Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
VWonline.pl Ubezpieczenie Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Wymiana termostatu  
Autor Wiadomość
progressowy 
Normalniak



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 171
Skąd: POMORSKIE
Wysłany: 2010-07-14, 16:26   [A6 C6] Wymiana termostatu

Hej.
Dostrzegłem zaraz po zakupie autka,iz podczas jazdy na trasie(dość szybkiej) temperatura na szafie spada z 90 na 75. Podczas ruchu miejskiego z załaczona klimą temperature trzyma 90.Po nocy autko nagrzewa sie raczej szybko. Z doswiadczenia wiem,ze cos tu nie tak. Zaczął bym od podpiecia vaga i sprawdzenia błedów. Niestety kolega ,ktory posiada vaga,ktorym obsługuje swoje a4 z 1998r nie łączy sie z moim audi.
Może jest ktos wsród Was,kto by mógł podpiac diagnoze z okolic Malborka?
Tymczasem zamówiłem ori termostat za 280zł. Chce go wymienic sam.
Proszę o pomocne wskazowki dotyczace wymiany termostatu w konkretnie tym modelu silnika BDW.
Ile mniej wiecej nabyc płynu chłodniczego(w gazetach opisuja,ze smiało można mieszac płyn chlodniczy,jednakze inne zrodła mowia o wyłączności G12 i uzupełniania tylko i wyłącznie nim)?
Czy układ odpowietrza sie sam? (w poprzednim aucie BMW e-60 odpowietrzanie jest automatyczne-dolewamy tylko do zbiorniczka jak nam ubędzie)

[ Dodano: 2010-07-22, 21:03 ]
Widze,ze nikt nie miał doczynienia jeszcze z wymiana termostatu w c6.
W warsztacie gdzie to robiłem równiez. Na szczescie byłem przy tym i pomagałem.
Roboty co niemiara. Niby na wierzchu a jednak.
Koniecznie trzeba kolektor odkrecic i uniesc do gory aby odkrecic przekletą srubke oraz uniesc i wyjac termostat. Do tego pozdejmowac weze gumowe oraz te plastikowe wezownice poodkrecac,nastepnie zdemonowac czujnik,zdjac pasek klinowy uff.
Na samym poczatku trzeba było zdjac dolne osłony i spuscic płyn.
Układ odpowietrza sie sam. My tylko dolewamy ubytek do zbiorniczka.
Czas operacyjny 3h cena za wymiane 100zł niby ze znizką za to ze pomagałem.
_________________
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
coolmen77 
Natręt


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 574
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-04-18, 16:42   

progressowy
trzeba ściągnąć cały kolektor, czy wystarczy poluzować śruby i lekko go unieść??
pasek klinowy koniecznie trzeba demontować??
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
shogun 
Normalniak



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 170
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-04, 18:22   

właśnie jestem po własnoręcznej wymianie termostatu. kolektora nie trzeba w całości ściągać ale trzeba całkowicie go odkręcić, żeby go unieść jak progressowy pisał. Ja paska klinowego nie ściągałem, lekko się tylko z jednej strony pochlapał podczas odkręcania plastikowych rur (tych przy termostacie). Myślę, że normalnie w serwisie (nie ASO) wzięli by za to co najmniej 200PLN. Roboty jest na 3h choć zeszłoby się mniej jakby szybciej poszło spuszczanie płynu z chłodnicy.
Tak czy inaczej po wymianie temperatura silnika trzyma się idealnie na 90st, przed wymianą było max 71st.
_________________
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005
teraz C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm
 
 
mikeF 
Nowy


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Michal
Wiek: 24
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-10-24, 20:15   

mam pytanie dotyczące samej części, ponieważ znalazłem sam termostat oraz termostat z tym plastikiem, różnica w cenie jest ogromna (sama metalowa czesc 30zl z plastikiem ponad 200) czy warto kupic sam bez plastiku i wmontowac w stary czy lepiej kupić od razu z plastikiem ? i czy ktoś to może robił ? jak to wygląda w praktyce ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
shogun 
Normalniak



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 170
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-24, 20:38   

z tego co pamiętam to termostat był nierozbieralny, masz zdjęcia tego co chcesz kupić?
_________________
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005
teraz C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: