[3.2 FSI] Kontrolka poziomu oleju, paliwo w oleju
[3.2 FSI] Kontrolka poziomu oleju, paliwo w oleju
Chciałbym się z Wami podzielić ciekawym doświadczeniem, które dotyczy zapewne jedynie benzyniaków o większej pojemności, a szczególnie FSI Otóż jakieś 4 tys. km temu przeszedłem gruntowny przegląd mej Niuni w ASO, po 45 tys. km (LONG LIFE). Nalali mi sporo oleju, tak, że na miarce było jakieś 1 - 2 mm pow. maxa. No ale powiedziałem sobie, ze silniczek to spali zaraz, więc nie ma się co spinać.
Po 4 tys. km pewnego pięknego dnia zapaliła mi się żółta kontrolka OIL LEVEL SENSOR DEFECTIVE. Po jakimś odcinku jazdy nastapił SELF CHECK i kontrolka zgasła, natomiast po następnym odpaleniu pojawiła się znów. Oczywiście natychmiast zatrzymałem samochód, i ku mojemu zdumieniu stwierdziłem stan oleju 3mm ponad maks na miarce. Dzwonię do ASO, a oni mi na to, że trzeba przyjechać bo może, (cytuję) "jest podwójny stan, bo któryś wtrysk leje" Na miarce nie było widać wody ani zmętnienia oleju, więc natychmiast wykluczyłem wszelkie awarie kończące się dostaniem się płynu chłodniczego do oleju. Powąchałem, i jakbym wyczuł nieco zapach benzyny. Po powrocie do domu przeszukałem nieco internet i znalazłem kilka postów na forach różnych marek, że w silnikach FSI i MPI zdarza się, że jak się jeździ na krótkich odcinkach, czyli sporo na ssaniu, to paliwo może dostawac się do oleju i nie mieć szansy na odparowanie (po porządnym wygrzaniu oleju).
Tak się składa, że rzeczywiście kilka ostatnich moich wyjazdów było bardzo krótkich, włacznie z zatrzymywaniem zimnego motoru na pobliskim przejeździe kolejowym (szlag by go trafił) itp... Na dodatek moja Niunia nie wykazuje żadnej chęci konsumpcji oleju, więc do utrzymujacego się wysokiego stanu dodała się mała ilośc paliwa. Ważne jest także to, że w ASO powiedzieli mi, że OIL LEVEL SENSOR kontroluje nie tylko min i max oleju, ale także jego właściwości smarujące. Ni najwazniejsze - po wygrzaniu motoru problem zanikł...
WNIOSKI:
- świetnie że OIL LEVEL SENSOR jest tak czuły - może w wielu wypadkach zapobiegnie zniszczeniu silnika
- kupuję SMARTA na wyjazdy po bułki
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
DERIC
Po 4 tys. km pewnego pięknego dnia zapaliła mi się żółta kontrolka OIL LEVEL SENSOR DEFECTIVE. Po jakimś odcinku jazdy nastapił SELF CHECK i kontrolka zgasła, natomiast po następnym odpaleniu pojawiła się znów. Oczywiście natychmiast zatrzymałem samochód, i ku mojemu zdumieniu stwierdziłem stan oleju 3mm ponad maks na miarce. Dzwonię do ASO, a oni mi na to, że trzeba przyjechać bo może, (cytuję) "jest podwójny stan, bo któryś wtrysk leje" Na miarce nie było widać wody ani zmętnienia oleju, więc natychmiast wykluczyłem wszelkie awarie kończące się dostaniem się płynu chłodniczego do oleju. Powąchałem, i jakbym wyczuł nieco zapach benzyny. Po powrocie do domu przeszukałem nieco internet i znalazłem kilka postów na forach różnych marek, że w silnikach FSI i MPI zdarza się, że jak się jeździ na krótkich odcinkach, czyli sporo na ssaniu, to paliwo może dostawac się do oleju i nie mieć szansy na odparowanie (po porządnym wygrzaniu oleju).
Tak się składa, że rzeczywiście kilka ostatnich moich wyjazdów było bardzo krótkich, włacznie z zatrzymywaniem zimnego motoru na pobliskim przejeździe kolejowym (szlag by go trafił) itp... Na dodatek moja Niunia nie wykazuje żadnej chęci konsumpcji oleju, więc do utrzymujacego się wysokiego stanu dodała się mała ilośc paliwa. Ważne jest także to, że w ASO powiedzieli mi, że OIL LEVEL SENSOR kontroluje nie tylko min i max oleju, ale także jego właściwości smarujące. Ni najwazniejsze - po wygrzaniu motoru problem zanikł...
WNIOSKI:
- świetnie że OIL LEVEL SENSOR jest tak czuły - może w wielu wypadkach zapobiegnie zniszczeniu silnika
- kupuję SMARTA na wyjazdy po bułki
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
DERIC
Potwierdzam - sensor poziomu oleju miarkuje stan minimalny i jakość oleju. Nie wiem nic o max . Szerzej czujnik poziomu oleju jest opisany w książce na temat pomp wtryskowych VP44. Linka wklejałem w innym poście . Czujnik jest typu pojemnościowego a olej jest dielektrykiem którego stała zmienia sie wraz ze zmianą właściwości i "wypracowania" . Duza dawka paliwa w oleju powoduje zmianę stałej dielektrycznej oleju czyli jakby zmiane pjemnosci kondensatora . Podobnie dzieje się gdy dielektryk w postaci oleju znika a zastępują go jedynie opary .
I tu się nie do końca z Szanownym Kolegą zgodzę, ponieważ zgłębiłem temat dalej... Otóż w silniku 3.2 FSI (i nie tylko) występuje czujnik ultradźwiękowy, zamontowany w misce olejowej, od spodu. Posiada on 2 funkcje mierzenia - statyczną i dynamiczną. W skrócie polega to na tym, że w funkcji statycznej mierzy on zakres wyższego poziomu oleju występującego w misce podczas postoju silnika. Po jego uruchomieniu przełącza się na zakres dynamiczny, czyli mierzy niższy zakres oleju w misce, który powininen występować w trakcie pracy silnika. Posiada złącze 3 stykowe.
Widzę że masz jakieś materiały źródłowe na temat tego czujnika. Może masz cos więcej ? - kartę katalogową czujnika? Możliwe że Audi stosowało rózne czujniki ? Swoje informacje opieram na książce :Wtrysk bezpośredi w silnikach Diesla" K.Trzeciak.
Na temat czujnika poziomu oleju pisze on jak pszypuszcam na podstawie jakiegoś źródła tak:
"Czujnik oleju
Czujnik oleju pełni wielorakie funkcje:
mierzy temperatur´ oleju, określa jego stopień zestarzenia
się oraz stan w misce olejowej. Czujnik
składa się z rezystora NTC, dwóch kondensatorów
pomiarowych (rys. 2.30) oraz układu elektronicznego,
który wysyła trzy sygnały modulowane szerokością.
Sygnały są wysyłane do sterownika CDI
oraz szyną CAN do zestawu wskaźników.
Jeżeli zostanie rozpoznana zła jakość oleju (przez
pomiar pojemności oleju, który jest dielektrykiem),
to wartość pomiarowa zwiększa się nawet 6-krotnie.
Zakres pmiarowy dla poziomu oleju w misce
wynosi 80 mm (silnik 611), a dokładność pomiaru
ok. ±3 mm. Czujnik jest zamontowany w misce olejowej
i dostępny z zewnątrz. "
Szerzej na ten i na inne tematy w książce :"Wtrysk bezpośredi w silnikach Diesla" K.Trzeciaka .
W książce dużo informacji na temat pompy VP-44 i diagnozowania typowych usterek tej pompy.
Książka była dostępa na Rapidzie.
Z Twoich informacji wynika że czujnik jest ultradźwiekowy z książki zaś że oporowo- pojemnościowy. Ciekawe czy rzecz dotyczy tego samego typu bo z rysunków wygląda że mowa jest o czujniku umieszczonym dokładnie w tym samym miejscu . Co ciekawe otrzymałem tez informacje że w silnikach Diesla ten czujnik na 100% sprawdza stopień zużycia oleju.
Ale jeżeli masz jakieś szersze informacje na temat tego czujnika to jestem zainteresowany .
Na temat czujnika poziomu oleju pisze on jak pszypuszcam na podstawie jakiegoś źródła tak:
"Czujnik oleju
Czujnik oleju pełni wielorakie funkcje:
mierzy temperatur´ oleju, określa jego stopień zestarzenia
się oraz stan w misce olejowej. Czujnik
składa się z rezystora NTC, dwóch kondensatorów
pomiarowych (rys. 2.30) oraz układu elektronicznego,
który wysyła trzy sygnały modulowane szerokością.
Sygnały są wysyłane do sterownika CDI
oraz szyną CAN do zestawu wskaźników.
Jeżeli zostanie rozpoznana zła jakość oleju (przez
pomiar pojemności oleju, który jest dielektrykiem),
to wartość pomiarowa zwiększa się nawet 6-krotnie.
Zakres pmiarowy dla poziomu oleju w misce
wynosi 80 mm (silnik 611), a dokładność pomiaru
ok. ±3 mm. Czujnik jest zamontowany w misce olejowej
i dostępny z zewnątrz. "
Szerzej na ten i na inne tematy w książce :"Wtrysk bezpośredi w silnikach Diesla" K.Trzeciaka .
W książce dużo informacji na temat pompy VP-44 i diagnozowania typowych usterek tej pompy.
Książka była dostępa na Rapidzie.
Z Twoich informacji wynika że czujnik jest ultradźwiekowy z książki zaś że oporowo- pojemnościowy. Ciekawe czy rzecz dotyczy tego samego typu bo z rysunków wygląda że mowa jest o czujniku umieszczonym dokładnie w tym samym miejscu . Co ciekawe otrzymałem tez informacje że w silnikach Diesla ten czujnik na 100% sprawdza stopień zużycia oleju.
Ale jeżeli masz jakieś szersze informacje na temat tego czujnika to jestem zainteresowany .
- Masta
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 352
- Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
- Kontakt:
Podłoże jest równe, auto stoi na betonie w garażu.DERIC pisze:A ile ponad MAX? Mierzysz na zimnym silniku, na równej podłodze? Tak swoją drogą to nic nie chcą wsuwać oleju te V6-tki Jeżeli masz ponad 1 mm ponad MAX-a to bym spuścił...
Silnik, oczywiście że zimny.
Zaznaczyłem na czerwono poziom oleju.
mi sie też wydaje że go tyle nie powinno być
Bo to porządne silniki :mrgreen:Tak swoją drogą to nic nie chcą wsuwać oleju te V6-tki
Ja teraz przez ostatnie 3 tygodnie zrobiłem 2,5 tys km, i nic oleju nie ubyło
A w większości aut, producenci sami nawet piszą ze 100ml oleju jak auto łyknie na 1000km to jest norma :-P
W moim przypadku dobrze by było jak by se i łykną trochę no ale zajadę do tego serwisu i niech poprawiają.
Jest - Volvo C70 II 2.5T
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Przepraszam ze nie bede pisal tak do konca na ten sam temat, ale moze ktos mi cos podpowie.
W ukrytym menu MMI wlaczylem sobie opcje "Oil Level". Teraz opcja pokazuje sie Car menu ale jest nie dostepna (tekst w koloze szarym).
Moja A6 to model US/Kanada. Czy to mozliwe ze czujnik poprostu nie jest zainstalowany w samochodach produkowanych na US/Kanade?
W ukrytym menu MMI wlaczylem sobie opcje "Oil Level". Teraz opcja pokazuje sie Car menu ale jest nie dostepna (tekst w koloze szarym).
Moja A6 to model US/Kanada. Czy to mozliwe ze czujnik poprostu nie jest zainstalowany w samochodach produkowanych na US/Kanade?
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
I bedzie nieaktywna, ponieważ dotyczy ona aut "bez bagnetu". Nie masz bagnetu - masz inny czujnik.cebo0650 pisze:Przepraszam ze nie bede pisal tak do konca na ten sam temat, ale moze ktos mi cos podpowie.
W ukrytym menu MMI wlaczylem sobie opcje "Oil Level". Teraz opcja pokazuje sie Car menu ale jest nie dostepna (tekst w koloze szarym).
Moja A6 to model US/Kanada. Czy to mozliwe ze czujnik poprostu nie jest zainstalowany w samochodach produkowanych na US/Kanade?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga