Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
VWonline.pl Ubezpieczenie Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5]problem z biegami  
Autor Wiadomość
rusek 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 9
Skąd: irlandia
Wysłany: 2008-09-30, 21:34   [A6 C5]problem z biegami

Witam.
Przepraszam za wczesniejszy post.
Kiedy silnik jest zimny to nie ma zadnego problemu ze zmiana biegow ale kiedy troche pojezdze tzn.moze kolo 70 km to wydaje mi sie ze ciezko wchodza biegi i jakby nie chcialy wejsc tam gdzie powinny.Nie wim czy to wina sprzegla ale nic nie slizga i chodzi dobrze.
Pozdrawiam i jeszcze raz sorki.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
rusek 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 9
Skąd: irlandia
Wysłany: 2008-10-01, 18:24   

Wajcha jest w normalnym polozeniu a biegi ciezko wchodza przy redukcji ale przewaznie z 5 na4 i z 3 na 2.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
macieja910 
Natręt



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 726
Skąd: Brzozowo
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2008-10-01, 18:27   

rusek sprawdz olej w skrzyni
_________________
Dziewięć palców... Hehe
[/url]
 
 
Murzyn 
Normalniak



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-10-01, 18:33   

e no olej w skrzyni by nie zamulal zmiany biegow. Mialem nieszczescie jechac jednym autem, gdzie zamiast wylac olej z silnika wylali ze skrzyni i nic ciezej nie chodzilo.
Ja bym obstawial poduszki lub zapadki w skrzyni
_________________
Usunieto pkt 29 regulaminu !!
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
macieja910 
Natręt



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 726
Skąd: Brzozowo
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2008-10-01, 18:36   

Murzyn ja mielm inne doswiadczenie w mesiu - ciezko biegi wchodzily i co sie okazalo w skrzyni za malo oleju. Po wymianie chodzily super
_________________
Dziewięć palców... Hehe
[/url]
 
 
Murzyn 
Normalniak



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-10-01, 18:40   

nie wiaze sie to z zadnym kosztem wiec sprawdzic zawsze mozna <ok>
_________________
Usunieto pkt 29 regulaminu !!
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
rusek 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 9
Skąd: irlandia
Wysłany: 2008-10-05, 20:41   

Koledzy powiedzcie ile oleju do tej skrzyni bo dzwonilem na servis i kaszana bo powiedzieli ze za 2,5l zaplace kolo 110euro
 
 
slawekfzs1
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Wrocław/dolnyśląsk
Wysłany: 2008-10-15, 21:57   

Kolego ja mam ten sam problem na zimnym biegi wchodzą lepiej,a jak pojadę dłużej nieraz nie mogę wbic wstecznego.Odezwij się jak coś pomoże wymiana oleju.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
rusek 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 9
Skąd: irlandia
Wysłany: 2009-01-10, 18:06   

Witam.Wreszcie znalazlem troche czasu i wymienilem olej oraz cimering od wybieraka.Myslalem ze to rozwiaze problem ale dalej dzieje sie to samo.Jak dluzej pojezdze to ciezko operowac dzwignia zmiany biegow.Boje sie zeby cos sie bardziej nie porabalo bo ja duzo jezdze i nie wiem tezra w czym rzecz.
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
pero22 
Nowy


Model: S6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 20
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 2009-04-03, 00:36   

Witam. Mam to samo w swojej eSce :roll: Skrzynia manual 6 biegów. Problemu nie ma gdy na zimnym ruszam i rozpędzam zmieniając kolejno biegi ale dojeżdzam do pierwszej krzyżówki, ponownie ruszam z jedynki i zaczyna się :-x 2-ciasno, 3-ciasno, 4-ciasno itd... Jakby siłownik sprzęgła nie dawał rady, ciasno wchodzą biegi z taką blokadą jakby delikatnie zgrzytał o tryby przy każdym przełożeniu. Tego zgrzytu nie słychać, jest lekko wyczuwalny tylko na lewarku zmiany biegów. Narzuca się wymiana sprzęgła ale to niestety spory koszt 1200 części plus robocizna, tymbardziej, że już raz było wymieniane u mnie sprzęgło przez poprzedniego właściciela. Może to nie w tarczy i docisku tkwi problem :?: Zastanawiające jest to, że na zimnym silniku, przy pierwszej zmianie biegów to nie występuje. Wiadomo, że siłownik sprzęgła korzysta z płynu hamulcowego który może się nagrzać przy pierwszy hamowaniu i może to włąśnie powoduje niewydolność tego siłownika (to tylko moje domysły) może zamiast sprzęgła przyjrzeć się mechanizmowi hudraulicznemu sprzęgła :?:
Może ktoś ma pojęcie na temat zasady działania sprzęgła w naszych audii czy to może być przyczyną :?:
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Kaszeszczuk 
Nawiedzacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Wiek: 29
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 393
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-11-20, 11:46   

Ja ogólnie mam problem ze zmianą biegów ( dwójka ciężko wchodzi), przy trójce czuć bardzo delikatny opór.

We wtorek wymieniam zestaw sprzęgła, więc opiszę czy coś się poprawiło.

Sprzęgło wymieniam bo szarpie przy ruszaniu i jest bardzo krótki zakres wysprzęglania.
 
 
rafal100 
Śpi na forum


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 32 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1009
Skąd: głogów DGL
Wysłany: 2011-01-14, 11:50   

pomogła wymiana sprzęgła ? czy okazało sie ze cos innego do wymiany ? np. pompka sprzęgła ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Kaszeszczuk 
Nawiedzacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Wiek: 29
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 393
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-01-14, 12:07   

Po wymianie sprzęgła szukałem tego tematu aby opisać, ale nie znalazłem więc opisałem w innych tematach.

Po wymianie kompletnego sprzęgła ( SACHS) szarpanie podczas ruszania całkowicie ustało. Koło dwumasowe było w dobrym stanie ale i tak wymieniłem na inne, używane bo na wszelki wypadek kupiłem.
Porównywałem koła i były w podobnym stanie, więc przy 200tyś km można uznać, że koło dwumasowe nie jest wyeksploatowane.

Okazało się, że docisk był źle założony lub się zdeformował, i nie dociskał równomiernie tarczy sprzęgła i to prawdopodobnie było przyczyną szarpania. Tarcza była jak nowa.

Niestety wymiana sprzęgła w żaden sposób nie pomogła we wrzucaniu dwójki itd.
Dużo łatwiej się rusza itd, ale biegi nic się nie zmieniły.

Z tego co wiem, sprzęgło odpowiedzialne jest wtedy gdy ciężko wchodzi jedynka i wsteczny.
 
 
--RaDeK-- 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Radek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 569
Skąd: Warmińsko - Mazurskie
Wysłany: 2011-02-23, 20:16   

Kaszeszczuk napisał/a:
Po wymianie sprzęgła szukałem tego tematu aby opisać, ale nie znalazłem więc opisałem w innych tematach.

Po wymianie kompletnego sprzęgła ( SACHS) szarpanie podczas ruszania całkowicie ustało. Koło dwumasowe było w dobrym stanie ale i tak wymieniłem na inne, używane bo na wszelki wypadek kupiłem.
Porównywałem koła i były w podobnym stanie, więc przy 200tyś km można uznać, że koło dwumasowe nie jest wyeksploatowane.

Okazało się, że docisk był źle założony lub się zdeformował, i nie dociskał równomiernie tarczy sprzęgła i to prawdopodobnie było przyczyną szarpania. Tarcza była jak nowa.

Niestety wymiana sprzęgła w żaden sposób nie pomogła we wrzucaniu dwójki itd.
Dużo łatwiej się rusza itd, ale biegi nic się nie zmieniły.

Z tego co wiem, sprzęgło odpowiedzialne jest wtedy gdy ciężko wchodzi jedynka i wsteczny.

Kolego, a możesz mi napisać, dlaczego od razu założyłeś ze dwumas masz do wymiany?? Miałeś jakieś objawy które by na to wskazywały??? Opisz co i jak, jeśli to nie problem.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Kaszeszczuk 
Nawiedzacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Wiek: 29
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 393
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-02-24, 09:24   

Czesc
Pewnie, że nie problem:)

Podczas ruszania odczuwałem drgania jak również miałem głuche puknięcie po zmianie biegów ( ale dalej jest).
Dwumas kupiłem używany dla pewności jakby okazało się podczas wymiany sprzęgła, że dwumas jest w kiepskim stanie.
Okazało się, że jest ok, ale mechanik wymienił i tak. A swoje teraz sprzedaje dalej.

U mnie drgania spowodowane były wyrobionym dociskiem, przez które tarcza nie przylegała całą powierzchnią i raz łapała lepiej a raz gorzej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: