Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

wymiana tylnego zawieszenia pneumatycznego na zwykłe

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
wojciech25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2013, 11:18
Lokalizacja: lubelskie

wymiana tylnego zawieszenia pneumatycznego na zwykłe

Post autor: wojciech25 » 03 paź 2013, 16:15

witam wszystkich ...
wiem ze ten tematy byl wielokrotnie omawiany, lecz nie moglem znaleźć konkretnej odpowiedzi.
Mam problem z tylnymi amortyzatorami w moim audi a6 c5 kombi quattro automat 2.5 tdi 180 km.
zawieszenie jest ogólnie ok. poduszki są sprawne kompresor itd tez...po prostu zużyły sie amortyzatory i buja tyłem.
na początku chciałem je wymienić jednak koszt jest dosyć spory ponieważ zamienniki są nie dostępne.
zdecydowałem sie na wymiane zawieszenia na zwykłe.i tu pojawia sie moje pytanie- co oprócz amortyzatorów i sprężyn bedzie potrzebne??(chodzi mi tu o jakies mocowania amortyzatora sprężyn itd) iczy dostane to w jakims sklepie czy trzeba szukać po szrotach takiego audi tylko ze zwykłym zawieszeniem.
jeśli ktoś to przerabiał, prosiłbym o opis poszczególnych części jakie będą mi potrzebne do takiej wymiany i czy orientujecie sie o dostępnosci takich części..
z góry dziekuje za pomoc i czekam na konkretne podpowiedzi..pozdrawiam

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 03 paź 2013, 19:39

Jeśli masz amortyzator i miech razem (jako jeden element ) to nie ma żadnego problemu z montażem zawieszenia gwintowanego, a sprzedając miechy i kompresorek parę złoty zarobisz, występuje jeszcze opcja taka, że amor i miech są montowane obok siebie ale nie widziałem jak to wygląda więc się nie wypowiem. Możesz też porozglądać się za firmą regenerującą tego typu amorki. Zajrzyj http://regeneracja-airmatic.pl/oferta/ (robili mi miechy <okok> ). Mi również powoli kończą się amorki, więc też mnie to czeka <stres> i szczerze powiem Ci, że będę regenerował ale to w przyszłym roku.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 03 paź 2013, 23:02

wojciech25 pisze:na początku chciałem je wymienić jednak koszt jest dosyć spory ponieważ zamienniki są nie dostępne.
Są dostępne http://allegro.pl/amortyzator-audi-a6-c ... 52655.html
Foto
Obrazek

Sam brałem amortyzatory od tego sprzedawcy. Posiada też amortyzatory do sedana oraz avanta.
woj_b pisze:Jeśli masz amortyzator i miech razem (jako jeden element ) to nie ma żadnego problemu z montażem zawieszenia gwintowanego

Kolega ma amortyzator razem z miechem właśnie dlatego ,że ma quattro :) .Nie rozumiem o co Tobie chodzi z zawieszeniem gwintowanym?Przecież może założyć zwykłe zawieszenie.
Dzwoniłem kiedyś do nich i powiedzieli ,że nie regenerują amortyzatorów do audi,ponieważ nie dadzą mi gwarancji że wszystko będzie ok.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2013, 10:39 przez emilzizi, łącznie zmieniany 6 razy.

wojciech25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2013, 11:18
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wojciech25 » 04 paź 2013, 03:10

zawieszenie gwintowane nie rozwiązuje problemu, równie dobrze moge dobrać amortyzatory i sprężyny zwykłe. a jeśli chodzi o ten link to z tego co wiem to one nie pasują że te od allroad są inne(jeśli sie myle prosze mnie poprawić)ale zadzwonie do nich i zapytam co i jak bo pewny nie jestem

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 04 paź 2013, 06:04

wojciech25 pisze:z tego co wiem to one nie pasują że te od allroad są inne
Masz racje są inne(są o 3 cm dłuższe).Ten sprzedawca posiada też amortyzatory do sedana oraz avanta.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2013, 16:13 przez emilzizi, łącznie zmieniany 1 raz.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 04 paź 2013, 10:50

Ja wymieniałem na zwykłe bo mi miech jeden padł. Trzeba kupić cały komplet, amortyzator, sprężynę i górne mocowanie. Mnie to kosztowało 160zł za komplet, znalazłem na allegro. Po montażu samochód stoi tak jak stał, ale jest wyczuwalnie sztywniejszy (lekko).

wojciech25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2013, 11:18
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wojciech25 » 04 paź 2013, 12:05

dzięki wszystkim za pomoc...emilzizi miałeś racje co tego sprzedawcy <okok> <okok> <okok> także problem teorytycznie rozwiązany..już wiem co i jak cena nawet przystępna wiec w moim przypadku nie ma co pchać się w wymiane zawieszenia na zwykłe :)

Awatar użytkownika
woj_b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:29
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: woj_b » 04 paź 2013, 20:02

emilzizi pisze:Kolega ma amortyzator razem z miechem właśnie dlatego ,że ma quattro :) .Nie rozumiem o co Tobie chodzi z zawieszeniem gwintowanym?Przecież może założyć zwykłe zawieszenie.
Masz rację, że w quattro jest jako jeden element, owszem można założyć standardowe amorki i sprężyny ale czy nie będzie różnicy w prześwicie między przodem a tyłem? No chyba, że komplecik standardowego od takiej samej wersji autka bo jeszcze nie słyszałem o kimś, kto by to dopasował, dlatego wskazana jest wymiana wszystkich czterech. Gwint tylko dla tego, że dopasujesz do swoich potrzeb :]

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 04 paź 2013, 21:47

wojciech25 pisze:emilzizi miałeś racje co tego sprzedawcy także problem teorytycznie rozwiązany..już wiem co i jak cena nawet przystępna wiec w moim przypadku nie ma co pchać się w wymiane zawieszenia na zwykłe
Cieszę się , że mogłem pomóc :) <okok>
Masz rację zostaw pneumatykę <okok> <okok>

[ Dodano: 2013-10-04, 21:49 ]
woj_b pisze: ale czy nie będzie różnicy w prześwicie między przodem a tyłem?
Nie będzie jeżeli kupi się amorki oraz sprężyny od wersji z zawieszeniem komfortowym.Bo właśnie takie jest zastosowane przy zawieszeniu pneumatycznym.

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 05 paź 2013, 10:27

woj_b pisze:
emilzizi pisze:Kolega ma amortyzator razem z miechem właśnie dlatego ,że ma quattro :) .Nie rozumiem o co Tobie chodzi z zawieszeniem gwintowanym?Przecież może założyć zwykłe zawieszenie.
Masz rację, że w quattro jest jako jeden element, owszem można założyć standardowe amorki i sprężyny ale czy nie będzie różnicy w prześwicie między przodem a tyłem? No chyba, że komplecik standardowego od takiej samej wersji autka bo jeszcze nie słyszałem o kimś, kto by to dopasował, dlatego wskazana jest wymiana wszystkich czterech. Gwint tylko dla tego, że dopasujesz do swoich potrzeb :]
Nie jeden element,bo sprężyna i amorek występują oddzielnie.
Wystarczy przeczytac kod zawieszenia we wklejce w bagażniku i kupić takie same amorki i sprężyny na tył,a nie próbować spasować "na pałę".
Tak więc nie trzeba pchać się w koszty i zakładać gwintu.
Ja wymieniałem na zwykłe bo mi miech jeden padł. Trzeba kupić cały komplet, amortyzator, sprężynę i górne mocowanie. Mnie to kosztowało 160zł za komplet, znalazłem na allegro. Po montażu samochód stoi tak jak stał, ale jest wyczuwalnie sztywniejszy (lekko)
Jak nie słyszałeś,to tu masz kolegę "któremu się udało" <luzik>

all20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: all20 » 11 gru 2013, 11:34

Witam

Mam pytanie w oryginalnych amortyzatorach jest przewód połączeniowy chyba z miechem

Obrazek

Może mi ktoś powiedzieć do czego on służy w w/w zamiennikach firmy SACHS niema tego a przewód jest zaślepiany. Czy po zmianie coś się zmieni.

A może lepiej zregenerować oryginał, znalazłem firmę NAGENGAST która zajmuje się takimi rzeczami i daje rok gwarancji , co o tym sądzicie czy ktoś miał styczność z tą firmą

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 11 gru 2013, 15:48

all20 pisze:Mam pytanie w oryginalnych amortyzatorach jest przewód połączeniowy chyba z miechem
all20, Masz rację w oryginale tak jest. Tutaj są zastosowane zwykłe amorki, które po prostu nie wymagają podłączenia dodatkowego przewodu.

all20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: all20 » 13 gru 2013, 23:52

Jeszcze jedno mnie zastanawia tylne zawieszenie odbijało się ja piłka więc zrobiłem diagnostykę zawieszenia i pokazało z tyłu 0%, czy ktoś wie co mogło być powodem "rozwalenia amortyzatorów" samochód ma przejechane 160000 km i był serwisowany na bieżąco co prawda stał przez pół roku z powodu wypadku ale to nie powinno mieć wpływu na uszkodzenie amortyzatorów.

Radsson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2012, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Radsson » 24 gru 2013, 00:48

kazio234 pisze:Ja wymieniałem na zwykłe bo mi miech jeden padł. Trzeba kupić cały komplet, amortyzator, sprężynę i górne mocowanie. Mnie to kosztowało 160zł za komplet, znalazłem na allegro. Po montażu samochód stoi tak jak stał, ale jest wyczuwalnie sztywniejszy (lekko).
Kazio czy do wymiany wystarczyły tylko elementy które wymieniłeś ?
Nie było żadnych problemów z wymianą ?

konopciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2014, 09:26
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: konopciu » 15 sty 2014, 09:00

emilzizi pisze:
all20 pisze:Mam pytanie w oryginalnych amortyzatorach jest przewód połączeniowy chyba z miechem
all20, Masz rację w oryginale tak jest. Tutaj są zastosowane zwykłe amorki, które po prostu nie wymagają podłączenia dodatkowego przewodu.
Czyli co ten przewód odkręcić od miecha czy poprostu zostawić i zabezpieczyć żeby się nie majdał??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga