Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[APR 2.8 193 KM] Zmiana długości kolektora ssącego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Szczebiot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 kwie 2014, 14:31
Lokalizacja: Gliwice

[APR 2.8 193 KM] Zmiana długości kolektora ssącego

Post autor: Szczebiot » 14 kwie 2014, 14:55

Szybkie pytanie dotyczące kolektora ssącego, czy pomimo tego że gruszka pracuje i ''ramię'' również, możliwe jest aby samo skracanie nie było sprawne? I czy podczas pracy na wolnych obrotach nazwijmy to "ręcznie" przestawiając ramię gruszki powinna nastąpić jakaś zmiana w pracy silnika? Na postoju kręcąc silnik powyżej 5000obr. widać że mechanizm pracuje, jednak
sprawa mocno mnie zastanawia gdyż autko podczas jazdy ewidentnie dostaje zadyszki na wysokich obrotach, na piątym biegu kręci maks. 5500obr/min. Startując od zera pierwszy zryw ma około 2700obr a drugi powinien być gdzieś kolo 4700obr a tu go nie ma... dodam że vag nie wypluwa żadnych błędów.
Pozdrawiam

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 14 kwie 2014, 18:47

Pozwól Szczebiot, że się podepnę pod temat ale z innym pytaniem.Czy jak zablokuję gruszki na "skróconym" dolocie to dół będzie lepiej ciągnąć?(bez nie ładnych skojarzeń proszę <lol> )
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Szczebiot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 kwie 2014, 14:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Szczebiot » 14 kwie 2014, 19:00

Dłuższy dolot - większa moc na niskich obrotach, krótszy dolot - moc przenosi się na wyższe partie obrotów. Tak to rozumiem... Czyli jak zablokujesz gruchę nie będzie dołu... To jak jazda z dużym turbo, auto będzie jechać dopiero powyżej 5000obr/min

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 kwie 2014, 18:37

OT: piszesz na priv, a sam masz zablokowane wiadomości prywatne <rotfl>
Pozdrawiam,
Krisker

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 15 kwie 2014, 21:02

Szczebiot pisze:sprawa mocno mnie zastanawia gdyż autko podczas jazdy ewidentnie dostaje zadyszki na wysokich obrotach,
na benzynie czy na gazie??

Szczebiot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 kwie 2014, 14:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Szczebiot » 15 kwie 2014, 22:05

Sprawa się ma i tak na benzynie jak i na lpg. Nawet jak w ramach testu po wymianie sond i kasacji błędów zrobiłem 500km na samej pb nic się nie zmieniło... błędy nie wróciły a auto dalej gdzieś gubi te kucyki. Może ktoś podpowie z jakich bloków pomiarowych zrobić logi dynamiczne? Sam za dużo z tego nie kminię ale może ktoś coś wyłapie...

Pozdrawiam

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 17 kwie 2014, 15:05

Szczebiot pisze:Dłuższy dolot - większa moc na niskich obrotach, krótszy dolot - moc przenosi się na wyższe partie obrotów. Tak to rozumiem... Czyli jak zablokujesz gruchę nie będzie dołu...
Tak jak piszesz.Sprawdzone na żywo.Dzięki.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Szczebiot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 kwie 2014, 14:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Szczebiot » 17 kwie 2014, 16:49

Dzisiaj rano w czasie jazdy do pracy wykonałem następujące logi:

grupy: 3 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169725.html
grupy: 32 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169726.html
grupy: 90 oraz 93 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169727.html

Prosta droga, temp. 3 stopnie
Gdyby ktoś mógł rzucić okiem na to i ocenić byłoby super :) z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam Adam

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 kwie 2014, 17:58

Wg mnie wszystko w normie, chociaż faktycznie widać lekkie niedomaganie jednego napinacza (to chyba strona pasażera? Bank 1?). Ale nie na tyle, żeby to jakoś specjalnie odczuwać. Przepływomierz też wygląda na sprawny. Sprawdź to skracanie, jak będziesz wyciągać kolektor. Testy robiłeś na benzynie, czy lpg?
Pozdrawiam,
Krisker

Szczebiot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 kwie 2014, 14:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Szczebiot » 17 kwie 2014, 18:26

Test robiony na benzynie, silnik rozgrzany do 90stopni, grupa 3 na trzecim biegu od zera do odcięcia, reszta już podczas normalnej jazdy. Jutro spróbuję kupić uszczelki pod kolektor i jakieś tam pierdoły , mam nadzieję że po świętach uda mi się pogrzebać w aucie i oby powodem braku mocy był brak skracania , bo jeżeli to przedmuchy w silniku to już samemu sobie z tym nie poradzę :-/

Dzięki za pomoc :-) Pozdrawiam :-)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 18 kwie 2014, 10:53

W logach wszystko niby ładnie : korekty krótkie jak i długie bardzo łądne , zmienne fazy działają , Krisker trochę cię straszy ale zmienna faza po przełączeniu ma osiągać min. 16 st . wieć jest Ok.
Co mi się nie podoba : lekko przestawiony rozrząd , ale tragedii nie ma , można tak jeździć. I niskie wskazania przepływki , za niskie. Albo przepływka zaczyna niedomagać , może troche lewego powietrza ? A może faktycznie zmiana dłogości kolektora szwankuje.

Skoro jak piszesz na postoju gazując pow 5 tys rpm mechanizm działa więc wydaje siębyć ok. Jak chcesz mieć pewność to wymontuj walec od zmiennej długości który siedzi w kolektorze. Odkręcasz cewki zapłonowe, odkłądasz na bok . Następnie odkręcasz gruszkę od kolektora ( 2 torxy czy imbusy) . STale dociskaj to ramię ponieważ pod spodem jest sprężynka . Jak odkręcisz obydwie śruby podstaw ręke i powoli zwalniaj nacisk . Dalej już tylko wysuniesz walec . Zobacz czy jest cały itd.
Przy skałdaniu traf "wypustem" ramienia w walec.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 kwie 2014, 12:12

Przy skałdaniu traf "wypustem" ramienia w walec.
U mnie ten wypustek był odłamany i mimo działającej gruchy skracanie nie działało.

A przepływka wg mnie nie wygląda źle. Jeśli już, to można jej zapodać czyszczenie zgodne z zasadami. Nie wydaje mi się również, żeby przy pełnym obciążeniu drobne nieszczelności dolotu miały znaczący wpływ na jej wskazania. Z kolei większe dziury kolega chyba by zauważył :) Naturalnie najpierw do sprawdzenia jest skracanie.
Pozdrawiam,
Krisker

Szczebiot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 kwie 2014, 14:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Szczebiot » 18 kwie 2014, 13:56

To jednak był ten wypust, póki co zrobione na kropelce i chyba nawet działa, wydaje się że teraz auto równomiernie przyśpiesza do odcięcia, może nie ma tego zrywu o którym wszyscy mówią w okolicach 5000obr. ale też nie ma tej zadyszki <lol> muszę wyskoczyć na autostradę, zapiąć piąty bieg i zobaczyć jak wysoko dojdą obroty ;) wtedy się okaże na ile to była przyczyna i na ile udało się to podrutować klejem <milczek> jednak i tak czeka mnie kupno całego walca bo nawet te małe uszczelki w większości są powycierane i naprawdę niewiele z nich zostało../ połowa w ogóle wypadła ale udało się je wsadzić spowrotem a i ta kropelka to trochę wstyd :p Co do rozrządu to postaram się to jakoś poprawić tylko bez blokady to nic nie zrobię... przepływkę wyczyszczę tym środkiem i zobaczę co to da ;)
Jeszcze raz dzięki za pomoc :-D

Pozdrawiam, Adam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga