Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 19 lip 2013, 11:53

u mnie wstaje okolo 2100rpm, 1 bar mam przy 2600rpm

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 19 lip 2013, 13:27

metyoo pisze:Co do wypadania zapłonów może to być niesprawna świeca.
Też to podejrzewam, choć świece też całkiem niedawno wymieniałem... ale mam zamiar to jutro sprawdzić... :|
metyoo pisze:Nie wiem, czy wszystkie 1.8T tak mają, ale turbina wstaje dopiero w okolicy 25000rpm, za pompuje pełne ciśnienie dopiero w okolicy 3400-3500rpm...
U mnie tak właśnie się budzi, ok 2500-2700 zaczyna ciągnąć, ale konkretne przyspieszenie jest w okolicach 3500 i wyżej...

W każdym bądź razie świst słychać już od około 3200... i im więcej rpm staje się wyraźniejszy...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 lip 2013, 13:28

Loga robiłeś chyba na lpg nie? zreszta nie ważne auto po programie i to dośc grubym :) niestety turbina nie osiąga wogóle cisnienia zadanego czyli albo masz dużą nieszczelność w dolocie, czyli wypadałoby zrobić próbe ciśnieniową dolotu i sprawdzić czy gdzieś nie ma nieszczelności, jeśli nie ma wiekszych nieszczelności zdejmij rurę dolotową z turbiny i sprawdz czy nie ma za dużych luzów na ośce turba nie chce cie martwic ale taki świst może też wydawać zdychające turbo. Bądzmy dobrej myśli i sprawdz najpierw wszelkie nieszczelności w dolocie i odmie.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 19 lip 2013, 13:51

ÂŁukasz13 pisze:Loga robiłeś chyba na lpg nie? zreszta nie ważne auto po programie i to dośc grubym :)
I to i to się zgadza... :) wcześniej pisałem, że nie odczuwam strat mocy, ale mówiąc szczerze nie deptałem ostatnio auta zbyt intensywnie... Po wczorajszych logach dynamicznych już czuję sporą stratę... :/ :[

Zaczynam się obawiać najgorszego... :[
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 lip 2013, 14:02

Sprawdz ten dolot, co do wypadajacych zapłonów to można zlogowac kanał 020 ale narazie obadaj czy nie ma wiekszych dziur, zobacz ile oleju na wyjsciu z turbo i przed intercolerem bo pewnie zaolejony jest bo temp. w dolocie też masakra w sumie teraz gorąco jest.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 19 lip 2013, 14:36

ÂŁukasz13 pisze:wypadałoby zrobić próbe ciśnieniową dolotu i sprawdzić czy gdzieś nie ma nieszczelności
A jak tego dokonać i co będzie mi potrzebne??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 lip 2013, 17:00

Potrzebny kompresor z regulacja cisnienia i trzeba dorobic taka zatyczkę do ryry za filtrem powietrza jak na filmiku: mozna też szukac nieuzczelności na opaskach czy nie ma mokrych plam od oleju itd.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 19 lip 2013, 22:02

Mnie kiedys postraszył pewien mechanik, że 1.8T zdarza im sie "przytrzeć" własnie na 4 garczku. I cuda sie dzieją , od wypadajacych zapłonów po różne inne dziwne rzeczy. a Winna była kompresja tak naprawde (pewien delikwent nawiedził mnie z podobnym problemem). Tylko teraz tak, jeśli , rzeczywiscie jest dziura w dolocie , to wypadanie zapłonów byłoby na wszystkich 4 garkach a nie na jednym <myśli>, chociaz pewniejsze jest kichanie i prychanie w wydech.
AWT jest nieźle oczujnikowane a dolot jest dosć rozbudowany. Ta próba ciśnienowa dobry pomysł tylko podstawka :|
Sam próbowałem kiedyś środkiem do detekcji nieszczelnosci na bazie roztworu wodnego WG. Spryskałem calutki dolot i szukałem. I znalazłem ;) Tam gdzie była dziura - środek po prostu sobie spłynął i się podsuszył. Może warto.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 20 lip 2013, 19:49

Mi AEB za to wydaje dÂźwięki od kiedy pamietam. W granicach 2tys obr zaczyna SYCZEć, robi coraz głośniejsze sssSSSSSSS, po czym przy ~3k obr dochodzi do tego syku takie cichuteńkie wycie, jakby uuuUUUUU ;P Auto mam ~2.5 roku i od kiedy pamiętam takie dÂźwięki właśnie wydaje. Przejechałem 100tys km.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 20 lip 2013, 21:39

Napisze tak... co do szczelności, to nie robiłem tego testu, ale zauważyłem ślady oleju na łączeniu gumowego węża z ICkiem, a dokładniej na podłużnicy pod nim... Sprawdziłem obejmę i... była luÂźna, ręką mógłbym kręcić jej śrubę... Dokręciłem, wyczyściłem wokół i zrobiłem jazdę próbną i co do przyspieszenia wydaje mi się być lepiej... <okok> ale świst pojawia się nadal... :-)

Nie miałem jednak czasu na ponowne logi, ale na pewno je zrobię...

Zanurkowałem jednak pod auto i... ujawniłem niemal całkowicie urwany łącznik elastyczny tłumika... coś pisał o tym wcześniej grzemo... czyżby to było przyczyną przedmiotowego świstu?? Jeśli tak, to pozostanie jeszcze kwestia tego doładowania...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 21 lip 2013, 14:12

Widzisz :) ÂŁącznik może być jak najbardziej przyczyną świstu. Przecież jakieś 40 cm wcześniej jest wirnik strony gorącej ;). Samo wycięcie Kata i wstawienie DP daje bardzo ładny efekt w kabinie i delikatny świst na zewnątrz. Więc sądze, ze 1 problem rozwiązany.

Teoretycznie sprawnosć Turbo, czy ładuje można sprawdzić łopatologicznie odpinając sterowanie z N75. Jeśli auto wypi...li do przodu jak oszalałe i nagle zdechnie znaczy, ze jest w porządku i osobiscie szukałbym problemu w sterowaniu Turbem. Ewentualnie nie w pełni zamknięty DV. W AWT jest troche inaczej sterowany niż w AEB ale zasada działania ta sama. Może membrana przepuszcza i część cisnienia ucieka ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 21 lip 2013, 16:18

Niech kolega zrobi znowu logi zobaczymy czy sie poprawiło.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 28 lip 2013, 16:46

Dziś zrobię logi, więc będzie już coś wiadomo... wkradł mi się tygodniowy wyjazd, stąd brak czasu...
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 10:13 przez Jigitt, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

KOSMONE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 18 maja 2012, 17:52
Lokalizacja: OPOLE/OPOLSKIE

Re: [ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

Post autor: KOSMONE » 29 lip 2013, 19:56

Jigitt pisze:Od kilku dni podczas jazdy w chwili gdy załączy się turbina,
turbo sie nie załącza one pracuje cały czas !

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Re: [ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

Post autor: Jigitt » 05 sie 2013, 22:30

KOSMONE pisze:turbo sie nie załącza one pracuje cały czas !
Wiem kolego, czepiamy się słówek <dokuczacz>

Co do logów, to w końcu je zrobiłem i mogę je zamieścić...

Log (0 - 002)

Log (1 - 115)

Log (2 - 118,118)

Nie jestem pewny co do grupy 118, bo mogły mi się nadpisać nowe logi na stary plik... <wnerw>

Oczywiście przy każdym logowaniu zapalał mi się check w granicach 5-6K RPM i komp wychwytywał nast. błędy:

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 35-00 - -

Mam cały czas problem z tym czwartym cylindrem...

Zastanawiam się tylko, czy to nie jest kwestią niewydolności instalacji LPG, bo wydawało mi się przy ost. logu, że gdy zaświecił się check (zahwianie równomiernego przyspieszania) LPG zostało odłączone, po czym tak jakby auto na Pb znów zaczęło przyspieszać... :/ Ale to może tylko moje widzimisie... :/

PS. sorry za OT z DP.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga