[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Też to podejrzewam, choć świece też całkiem niedawno wymieniałem... ale mam zamiar to jutro sprawdzić...metyoo pisze:Co do wypadania zapłonów może to być niesprawna świeca.
U mnie tak właśnie się budzi, ok 2500-2700 zaczyna ciągnąć, ale konkretne przyspieszenie jest w okolicach 3500 i wyżej...metyoo pisze:Nie wiem, czy wszystkie 1.8T tak mają, ale turbina wstaje dopiero w okolicy 25000rpm, za pompuje pełne ciśnienie dopiero w okolicy 3400-3500rpm...
W każdym bądź razie świst słychać już od około 3200... i im więcej rpm staje się wyraźniejszy...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Loga robiłeś chyba na lpg nie? zreszta nie ważne auto po programie i to dośc grubym niestety turbina nie osiąga wogóle cisnienia zadanego czyli albo masz dużą nieszczelność w dolocie, czyli wypadałoby zrobić próbe ciśnieniową dolotu i sprawdzić czy gdzieś nie ma nieszczelności, jeśli nie ma wiekszych nieszczelności zdejmij rurę dolotową z turbiny i sprawdz czy nie ma za dużych luzów na ośce turba nie chce cie martwic ale taki świst może też wydawać zdychające turbo. Bądzmy dobrej myśli i sprawdz najpierw wszelkie nieszczelności w dolocie i odmie.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
I to i to się zgadza... wcześniej pisałem, że nie odczuwam strat mocy, ale mówiąc szczerze nie deptałem ostatnio auta zbyt intensywnie... Po wczorajszych logach dynamicznych już czuję sporą stratę...ÂŁukasz13 pisze:Loga robiłeś chyba na lpg nie? zreszta nie ważne auto po programie i to dośc grubym
Zaczynam się obawiać najgorszego...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Sprawdz ten dolot, co do wypadajacych zapłonów to można zlogowac kanał 020 ale narazie obadaj czy nie ma wiekszych dziur, zobacz ile oleju na wyjsciu z turbo i przed intercolerem bo pewnie zaolejony jest bo temp. w dolocie też masakra w sumie teraz gorąco jest.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Mnie kiedys postraszył pewien mechanik, że 1.8T zdarza im sie "przytrzeć" własnie na 4 garczku. I cuda sie dzieją , od wypadajacych zapłonów po różne inne dziwne rzeczy. a Winna była kompresja tak naprawde (pewien delikwent nawiedził mnie z podobnym problemem). Tylko teraz tak, jeśli , rzeczywiscie jest dziura w dolocie , to wypadanie zapłonów byłoby na wszystkich 4 garkach a nie na jednym <myśli>, chociaz pewniejsze jest kichanie i prychanie w wydech.
AWT jest nieźle oczujnikowane a dolot jest dosć rozbudowany. Ta próba ciśnienowa dobry pomysł tylko podstawka
Sam próbowałem kiedyś środkiem do detekcji nieszczelnosci na bazie roztworu wodnego WG. Spryskałem calutki dolot i szukałem. I znalazłem Tam gdzie była dziura - środek po prostu sobie spłynął i się podsuszył. Może warto.
AWT jest nieźle oczujnikowane a dolot jest dosć rozbudowany. Ta próba ciśnienowa dobry pomysł tylko podstawka
Sam próbowałem kiedyś środkiem do detekcji nieszczelnosci na bazie roztworu wodnego WG. Spryskałem calutki dolot i szukałem. I znalazłem Tam gdzie była dziura - środek po prostu sobie spłynął i się podsuszył. Może warto.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Napisze tak... co do szczelności, to nie robiłem tego testu, ale zauważyłem ślady oleju na łączeniu gumowego węża z ICkiem, a dokładniej na podłużnicy pod nim... Sprawdziłem obejmę i... była luÂźna, ręką mógłbym kręcić jej śrubę... Dokręciłem, wyczyściłem wokół i zrobiłem jazdę próbną i co do przyspieszenia wydaje mi się być lepiej... ale świst pojawia się nadal...
Nie miałem jednak czasu na ponowne logi, ale na pewno je zrobię...
Zanurkowałem jednak pod auto i... ujawniłem niemal całkowicie urwany łącznik elastyczny tłumika... coś pisał o tym wcześniej grzemo... czyżby to było przyczyną przedmiotowego świstu?? Jeśli tak, to pozostanie jeszcze kwestia tego doładowania...
Nie miałem jednak czasu na ponowne logi, ale na pewno je zrobię...
Zanurkowałem jednak pod auto i... ujawniłem niemal całkowicie urwany łącznik elastyczny tłumika... coś pisał o tym wcześniej grzemo... czyżby to było przyczyną przedmiotowego świstu?? Jeśli tak, to pozostanie jeszcze kwestia tego doładowania...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Widzisz ÂŁącznik może być jak najbardziej przyczyną świstu. Przecież jakieś 40 cm wcześniej jest wirnik strony gorącej . Samo wycięcie Kata i wstawienie DP daje bardzo ładny efekt w kabinie i delikatny świst na zewnątrz. Więc sądze, ze 1 problem rozwiązany.
Teoretycznie sprawnosć Turbo, czy ładuje można sprawdzić łopatologicznie odpinając sterowanie z N75. Jeśli auto wypi...li do przodu jak oszalałe i nagle zdechnie znaczy, ze jest w porządku i osobiscie szukałbym problemu w sterowaniu Turbem. Ewentualnie nie w pełni zamknięty DV. W AWT jest troche inaczej sterowany niż w AEB ale zasada działania ta sama. Może membrana przepuszcza i część cisnienia ucieka
Teoretycznie sprawnosć Turbo, czy ładuje można sprawdzić łopatologicznie odpinając sterowanie z N75. Jeśli auto wypi...li do przodu jak oszalałe i nagle zdechnie znaczy, ze jest w porządku i osobiscie szukałbym problemu w sterowaniu Turbem. Ewentualnie nie w pełni zamknięty DV. W AWT jest troche inaczej sterowany niż w AEB ale zasada działania ta sama. Może membrana przepuszcza i część cisnienia ucieka
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Dziś zrobię logi, więc będzie już coś wiadomo... wkradł mi się tygodniowy wyjazd, stąd brak czasu...
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 10:13 przez Jigitt, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Re: [ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny
turbo sie nie załącza one pracuje cały czas !Jigitt pisze:Od kilku dni podczas jazdy w chwili gdy załączy się turbina,
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Re: [ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny
Wiem kolego, czepiamy się słówekKOSMONE pisze:turbo sie nie załącza one pracuje cały czas !
Co do logów, to w końcu je zrobiłem i mogę je zamieścić...
Log (0 - 002)
Log (1 - 115)
Log (2 - 118,118)
Nie jestem pewny co do grupy 118, bo mogły mi się nadpisać nowe logi na stary plik...
Oczywiście przy każdym logowaniu zapalał mi się check w granicach 5-6K RPM i komp wychwytywał nast. błędy:
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 35-00 - -
Mam cały czas problem z tym czwartym cylindrem...
Zastanawiam się tylko, czy to nie jest kwestią niewydolności instalacji LPG, bo wydawało mi się przy ost. logu, że gdy zaświecił się check (zahwianie równomiernego przyspieszania) LPG zostało odłączone, po czym tak jakby auto na Pb znów zaczęło przyspieszać... Ale to może tylko moje widzimisie...
PS. sorry za OT z DP.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga