oznaczeń ???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
mówisz że wyważanie bez problemowe? hym... to się zaczyna robić dziwne... bo ja osobiście ( i z opinii znajomych wulkanizatorów) nie spotkałem się żeby na 4 szt chociaż jedna nie miała problemów z wyważeniem, może masz farta
co do opon nankang to za wiele nie powiem, zależy jaki typ chciałbyś. ja osobiście słyszałem dobre opinie o 17" ( znajomy ma w bmw)
co do opon nankang to za wiele nie powiem, zależy jaki typ chciałbyś. ja osobiście słyszałem dobre opinie o 17" ( znajomy ma w bmw)
sam do końca nie jestem przekonany, ojciec na zimę kupił bieżnikowane i w porównaniu jakość tych moich (wykonanie) jest jak oryginalnej opony, te jego mają krzywy bieżnik i różną twardość boków
Te naprawde wygladają ok, po przejechaniu może 150-200km nawet się zrobiły ciche do 100 mało je co słychać, po wczorajszych ulewach stwierdzam że na deszczu bardzo pozytywnie, abs włącza się dopiero w ostatniej fazie gwałtownego hamowanie dosłownie na moment
Przesiadłem się z 225/55/17 więc czuć że jest bardziej twardo ale czytałem ze run flat są bardzo niekomfortowe z czym zgodzić się nie mogę, bo tragedii nie ma, może to kwestia pneumatyki, nie wiem...
zastanawia mnie tylko ten znaczek PIRELLI bo:
Gdyby to miały być podróbki to by zrobili boki że nie różniły się od ori
na bieżnikowane pirelli chyba by nie dało licencji, chyba że się myle
Te naprawde wygladają ok, po przejechaniu może 150-200km nawet się zrobiły ciche do 100 mało je co słychać, po wczorajszych ulewach stwierdzam że na deszczu bardzo pozytywnie, abs włącza się dopiero w ostatniej fazie gwałtownego hamowanie dosłownie na moment
Przesiadłem się z 225/55/17 więc czuć że jest bardziej twardo ale czytałem ze run flat są bardzo niekomfortowe z czym zgodzić się nie mogę, bo tragedii nie ma, może to kwestia pneumatyki, nie wiem...
zastanawia mnie tylko ten znaczek PIRELLI bo:
Gdyby to miały być podróbki to by zrobili boki że nie różniły się od ori
na bieżnikowane pirelli chyba by nie dało licencji, chyba że się myle
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie ma różnicy jakiej firmy opony są bieżnikowane. Boków taki "producent" nie zalewa, nakładają, czyli przyklejają sam bieżnik, boki pozostają ori. Właściwie opony przeznaczone do bieżnikowania też muszą spełniać jakieś parametry czy właściwości, musi być określona grubość warstwy wierzchniej, i nie może mieć uszkodzeń boków, ale kto wie jak to wygląda w praktyce. Ja jeszcze nie słyszałem żeby komuś odkleił się całkiem bieżnik w takiej oponie, ale słyszałem o wybrzuszeniach czy małych rozwarstwieniach. Mówimy oczywiście o autach osobowych.matt4 pisze:na bieżnikowane pirelli chyba by nie dało licencji, chyba że się myle
Co do licencji, to firmy zajmujące się tym nie potrzebują jej
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
kolego szalony, jesteś pewien na 100% że boków nie zalewają? bo ja mógłbym dać się ogolić że ostatnio widziałem nalewki z nalanymi bokami.... jeszcze była nazwa producenta który nalewał. nie potrafię w tej chwili powiedzieć ile "starej" opony widać ale gdzieś tak z 2 cm(chyba). coś mi się wydaje że jak by tylko nalali sam bieżnik to byłoby więcej prawdopodobnych odklejeń.może kiedyś tak robili ale dzisiaj jest chyba inaczej.a może się mylę?
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Głowy ani ręki nie dam sobie uciąć bo nie wiem jak robi się to w tej chwilikrzysiek-lex pisze:kolego szalony, jesteś pewien na 100% że boków nie zalewają? bo ja mógłbym dać się ogolić że ostatnio widziałem nalewki z nalanymi bokami.... jeszcze była nazwa producenta który nalewał. nie potrafię w tej chwili powiedzieć ile "starej" opony widać ale gdzieś tak z 2 cm(chyba). coś mi się wydaje że jak by tylko nalali sam bieżnik to byłoby więcej prawdopodobnych odklejeń.może kiedyś tak robili ale dzisiaj jest chyba inaczej.a może się mylę?
Właśnie wróciłem od sąsiada który jeździł na bieżnikach zimowych i faktycznie jak piszesz, u niego nalewka kończy się, tuż przy feldze i napis jest "WINTER". A niedaleko mnie stoi Nissan Patrol na takich oponkach to dzisiaj tam podejdę i zobaczę. Ewentualnie zrobię fotkę opony i wkleję. Wiem że w nim opony są z Limanowej gdzie właśnie firma zajmuje się nalewaniem opon. To czy boki są nalewane czy nie, pewnie też jest zależne od firmy która to robi W ciężarówkach na pewno są same bieżniki co zresztą widać czasem w rowach, jak leży z półtora metra gumy
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
opony do sam osobowych w większości wykonywane są metodą" od stopki do stopki " czyli z bokami a marka karkasu czyli starej opony ma znaczenie . generalnie poszukuje się bridgestona .dunlop michelin ,yokohama, toyo . co do znaczka pirelli - moletowanie formy to robota grawerska a to podnosi koszty form .więć ogranicza sie napisy i oznaczenia ,
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
muszę cię zmartwić ale colins to marka firmy regenerującej opony ta terenówka równięż regenerowana była metodą od stopki do stopki . a to co widzisz jest to nadlew który wniknął w szczelinę w fornie która składa się z elementów .elementy są lużno pasowane ze wzg na rozszarzalmość cieplną metalu -formy
stąd konieczność szczelin
oponę regenerowaną tylko czołowo poznasz po śladach szorstkowania na brzegach bieżnika oraz tym że posiada ori boki producenta karkasu (starej opony użytej do regeneracji) rozpiskę z czego została zbudowana. doty nr. seri ,index ścieralności i wiele innych ciekawych informacji
PS firma technic nie istnieje od ok8-10 lat jak spłonęły jej zakłady w angli .częśc ocalałych form z moletowaniem technic zakupiła firma MARKGUM z stęszewa pod poznaniem stąd te opony rozprowadzane są na polskę ale producentem nie jest już angielski technic tylko markgum
(być może zakupiła też prawa do marki technic - tego nie wiem).
stąd konieczność szczelin
oponę regenerowaną tylko czołowo poznasz po śladach szorstkowania na brzegach bieżnika oraz tym że posiada ori boki producenta karkasu (starej opony użytej do regeneracji) rozpiskę z czego została zbudowana. doty nr. seri ,index ścieralności i wiele innych ciekawych informacji
PS firma technic nie istnieje od ok8-10 lat jak spłonęły jej zakłady w angli .częśc ocalałych form z moletowaniem technic zakupiła firma MARKGUM z stęszewa pod poznaniem stąd te opony rozprowadzane są na polskę ale producentem nie jest już angielski technic tylko markgum
(być może zakupiła też prawa do marki technic - tego nie wiem).
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
matt4 pisze:ale run on flat nalewka, przecież ROF ogólnie słabo się sprzedają, po co je robić?
miałem nadzieje że to może jakieś testowe przedprodukcyjne/przedsprzedażowe lun co gorsza jakiś odrzut z fabryki
ale smigają dobrze, na deszczu też spoko, troszke szumią ale nie ma tragedii
No podobno tylko kilka procent mają udziału w rynku, ale słyszałem, że ma wejść jakaś nowa generacja opon ROF i to w Polsce. Z motyką na słońce porywa się Bridgestone. Ja raczej jestem sceptyczny i wątpie czy się uda, bo oponki ROF mają większe opory toczenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
im większe opory toczenia ( sztywniejsze ściany boczne) tym większa stabilność i precyzja prowadzenia
.opory toczenia wymiśliły europosły z brukseli w imię ochrony środowiska a nie poprawy bezpieczeństwa .a wystarczyło by jakąś mega kampanie reklamową o właściwym ciśnieniu . efekt ten sam a bezpieczęństwo większe .na razie korzystają co niektórzy produceńci miej materiału energi czasu a i cena za ekologiczny produkt większa.
.opory toczenia wymiśliły europosły z brukseli w imię ochrony środowiska a nie poprawy bezpieczeństwa .a wystarczyło by jakąś mega kampanie reklamową o właściwym ciśnieniu . efekt ten sam a bezpieczęństwo większe .na razie korzystają co niektórzy produceńci miej materiału energi czasu a i cena za ekologiczny produkt większa.
Hejka,
No jak dla mnie opory toczenia mają znaczenie bo to się odbija na kasie za paliwko. Ja jeżdzę bardzo dużo i dla mnie dobre opony to źródło oszczędności. Generalnie problem jest taki, żeby połączyć te wszystkie elementy jak opory toczenia, różne ścieralności itd. w optymalne rozwiązanie. Co do oporów to oblicz sobie oszczędności, kiedyś wpadłem na symulator do etykiet http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon części sklepów też to zaczyna robić bo przynajmniej wiem o co chodzi, bo jak ide do sklepu to nie mam pojęcia co te etykiety oznaczają i na oponach i na lodówkach.
No jak dla mnie opory toczenia mają znaczenie bo to się odbija na kasie za paliwko. Ja jeżdzę bardzo dużo i dla mnie dobre opony to źródło oszczędności. Generalnie problem jest taki, żeby połączyć te wszystkie elementy jak opory toczenia, różne ścieralności itd. w optymalne rozwiązanie. Co do oporów to oblicz sobie oszczędności, kiedyś wpadłem na symulator do etykiet http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon części sklepów też to zaczyna robić bo przynajmniej wiem o co chodzi, bo jak ide do sklepu to nie mam pojęcia co te etykiety oznaczają i na oponach i na lodówkach.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga