Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 sklep audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Sklep alufelgiExpress Parts Motostacja.pl Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C5 2.5 Tdi] Montaż głowic Audi a4 2,5 tdi AFB  
Autor Wiadomość
vwpiotrek 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Piotr
Wiek: 24
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 88
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2011-09-15, 17:56   [ A6 C5 2.5 Tdi] Montaż głowic Audi a4 2,5 tdi AFB

Witam kolegów.

NIe znalazłem poszukiwanych informacji w szukajce, dlatego zakładam nowy temat.

jak wygląda dociąganie śrub głowicy w silniku AFB??

kolejność rzecz jasna. Mam kartkę z uszczelek ELRING. '

1 etap 40 Nm
2 etap 60 Nm
3 etap 90 stopni
4 etap 90 stopni



3 i 4 etap na zimnym silniku??


muszą być nowe śruby??
jesli tak czy z firmy GLASER będą dobre?? są tańsze od AJUSA lub ELRING


czekam na odpowiedzi

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez vwpiotrek 2011-09-16, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
piotras72 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Imię: Piotr
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 574
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-15, 18:31   

vwpiotrek- Co do firmy produkującej śruby głowic się nie wypowiem. Ale. Etapy dokręcania są tak wielkie, że powoduje to ich rozciągnięcie- tak więc ponowne ich wykorzystanie całkowicie odpada z opcji (możliwość ukręcenia podczas montażu, lub pęknięcia w czasie eksploatacji).
Całość operacji wykonujemy na zimno. <okok>
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
vwpiotrek 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Piotr
Wiek: 24
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 88
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2011-09-15, 19:21   

ale biorąc na logike nowe śruby spełniaja jakieś normy skoro są przeznaczone do danego pojazdu takze producent to chyba rzecz drugoplanowa

czyli stare śruby na pewno nie moga byc?? są mieszane opinie wsród mechanikow... jedni mowia ze dokreca sie w 3 etapach....

do 4 etapu potrzeba chyba jakiejś dużej rury by to dokrecic... zgadza sie??
 
 
piotras72 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Imię: Piotr
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 574
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 11:32   

Cytat:
ale biorąc na logike nowe śruby spełniaja jakieś normy skoro są przeznaczone do danego pojazdu takze producent to chyba rzecz drugoplanowa
Kupując klucze też mamy wielu producentów- ale z ich wytrzymałością to sami wiemy jak jest...
Cytat:
czyli stare śruby na pewno nie moga byc?? są mieszane opinie wsród mechanikow...
Zapomnij o tej opcji. Starymi śrubami nie dociągniesz głowic z odpowiednią siłą (chyba że jesteś nocnym markiem i sen Ci nie jest potrzebny (ciągle będziesz myślał czy to nie puści) <lol> ).
Cytat:
do 4 etapu potrzeba chyba jakiejś dużej rury by to dokrecic... zgadza sie??
Zgadza się. No chyba że masz dość pary w rękach :] .

Dwie rzeczy na które należy bezwzględnie zwrócić uwagę to:
1. Czystość otworów gwintowanych w bloku.
2. Kolejność dokręcania (co jest oczywiste), ale co ważniejsze dwu lub trzykrotna kontrola dynamometrem pierwszych przejść. Pamiętaj że dokręcając kluczem pierwszą śrubę, ciągnie ona całą głowicę- gdy dociągniesz resztę- ta pierwsza i kolejne będą luźne <okok> .
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
vwpiotrek 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Piotr
Wiek: 24
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 88
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2011-09-17, 00:16   

?e śruby robią się lużne, to rozumiem, ale trzeba dociagac wg, schematu, czyli po kolei. 1 etap , nastepnie drugi itd

nie mozna powtarzac dwa razy 1 czy 2 etapu

zgadza sie??


ps.
głowice juz założne , wszystko złożone. czeka mnie odpowietrzanie pompy i zalanie układu i zdam relacje,
 
 
piotras72 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Imię: Piotr
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 574
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-17, 10:45   

Cytat:
zgadza sie??
Nie zgadza się. Przeczytaj dokładnie co napisałem. Chodzi o to aby po 1-ym przejściu jeszcze raz sprawdzić kluczem dynamometrycznym czy wszystkie śruby są dokręcone jednakowo (zapewniam Cię że nie będą). Nie są to duże różnice- ale jednak. To samo z drugim przejściem. 3-ci i 4-y etap to już kwestia ostatecznego dokręcenia śrub- ale ich identyczne naprężenie zapewnia dobrze wykonany etap nr 1 i 2.
Cytat:
czeka mnie odpowietrzanie pompy
Są różne metody tej operacji z którymi z pewnością zapoznałeś się na forum.
Ja to robiłem tak:
- rozrząd ustawiony na przysłowiowe zero
- pasek pompy zdjęty
- stacyjka włączona
- przewody na wtryskach poluzowane
- kręcisz ręka kołem pompy w prawą stronę do momentu pojawienia się paliwa (nawet dłużej)- przykryj szmatami pokrywy bo będzie mokro...
- dokręcasz przewody
- zakładasz pasek (oczywiście pompa na blokadzie)
- i odpalasz- oszczędzając aku i rozrusznik. Powodzenia i czekamy na relację <okok> .
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
vwpiotrek 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Piotr
Wiek: 24
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 88
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2011-09-17, 18:49   

witam
autko odpaliło bardzo łatwo
rozrzad dobrze ustawiony wg blokad

jednak nie równo pracuje...
słyszałem o jakiejś adaptacji za pomoca Vag KKL, ktory oczywiscie mam...

jak to jest??
 
 
vwpiotrek 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Piotr
Wiek: 24
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 88
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2011-09-18, 12:03   

można powiedziec ze faluje i w czasie jazdy nie wkreca sie na obroty.... na luzie jako tako

jest po wymianie rozrzadu i hydrauliki

błedów brak
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
piotras72 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Imię: Piotr
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 574
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-18, 14:38   

Niedobrze...
W tej sytuacji sądzę że bez logowania niewiele pomożemy, tym bardziej że piszesz- nie wkręca się na obroty- a to wskazuje na jakąś usterkę, bądź skopane coś przy montażu.
Opisz dokładniej całą historię naprawy, i co skłoniło do zwalania głowic.
 
 
vwpiotrek 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Piotr
Wiek: 24
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 88
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2011-09-18, 22:22   

witam

do zrzucenia głowic zmusił mnie ciezko pracujacy zarow, po ogledzinach wyszła zatarta prowadnica ( tzn przytarta)

oczywiscie zrobiłem docieranie zaworow, uszczelniacze i całe czyszczenie, łacznie z rozrzadem i hydraulika


odpala pieknie, jechac jedzie ale nie ma " buta " tak jak by był żle ustawiony wtrysk...

a co do falowania to moze troszke przesadziłem... zbyt długo jeżdziłem "rzędówką" a v6 już tak ma...

na luzie jest ok, ale wiem ze na luzie nie ma obciazenia...

na ciepłym cieżej pali

jakos sie doregulowuje na kole zebatym? sa 3 sruby...

czy za pomocą Vag-kkl??

czekam na podpowiedz
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
vwpiotrek 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Piotr
Wiek: 24
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 88
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2011-09-21, 09:45   

PW napisane i czekam na Twoja odp


temat uważam za zamkniety


dzięki ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: