Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] [S6 C5] Wypadanie zapłonu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5] [S6 C5] Wypadanie zapłonu

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 15:12

Witam. Mam problem jak w temacie, delikatnie czuć na wolnych wypadanie zapłonu, a przy 1750 obr/min. czuć że nie pracuje na wszystkich, na niższych obrotach i na wyższych jest wszystko ok. Jakoś można sprawdzić vagiem prace poszczególnych cylindrów ?? Dodam, że nie mam żadnych błędów. Przyśpieszenie mierzone z inną S6 C5 i jest tak samo więc raczej kompletnie padnięta cewka nie może być.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lip 2011, 15:56

Shark, Jeśli nie masz błędów to to nie jest wypadanie zapłonów.
Wystarczy ze raz Ci zapłon wyleci i od razu jest błąd w kompie.
Poszukaj nieszczelności w dolocie, nieszczelny dolot moze dawać takie same objawy.
Może być też walnięta przepływka,bądź zabrudzona przepustnica.
Pozdro :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 lip 2011, 19:01

Sprawdz w grupie 093 pozycję wałków rozrządu pole 3 i 4 - opis objawów w miarę podobny do mojego, ja nie znalazłem na razie przyczyny :(

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 20:42

Sprawdzę te grupę, ale rozrząd był robiony w serwisie więc wątpię, żeby było źle, co do nieszczelności to też raczej odpada bo ewidentnie zachowuje się jakby mu zapłon wypadał, obroty nie falują, nawet nie drgną :/

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lip 2011, 21:22

Shark, jak zapłon wypada to obroty falują,
nie ma mozliwości że zapłon wypada i silnik chodzi równo.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 21:57

wierz mi że nie falują bo gdy wypada zapłon to w momencie braku zapłonu na jednym cylindrze jest odczuwalne tylko trząśnięcie budą, jak już chcemy się tak kłócić o obroty to obroty nigdy nie są takie same tylko ciągle oscylują w pewnych wartościach, falowanie to jeśli rozbieżność byłaby co najmniej 100 obr/min u mnie jest to na wartościach do 30-40obr./min co jest nie zauważalne bez komputera.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lip 2011, 22:22

Shark, chyba jednak nie jesteś taki dobry z mechaniki jak rozrząd dajesz komuś do roboty a sam tego nie zrobiłeś, co za trudne?
Najpierw piszesz że obroty nie drgną,a potem że wahają się o 30-40.
Zdecyduj się w końcu <okok>
Z resztą jak jesteś taki fach man to czemu szukasz pomocy na forum?

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 10 lip 2011, 22:33

Jak się z auta robi zapalniczkę to tak już bywa.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 lip 2011, 10:31

labiss pisze:Jak się z auta robi zapalniczkę to tak już bywa.
Tak krótko i na temat :)
Znasz 3xP (pijesz, palisz i pie.....) - więc robisz to ostatnie, jak nie masz nic do powiedzenia, to się nie wypowiadaj, to że Ty chcesz osobiście łatać dziurę budżetową, to Ci się chwali, ale widocznie inni widzą to inaczej :)

Nie ma to nic wspólnego z zasilaniem silnika, na PB LPG jest tak samo, bieg jałowy mało stabilny, bardzo delikatne pływanie obrotów (niewyczuwalne dupohamownią), wariacje w zakresie kąta zapłonu, i czasem szrpnięcie, jakby wypadł zapłon a wypadania w ECU nie ma :(


Shark, Sprawdź wartości adaptacji mieszanki grupa 032, i jak już pisałem w grupie 093 pozycję 3 i 4, potem podaj wartości, może być PW, bo tu jakoś specjalnie pomocy nie ma :(

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 12 lip 2011, 09:00

Kolego sebastian855 robisz się troszkę irytujący, rozrząd był wymieniany 10tyś. km przed moim zakupem auta, jestem mechanikiem i zaglądałem tam wiem, że wszystko jest nowe, a powiedzmy że wierzę w jakość usług w ASO. Szukam wiedzy na forum ponieważ nikt nie jest alfą i omegą by wszystko wiedzieć o każdym silniku, no chyba, że Ty jesteś. sprawdziłem wszystko mechanicznie, a z elektroniki jestem przysłowiowa noga. Jak nie wiesz nie znasz się to się nie wypowiadaj. I czytaj dokładnie co piszę o wariacjach obrotów, bo one zawsze są i to w takim zakresie jak jest u mnie. Jak nie wierzysz to podłącz sobie swoje auto i sprawdź jak oscylują obroty, dopiero wtedy otwórz buzie.

Zagór dzikei, jak tylko sprawdzę to się z Tobą skontaktuje.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 lip 2011, 09:17

Shark, Kolego starałem Ci się pomóc to nie słuchasz,
Jak nie masz błędów w kompie to nie masz wypadania zapłonów.
Wystarczy że raz wyleci i juz masz w kompie błąd.
Podobne objawy do wypadania zapłonów daje nieszczelność w dolocie,
np. pęknięty wężyk, na pierwszy rzut oka może być nie widoczny.
Może być również uszkodzona przepływka, lub sonda lambda.
Sprawdź vagiem korekty sond lambda długie i krótkie.

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 12 lip 2011, 09:43

Shark, o kolego dość ze ci ktoś próbuje pomoc a ty się wymądrzasz, ja na miejscusebastian855, poprostu bym ci juz nie pomagała i poprostu opusciła twoj temat, co wiekszasc osob pewnie zrobi po doczytaniu twojego problemu i twoich nie milych odpowiedziach :] a naprawde super z ciebie mechanik skoro swojego samoichodu nie umiesz naprawic <rotfl>
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lip 2011, 09:59

lady monia pisze:Shark, o kolego dość ze ci ktoś próbuje pomoc a ty się wymądrzasz, ja na miejscusebastian855, poprostu bym ci juz nie pomagała i poprostu opusciła twoj temat, co wiekszasc osob pewnie zrobi po doczytaniu twojego problemu i twoich nie milych odpowiedziach :] a naprawde super z ciebie mechanik skoro swojego samoichodu nie umiesz naprawic <rotfl>
Nie przesadzaj, bo poziom wsparcia forum jest IMO zerowy :(
Wystarczy zajrzeć do mojego wątku, nie prosiłem o rozbieranie silnika, ale o podanie kilku wartości z VAGowania V8 - ilu tu ma eSki (chyba że ma w profilu a zdjęcia pod Kauflandem albo Tesco porobione ;) ), ilu ma zwykłe V8 - a ile było odpowiedzi, co nie mają ludzie czym się podłączyć, czy też własnie nie mój problem :(
Mam wrażenie że to forum to takie trochę towarzystwo wzajemnej adoracji jeśli chodzi o lampy, lusterka, folię, felgi i inne gówniane gadżety, które IMO psują tylko piękno seryjnego auta w top stanie :(

Shark, masz motor bliźniak mojego (jedyna róźnica to norma Euro - moj spełnia Euro4), nie twierdzę, że Twój boli to samo co u mój, ale brzmi podobnie, zresztą mam kolegę z AQJ i ma to samo co ja i prawdopodobnie Ty - sprawa jak narazie nierozwiązana :(

Co do naprawiania auta - wiesz, wychodzę z założenia, że każdy z nas coś robi w życiu dobrze, i tym się zawodowo zajmuje, ale skoro Ty sama naprawiasz: lodówki, odkurzacze, TV LCD, auta, żelazka, pieczesz chleb, uprawiasz pomidory, gotujesz, sprzątasz i robisz jeszcze 1000 innych rzeczy - to zostań moją żoną ;) - swoją wywalę na zbity pysk, bo tylko kasę jakąś do domu przynosi i czasem obiad ugotuje ;) aaa, musisz jesszcze umieć położyć gres na ściany do łazienek, bo po co mam brać gościa od tego skoro w domu taki multifunction jest ;)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2011, 10:05 przez Zagór, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 12 lip 2011, 10:01

właśnie chciałem odpowiedzi w stylu, co sprawdzić na kompie bo mechanika wygląda ok, a Ty mi wyskakujesz z mądrościami mechaniki. Czytaj dokładnie. Sprawdzę pod kompem to co mi proponujecie, ale to co mi mówisz nie bardzo wiem na jakim kanale mam tego szukać rozumiesz w czym potrzebuje pomocy ??

koleżanko lady monia nie znasz się zapewne na mechanice i nie bardzo rozumiesz o czym piszemy to po co zabierasz głos, jeśli wiesz o co chodzi to pomóż i powiedz coś mądrego a nie nakręcasz ludzi na obrażanie się, domenę kobiet

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 12 lip 2011, 10:26

Shark, o kolego akurat troszeczke sie znam na mechanice, bo przyucza mnie moj mąż :] akurat jak rozkręca auto to zawsze mu towarzysze przy tym, by spędzic z nim troszkę czasu a on mi tłumaczy co i jak:) (pewnie zeby mnie znudzic :-) i jestem troszeczkę przyuczona <lol> , a temety falownia , wypadania zapłonu, łańcucha rozrządu, zaworów, klockow, przepływomierza, przeładowania , niedoładowania itd są mi znane aż za dobrze, bo zazwyczaj to się kaszani w audicach. :]

[ Dodano: 2011-07-12, 11:24 ]
Zagór, Jeśli chodzi o pomoc mechaniczną na forum kolego jakby była na poziomie zerowym to by użytkownicy audi by się nie logowali na stronie klubu a6, zazwyczaj jak sie coś kaszani w aucie to tutaj najczęściej znajdzie się post który ci jakoś pomoże, a właściwie jakby była zerowa to mój mąż nie dostawała by wciągu tygodnia około 10 wiadomości z zapytaniem: mam problem z 2.7T? co mam zrobić? co mam wyciąć? co założyć?I zawsze odpisuje na te wiadomości.
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga