Witam
Jakiś czas temu miałem problemy z ładowaniem, raz ładowało, raz nie. Czasami na początku jazdy świeciła kontrolka, po dłuższej jeździe przestawała. Jak się przygazowało to różnie to bywało. Rodzice byli w trasie (150km od domu) jak się pierwszy raz zaświeciła kontrolka. Po powrocie jeździłem może z tydzień autem czekając na pogodę. Aż pewnego dnia już kontrolka świeciła cały czas i elektryka działała tylko na aku. I przyszedł czas naprawy.
Co będzie potrzebne:
- zestaw kluczy
- kanał lub podnośnik, sam wole kanał
- trochę czasu mi zajeło to kilka dni, z uwagi na zamawianie części
ÂŚciągamy cały przód:
- osłona pod silnikiem
- lampy
- zderzak
- belkę
- pas przedni, ja odchyliłem go w bok uprzednio odczepiając chyba chłodnice oleju już nie pamiętam.
- ściągamy pasek z alternatora
- alternator mamy na wierzchu więc wystarczy go tylko wykręcić
Gdy go wydarłem zobaczyłem że mam Valeo, i odrazu myślę ale pech, bo części zamiennych do Valeo jak na lekarstwo inaczej jak z Bosch'em. Ale co zrobić nie będę kupował nowego/używanego, jak da się tego naprawić.
Alternator w warsztacie - zdjęcie już po złożeniu i umyciu, wcześniej cały uwalony.
ÂŚciągnięta góra
W takim stanie był komutator i szczotki po 290k km przebiegu
Szczotki ledwo dotykały komutatora
Połączenie stojana z regulatorem napięcia jest solidne, trochę się pomęczyłem aby nie uszkodzić całości a później złożyć spowrotem
ÂŁożysko od stony paska klinowego, należy uważać aby nie obrobić śrub bo u mnie trzymały nadzwyczajnie mocno, jedno musiałem rozwiercać bo się umieliła
Bolec po usunięciu starego komutatora, uważać aby nie ułamać przewodów na samym dole bo nie będzie później jak przylutować
Nowe szczotki i komutator porównany ze starym
Wymiana szczotek w regulatorze napięcia, widać różnicę do starych
Nowy komutator na swoim miejscu
Należy pamiętać aby uważać na druciki
Po lutowaniu
Założony czarny koszyczek na komutator dodatkowo dałem silikon. Widać również nowe łożysko.
Przy zakładaniu regulatora napięcia na komutator przycisnąć czymś szczotki aby ich nie uszkodzić, ja użyłem taśmy zaciskowej bo to miałem pod ręką
Już na swoim miejscu
Lutowanie stojana do regulatora napięcia
Zreanimowany alternator Valeo
Przy okazji wymieniłem również nowe łożyska bo stare były już wyjechane na maksa.
Następnie idziemy do audiczki i składamy w odwrotnej kolejności:
- alternator mamy na wierzchu więc wystarczy go tylko wykręcić
- ściągamy pasek z alternatora
- pas przedni, ja odchyliłem go w bok uprzednio odczepiając chyba chłodnice oleju już nie pamiętam.
- belkę
- zderzak
- lampy
- osłona pod silnikiem
Sprawdzamy czy o niczym nie zapomnieliśmy aby nie było ZONK'a. Po odpaleniu silnika należy oczywiście trochę poczekać aby szczotki i komutator dotarły się do siebie. Ale widać prawie od razu że wskazówka ładowania pokazuje 14,4V.
Reanimacja była przeprowadzona w kwietniu i od tamtego czasu nic się nie działo, pewnie wytrzyma następne 290k km.
PODSUMOWANIE
Koszty
- komutator CG 230090 20zł
- łożysko CX 6202 3,43 zł
- łożysko CX 6303 5,04zł
- szczotki SVX7/AS 16 zł
(kody podane koło nazw są z Fota)
RAZEM 45zł
Jak widać powyżej naprawa wyniosła mnie 45zł nie licząc robocizny bo sobie to sam robiłem. Jak mamy części to w ciągu jednego dnia spokojnie zrobimy wszystko.
Może komuś przyda się.
Pozdrawiam
Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY
Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 10:08 przez lgorek, łącznie zmieniany 5 razy.
Z tego co pamiętam to takie same tam były założone, zczytałem po numerze i zostały zamówione. Na jednych i drugich pisało JAP :D więc może nie będą takie złe.Raf4rb pisze:ÂŁożyska CX to nie najepszy pomysł, trzeba było zainwestować w jakieś SKF lub coś innego z górnej półki, te mogą długo nie wytrzymać (czego Ci oczywiście nie życzę).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Wymiana szczotek i komutatora alternator Valeo FOTOSTORY
Super instruktaz.
Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.
Prosilbym tez o typ lozysk uzywanych w alternatorach BOSCH gdyz chcialbym je kupic przed zabiegiem
poza tym super robota !
Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.
Prosilbym tez o typ lozysk uzywanych w alternatorach BOSCH gdyz chcialbym je kupic przed zabiegiem
poza tym super robota !
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- dio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LTM/lubelskie
U mnie był wyciągany bez ściągania przodu. Jest chyba jakieś miejsce w wiskozie w które ma ta śruba wejść, trochę ciężko ale da radę. Przed włożeniem mechanik trochę podpiłował śrubę, żeby weszła bez problemów.Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.
Powiem tak pewnie i da się wyciągnać, ale u mnie nie wiedziałem co mu dolega, myślałem że się pasek ślizga. Okazało się że jest alternator do naprawy i napinacz paska ponieważ.dio pisze:U mnie był wyciągany bez ściągania przodu. Jest chyba jakieś miejsce w wiskozie w które ma ta śruba wejść, trochę ciężko ale da radę. Przed włożeniem mechanik trochę podpiłował śrubę, żeby weszła bez problemów.Interesuje mnie jak wyjmuje sie alternator z 1.9 tdi 130 konnego. Podobno dolna sruba przeszkadza by go wyjac gdyz dotyka wiskozy. Prosze o jakies porady jak sie do tego zabrac bo podobno na nia jest sposob bez demontazu przodu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga