Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 części audi a6 sklep audi a6 Audi A6 reklama forum a6 Tarcze, hamulce warsztat
Sklep alufelgiExpress Parts Części do A6/S6 Motostacja.pl Oleje Motul AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Best Performance

Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002  
Autor Wiadomość
ayo007
Czasobywacz


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 55
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-02-23, 12:20   

Podepnę się może do dyskusji, bo jest wiele osób, które pewnie chciałyby sobie w swoim A6C5 zrobić taki mod, a nie za bardzo wiedzą w jaki sposób można by zmienić istniejącą kierownicę na multifunkcyjną i obsłużyć nią RNS-E, Tiptronic czy Bluetooth.
Ja rozpoznawałem temat włącznie z zagraniczymi forami i oprócz implementacji multikierownicy z A6C6 nie ma wątków o takowym swapie w przypadku A6C5, może oprócz anglojęzycznej publikacji znajdującej się pod tym linkiem http://www.motor-talk.de/...chmentId=695282 i forum Passata, w którym jest opisany swap multikierownicy ale tam kierownica obsługuje i radio i tempomat, a radio to MCD, a nie RNS-E.

Podczas demontażu istniejącej kierownicy zauważyłem, że nie posiada ona wbudowanego modułu do zebrania sygnałów z przycisków obsługujących RNS-E czy Tipa, co wydaje się sprawą oczywistą, bo to nie ta kiera. Taśma łącząca ma symbol 1J0959654AC i dysponuje siedmioma pinami, co powinno wystarczyć do podłączenia samego sterowania RNS-E (5 pinów na żółtej kostce, z czego wykorzystane są cztery i dwa wolne piny w rzędzie powyżej). Czytając post autora dowiadujemy się, że taśma łącząca powinna mieć 9 lub 8 pinów w przypadku sterowania Tipem. Ja doczytałem, że taśmy obsługujące Tipa i na dodatek funkcję podgrzewania kierownicy mają symbole 1J0959654AL i 1J10959654Q.
Następną istotną sprawą jest podłączenia modułu MFSW, który znajduje się pod pokrywą konsoli, niestety w moim przypadku tego modułu nie ma, co gorsza nie ma też podwójnego gniazda do którego można by ten moduł podpiąć. W naszych samochodach znajdują zastosowanie dwa takie moduły tj. do manualnej skrzyni biegów 4B0907487F i do Tiptronica 4B0907487H.

W związku z tym prosiłbym bardzo kolegów których wiedza na ten temat jest o wiele szersza o naświetlenie istoty sprawy tj. w jaki sposób kierownica multifunkcyjna komunikuje się z RNS-E, w jaki najprostszy sposób można zmienić ją na multi i co do tej zamiany będzie nam potrzebne. Na koniec, jak zapisać te zmiany w sterowniku za pomocą VAG-a. Jeśli dyskusja się rozwinie można też rozszerzyć wątek o funkcjonalność Bluetooth czy SPS.

Chodzi mi głownie o to, żeby kolegom, którzy nie zamierzają nic zmieniać w swoich A6C5 wytłumaczyć, w jaki najprostszy sposób wykonać ten mod i cieszyć się funkcjonalnością MFSW.

pozdrawiam
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
p95z 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-02-23, 14:27   

Po pierwsze chciałem zniechęcić do montowania starej kierownicy (od C5), bo nowa nie dość, że wygląda ładniej, to jest znacznie wygodniejsza w obsłudze. Jeżeli dodatkowo mamy automat, to możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek jest bardzo wygodna i w sumie to taki nowoczesny bajer. Nakład pracy przy montażu starej i nowej kierownicy jest porównywalny.

Rozmiar Taśmy
Przy założeniu, że wykorzystamy jeden wspólny przewód masowy, to potrzeba:
2 - klakson (zawiera jeden przewód masy)
2 - poduszka
2 - przełączniki do Tipa
2 - magistrala LIN (dane nadawane i odbierane a masa wspólna)
Jak widać 8 linii to absolutne minimum.

Teraz komunikacja z RNS-E
Magistrala LIN z kierownicy poprzez taśmę połączona jest ze sterownikiem kierownicy. Transmisja po magistrali LIN jest zwykłą transmisją szeregową stosowaną przy małych odległościach między odbiornikami i w sytuacji kiedy błędy transmisji nie są krytyczne. Jako przykład można podać kręcenie rolką od głośności. Nawet jeżeli "wypadnie" jeden, czy kilka komunikatów, to możemy tego nie zauważyć. W praktyce wykorzystywane są tylko komunikaty od włączenia świateł (uruchamia się podświetlenie kierownicy), jasność podświetlenia, a z kierownicy naciskanie przycisków i kręcenie rolkami.

Dalej sterownik kierownicy komunikuje się po magistrali CAN Infotainment z naszym radiem.

Aby działały łopatki w kierownicy, należy je wypiąć ze sterownika w kierownicy i poprowadzić bezpośrednio poprzez taśmę do skrzyni biegów. Dla przypomnienia Tipy w C5 odbierają sygnały zmiany biegów "analogowo".

W minimalnym przpadku wystarcza tylko jeden sterownik do kierownicy, ale wtedy nie będzie możliwa diagnostyka kierownicy poprzez złącze diagnostyczne. Aby mieć pełną obsługę trzeba jeszcze dodać GateWay'a (tak jak u mnie na schematach) i pojawią się pełne możliwości.

[ Dodano: 2013-02-23, 14:36 ]
Jeżeli chodzi o problem samych poduszek, to w nowych kierownicach są dwa zapalniki, a starszych modelach jeden. Należy zaopatrzyć się w wiązkę do nowej poduszki (jak kupiłem poduszkę z wiązką) i połączyć równolegle oba zapalniki. Wszystko będzie działać jak trzeba. Z tego co pamiętam wtyczki są delikatnie inne ale mogę się mylić. W każdym razie to jest zbyt istotna sprawa, żeby robić to mało precyzyjnie, zatem wtyczki powinny być oryginalne, odpowiednie do danej poduszki.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
ayo007
Czasobywacz


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 55
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-02-23, 16:49   

Rozumiem Piotrek, że moje siedem pinów na taśmie wystarczą, jeśli nie mam tiptronika i ta taśma się nada?...Może istnieć prawdopodobieństwo, że te piny, które nie są obecnie wykorzystane w tej taśmie będą nie aktywne i może ni być komunikacji z RNS-E?

No i pozostaje jeszcze kwestia podłączenia modułu MFSW, bo w GateWay'a chyba się nie będę pchał...
 
 
p95z 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-02-23, 21:58   

Jeżeli nie masz Tipa, to oczywiście dwa piny się zwalniają i taśma siedmio pinowa będzie wystarczająca. U Ciebie będzie pewnie tak jak było u mnie, że nie wykorzystane piny nigdzie nie były podłączone i będziesz musiał zrobić sobie kabelek do sterownika i sterownik podłączyć do CAN'a radia. Kierownica bezpośrednio nie łączy się z radiem. Transmisja LIN z kierownicy do sterownika (kierownicy) jest tłumaczona na rozkazy dla radia transmitowane na magistrali CAN (zupełnie inny format transmisji i rozkazów). Wydaje mi się że zrobienie kabelka Cię nie ominie ale za to taśma będzie dobra.

[ Dodano: 2013-02-23, 22:08 ]
Jeżeli chodzi o GateWay'a to chyba większość będzie dobra. Ten co ja miałem jest na 100% dobry, bo mi działa. Ważne żeby miał obsługę magistrali CAN Comfort i CAN Infotainment. Ja podłączyłem jeszcze CAN'a do złącza diagnostycznego, dzięki czemu mam komunikację z radiem, telefonem i kierownicą, za pomocą linii CAN i szybciej program diagnostyczny działa.

Podsumowując, to chyba każdy przewidziany do obsługi sterownika kierownicy będzie dobry.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
ayo007
Czasobywacz


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 55
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-02-24, 00:48   

Dziękuję Piotrze za wyjaśnienia.. <okok>

Coraz bardziej dojrzewam do tego, żeby zastosować kierownicę z modelu C 6, którą proponujesz, natomiast mam w związku z tym dwa pytania..
Skoro wtyczka poduszki nowej kierownicy jest inna, to i tak będę musiał zastosować nową taśmę , czy można to jakoś obejść? <mysli>
I czy zamiast modułu kierownicy który proponujesz można zastosować moduł dedykowany do C5 tj. np 1B0907487F, który też obsłuży CAN radia ?. <mysli>

dzięki za wszystkie, cenne spostrzeżenia i sugestie <okok>
pozdrawiam
 
 
p95z 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-02-24, 08:28   

Jeżeli chodzi o taśmę to nie będziesz musiał. Ja odciąłem starą wtyczkę a ściśle mówiąc wtyczkę która wchodzi do poduszki i podłączyłem wtyczki (połączone równolegle) od nowej poduszki.

Co do modułu sterownika od C5, to nie będzie pasował. Musi być moduł od A3, podobny do tego jaki ja wykorzystałem.

Temat poduszki badałem dosyć dogłębnie i praktycznie nie ma to większego znaczenie czy oba zapalniki odpalą jednocześnie, czy z odstępem od 5 do 40 [ms]. Konstrukcja poduszki pozwala na jednoczesne odpalenie ładunków. Jedyna wada to gwałtowniejsze napełnianie i o kilkanaście milisekund krótsze podtrzymanie.

Ktoś sugerował, że mogą pojawiać się błędy poduszki na większym mrozie, więc oświadczam, że żadnych błędów nie ma. Jak widać tolerancja sterownika jest wystarczająco duża lub kontroluje on tylko stan pełnego zwarcia lub pełnego rozwarcia.

[ Dodano: 2013-02-25, 11:26 ]
Dostałem prywatne pytanie dotyczące zestawienia kosztów, więc postaram się w miarę możliwości napisać to co pamiętam, czyli:

Kierownica + poduszka: - jak kupiłem to co widać na fotce na początku tematu i dodam że kupiłem w ASO nowiutką i raczej nie będę podawał tu ceny :) . Ale tak mi się podobała, że nie mogłem się oprzeć. Oczywiście cena zależy od tego jaka kierownica zostanie wybrana.

GateWay: mój kosztował 70zł. Trzeba brać pod uwagę, że zamontowanie gateway'a oznacza, że trzeba zamontować przekaźniki, które będą przełączać magistralę CAN, tak jak u mnie na schemacie. Jeżeli nie montujemy GateWay'a, to instalacja się upraszcza i CAN sterownika kierownicy ma być podłączony do CAN'a radia, zegarów i modułu telefonu.

Sterownik kierownicy: 150 zł.

Resztę kosztów można pominąć. Ja celowałem w sterowniki z wtyczkami (odciętymi z instalacji) dzięki czemu miałem piny do zrobienia instalacji. Oczywiście niczego nie lutowałem, wszystko mam na połączeniach zaciskanych (są niezawodne).

Więcej kosztów bezpośrednich nie ma w wersji minimalnej. Mnie kosztowało to trochę więcej pracy, bo zamontowałem moduł telefonu (na tym mi najbardziej zależało), który gorąco polecam. Działa idealnie: wsiadamy do auta i następuje automatycznie podłączenie, FIS wyświetla kto do nas dzwoni, głosowo można wybierać numery z książki tel. itp.

Kamerka cofania to też rewelacja i godna rozważenia. Czytałem różne krytyczne opinie na jej temat: że jest ciągle brudna i słabo widać. Rzeczywiście w przypadku mokrej pogody trzeba pamiętać, żeby ją przetrzeć przed cofaniem ale dzisiaj już bym z niej nie zrezygnował. Pomijam jakieś problemy do dojazdem "na styk" podczas wydostawania się z parkingu, ale czasami cofamy i dobrze jest widzieć czy na coś nie najedziemy, czego oczywiście w lusterku nie widać.

Biorąc pod uwagę że układ w kierownicy chyba jest bezawaryjny, to można zrezygnować z gateway'a, co uprości instalację. Czyli koszty w sumie niewielkie: kierownica + poduszka + sterownik kierownicy + drobiazgi (przewody, piny, wtyczki)
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
ayo007
Czasobywacz


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 55
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-02-25, 13:15   

Piotrze, a czy Ty budowałeś instalację kamerki od podstaw, czy masz ją powiązaną np, z parktronikiem?...
Nurtuje mnie też pytanie, czy literki końcowe modułu i Gateway'a mają jakieś znaczenie, czy też przypisane są raczej określonym modelom aut grupy VAG, a nigdzie nie mogę znaleźć specyfikacji technicznych tych podzespołów...
 
 
p95z 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-02-25, 14:29   

Instalację kamerki oparłem o sterownik TV, wykorzystując jego dedykowane wejście właśnie dla kamery, generalnie od podstaw. W zasadzie to po podłączeniu tunera TV, kamera była już tylko formalnością. Miałem nieco uproszczoną sprawę, bo posiadałem fabryczną instalację TV analogowej, dzięki czemu cała wiązka i wszystkie potrzebne sygnały były już w bagażniku. Jedynie zmieniłem wtyczki: zamiast tej co wchodziła do RNS-D zastosowałem odpowiednią do RNS-E, dalej to już tylko kodowanie radia, czyli ustawienie bitu kamerki i działa z automatu po wrzuceniu biegu wstecznego.

Instalacja parktronika jest całkowicie niezależna od kamerki. Parktronik mam fabryczny i niczego w nim nie zmieniałem.

Jeżeli chodzi o GateWay'a, to chyba nie ma specjalnych wymagań. Musi obsługiwać RNS-E i kierownicę MFSW. Literkami się nie kierowałem, poprosiłem tylko żeby był sprawny i właśnie obsługiwał to co mi potrzebne. Z GateWay'em jest o tyle wygodnie, że komunikacja z radiem, telefonem i kierownicą jest szybsza, bo po CAN zamiast po KL. Oczywiście trzeba sobie podciągnąć linie CAN z GateWay'a do złącza diagnostycznego, co wymaga odpowiednich dodatkowych dwóch pinów złącza. Ja kupiłem sobie całe złącze i początkowo na stole wszystko testowałem, tak, że jak rozbebeszyłem samochód to wiedziałem że wszystko będzie działać.

Niestety początkowo byłem w stresie, bo opinie miałem że raczej działać nie będzie ale postanowiłem spróbować. Oczywiście stara kierownica mnie nie interesowała.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
ayo007
Czasobywacz


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 55
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-02-25, 16:21   

Piotrze, a czy literki sterownika MFSW grają jakąś rolę, bo przeglądając zagraniczne fora natknąłem się na różne informacje..?.. <mysli>
 
 
p95z 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-02-25, 17:50   

Nie dysponuję katalogiem ze specyfikacją ale z pewnością są inne sterowniki dla kierownicy podgrzewanej/lub nie ...itp. Biorąc pod uwagę, że masz manuala, to w zasadzie każdy z obsługą MFSW powinien być dobry.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
pastaldo 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-26, 09:50   

Przejrzałem z grubsza ten watek i jest kilka ciekawych rozwiązań które by mi się przydały ale <figielek>

Mam 2.5TDI końcówka 2001 modelowo 2002 czyli polift. Jedyna słuszna skrzynia czyli manual ;p
Tu wszyscy sie rozwodzą na temat zmiany biegów w TIPie manetkami i jesli taka skrzynie mają to jest oczywiste.
Mnie interesuje tylko i wyłącznie sterowanie radiem a mam RNS-D i wymiana na RNS-E mnie nie interesuje przynajmniej w najbliższej przyszłości.
Przeglądając ten wątek i wyciągając wnioski rozumiem że:
- to jest polift i na FISie mam informacje z radia to i radio i licznik ma CAN?
- są kierownice ze sterowaniem tak zwana multifunkcja bez manetek a może nawet podgrzewane?
- jeśli miał bym CAN to mógłbym zainstalować tę nowszą kierownicę?
- sterowanie rolkami w kierownicy występowało dopiero w C6?

Co musiałbym kupić i ewentualnie wymienić by mieć taką opcję?
Oczywiście kierownicę odpowiednią. Występowały te nowsze kierownice w jasnym kolorze? Taką mam obecnie i cały środek jasny w skórze.

Czy występują moduły bluetooth do RNS-D? Obecnie mam ww. radio tuner TV (chyba analogową) i zmieniarkę. Bluetooth by był ciekawa opcja jako zestaw głośnomówiący jest opcja bez zmiany radia?
 
 
p95z 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-02-26, 19:39   

1 - Nie. Licznik owszem ma CAN'a, ale radio w zasadzie nie ma. Jest to wewnętrzna magistrala Bosch'a i jest niekompatybilna z CAN Infotainment. Rolę tłumacza pełni tu sterownik TMC.

2 - Tak, są takie kierownice do C5

3 - Tak, jeśli miałbyś CAN, to mógłbyś, ale nie masz :( .

4 - Tak, jeżeli chodzi o A6 to dopiero od modelu C6

Nie da się zrealizować takiej opcji, ponieważ nie będziesz w stanie sterować RNS-D nową kierownicą.

Do RNS-D nie ma modułu Bluetooth.

Generalnie masz bardzo podobne auto do mojego. Moim podstawowym celem był właśnie telefon i z nim właśnie wiązała się wymiana radia. Do pełni szczęścia musiałem jeszcze wymienić kierownicę na nową no i tak to już poleciało dalej.

Przepaść między RNS-D a RNS-E jest ogromna. Sama nawigacja, to gigantyczna zmiana jakości. Mając porównanie i znając nakład pracy, NIGNDY nie zainwestowałbym ani czasu ani pieniędzy w rozbudowę RNS-D.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
pastaldo 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-26, 20:16   

No to troszkę mnie zasmuciłes ale narazie po kupnie samochodu nie zafunduje sobie dodatkowej zabawki w postaci RNS-E. Te elementy które mam juz były wcześniej czyli navi plus TV oraz zmieniarka. RNS-D dostaje sterowanie analogowo? Może kwestia zbudowania jakiejś przejściówki między nowa kierownice a RNS-D <lol>
Skoro niema CAN to nie będe kombinował w takim wypadku. Ale rozumiem że tę standardową kierownice z przyciskami od C5 moge założyć i będzie się pomunikowac z RNS-D? Czy musiałbym do niej coś dokupywać? No oprucz kierownicy i pewnie taśmy bo moja pewnie nie będzie miała na tyle pinów. Jakieś sterowniki były by potrzebne?
Bluetooth był by świetna opcją ale bez tego tez da się żyć. No chyba że będę miał jakiś przypływ kasy to się zainwestuje w RNS-E. :]

Dla mnie w tej chwili to nie priorytet bo dopiero poznaje nowy samochód więc zanim zacznie mi brakowac czegoś to zejdzie ale lepiej wiedziec i jakby się gdzies jakieś części w dobrych pieniądzach trafiły to może arto by było zainwestować. ;)
 
 
p95z 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-02-27, 00:15   

Potrzebny będzie odpowiedni sterownik (były dwa rodzaje) starego typu. Na amerykańskim forum jest dokładny opis jak to się robi. Ale według mnie szkoda roboty.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
pastaldo 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-27, 08:06   

p95z napisał/a:
Potrzebny będzie odpowiedni sterownik (były dwa rodzaje) starego typu. Na amerykańskim forum jest dokładny opis jak to się robi. Ale według mnie szkoda roboty.

I tym optymistycznym akcentem bym zakończył ;p Tak czy inaczej dzięki za rozjaśnienie sytuacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: