Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Silniki benzynowe
krychu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Post autor: krychu » 24 lis 2010, 13:49

Witam mam audi z 99' z 18.t 150km na gazie. Ostatnio zaczęły mi falowac obroty ale tylko na biegu jałowym. Auto poza tym zbiera się i jedzie normalnie. Byłem u mechaników w skutek czego wymieniłem świeczki, sondę Lambda. Po tych zabiegach na benzynie chodziło normalnie aż do dziś. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Dziś byłem na regeneracji przekładni kier. i kiedy odebrałem auto widziałem, że odłączany był akumulator. Teraz auto po uruchomieniu gaśnie, wahają się obroty od 200 do 1000 no i gaśnie - na gazie i beznynie. Nie wiem co się dzieje. Proszę o pomoc czy to silniczek krokowy, zaworek DV, coś z powietrzem ( VAG nie wskazuje na przepływkę) czy coś z innej beczki? Pozdrawiam i dziękuję.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 16:59 przez krychu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 lis 2010, 15:27

przepustnica do adaptacji po odłączeniu aku

krychu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Post autor: krychu » 24 lis 2010, 17:01

Czyli na VAG i do regulacji?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Post autor: Petroniusz566 » 24 lis 2010, 17:22

krychu pisze:Czyli na VAG i do regulacji?
tak.. pamiętaj tylko, że musisz mieć sprawny akumulator zanim zrobisz adaptację
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

krychu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Post autor: krychu » 26 lis 2010, 13:22

Wczoraj wykonana została adaptacja sondy. ponadto mechanik znalazł niepodłączony wężyk podciśnienia ( już podłączony) ale problem objawia się tym, ze auto po uruchomieniu gaśnie. po dodaniu gazu silnik już pracuje ale spada za nisko z obrotów i tak ze trzy razy po czym staje na jakieś 900 i chodzi równo. Czy może teraz zająć się czyszczeniem przepustnicy czy może to być inna przyczyna?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 lis 2010, 15:56

krychu pisze:Wczoraj wykonana została adaptacja sondy
adaptacja sondy? pierwsze słyszę.. po co i jak? Jeśli przed odłączeniem akumulatora było wszystko ok to prawdopodobnie masz rozregulowaną przepustnicę. Jak już wcześniej napisał kolega alukard, zrób adaptację przepustnicy i daj znać czy pomogło..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

krychu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Post autor: krychu » 26 lis 2010, 16:02

Sorki. Pomyliłem sondę którą też wymieniłem. Adaptacja oczywiście przepustnicy ale dalej bez poprawy.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 lis 2010, 18:50

Próbowałeś sprawdzać błędy po adaptacji? Nie wyrzuca przepustnicy i przepływki, mieszanek? Zakładam, że takie rzeczy jak odma, kable WN, świece i filtr powietrza masz w porządku? Nie ma nieszczelności w układzie dolotowym powietrza?
Na Twoim miejscu podłączyłbym pod VAGa i pobawiłbym się blokami pomiarowymi: zwłaszcza parametry pracy przepływomierza i sondy lambda.. Ważna jest chwila zafalowania obrotów, lub zgaśnięcia silnika względem pracy jego parametrów.. Można będzie ustalić czy w danej chwili będzie mu brakować powietrza, paliwa czy odpowiedniego zapłonu..
Jeszcze jedna ważna rzecz: Jeśli przepływomierz jest w początkowej fazie swojego niedomagania to nie zawsze musi pojawiać się błąd w VAGu, zawsze jednak będzie fałszował ilość powietrza podając niewłaściwy sygnał do ECU i to ECU z kolei zacznie manipulować przepustnicą co objawia właśnie taką niestabilnością na obrotomierzu.. Jeśli ECU nie zdąży odpowiednio ustabilizować "mediów" to silnik zgaśnie.. no ale to tylko jedna z teorii..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 28 lis 2010, 21:22

byłem na regeneracji przekładni kier.
ja bym się skupił na okolicach przekładni czy "przypadkiem" czegoś nie odłączyli... a jak nie to sprawdź ciśnienie pompki paliwa, filtr paliwa i zaworu ciśnienia paliwa na kolektorze ssącym, może to tylko zbieg okoliczności ta regeneracja, a wada pompki paliwa.

krychu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: krychu » 29 lis 2010, 19:48

Niestety dotychczas żadne zabiegi nie pomogły. Auto sprawdzane na 2 Vag i kompie gazu - bez błędów. Co zauważyłem to że na całkiem zimnym silniku pali i chodzi normalnie ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów obroty na biegu jałowym znowu się wahają aż czasami nawet gaśnie. Tak dzieje się na gazie i na benzynie. Niedawno wymieniłem też filtr fazy lotnej gazu, przepustnica dziś sprawdzona i pracuje normalnie. Czy przy krokowym tak by się działo bo nie wchodzi na nadmiernie wysokie obroty, czy zamontowany Blow Off może miec z tym coś wspólnego bo naprawdę nie wiem co dalej sprawdzic ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 lis 2010, 20:12

Czy sonda lambda się grzeje i faluje prawidłowo po rozgrzaniu i czy korekty krótkie działają czyli falują wraz z sondami jak powinny czo są cały czas 0. No i jak wcześniej było mówione, przyłącza podciśnienia do sprawdzenia bo może gdzieś ciągnąć lewe powietrze.

krychu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: krychu » 29 lis 2010, 20:35

sonda wymieniona kilka dni temu na nową - Vag mówi, że pracuje normalnie. A z tymi korektami to o co kaman bo ja nie za bardzo :?:

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 30 lis 2010, 11:55

Wejdź na kanał 31 i sprawdź na wolnych obrotach, czy napięcie na kanale skacze z przedziału 0.2-0.8 V . Z tego co czytałem na forum to nie wskazane jest montowanie blow off do 1.8T, bo silnik oblicza dawkę paliwa dla powietrza zczytanego z MAF (przepływomierz powietrza) jeżeli blow off wypuści je to wtedy dostaje się mniej powietrza do silnika, a dawka paliwa pozostaje ta sama i mogą występować falowania obrotów.

krychu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:08
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: krychu » 30 lis 2010, 22:01

Witam. Problem rozwiązany. Mechanik przeczyścił styki, kostki itp. Autko chodzi jak dawniej. Nie było potrzeby wymiany sondy, świec itd. Wszystkim, którzy pisali wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 01 gru 2010, 11:17

Mechanik przeczyścił styki, kostki itp.
To kolego byś trochę dokładniej opisał jakie wtyczki i styki... czy to były od czujników jakiś, czy przepływomierza, przepustnicy... Dużo osób ma podobne problemy i nie wie co robić, a twoja podpowiedź by zaoszczędziła dużo czasu spędzonego na naprawy i wydanych pieniędzy na wymianę nowych części, które są sprawne....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga