[A6 C5 1.9] Podczas jazdy delikatnie poszarpuje
[A6 C5 1.9] Podczas jazdy delikatnie poszarpuje
W A6 1.9 z 2003r. z multi podczas spokojenej jazdy gdy obroty oscylują w granicach 1000 - 2000 to delikatnie poszarpuje. Poszarpywanie jest cykliczne prawie w tych samych odstępach czasu. Podczas szarpnięcia delikatnie też zwiekszają się obroty ( może o 50). Nie szarpie przy zmianie biegów tylko jak się jedzie ze stalą prękością. Jak przyspiesza to OK nie ma szarpnięć. Jak obroty są powyższej 2000 to szarnięcia nie wystepują.
Może kotś się spotkał z tymi objawami? Co zrobić?
Może kotś się spotkał z tymi objawami? Co zrobić?
Słyszałem że wymiana oleju może pomóc ale nie musi. Umówiłem się w sserwis. Przez telefon zaśpiewali 3000zł. Mechanik powiedział coś o rozszczelnieniu i dodał że to szarpanie to normalka w multi i jest do zrobienia. Tylko czy w sserwis nie naciągają. Tak bez diagnozy zaśpiewać 3000zł. U mnie szarpanie również występuje jak zagrzeje się olej w skrzyni.
Może ktoś z AKP pomoże.
Może ktoś z AKP pomoże.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
po pierwsze skontrolować stan oleju . wg instrukcji . temperatura sprawdzania 35-40 stopni celsjusza i sprawdzamy odkrecajac srube kontrolną w misie skrzyni wszystko na pracującym silniku. jak nie bedzie pracowal olej sie wyleje ze skrzyni
. jak stan bedzie ok to coś ze szkrzynią. jezeli w kompie nie ma błedów silnika i skrzyni. jezeli za malo lub za duzo oleju. Zalewanie oleju w skrzyni na maksa po rozgrzaniu skrzyni do temperatury pracy czyli 70-90 sprawi ze w skrzyni bedzie oleum za mało ! bardzo ważna rzecz. ja mialem tak uzupełnione i lipa szarpie. teraz juz wiem ze ma być sprawdzony stan tak jak ksiazka pisze . jak oleju jest za duzo tez zle jak za malo nie dobrze
. jak stan bedzie ok to coś ze szkrzynią. jezeli w kompie nie ma błedów silnika i skrzyni. jezeli za malo lub za duzo oleju. Zalewanie oleju w skrzyni na maksa po rozgrzaniu skrzyni do temperatury pracy czyli 70-90 sprawi ze w skrzyni bedzie oleum za mało ! bardzo ważna rzecz. ja mialem tak uzupełnione i lipa szarpie. teraz juz wiem ze ma być sprawdzony stan tak jak ksiazka pisze . jak oleju jest za duzo tez zle jak za malo nie dobrze
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Re: [A6 C5 1.9] Podczas jazdy delikatnie poszarpuje
Witam. W moim A6 2.00 Multitronik jest tak samo, poszarpuje. Nie pisaliście Koledzy jakie mieliście przebiegi gdy ta wada wystąpiła. Mam ten samochód od nowości, a przebieg to śmieszne 58300km. Właśnie szykowałem się na wymianę oleju w skrzyni (po zalecanym przez producenta przebiegu 60tyś. km) , gdy wczoraj zaobserwowałem to dziwne zachowanie, wahającej się nieco wskazówki obrotomierza. Przejechałem 150 km i cały czas to występowało. Czy w moim przypadku może chodzić jedynie o wymianę oleju?iguana pisze:W A6 1.9 z 2003r. z multi podczas spokojenej jazdy gdy obroty oscylują w granicach 1000 - 2000 to delikatnie poszarpuje. Poszarpywanie jest cykliczne prawie w tych samych odstępach czasu. Podczas szarpnięcia delikatnie też zwiekszają się obroty ( może o 50). Nie szarpie przy zmianie biegów tylko jak się jedzie ze stalą prękością. Jak przyspiesza to OK nie ma szarpnięć. Jak obroty są powyższej 2000 to szarnięcia nie wystepują.
Może kotś się spotkał z tymi objawami? Co zrobić?
Wycieków ze skrzyni nie widać, jest czysta jak nowa.
Czy jest możliwe, że po 58tyś km padł mój multitronic nie doczekawszy nawet do pierwszej wymiany oleju?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 22:09 przez telewizja, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego krzysztofput proszę o sprecyzowanie, na co mam "dmuchać na zimne" zwracać uwagę co zrobić, aby nie popaść w koszty................?krzysztofput pisze:koledzy nie chce was straszyc tak miałem na poczatku dmuchac na zimne bo koszty ..................... zobaczcie czym to grozi a6-c5-25tdi-150km-umarla-mi-skrzynia-vt28844.htm
Czy może w moim przypadku mieć miejsce zestarzenia się oleju w skrzyni multitronic ?
Przebieg jest 58tyś ; ale samochód w lipcu skończy 8 lat ?
Skrzynia jest zalana olejem prawdopodobnie syntetycznym, więc starzenie się oleju nie powinno wystąpić. Może prędzej zużycie oleju.
Czy komuś rozwalił się multitronic po tak małym przebiegu i czy komuś w takim przypadku skutecznie pomogła jedynie wymiana oleju ?
iguana, przepraszam że podłączyłem się do tematu Kolegi, ale mamy ten sam problem i dla tego nie chciałem zakładać drugiego takiego samego tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
Co do tego wątku mogę napisać wam książkę, otóż w kwietniu br przeszedłem całą drogę naprawy multica w Sserwis, i naprawdę nie mogłem narzekać ani na cenę ani jakość usługi.
Zanim kupiłem A6 C6 jeździłem A4 B6 z 2002 roku, 2,5 V6 z multi, miałem takie same objawy poszarpywanie, przy jednostajnej prędkości, na tempomacie również. Są dwie możliwości albo olej się gotuje po ostrym traktowaniu, szybsza dynamiczna jazda, albo na wałku wejściowym zimering puszcza olej i stąd spadki ciśnienia, naprawa skrzyni całościowa (łańcuch, bieżnia, uszczelniacze) to koszt 4800 zł robocizna+części gwarancja itp. Moim zdaniem warto bo skrzynia wtedy pracuje jak nowa. Konkludując to co powiedział P. Sopa nie warto naprawiać skrzyni połowicznie bo to zemści się podwójnie, jeśli wszystko jest ok z lamelami i łańcuszkiem to naprawa szczelności i wymiana filtra magnetycznego, spowoduje że wszystko będzie jak nowe.
P.S. nie liczyłbym na to że to wina oleju.
Aha i jeszcze jedno, największy jest koszt robocizny więc jak skrzynia już jest wymontowana to najlepiej przełknąć koszty.
Zanim kupiłem A6 C6 jeździłem A4 B6 z 2002 roku, 2,5 V6 z multi, miałem takie same objawy poszarpywanie, przy jednostajnej prędkości, na tempomacie również. Są dwie możliwości albo olej się gotuje po ostrym traktowaniu, szybsza dynamiczna jazda, albo na wałku wejściowym zimering puszcza olej i stąd spadki ciśnienia, naprawa skrzyni całościowa (łańcuch, bieżnia, uszczelniacze) to koszt 4800 zł robocizna+części gwarancja itp. Moim zdaniem warto bo skrzynia wtedy pracuje jak nowa. Konkludując to co powiedział P. Sopa nie warto naprawiać skrzyni połowicznie bo to zemści się podwójnie, jeśli wszystko jest ok z lamelami i łańcuszkiem to naprawa szczelności i wymiana filtra magnetycznego, spowoduje że wszystko będzie jak nowe.
P.S. nie liczyłbym na to że to wina oleju.
Aha i jeszcze jedno, największy jest koszt robocizny więc jak skrzynia już jest wymontowana to najlepiej przełknąć koszty.
Dzięki za udział w dyskusji i za cenne dla mnie dorady. szymeniu napisz proszę jeszcze jaki miałeś przebieg gdy Ci zaczął poszarpywać ?
Zaraz po Nowym Roku jadę do Auto Wiwa w Warszawie i niech robią co trzeba.
Zacznę jednak od wymiany oleju, ten mały przebieg 58tyś to mi się nie może pomieścić w głowie, że skrzynia kaput (ale chyba tak będzie po przeczytaniu Waszych wpisów).
Dodam jeszcze, że jeżdżę bardzo delikatnie (8,5l/100km).
Wszystko opiszę jak sprawa się wyjaśni. Jeszcze jedno na zimnej skrzyni przez jakieś 12km wszystko jest OK i nie poszarpuje.
Zaraz po Nowym Roku jadę do Auto Wiwa w Warszawie i niech robią co trzeba.
Zacznę jednak od wymiany oleju, ten mały przebieg 58tyś to mi się nie może pomieścić w głowie, że skrzynia kaput (ale chyba tak będzie po przeczytaniu Waszych wpisów).
Dodam jeszcze, że jeżdżę bardzo delikatnie (8,5l/100km).
Wszystko opiszę jak sprawa się wyjaśni. Jeszcze jedno na zimnej skrzyni przez jakieś 12km wszystko jest OK i nie poszarpuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
Dokładnie tak jak napisał kolega Krzysztof, w momencie rozruchu i początkowej jazdy na zimnym oleju w skrzyni sterownik ma zadane inne parametry pracy dla skrzyni, po rozgrzaniu do temp. roboczej i rozrzedzeniu oleju, zaczynają się falowania.
Ja w swoim aucie doświadczyłem tego przy 198000 km, natomiast nie nastawiałbym się aż tak pesymistycznie, owszem sama wymiana oleju nie wystarcza, należy sprawdzić szczelność układu smarującego bieżnie, ale jest możliwość że filtr magnetyczny który zbiera opiłki metalu które powstają naturalnie w skrzyni jest zapchany i nie wyłapuje syfów, one z kolei przytykają kanały smarujące i stąd spadki ciśnienia, także wszystko na spokojnie bez pochopnych wniosków, moja sugestia brzmiała tak że jeśli się okaże iż skrzynia rzeczywiście do remontu to zrobić go od A do Z bo wtedy i gwarancja jest i naprawdę jeździ się spoko. Ja po naprawie swojej zrobiłem 25000km i nie było się do czego przyczepić, jeździłem i na autobahnie ostro żeby ją dobrze zagrzać, i w górach wszystko było w porządku
Ja w swoim aucie doświadczyłem tego przy 198000 km, natomiast nie nastawiałbym się aż tak pesymistycznie, owszem sama wymiana oleju nie wystarcza, należy sprawdzić szczelność układu smarującego bieżnie, ale jest możliwość że filtr magnetyczny który zbiera opiłki metalu które powstają naturalnie w skrzyni jest zapchany i nie wyłapuje syfów, one z kolei przytykają kanały smarujące i stąd spadki ciśnienia, także wszystko na spokojnie bez pochopnych wniosków, moja sugestia brzmiała tak że jeśli się okaże iż skrzynia rzeczywiście do remontu to zrobić go od A do Z bo wtedy i gwarancja jest i naprawdę jeździ się spoko. Ja po naprawie swojej zrobiłem 25000km i nie było się do czego przyczepić, jeździłem i na autobahnie ostro żeby ją dobrze zagrzać, i w górach wszystko było w porządku
Dzisiaj wymieniłem olej w moim multitroniku. Już jest wszystko dobrze, działa tak jak było w dniu zakupu samochodu 17 lipca 2002r :mrgreen:
Kamień z serca, skończyło się na strachu. Producent nakazuje :!: wymianę po 60tyś. km.
W moim przypadku olej okazał się maksymalnie wypracowany po 58tyś. Myślę, że należy go wymieniać częściej, może co 50tyś km. Pomimo, że jest to olej syntetyczny być może zaszkodził mu długi okres bez wymiany, 58 tyś kręciłem przez 8 lat. Może wystąpiło oprócz naturalnego wypracowania oleju, starzenie.
Już nic nie ''poszarpuje''. ÂŻadnych błędów w komputerze nie było.
Kamień z serca, skończyło się na strachu. Producent nakazuje :!: wymianę po 60tyś. km.
W moim przypadku olej okazał się maksymalnie wypracowany po 58tyś. Myślę, że należy go wymieniać częściej, może co 50tyś km. Pomimo, że jest to olej syntetyczny być może zaszkodził mu długi okres bez wymiany, 58 tyś kręciłem przez 8 lat. Może wystąpiło oprócz naturalnego wypracowania oleju, starzenie.
Już nic nie ''poszarpuje''. ÂŻadnych błędów w komputerze nie było.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga