Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 części audi a6 sklep audi a6 Audi A6 reklama forum a6 Tarcze, hamulce warsztat
Sklep alufelgiExpress Parts Części do A6/S6 Motostacja.pl Oleje Motul AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Best Performance

Poprzedni temat «» Następny temat
[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny  
Autor Wiadomość
dark79 
Czasobywacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 90
Skąd: Penge/London
Wysłany: 2013-07-19, 10:53   

u mnie wstaje okolo 2100rpm, 1 bar mam przy 2600rpm
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Jigitt 
Nawiedzacz



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Tomi
Wiek: 30
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 309
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-07-19, 12:27   

metyoo napisał/a:
Co do wypadania zapłonów może to być niesprawna świeca.


Też to podejrzewam, choć świece też całkiem niedawno wymieniałem... ale mam zamiar to jutro sprawdzić... :|

metyoo napisał/a:
Nie wiem, czy wszystkie 1.8T tak mają, ale turbina wstaje dopiero w okolicy 25000rpm, za pompuje pełne ciśnienie dopiero w okolicy 3400-3500rpm...


U mnie tak właśnie się budzi, ok 2500-2700 zaczyna ciągnąć, ale konkretne przyspieszenie jest w okolicach 3500 i wyżej...

W każdym bądź razie świst słychać już od około 3200... i im więcej rpm staje się wyraźniejszy...
_________________
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, A6-C5, A6-C5FL
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Łukasz13 
Nawiedzacz


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 384
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2013-07-19, 12:28   

Loga robiłeś chyba na lpg nie? zreszta nie ważne auto po programie i to dośc grubym :) niestety turbina nie osiąga wogóle cisnienia zadanego czyli albo masz dużą nieszczelność w dolocie, czyli wypadałoby zrobić próbe ciśnieniową dolotu i sprawdzić czy gdzieś nie ma nieszczelności, jeśli nie ma wiekszych nieszczelności zdejmij rurę dolotową z turbiny i sprawdz czy nie ma za dużych luzów na ośce turba nie chce cie martwic ale taki świst może też wydawać zdychające turbo. Bądzmy dobrej myśli i sprawdz najpierw wszelkie nieszczelności w dolocie i odmie.
_________________
A4 1.8T AWT ~~190 KM
Pomoge przy 1.8t ;)
 
 
Jigitt 
Nawiedzacz



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Tomi
Wiek: 30
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 309
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-07-19, 12:51   

?ukasz13 napisał/a:
Loga robiłeś chyba na lpg nie? zreszta nie ważne auto po programie i to dośc grubym :)


I to i to się zgadza... :) wcześniej pisałem, że nie odczuwam strat mocy, ale mówiąc szczerze nie deptałem ostatnio auta zbyt intensywnie... Po wczorajszych logach dynamicznych już czuję sporą stratę... :/ :[

Zaczynam się obawiać najgorszego... :[
_________________
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, A6-C5, A6-C5FL
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Łukasz13 
Nawiedzacz


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 384
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2013-07-19, 13:02   

Sprawdz ten dolot, co do wypadajacych zapłonów to można zlogowac kanał 020 ale narazie obadaj czy nie ma wiekszych dziur, zobacz ile oleju na wyjsciu z turbo i przed intercolerem bo pewnie zaolejony jest bo temp. w dolocie też masakra w sumie teraz gorąco jest.
_________________
A4 1.8T AWT ~~190 KM
Pomoge przy 1.8t ;)
 
 
Jigitt 
Nawiedzacz



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Tomi
Wiek: 30
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 309
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-07-19, 13:36   

?ukasz13 napisał/a:
wypadałoby zrobić próbe ciśnieniową dolotu i sprawdzić czy gdzieś nie ma nieszczelności


A jak tego dokonać i co będzie mi potrzebne??
_________________
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, A6-C5, A6-C5FL
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Łukasz13 
Nawiedzacz


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 384
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2013-07-19, 16:00   

Potrzebny kompresor z regulacja cisnienia i trzeba dorobic taka zatyczkę do ryry za filtrem powietrza jak na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=s29Q77hK-i4 mozna też szukac nieuzczelności na opaskach czy nie ma mokrych plam od oleju itd.
 
 
R.K.O. 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Dejmien
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 267
Skąd: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Wysłany: 2013-07-19, 21:02   

Mnie kiedys postraszył pewien mechanik, że 1.8T zdarza im sie "przytrzeć" własnie na 4 garczku. I cuda sie dzieją , od wypadajacych zapłonów po różne inne dziwne rzeczy. a Winna była kompresja tak naprawde (pewien delikwent nawiedził mnie z podobnym problemem). Tylko teraz tak, jeśli , rzeczywiscie jest dziura w dolocie , to wypadanie zapłonów byłoby na wszystkich 4 garkach a nie na jednym <myśli>, chociaz pewniejsze jest kichanie i prychanie w wydech.
AWT jest nieźle oczujnikowane a dolot jest dosć rozbudowany. Ta próba ciśnienowa dobry pomysł tylko podstawka :|
Sam próbowałem kiedyś środkiem do detekcji nieszczelnosci na bazie roztworu wodnego WG. Spryskałem calutki dolot i szukałem. I znalazłem ;) Tam gdzie była dziura - środek po prostu sobie spłynął i się podsuszył. Może warto.
_________________
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
HattoriHonza 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 11 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 288
Skąd: Lublin, Polska
Wysłany: 2013-07-20, 18:49   

Mi AEB za to wydaje d?więki od kiedy pamietam. W granicach 2tys obr zaczyna SYCZEć, robi coraz głośniejsze sssSSSSSSS, po czym przy ~3k obr dochodzi do tego syku takie cichuteńkie wycie, jakby uuuUUUUU ;P Auto mam ~2.5 roku i od kiedy pamiętam takie d?więki właśnie wydaje. Przejechałem 100tys km.
 
 
Jigitt 
Nawiedzacz



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Tomi
Wiek: 30
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 309
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-07-20, 20:39   

Napisze tak... co do szczelności, to nie robiłem tego testu, ale zauważyłem ślady oleju na łączeniu gumowego węża z ICkiem, a dokładniej na podłużnicy pod nim... Sprawdziłem obejmę i... była lu?na, ręką mógłbym kręcić jej śrubę... Dokręciłem, wyczyściłem wokół i zrobiłem jazdę próbną i co do przyspieszenia wydaje mi się być lepiej... <okok> ale świst pojawia się nadal... :-)

Nie miałem jednak czasu na ponowne logi, ale na pewno je zrobię...

Zanurkowałem jednak pod auto i... ujawniłem niemal całkowicie urwany łącznik elastyczny tłumika... coś pisał o tym wcześniej grzemo... czyżby to było przyczyną przedmiotowego świstu?? Jeśli tak, to pozostanie jeszcze kwestia tego doładowania...
_________________
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, A6-C5, A6-C5FL
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
R.K.O. 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: Dejmien
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 267
Skąd: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Wysłany: 2013-07-21, 13:12   

Widzisz :) ?ącznik może być jak najbardziej przyczyną świstu. Przecież jakieś 40 cm wcześniej jest wirnik strony gorącej ;) . Samo wycięcie Kata i wstawienie DP daje bardzo ładny efekt w kabinie i delikatny świst na zewnątrz. Więc sądze, ze 1 problem rozwiązany.

Teoretycznie sprawnosć Turbo, czy ładuje można sprawdzić łopatologicznie odpinając sterowanie z N75. Jeśli auto wypi...li do przodu jak oszalałe i nagle zdechnie znaczy, ze jest w porządku i osobiscie szukałbym problemu w sterowaniu Turbem. Ewentualnie nie w pełni zamknięty DV. W AWT jest troche inaczej sterowany niż w AEB ale zasada działania ta sama. Może membrana przepuszcza i część cisnienia ucieka ;)
_________________
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27
 
 
Łukasz13 
Nawiedzacz


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 384
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2013-07-21, 15:18   

Niech kolega zrobi znowu logi zobaczymy czy sie poprawiło.
_________________
A4 1.8T AWT ~~190 KM
Pomoge przy 1.8t ;)
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Jigitt 
Nawiedzacz



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Tomi
Wiek: 30
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 309
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-07-28, 15:46   

Dziś zrobię logi, więc będzie już coś wiadomo... wkradł mi się tygodniowy wyjazd, stąd brak czasu...
_________________
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, A6-C5, A6-C5FL
Ostatnio zmieniony przez Jigitt 2013-11-05, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KOSMONE 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Imię: marcin
Wiek: 27
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: OPOLE/OPOLSKIE
Wysłany: 2013-07-29, 18:56   Re: [ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

Jigitt napisał/a:
Od kilku dni podczas jazdy w chwili gdy załączy się turbina,


turbo sie nie załącza one pracuje cały czas !
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Jigitt 
Nawiedzacz



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Tomi
Wiek: 30
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 309
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-08-05, 21:30   Re: [ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

KOSMONE napisał/a:
turbo sie nie załącza one pracuje cały czas !


Wiem kolego, czepiamy się słówek <dokuczacz>

Co do logów, to w końcu je zrobiłem i mogę je zamieścić...

Log (0 - 002)

Log (1 - 115)

Log (2 - 118,118)

Nie jestem pewny co do grupy 118, bo mogły mi się nadpisać nowe logi na stary plik... <wnerw>

Oczywiście przy każdym logowaniu zapalał mi się check w granicach 5-6K RPM i komp wychwytywał nast. błędy:

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 35-00 - -

Mam cały czas problem z tym czwartym cylindrem...

Zastanawiam się tylko, czy to nie jest kwestią niewydolności instalacji LPG, bo wydawało mi się przy ost. logu, że gdy zaświecił się check (zahwianie równomiernego przyspieszania) LPG zostało odłączone, po czym tak jakby auto na Pb znów zaczęło przyspieszać... :/ Ale to może tylko moje widzimisie... :/

PS. sorry za OT z DP.
_________________
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, A6-C5, A6-C5FL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: