Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY

Warsztat
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY

Post autor: lgorek » 16 gru 2011, 00:29

Witam

Jakiś czas temu miałem problemy z ładowaniem, raz ładowało, raz nie. Czasami na początku jazdy świeciła kontrolka, po dłuższej jeździe przestawała. Jak się przygazowało to różnie to bywało. Rodzice byli w trasie (150km od domu) jak się pierwszy raz zaświeciła kontrolka. Po powrocie jeździłem może z tydzień autem czekając na pogodę. Aż pewnego dnia już kontrolka świeciła cały czas i elektryka działała tylko na aku. I przyszedł czas naprawy.

Co będzie potrzebne:
- zestaw kluczy
- kanał lub podnośnik, sam wole kanał
- trochę czasu mi zajeło to kilka dni, z uwagi na zamawianie części

ÂŚciągamy cały przód:
- osłona pod silnikiem
- lampy
- zderzak
- belkę
- pas przedni, ja odchyliłem go w bok uprzednio odczepiając chyba chłodnice oleju już nie pamiętam.
- ściągamy pasek z alternatora
- alternator mamy na wierzchu więc wystarczy go tylko wykręcić


Gdy go wydarłem zobaczyłem że mam Valeo, i odrazu myślę ale pech, bo części zamiennych do Valeo jak na lekarstwo inaczej jak z Bosch'em. Ale co zrobić nie będę kupował nowego/używanego, jak da się tego naprawić.



Alternator w warsztacie - zdjęcie już po złożeniu i umyciu, wcześniej cały uwalony.
Obrazek Obrazek Obrazek


ÂŚciągnięta góra
Obrazek Obrazek


W takim stanie był komutator i szczotki po 290k km przebiegu
Obrazek Obrazek


Szczotki ledwo dotykały komutatora
Obrazek


Połączenie stojana z regulatorem napięcia jest solidne, trochę się pomęczyłem aby nie uszkodzić całości a później złożyć spowrotem
Obrazek


ÂŁożysko od stony paska klinowego, należy uważać aby nie obrobić śrub bo u mnie trzymały nadzwyczajnie mocno, jedno musiałem rozwiercać bo się umieliła
Obrazek


Bolec po usunięciu starego komutatora, uważać aby nie ułamać przewodów na samym dole bo nie będzie później jak przylutować
Obrazek Obrazek


Nowe szczotki i komutator porównany ze starym
Obrazek Obrazek


Wymiana szczotek w regulatorze napięcia, widać różnicę do starych
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Nowy komutator na swoim miejscu
Obrazek


Należy pamiętać aby uważać na druciki
Obrazek


Po lutowaniu
Obrazek


Założony czarny koszyczek na komutator dodatkowo dałem silikon. Widać również nowe łożysko.
Obrazek


Przy zakładaniu regulatora napięcia na komutator przycisnąć czymś szczotki aby ich nie uszkodzić, ja użyłem taśmy zaciskowej bo to miałem pod ręką
Obrazek


Już na swoim miejscu
Obrazek


Lutowanie stojana do regulatora napięcia
Obrazek


Zreanimowany alternator Valeo
Obrazek Obrazek


Przy okazji wymieniłem również nowe łożyska bo stare były już wyjechane na maksa.



Następnie idziemy do audiczki i składamy w odwrotnej kolejności:
- alternator mamy na wierzchu więc wystarczy go tylko wykręcić
- ściągamy pasek z alternatora
- pas przedni, ja odchyliłem go w bok uprzednio odczepiając chyba chłodnice oleju już nie pamiętam.
- belkę
- zderzak
- lampy
- osłona pod silnikiem


Sprawdzamy czy o niczym nie zapomnieliśmy aby nie było ZONK'a. Po odpaleniu silnika należy oczywiście trochę poczekać aby szczotki i komutator dotarły się do siebie. Ale widać prawie od razu że wskazówka ładowania pokazuje 14,4V.


Reanimacja była przeprowadzona w kwietniu i od tamtego czasu nic się nie działo, pewnie wytrzyma następne 290k km.



PODSUMOWANIE


Koszty
- komutator CG 230090 20zł
- łożysko CX 6202 3,43 zł
- łożysko CX 6303 5,04zł
- szczotki SVX7/AS 16 zł
(kody podane koło nazw są z Fota)


RAZEM 45zł


Jak widać powyżej naprawa wyniosła mnie 45zł nie licząc robocizny bo sobie to sam robiłem. Jak mamy części to w ciągu jednego dnia spokojnie zrobimy wszystko.

Może komuś przyda się.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 10:08 przez lgorek, łącznie zmieniany 5 razy.

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 16 gru 2011, 00:37

ÂŁożyska CX to nie najepszy pomysł, trzeba było zainwestować w jakieś SKF lub coś innego z górnej półki, te mogą długo nie wytrzymać (czego Ci oczywiście nie życzę).

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 16 gru 2011, 00:48

Raf4rb pisze:ÂŁożyska CX to nie najepszy pomysł, trzeba było zainwestować w jakieś SKF lub coś innego z górnej półki, te mogą długo nie wytrzymać (czego Ci oczywiście nie życzę).
Z tego co pamiętam to takie same tam były założone, zczytałem po numerze i zostały zamówione. Na jednych i drugich pisało JAP :D więc może nie będą takie złe.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 16 gru 2011, 09:26

Igorek,dobra robota :)
Oby hulał jak najdłużej.Wiesz,że szczotki i komutator to nie jedyny problem w tych alternatorach.
Często bez wymiany całego wirnika się nie obejdzie <uoee>

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 06 kwie 2012, 08:48

falco pisze:Często bez wymiany całego wirnika się nie obejdzie
Wirnik też można zregenerować. Miałem u siebie taki przypadek, ale jak to zrobić, to nie mam pojęcia, bo robił to magik od alternatorów.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY

Post autor: axe » 06 kwie 2012, 09:31

Super instruktaz.
Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.

Prosilbym tez o typ lozysk uzywanych w alternatorach BOSCH gdyz chcialbym je kupic przed zabiegiem :)


poza tym super robota !
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 06 kwie 2012, 10:47

Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.
U mnie był wyciągany bez ściągania przodu. Jest chyba jakieś miejsce w wiskozie w które ma ta śruba wejść, trochę ciężko ale da radę. Przed włożeniem mechanik trochę podpiłował śrubę, żeby weszła bez problemów.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 06 kwie 2012, 12:31

dio pisze:
Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.
U mnie był wyciągany bez ściągania przodu. Jest chyba jakieś miejsce w wiskozie w które ma ta śruba wejść, trochę ciężko ale da radę. Przed włożeniem mechanik trochę podpiłował śrubę, żeby weszła bez problemów.
Powiem tak pewnie i da się wyciągnać, ale u mnie nie wiedziałem co mu dolega, myślałem że się pasek ślizga. Okazało się że jest alternator do naprawy i napinacz paska ponieważ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga