Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 quattro] Wibracje silnika na jałowym biegu.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Fontesen

Post autor: Fontesen » 01 lis 2010, 14:02

Camel- pisze:Ja bym sprawdził zawieszenie silnika panowie. :roll:
Kurcze, może faktycznie siedzi któraś poducha. Camel, jak myślisz, będzie to widać gołym okiem?? Dodam że przy zmianie biegów nie czuć żadnych szarpnieć ani nic z tyh rzeczy.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 01 lis 2010, 18:20

ja u siebie odmy mam nowe ! :/ wszystko ładnie przez nie dmucha zero szlamu. komprecha 13.5 na kazdym cyl. Zawieszenie silnika to jedyna rzecz której nie sprawdzalem . ( przepustnica wymieniona adaptowana i wogole chyba wszsytko robione z nia co jest w necie :) )
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 01 lis 2010, 21:53

fishmanr11 pisze:ja u siebie odmy mam nowe ! :/ wszystko ładnie przez nie dmucha zero szlamu. komprecha 13.5 na kazdym cyl. Zawieszenie silnika to jedyna rzecz której nie sprawdzalem . ( przepustnica wymieniona adaptowana i wogole chyba wszsytko robione z nia co jest w necie :) )
Ile zapłaciłeś za odmy?? i co wchodzi w ich skład??
Ja jeszcze na dniach postaram się sprawdzić cewkę i przewody WN. Bo coś mi śmierdzi, że to może być cewka. Zobaczymy.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 01 lis 2010, 22:01

Nie pamietam dokladnie ale 350 zl za te odmy . komplet rurek karbowanych i połączonych wraz z takim bukłaczkiem ( odmą ) . Kupione w ASO lublin. Cewkę kolego wymieniłem na nową ale podróbę. Ale o dziwno żadnej róznicy. nie ma gorzej nie ma lepiej. No ale mozesz próbować . Za cewke na allegro dalem 200 zł + przesyłka . Cewka nowa od pana z Radomia

Zapomnialem dodać ze kable WN wymieniłem też na beru ( 600 zł ale da się taniej troche znaleźć )

świece nowe - próbowałem jedno i dwu elektrodowe. zero różnicy u mnie,

Ale to tak tylko podpowiadam.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 lis 2010, 23:18

Ja to bym się przyjrzał katalizatorom, w tych rocznikach jak jeszcze są oryginalne to w większości są pozapychane. Jeśli jest sonda za katalizatorem to jest to do sprawdzenia.
W silnikach V katalizatory po obu stron nigdy nie ulegają pogorszeniu równomiernie, dlatego strony mogą się rozjeżdżać i silnik zaczyna falować, poszarpywać bo czasem jedna strona może mieć ciężej od drugiej.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 02 lis 2010, 15:13

Mi dzisiaj rano zaczeło coś chrobotać po odpaleniu spod samochodu i wycieczka do pana tłumikarza wykazała, że lewy kat do wywalenia (rozsypał się). Obroty nie falują, moc w sumie jest. Tylko troche gorąco silnikowi. Trochę szkoda, bo cały wydech mam oryginalny :(

[ Dodano: 2010-11-02, 15:14 ]
--RaDeK-- pisze:Camel, jak myślisz, będzie to widać gołym okiem??
Gołym okiem raczej nie, choć jeśli są olejowe to szukać śladów po wycieknieciu. W sumie nie mam pojęcia jak sprawdzić poduchy pod silnikiem :-D Zawsze sprawdzałem, czy buda za mocno nie wibruje na wolnych i czy po dodaniu gazu silnika za mocno nie okręca. <ok>

Fontesen

Post autor: Fontesen » 02 lis 2010, 16:53

fassi1 pisze:Ja to bym się przyjrzał katalizatorom, w tych rocznikach jak jeszcze są oryginalne to w większości są pozapychane. Jeśli jest sonda za katalizatorem to jest to do sprawdzenia.
W silnikach V katalizatory po obu stron nigdy nie ulegają pogorszeniu równomiernie, dlatego strony mogą się rozjeżdżać i silnik zaczyna falować, poszarpywać bo czasem jedna strona może mieć ciężej od drugiej.
No ja akurat nie mam sond za katalizatorami, ale nie długo będe zdejmował cały wydech, ponieważ złącza elastyczne mi popękały. MOże wtedy zobaczę co dzieje się z katami.

[ Dodano: 2010-11-02, 16:54 ]
fishmanr11 pisze:Nie pamietam dokladnie ale 350 zl za te odmy . komplet rurek karbowanych i połączonych wraz z takim bukłaczkiem ( odmą ) . Kupione w ASO lublin. Cewkę kolego wymieniłem na nową ale podróbę. Ale o dziwno żadnej róznicy. nie ma gorzej nie ma lepiej. No ale mozesz próbować . Za cewke na allegro dalem 200 zł + przesyłka . Cewka nowa od pana z Radomia

Zapomnialem dodać ze kable WN wymieniłem też na beru ( 600 zł ale da się taniej troche znaleźć )

świece nowe - próbowałem jedno i dwu elektrodowe. zero różnicy u mnie,

Ale to tak tylko podpowiadam.
proszę ciebie, nie załamuj mnie. Chciałem podmienić chociaz te dwie rzeczy, ale po Twoim opisie widzę ze to nie ma sensu. Moze faktycznie któras poducha poszła się j****ć??

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 02 lis 2010, 19:29

--RaDeK--, Sprawdź poduchy . I zrób to bardzo doklanie . Słyszalem że w tych autach często właśnie nie widać ze poducha padla. A jak wymieniasz to tylko konkretne nie całe z gumy tylko w środku z olejem . koszt okolo 150 zł szt. Te całe z gumy nie tłumią dobrze. Wydaje mi się że to musi być poducha. Jeżeli nie jest to w moim przypadku czujnik temperatury zasysanego powietrza. Bo tego jeszcze dokladnie nie sprawdzilem. Nie bardzo mogę się domyśleć jakie wartości powinien mieć ten czujnik podczas pracy...
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 02 lis 2010, 19:35

fishmanr11 pisze:--RaDeK--, Sprawdź poduchy . I zrób to bardzo doklanie . Słyszalem że w tych autach często właśnie nie widać ze poducha padla. A jak wymieniasz to tylko konkretne nie całe z gumy tylko w środku z olejem . koszt okolo 150 zł szt. Te całe z gumy nie tłumią dobrze. Wydaje mi się że to musi być poducha. Jeżeli nie jest to w moim przypadku czujnik temperatury zasysanego powietrza. Bo tego jeszcze dokladnie nie sprawdzilem. Nie bardzo mogę się domyśleć jakie wartości powinien mieć ten czujnik podczas pracy...
Sprawdzę, moze nawet jutro jak bede miał chwilkę, to swojego znajomka pomęczę i posprawdzamy, ewemtualnie wyciągniemy i sprawdzimy to dokładnie. Chociaż przed chwilką jak jechałem, to zauważyłem, że czasem on wibruje mocniej( wtedy spadająobroty) a czasami słabiej ( i obroty są wtedy normalnie) Kurczę, sam już nie wiem. A da radę pomierzyć przewody czy dają dobre napięcie?? Nie wiesz moze??

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 02 lis 2010, 19:44

Wiem że jak przewody są słabe i mają przebicie to będzie choinka pod maską w nocy jak zdejmiesz osłony z napisami 5V . Będzie się po prostu iskrzyło . DOdatkowo czujniki stuku chyba w vag com pokazują czy coś z kablami nie tak. A pozatym to są takie urządzenia które sprawdzają czy kabel ma przebicie mozna również zmierzyć ich oporność czy jest prawidlowa ale tego to juz nie powiem ci ile ma to wynosić dla jakich kabli. Raczej jak masz LPG i mialbyś słabe kable to mialbyś masakre podczas przyśpieszania z wolnych obrotów było by szarpanie. Ja tak mialem. I to takie porządne pojedyńcze szarpnięcia.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 02 lis 2010, 20:25

fishmanr11 pisze:Wiem że jak przewody są słabe i mają przebicie to będzie choinka pod maską w nocy jak zdejmiesz osłony z napisami 5V . Będzie się po prostu iskrzyło . DOdatkowo czujniki stuku chyba w vag com pokazują czy coś z kablami nie tak. A pozatym to są takie urządzenia które sprawdzają czy kabel ma przebicie mozna również zmierzyć ich oporność czy jest prawidlowa ale tego to juz nie powiem ci ile ma to wynosić dla jakich kabli. Raczej jak masz LPG i mialbyś słabe kable to mialbyś masakre podczas przyśpieszania z wolnych obrotów było by szarpanie. Ja tak mialem. I to takie porządne pojedyńcze szarpnięcia.
Przed chwilką byłem w aucie, ale pod maską jak odpaliłem to czarno jak w dupie u murzyna. Czyli przebicia nie ma. Jednak jak przyspieszam na gazie to od mniej więcej 220 do 2500 obr/min mam wrażenie jakby nie pracował jeden gar. Tzn przerywa jakby paliwa nie dostawał.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 lis 2010, 20:55

Oporność wszystkich przewodów wysokiego napięcia ma być równa. Jeśli któryś bardzo odstaje od pozostałych to jest padnięty. Przy okazji sprawdzę jaka jest oporność bo nie pamiętam.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 lis 2010, 19:36

fassi1 pisze:Oporność wszystkich przewodów wysokiego napięcia ma być równa. Jeśli któryś bardzo odstaje od pozostałych to jest padnięty. Przy okazji sprawdzę jaka jest oporność bo nie pamiętam.
WIęc tak. Po wizycie u mechanika i zapytaniem "czy dadzą rade sprawdzićmi napięcie kabli " odpowiedź usłyszałem taką " No przydałoby się takie urządzenie, ale jest strasznie drogie" 8-) Więc kabli sobie nie sprawdzę. Jutro przychodzi mi cewka zapłonowa na podmiankę. Zobaczę co i jak, i napiszę.

KU***!!!!!! JA już na prawdę nie wiem czego mam się jeszcze czepnąć. POdmieniłem Cewkęi przewody i???? NIC!!!!! JEDNO WIELKIE NIC!!!!! Wquria mnie już ten samochód!!!!!

[ Dodano: 2010-11-05, 14:45 ]
Dzisiaj kolejna wizyta u mechanika. Wymiana łączników elastycznych. Po wczorajszym sprawdzeniu łączników, wibracje pomniejszyły się znacząco. Sprawdzałem też poduszki pod silnikiem. Wyglądająna praktycznie nowe. Podczas gazowania, silnik przemieszcza się praktycznie niezauważalnie. Poduchy są nie tknięte.
Po wymianie napiszę co i jak.

[ Dodano: 2010-11-05, 21:29 ]
Właśnie wróciłem z wymiany łączników i?? NIC!! ÂŻadnego efektu. Tylko jestem lżejszy io parę złotych.
MAm prośbę. Podpowie mi ktoś, jak zrobić logi statyczne?? I ewentualnie jakie bloki zwagować, które mająwpływ na pracę silnika ??

[ Dodano: 2010-11-13, 17:02 ]
Dla potomnych!! Wymieniłem obie poduszki pod silnik. 55 zł/szt. Drgania są praktycznie nie wyczuwalne, więc to były poduszki. Z jednej poleciał delikatnie olej, druga w stanie nie nagannym, ale wymieniłem obie, dla pewności. Efekt taki jak piszę wyżej. Poprawa i to duża!!;) TAaaaakiego mam banana na twarzy:D

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 15 lis 2010, 17:58

kolego masz moze numer tych poduszek ? i ile ich jest wszystkich? w tym tygodniu bede wymienial olej to przy okazji tez bym poduchy wymienil bo u mnie tez trzesie a jalowym. pozdrawiam

p.s. zastanawiam sie jeszcze nad wymiana poduszek pod skrzynia - moze ktos sie wypowie kto wymienial w triptronicu ?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 lis 2010, 19:59

mam identyczny problem . tez podejrzewam poduchy . czy ktos moze podac mniej wiecej czy problematyzne jest wymienianie poduch. mam zamiar wszystkie wymienic podobno z przodu silnika jest jeszcze z tego co wiem jak z jej wymiana . czy poduchy skrzyni tiptronic tez mozna wymienic ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga