[ A6 C5] Słabe ogrzewanie
[ A6 C5] Słabe ogrzewanie
Witam.
Mam problem z ogrzewaniem, niby powietrze z nawiewu jest ciepłe ale nie takie jak być powinno.
Temperatura na wskaźniku 80 - 85 stopni przy włączonym ogrzewaniu, jak ogrzewanie jest wyłączone wtedy normalnie 90 st.
Termostat??
Proszę mądre głowy o pomoc.
Mam problem z ogrzewaniem, niby powietrze z nawiewu jest ciepłe ale nie takie jak być powinno.
Temperatura na wskaźniku 80 - 85 stopni przy włączonym ogrzewaniu, jak ogrzewanie jest wyłączone wtedy normalnie 90 st.
Termostat??
Proszę mądre głowy o pomoc.
Czy wahania temperatury płynu chłodniczego przy wł. i wył. ogrzewania są normalne?daniel1997 pisze:Adamb, Witam kolego proponuje zrobić płukanie nagrzewniczki jak trzyma temperature to raczej termostat ok.
Gdzie jest nagrzewnica w c5, jak się do niej dobrać?
Jak się do tego zabrać do tego płukania?
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 21:19 przez Adamb, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamb, musisz zdemontować osłone podszybia tam gdzie aku i masz dojście do przewodów zasilających nagrzewnice rozłączasz przewody bierzesz szlauf pod dużym ciśnieniem i płuczesz nagrzewnice.
Podobny problem luknij viewtopic.php?t=28587
Podobny problem luknij viewtopic.php?t=28587
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
Kazdy samochod powinien miec zawsze ale to zawsze wskazowke ustawiona idealnie pionowo na 90 stopniach. to jest prawidlowa temperatura robocza silnika. (dokladnie to jest 87 stopni- nawet na ori termostacie jest tak napisane).jesli silnik jest niedogrzany to wiecej pali i to zle dla niego,jak jest ponad 90 st. to tez zle.
takze wszystko wskazuje na termostat.a moze masz zapowietrzony uklad,wtedy tez sa problemy z grzaniem wewnatrz???zobacz czy masz dokrecony korek od zbiorniczka wyrownawczego.
takze wszystko wskazuje na termostat.a moze masz zapowietrzony uklad,wtedy tez sa problemy z grzaniem wewnatrz???zobacz czy masz dokrecony korek od zbiorniczka wyrownawczego.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Panowie dzięki za rady.Mariusz-MN pisze: a moze masz zapowietrzony uklad,wtedy tez sa problemy z grzaniem wewnatrz???zobacz czy masz dokrecony korek od zbiorniczka wyrownawczego.
Sam termostat to pestka ale dostęp do niego to już gorsza sprawa. Może na początek wyeliminuje inne możliwe przyczyny.
Może mam zapowietrzony bo niedawno wymieniałem płyn i trochę mi ubywa ale wycieków nie widać.
Jak się zabrać za odpowietrzenie układy chłodzenia??
O co chodzi z tym korkiem?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
Mam zainstalowany LPG.Mariusz-MN pisze:jesli silnik jest niedogrzany to wiecej pali i to zle dla niego,jak jest ponad 90 st. to tez zle.
Przy temperaturach w granicach zera pali mi trochę więcej benzyny, gazu spala tyle samo co latem.
Sam już nie wiem czy to termostat.
Może temperatura płynu jest OK tylko czujnik temperatury do dupy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
U mnie jest tak, że wskazówka od stopni Oleju i wody stoi, jak odpalę samochód to po czasie delikatnie ruszy się do góry z jakieś 0.5 cm i to wszystko... ogrzewanie ustawione na HI a powietrze leci chłodne... Nie wiem o co w tym chodzi.
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam panowie i panie , odkopuję temat aby się poradzić odnośnie poprawy ogrzewania w A6 C5.
Słabo grzeje na postoju w czasie jazdy gdy obroty silnika są w granicach 3 tys to trochę ciepłem wieje ,problem pozostał prawie od zeszłego roku ,w tym czasie wymieniłem płyn przepłukałem cały układ pod ciśnieniem, nowy rozrząd z pompą wody ,i wiadomo odpowietrzenie .
Chodzi mi po głowie pewna myśl , gdyby zmontować dodatkową pompę elektryczną do wody wpiętą w układ i wymuszającą szybszy obieg płynu to może by to pomogło bo ewidentnie pompa która siedzi na rozrządzie nie daje rady ,po prze gazowaniu zmieli wode i czuć cieplejsze ale tylko chwilę .
Co myślicie o dodatkowej pompie i jaką zakupić i gdzie zamontować ?
Czy gdyby wpiąć ją zaraz przed nagrzewnice obok AKU było by dobrze czy lepiej w innym miejscu , macie jakieś pomysły ,jestem skłonny eksperymentować.
Mam na myśli coś takiego - http://allegro.pl/pompa-wspomagajaca-ob ... 56227.html
[ Dodano: 2016-01-08, 12:09 ]
powiem tyle. Plan nie wypalił
[ Dodano: 2016-01-08, 16:36 ]
Dobra żeby nie było że nie ogarniam
jak wspomniałem wcześniej ,misja pierwsza nie wypaliła , lukłem zdziebko w neta i znalazłem stare patenty ,zresztą tu na forum też wspominane a mianowicie
wspomniana pompka 170 zł --- całkowicie zbędna
ocet - kilka butelek . ileś tam złoty , może 5
i wąż ogrodowy -
.
Rozpinamy węże od nagrzewnicy , wyleci trochę płynu .
Wciskamy ile wejdzie węża ogrodowego i puszczamy wodę pod ciśnieniem , w moim przypadku zero przepływu .
Potem założyłem kawałek węża na nagrzewnice i wydmuchałem wode z niej , i zalewałem to octem przez godzinę.
Następnie spowrotem węża i znowu woda pod ciśnieniem , w efekcie woda płynęła już swobodnie , poskładałem to do kupy ,dolałem płynu i śmiga jak szalone teraz na HI to idzie się zagotować
Słabo grzeje na postoju w czasie jazdy gdy obroty silnika są w granicach 3 tys to trochę ciepłem wieje ,problem pozostał prawie od zeszłego roku ,w tym czasie wymieniłem płyn przepłukałem cały układ pod ciśnieniem, nowy rozrząd z pompą wody ,i wiadomo odpowietrzenie .
Chodzi mi po głowie pewna myśl , gdyby zmontować dodatkową pompę elektryczną do wody wpiętą w układ i wymuszającą szybszy obieg płynu to może by to pomogło bo ewidentnie pompa która siedzi na rozrządzie nie daje rady ,po prze gazowaniu zmieli wode i czuć cieplejsze ale tylko chwilę .
Co myślicie o dodatkowej pompie i jaką zakupić i gdzie zamontować ?
Czy gdyby wpiąć ją zaraz przed nagrzewnice obok AKU było by dobrze czy lepiej w innym miejscu , macie jakieś pomysły ,jestem skłonny eksperymentować.
Mam na myśli coś takiego - http://allegro.pl/pompa-wspomagajaca-ob ... 56227.html
[ Dodano: 2016-01-08, 12:09 ]
powiem tyle. Plan nie wypalił
[ Dodano: 2016-01-08, 16:36 ]
Dobra żeby nie było że nie ogarniam
jak wspomniałem wcześniej ,misja pierwsza nie wypaliła , lukłem zdziebko w neta i znalazłem stare patenty ,zresztą tu na forum też wspominane a mianowicie
wspomniana pompka 170 zł --- całkowicie zbędna
ocet - kilka butelek . ileś tam złoty , może 5
i wąż ogrodowy -
.
Rozpinamy węże od nagrzewnicy , wyleci trochę płynu .
Wciskamy ile wejdzie węża ogrodowego i puszczamy wodę pod ciśnieniem , w moim przypadku zero przepływu .
Potem założyłem kawałek węża na nagrzewnice i wydmuchałem wode z niej , i zalewałem to octem przez godzinę.
Następnie spowrotem węża i znowu woda pod ciśnieniem , w efekcie woda płynęła już swobodnie , poskładałem to do kupy ,dolałem płynu i śmiga jak szalone teraz na HI to idzie się zagotować
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga