Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Problem i pare pytań

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
GtiFan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:50
Lokalizacja: Białystok

[ AEL 2.5 140 KM] Problem i pare pytań

Post autor: GtiFan » 14 kwie 2014, 19:11

Witam.
Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem białej ośki. Wszystko ładnie, nadwozie zero korozji, auto nie bite. Po tym jak wyglądają części, trudno wywnioskować czy był kręcony czy nie, licznikowy przebieg to nie całe 300tyś (pareset km brakuje). Auto początkowo, według znajomego (który miał 2 takie) "zamulało". Faktycznie, okazało się, że poprzedni właściciel miał zamontowany wskaźnik doładowania (2 kable zasilające wyprowadzone "z dołu" zaraz pod popielniczką pod climatronikiem, i rureczka przez którą szło ciśnienie od turbo. Dopiero po usunięciu tego, auto pokazywało prawidłowe doładowanie na VAGu. Po doprowadzeniu go do porządku (kąt wtrysku tez był ustawiany), auto szło jak głupie, i dalej tak jeździ. Nie traci mocy, ani nic. Ostatnio pojawił się wyciek (chyba pompa wtryskowa), silnik jest mokry od góry poczynając i na dół kapając. Uszczelki pewnie, to to się zmieni.
1. Czy auto może wcinać olej(zauważalne ubytki), mimo że jedzie jak zdrowy motor (sprawdzany z innymi AEL-ami wypada bardzo dobrze) ? rano jak odpale, osiągne temp 70 stopni i dam w rure to wyrzuci trochę dymu, i spokój na cały dzień.
2. Termostat znów się posypał (wymieniany wraz z rozrządem itd), czy coś innego? pojeżdze, osiągnie te ok 70 stopni według wskaźnika, dam w rure to czasem podrośnie, i spadnie, albo spadnie i sie podniesie po jakimś czasie (rzadko ale bywa tak)
3. To prawda, że wkaźnik paliwa ma swoje "fazy", raz pokaże dobrze raz się zatnie na jakiś czas?
To chyba narazie tyle.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 16 kwie 2014, 06:36

1- u mnie puszcza dyma ale od wymiany do wymiany do oleju nie muszę zaglądać (max 1/4 na bagnecie ubywa)a super suchego motoru nie mam bo ślini lekko z pod koła pasowego i z pod vacum
2-sprawdz na VAGu jaka jest temperatura bo może nie termostat jest przyczyną
3-tego nie słyszałem ale może miec to wspólny problem w/w 2,wiec ja bym wyjął zegary i je przelutował dla pewności
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Horch-Audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2012, 21:12
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Horch-Audi » 22 kwie 2014, 11:08

1 - u mnie nie zauważam ubytków - od wymiany do wymiany (chociaż lekko się poci)
2 - temperatura po rozgrzaniu silnika stoi "jak drut" na 90 stopi (czy to w zimie, czy to w lecie)
3 - wskaźnik paliwa raczej wskazuje mniej niż jest w zbiorniku, czasem po zatankowaniu do pełna wskazuje 3/4 i pomaga wtedy dłuższa trasa "z podskokami" i wybojami - wtedy zaczyna pokazywać normalnie
B2 CY
C3 NC
C4 AAH
C4 AEL

niemy88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 kwie 2012, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: niemy88 » 25 kwie 2014, 19:59

Akurat jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to jest praktycznie to samo co w Audi 80 B4 z tego samego rocznika (moje byłe) - tak na prawdę wiarygodny jest licznik pokazujący ile przejechałeś, jeżeli wiesz ile masz paliwa. Wskaźnik czasami pokazuje faktyczną ilość paliwa a następnym razem pokazuje to co mu się podoba. Ot taki kaprys jego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga