[ A6 C5 2.5 Tdi] Montaż głowic Audi a4 2,5 tdi AFB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
[ A6 C5 2.5 Tdi] Montaż głowic Audi a4 2,5 tdi AFB
Witam kolegów.
NIe znalazłem poszukiwanych informacji w szukajce, dlatego zakładam nowy temat.
jak wygląda dociąganie śrub głowicy w silniku AFB??
kolejność rzecz jasna. Mam kartkę z uszczelek ELRING. '
1 etap 40 Nm
2 etap 60 Nm
3 etap 90 stopni
4 etap 90 stopni
3 i 4 etap na zimnym silniku??
muszą być nowe śruby??
jesli tak czy z firmy GLASER będą dobre?? są tańsze od AJUSA lub ELRING
czekam na odpowiedzi
pozdrawiam
NIe znalazłem poszukiwanych informacji w szukajce, dlatego zakładam nowy temat.
jak wygląda dociąganie śrub głowicy w silniku AFB??
kolejność rzecz jasna. Mam kartkę z uszczelek ELRING. '
1 etap 40 Nm
2 etap 60 Nm
3 etap 90 stopni
4 etap 90 stopni
3 i 4 etap na zimnym silniku??
muszą być nowe śruby??
jesli tak czy z firmy GLASER będą dobre?? są tańsze od AJUSA lub ELRING
czekam na odpowiedzi
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 07:57 przez vwpiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
vwpiotrek- Co do firmy produkującej śruby głowic się nie wypowiem. Ale. Etapy dokręcania są tak wielkie, że powoduje to ich rozciągnięcie- tak więc ponowne ich wykorzystanie całkowicie odpada z opcji (możliwość ukręcenia podczas montażu, lub pęknięcia w czasie eksploatacji).
Całość operacji wykonujemy na zimno.
Całość operacji wykonujemy na zimno.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
ale biorąc na logike nowe śruby spełniaja jakieś normy skoro są przeznaczone do danego pojazdu takze producent to chyba rzecz drugoplanowa
czyli stare śruby na pewno nie moga byc?? są mieszane opinie wsród mechanikow... jedni mowia ze dokreca sie w 3 etapach....
do 4 etapu potrzeba chyba jakiejś dużej rury by to dokrecic... zgadza sie??
czyli stare śruby na pewno nie moga byc?? są mieszane opinie wsród mechanikow... jedni mowia ze dokreca sie w 3 etapach....
do 4 etapu potrzeba chyba jakiejś dużej rury by to dokrecic... zgadza sie??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kupując klucze też mamy wielu producentów- ale z ich wytrzymałością to sami wiemy jak jest...ale biorąc na logike nowe śruby spełniaja jakieś normy skoro są przeznaczone do danego pojazdu takze producent to chyba rzecz drugoplanowa
Zapomnij o tej opcji. Starymi śrubami nie dociągniesz głowic z odpowiednią siłą (chyba że jesteś nocnym markiem i sen Ci nie jest potrzebny (ciągle będziesz myślał czy to nie puści) ).czyli stare śruby na pewno nie moga byc?? są mieszane opinie wsród mechanikow...
Zgadza się. No chyba że masz dość pary w rękach .do 4 etapu potrzeba chyba jakiejś dużej rury by to dokrecic... zgadza sie??
Dwie rzeczy na które należy bezwzględnie zwrócić uwagę to:
1. Czystość otworów gwintowanych w bloku.
2. Kolejność dokręcania (co jest oczywiste), ale co ważniejsze dwu lub trzykrotna kontrola dynamometrem pierwszych przejść. Pamiętaj że dokręcając kluczem pierwszą śrubę, ciągnie ona całą głowicę- gdy dociągniesz resztę- ta pierwsza i kolejne będą luźne .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie zgadza się. Przeczytaj dokładnie co napisałem. Chodzi o to aby po 1-ym przejściu jeszcze raz sprawdzić kluczem dynamometrycznym czy wszystkie śruby są dokręcone jednakowo (zapewniam Cię że nie będą). Nie są to duże różnice- ale jednak. To samo z drugim przejściem. 3-ci i 4-y etap to już kwestia ostatecznego dokręcenia śrub- ale ich identyczne naprężenie zapewnia dobrze wykonany etap nr 1 i 2.zgadza sie??
Są różne metody tej operacji z którymi z pewnością zapoznałeś się na forum.czeka mnie odpowietrzanie pompy
Ja to robiłem tak:
- rozrząd ustawiony na przysłowiowe zero
- pasek pompy zdjęty
- stacyjka włączona
- przewody na wtryskach poluzowane
- kręcisz ręka kołem pompy w prawą stronę do momentu pojawienia się paliwa (nawet dłużej)- przykryj szmatami pokrywy bo będzie mokro...
- dokręcasz przewody
- zakładasz pasek (oczywiście pompa na blokadzie)
- i odpalasz- oszczędzając aku i rozrusznik. Powodzenia i czekamy na relację .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
witam
do zrzucenia głowic zmusił mnie ciezko pracujacy zarow, po ogledzinach wyszła zatarta prowadnica ( tzn przytarta)
oczywiscie zrobiłem docieranie zaworow, uszczelniacze i całe czyszczenie, łacznie z rozrzadem i hydraulika
odpala pieknie, jechac jedzie ale nie ma " buta " tak jak by był żle ustawiony wtrysk...
a co do falowania to moze troszke przesadziłem... zbyt długo jeżdziłem "rzędówką" a v6 już tak ma...
na luzie jest ok, ale wiem ze na luzie nie ma obciazenia...
na ciepłym cieżej pali
jakos sie doregulowuje na kole zebatym? sa 3 sruby...
czy za pomocą Vag-kkl??
czekam na podpowiedz
do zrzucenia głowic zmusił mnie ciezko pracujacy zarow, po ogledzinach wyszła zatarta prowadnica ( tzn przytarta)
oczywiscie zrobiłem docieranie zaworow, uszczelniacze i całe czyszczenie, łacznie z rozrzadem i hydraulika
odpala pieknie, jechac jedzie ale nie ma " buta " tak jak by był żle ustawiony wtrysk...
a co do falowania to moze troszke przesadziłem... zbyt długo jeżdziłem "rzędówką" a v6 już tak ma...
na luzie jest ok, ale wiem ze na luzie nie ma obciazenia...
na ciepłym cieżej pali
jakos sie doregulowuje na kole zebatym? sa 3 sruby...
czy za pomocą Vag-kkl??
czekam na podpowiedz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga