Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Ciezko pali na zimnym silniku 2,5TDI 140KM

Silniki wysokoprężne
Grruber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2011, 19:06
Lokalizacja: Ełk

[A6 C4] Ciezko pali na zimnym silniku 2,5TDI 140KM

Post autor: Grruber » 03 wrz 2011, 18:41

Witam wszystkich!!!

Jak w temacie mam problem z rannym odpaleniem swojej a6 2,5 TDI rzędówka. Na zimnym ciężko pali a na rozgrzanym na strzał. A po odpaleniu i w czasie jazdy kopci na czarno. Samochód stal u mechanika 3 tygodnie, została zregenerowana pompa (teraz nie ma żadnych nieszczelności), kąt wtrysku i przyspieszenie zapłonu ustawione jak powinny być( tak twierdzi mechanik) i dalej jest problem z paleniem. Po regeneracji pompy poprawa jest tylko w tym że ma lepszego kopa :) Mechanik jeszcze doradzał, żeby zalać lepszą NO. Czy to możliwe ze od paliwa takie coś się dzieje?? W przewodach nie ma żadnych pęcherzyków powietrza.
Może to wina akumulatora, może filtra paliwa wymienić jeszcze, bo już sam nie wiem :[ !!!
Proszę o jakieś porady

gość_

Post autor: gość_ » 03 wrz 2011, 19:13

filtr paliwa jak najbardziej możesz wymienić ale to raczej nie on jest winowajcą
Wg mnie mechanik p***li ;)
Kąt do poprawki i będzie furlać na 100% tak jak powinno :)
Co ma paliwo do palenia?
Skoro pompa jest zregenerowana i czujesz poprawę w jeździe to daję stówkę, że jednak kąt i/lub dawka nie zostały ustawione tak jak powinny

poza tym było to już wałkowane nie razi nie dwa na forum ;)

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 03 wrz 2011, 21:21

daj logi to zobaczymy co wg twojego mechanika jest właściwym ustawieniem kąta i dawki <lol>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Grruber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2011, 19:06
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Grruber » 03 wrz 2011, 21:53

Właśnie a jakie powinny być właściwe ustawienie kąta i dawki?? Bo ja zielony w tym temacie

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 03 wrz 2011, 22:48

optymalnie wg producenta dawka 4,5 a wyprzedzenie wtrysku do 60 ale można lekko przeciągnąć pod 70 mając na uwadze jakieś tam zużycie silnika <milczek>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Grruber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2011, 19:06
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Grruber » 04 wrz 2011, 09:20

A czy te dymienie(czarny dym, wcześniej przed regeneracja był biały) przy pierwszym odpaleniu to przez źle ustawienie tego kąta?? Czy tak jak się doczytałem to wymienić filtr powietrza i końcówki wtrysków?? Później przy jeździe też dym idzie ale jak się przyciśnie!!

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 04 wrz 2011, 11:38

Grruber pisze:A czy te dymienie(czarny dym, wcześniej przed regeneracja był biały) przy pierwszym odpaleniu to przez źle ustawienie tego kąta?? Czy tak jak się doczytałem to wymienić filtr powietrza i końcówki wtrysków?? Później przy jeździe też dym idzie ale jak się przyciśnie!!
zacznij od rzeczy najprostszych i nie wymagających nakładów a nie pytasz o końcówki wtryskiwaczy <mysli>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Grruber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2011, 19:06
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Grruber » 08 wrz 2011, 09:12

Witam ponownie.
Mechanik poustawiał mi kąty wtrysków i odpowiednie dawki za pomocą specjalnego urządzenia, który stosują autoryzowane salony audi(kolega ustawiał który pracował 15 lat w salonie audi w Niemczech), cała elektronika sprawdzona, wszystko jest dobrze. Samochód dalej słabo pali rano. Powiedział mi że mam coś z wtryskami i należy to sprawdzić, ponieważ wtryski leją paliwo a nie wtryskują. Dlatego samochód dymi przy odpaleniu i jeździe.
Pozdwiam

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 09 wrz 2011, 12:43

no to skoro ci tak powiedział to już wszystko wiesz <rotfl>
a kolega który pracował 15 lat w salonie miał zazwyczaj do czynienia z młodymi autami i wtedy można stosować wartości fabryczne a po nastu latach życia tych aut trzeba czasem coś podkręcić żeby mu było lżej <lol>

co do lejących wtrysków???? wiesz kiedyś miałem w innym audi takie szroty które tuman sadzy puszczały ale nawet jak było -20 to palił na raz <luzik>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

audi2627
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2012, 09:23
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: audi2627 » 03 lut 2012, 10:08

witam i na poczatku wiem ze juz to bylo omawiane ale jestem nowy i sie ucze przejde do tematu chodzi tu o ciezkie palenie mojego audi ale tylko jak postoi ponad 6 godzin to juz musze go krecic na cieplym pali za strzala a dzisiaj z rana juz calkiem nie wiem o co chodzi mu bo odpalil i bylo ponizej 20 na minusie pochodzil i zgasl i juz nie moge go odpalic co moglo sie stac wiem ze to moglo by byc paliwo ale w tedy wogole by ni odpalil tak mi sie wydaje wiec prosze o pomoc

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 04 lut 2012, 10:00

audi2627 pisze:witam i na poczatku wiem ze juz to bylo omawiane ale jestem nowy i sie ucze przejde do tematu chodzi tu o ciezkie palenie mojego audi ale tylko jak postoi ponad 6 godzin to juz musze go krecic na cieplym pali za strzala a dzisiaj z rana juz calkiem nie wiem o co chodzi mu bo odpalil i bylo ponizej 20 na minusie pochodzil i zgasl i juz nie moge go odpalic co moglo sie stac wiem ze to moglo by byc paliwo ale w tedy wogole by ni odpalil tak mi sie wydaje wiec prosze o pomoc
paliwo zamarzło a dokładniej filtr zablokowała wytrącajaca sie parafina
teraz do ciepłego dolac mu benzyny do zbiornika góra to 10% i filtr paliwa na bank do wymiany :>

audi2627
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2012, 09:23
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: audi2627 » 04 lut 2012, 15:39

filtr wymieniony i dalej nie odpala ale zobaczylem ze cofa mi sie paliwo i odkrecilem filtr by zobaczyc czy cos jest a tam sucho cale paliwo ucieklo do baku czy rozwiazaniem by byl zaworek zwrotny czy moze cos innego?

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 04 lut 2012, 20:02

audi2627 pisze:filtr wymieniony i dalej nie odpala ale zobaczylem ze cofa mi sie paliwo i odkrecilem filtr by zobaczyc czy cos jest a tam sucho cale paliwo ucieklo do baku czy rozwiazaniem by byl zaworek zwrotny czy moze cos innego?
spróbuj to tylko 8 zł za zaworek zwrotny ale na pewno musisz poszukać nieszczelności, ja zmieniałem ostatnio rurke stalową bo zardzewiała i była dziurawa jak sito :)
paliwowa to fi8 powrót fi 6

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 05 lut 2012, 22:54

Grruber pisze:Powiedział mi że mam coś z wtryskami i należy to sprawdzić, ponieważ wtryski leją paliwo a nie wtryskują. Dlatego samochód dymi przy odpaleniu i jeździe.


A czy oprócz tych objawów. które napisałeś to zauważyłeś np.spadek mocy silnika,zwiększone zużycie paliwa,szarpanie lub nierówną pracę silnika ?

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 06 lut 2012, 18:02

Witajcie. Po sobotniej wymianie paska napędu pompy i simmeringu na wałku mam problem jak w temacie:(
Feralnego dnia odpalił przy -23, trochę się męczył ale i tak nieźle:) Po złożeniu wszystkiego do kupy rozruch od strzału - nie kręciłem dłużej niż sekundę. Sama praca silnika też jest bardziej kulturalna. Ale już rozruch zimnego silnika nie jest taki miły - 30 sekund kręcenia aż załapie na dobry, i obłok białego dymu.
Mój VAG nie działa z Windows 7, więc zanim dorwę jakiegoś znachora chciałbym chociaż trochę skorygować kąt wyprzedzenia wtrysku. Orientuje się ktoś, czy przy tych objawach wtrysk jest zbyt wyprzedzony, czy opóźniony? ÂŻal mi akumulatora, więc nawet małą poprawa byłaby wskazana:)

A drugie pytanko - możecie polecić kogoś w okolicach Gliwic i Knurowa, kto mógłbym mi pomóc nie zdzierając ze mnie fortuny?:P

Przy okazji dotępu do garażu wymieniłem też olej i uszczelkę chłodniczki oleju - jeśli ktoś byłby zainteresowany to chętnie coś podpowiem. Chciałem zrobić manual, ale walczyłem bez kanału, więc nie było jak :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga