Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Opony bez oznaczeń ???

Wszystko co dotyczy ogólnie felg, opon, kół nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 13 kwie 2014, 13:48

mówisz że wyważanie bez problemowe? hym... to się zaczyna robić dziwne... bo ja osobiście ( i z opinii znajomych wulkanizatorów) nie spotkałem się żeby na 4 szt chociaż jedna nie miała problemów z wyważeniem, może masz farta <lol>
co do opon nankang to za wiele nie powiem, zależy jaki typ chciałbyś. ja osobiście słyszałem dobre opinie o 17" ( znajomy ma w bmw)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 13 kwie 2014, 15:35

odpuść nankang to nic dobrego a w cenie nexena
a te pseudo pirelki to mam dwie takie na stanie jako używane ale w innym rozmiarze -typowa opona bieżnikowana ale diabli wiedzą kto to robi

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 15 kwie 2014, 00:06

Hejka,

Wygląda na to, że to są bieżnikowane opony... A to jest tragedia nie dość, że płacisz za benzyne sporo więcej to jeszcze się nie trzymają drogi...

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 15 kwie 2014, 12:40

sam do końca nie jestem przekonany, ojciec na zimę kupił bieżnikowane i w porównaniu jakość tych moich (wykonanie) jest jak oryginalnej opony, te jego mają krzywy bieżnik i różną twardość boków

Te naprawde wygladają ok, po przejechaniu może 150-200km nawet się zrobiły ciche do 100 mało je co słychać, po wczorajszych ulewach stwierdzam że na deszczu bardzo pozytywnie, abs włącza się dopiero w ostatniej fazie gwałtownego hamowanie dosłownie na moment

Przesiadłem się z 225/55/17 więc czuć że jest bardziej twardo ale czytałem ze run flat są bardzo niekomfortowe z czym zgodzić się nie mogę, bo tragedii nie ma, może to kwestia pneumatyki, nie wiem...

zastanawia mnie tylko ten znaczek PIRELLI bo:

Gdyby to miały być podróbki to by zrobili boki że nie różniły się od ori
na bieżnikowane pirelli chyba by nie dało licencji, chyba że się myle

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 kwie 2014, 13:05

matt4 pisze:na bieżnikowane pirelli chyba by nie dało licencji, chyba że się myle
Nie ma różnicy jakiej firmy opony są bieżnikowane. Boków taki "producent" nie zalewa, nakładają, czyli przyklejają sam bieżnik, boki pozostają ori. Właściwie opony przeznaczone do bieżnikowania też muszą spełniać jakieś parametry czy właściwości, musi być określona grubość warstwy wierzchniej, i nie może mieć uszkodzeń boków, ale kto wie jak to wygląda w praktyce. Ja jeszcze nie słyszałem żeby komuś odkleił się całkiem bieżnik w takiej oponie, ale słyszałem o wybrzuszeniach czy małych rozwarstwieniach. Mówimy oczywiście o autach osobowych. <okok>

Co do licencji, to firmy zajmujące się tym nie potrzebują jej <luzik>
Lektor.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 15 kwie 2014, 13:24

kolego szalony, jesteś pewien na 100% że boków nie zalewają? bo ja mógłbym dać się ogolić że ostatnio widziałem nalewki z nalanymi bokami.... jeszcze była nazwa producenta który nalewał. nie potrafię w tej chwili powiedzieć ile "starej" opony widać ale gdzieś tak z 2 cm(chyba). coś mi się wydaje że jak by tylko nalali sam bieżnik to byłoby więcej prawdopodobnych odklejeń.może kiedyś tak robili ale dzisiaj jest chyba inaczej.a może się mylę?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 kwie 2014, 13:42

krzysiek-lex pisze:kolego szalony, jesteś pewien na 100% że boków nie zalewają? bo ja mógłbym dać się ogolić że ostatnio widziałem nalewki z nalanymi bokami.... jeszcze była nazwa producenta który nalewał. nie potrafię w tej chwili powiedzieć ile "starej" opony widać ale gdzieś tak z 2 cm(chyba). coś mi się wydaje że jak by tylko nalali sam bieżnik to byłoby więcej prawdopodobnych odklejeń.może kiedyś tak robili ale dzisiaj jest chyba inaczej.a może się mylę?
Głowy ani ręki nie dam sobie uciąć bo nie wiem jak robi się to w tej chwili <okok>

Właśnie wróciłem od sąsiada który jeździł na bieżnikach zimowych i faktycznie jak piszesz, u niego nalewka kończy się, tuż przy feldze i napis jest "WINTER". A niedaleko mnie stoi Nissan Patrol na takich oponkach to dzisiaj tam podejdę i zobaczę. Ewentualnie zrobię fotkę opony i wkleję. Wiem że w nim opony są z Limanowej gdzie właśnie firma zajmuje się nalewaniem opon. To czy boki są nalewane czy nie, pewnie też jest zależne od firmy która to robi <mysli> W ciężarówkach na pewno są same bieżniki co zresztą widać czasem w rowach, jak leży z półtora metra gumy <rotfl>
Lektor.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 15 kwie 2014, 14:17

W ciężarówkach to w ogóle inna bajka. a ogólnie wracając do tematu nalewek czy warto czy nie to powiem że kolega ma zimówki (dodam że kupował je z gwarancją) i jeździ już na nich 3 sezony i jest z nich bardzo zadowolony. dodam ma Audi W8

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 15 kwie 2014, 20:35

opony do sam osobowych w większości wykonywane są metodą" od stopki do stopki " czyli z bokami a marka karkasu czyli starej opony ma znaczenie . generalnie poszukuje się bridgestona .dunlop michelin ,yokohama, toyo . co do znaczka pirelli - moletowanie formy to robota grawerska a to podnosi koszty form .więć ogranicza sie napisy i oznaczenia ,

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 kwie 2014, 14:00

Nie wiem czy opony terenowe nalewane są tą samą metodą jak ciężarowe, ale tu mam oponę z Nissana Patrola gdzie jest właśnie dokładany sam bieżnik, widać w którym miejscu się kończy

Obrazek

Obrazek

Tu zaś zimówka 16 firmy "Technic" nalewana jak podaje kolega enduro7 czyli z bokami

Obrazek
Lektor.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 17 kwie 2014, 18:31

muszę cię zmartwić ale colins to marka firmy regenerującej opony ta terenówka równięż regenerowana była metodą od stopki do stopki . a to co widzisz jest to nadlew który wniknął w szczelinę w fornie która składa się z elementów .elementy są lużno pasowane ze wzg na rozszarzalmość cieplną metalu -formy
stąd konieczność szczelin
oponę regenerowaną tylko czołowo poznasz po śladach szorstkowania na brzegach bieżnika oraz tym że posiada ori boki producenta karkasu (starej opony użytej do regeneracji) rozpiskę z czego została zbudowana. doty nr. seri ,index ścieralności i wiele innych ciekawych informacji


PS firma technic nie istnieje od ok8-10 lat jak spłonęły jej zakłady w angli .częśc ocalałych form z moletowaniem technic zakupiła firma MARKGUM z stęszewa pod poznaniem stąd te opony rozprowadzane są na polskę ale producentem nie jest już angielski technic tylko markgum
(być może zakupiła też prawa do marki technic - tego nie wiem).

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 kwie 2014, 11:00

enduro7, dzięki za dokładne wyjaśnienie. <okok> Teraz już wszystko panimajem ;)
Lektor.

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 22 kwie 2014, 12:57

matt4 pisze:ale run on flat nalewka, przecież ROF ogólnie słabo się sprzedają, po co je robić?
miałem nadzieje że to może jakieś testowe przedprodukcyjne/przedsprzedażowe lun co gorsza jakiś odrzut z fabryki

ale smigają dobrze, na deszczu też spoko, troszke szumią ale nie ma tragedii


No podobno tylko kilka procent mają udziału w rynku, ale słyszałem, że ma wejść jakaś nowa generacja opon ROF i to w Polsce. Z motyką na słońce porywa się Bridgestone. Ja raczej jestem sceptyczny i wątpie czy się uda, bo oponki ROF mają większe opory toczenia.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 22 kwie 2014, 19:54

im większe opory toczenia ( sztywniejsze ściany boczne) tym większa stabilność i precyzja prowadzenia
.opory toczenia wymiśliły europosły z brukseli w imię ochrony środowiska a nie poprawy bezpieczeństwa .a wystarczyło by jakąś mega kampanie reklamową o właściwym ciśnieniu . efekt ten sam a bezpieczęństwo większe .na razie korzystają co niektórzy produceńci miej materiału energi czasu a i cena za ekologiczny produkt większa.

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 24 kwie 2014, 13:13

Hejka,

No jak dla mnie opory toczenia mają znaczenie bo to się odbija na kasie za paliwko. Ja jeżdzę bardzo dużo i dla mnie dobre opony to źródło oszczędności. Generalnie problem jest taki, żeby połączyć te wszystkie elementy jak opory toczenia, różne ścieralności itd. w optymalne rozwiązanie. Co do oporów to oblicz sobie oszczędności, kiedyś wpadłem na symulator do etykiet http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon części sklepów też to zaczyna robić bo przynajmniej wiem o co chodzi, bo jak ide do sklepu to nie mam pojęcia co te etykiety oznaczają i na oponach i na lodówkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga