Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno

Silniki wysokoprężne
Kago
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno

Post autor: Kago » 20 sie 2008, 14:48

Dymi na czarno tak do 4 biegu przy przyśpieszeniu, zajechałem na komputer i nic nie wykazało, zajechałem do innego mechanika i powiedział mi że turbina jest padnięta, zregenerowałem turbinę i dymi mniej ale dymi. Co to może być ?
pozdrawiam

Stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 20 sie 2008, 17:27 przez Kago, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 20 sie 2008, 15:29

AEL lubi dymić przy przyśpieszaniu Ten typ tak ma
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die

Awatar użytkownika
maaly4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 19 lut 2008, 17:00
Lokalizacja: Rzepin

Post autor: maaly4 » 20 sie 2008, 15:41

ja jak kupiłem od niemca tez tak było ale zalałem do pełna ze dwa razy V-power na shell przegoniłem i jak ręką odjął :lol:

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 20 sie 2008, 16:37

Moj tez lekko przydymia gdy mu mocniej przycisne ale to normalne a poza tym jak kolega wczesniej napisal te silniku lubia sobie dymić. Podobno pomaga wymiana koncówek wtryskiwaczy, ale ja na razie nic nie kombinuje.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

adamusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 14 lut 2008, 11:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: adamusek » 20 sie 2008, 19:09

Zdrowy AEL (nie chipowany ;) nie powinien znacząco dymić (może byc mały dymek przy ostrym przyspieszaniu i tyle)...
Co możesz zrobić - wywalić katalizatory (pewnie juz sa zapchane na amen), wymienic wtryski, zregenerować pompę, sprawdzić sprężanie na cylindrach, regeneracja turbo...
Dodatkowo sprawdzenie auta VAGiem dzieli się na dwie części - próba statyczna i dynamiczna - czyli w czasie jazdy wg odpowiedniej instrukcji testuje się poszczególne bloki a pozniej analiza i wtedy coś można powiedzieć...
Jak kupiłem AELa to dość dymił - okazało sie że ktoś bawił się przy programie turbiny i był wgrany od innego modelu - po wgraniu prawidlowego programu autko wogóle nie dymiło...
Aktualnie lekko przydymi jak przyspieszam ostro ale teraz jest 170 KM ;)
-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 25 sie 2008, 20:25

kazdy diesel musi puscic dymka nie ma na to bata

jak za bardzo i caly czas to mozna sie martwic

moze wtryski ??

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 28 sie 2008, 09:59

AEL ma cieniutko turbine
kazde podniesienie dawki wiaze sie z niedostatkiem powietrza
od strony turbo poprostu turbina jest tak mala ze jak podniesziesz cisnienie
do 1BARa pow 3900obr/min turbina nie daje rady utrzymac cisnienia
:-(

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 28 sie 2008, 13:04

Mój przydymi lekko jak ostro dam po gazie.A jak spokojnie to prawie wogóle nie dymi.Duże znaczenie ma też paliwo.Ja tankuje verwe albo v-power diesel i w porównaniu do zwykłego diesla jest duża różnica
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
Murzyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 506
Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Murzyn » 28 sie 2008, 14:54

mysle ze tu trzeba zaczac od diagnostyki VAG. Po czym mechanik stwierdzil ze turbo pada? Moze poprostu masz gdzies nieszczelny dolot.

grzessmolar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 203
Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: grzessmolar » 31 sie 2008, 19:34

najpierw zalałbym go dobrym paliwem :?: :?: :?: jak jest kiszka paliwo to mi też przydymia <hmm>

[ Dodano: 2008-08-31, 21:12 ]
może coś z wtryskami <hmm>
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>

zwykły $
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT

Post autor: zwykły $ » 01 wrz 2008, 09:44

stawiam na nieszczelność dolotu. Gumowe rury z czasem po prostu sobie padają.

adamusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 14 lut 2008, 11:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: adamusek » 10 wrz 2008, 21:38

aha ja ostatnio jezdze na bioestrze - nie dosc ze tanio i ekologicznie to dodatkowo nie ma dymu ;)
-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC

marini2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marini2 » 10 wrz 2008, 22:42

znajomy mial podobny problem. okazalo sie ze waz turbo mial dziure. po wymianie wszystko wrocilo do normy

norbertkmiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: norbertkmiec » 27 paź 2008, 10:49

witam mi rowniez dymi na czarno,najbardziej wtedy gdy jest pod obciazeniem np.jak przyczepke ciagne,sprawdzalem VAG-iem i pokazuje mi ze jest nie w tym momecie wtryskiwane paliwo!pokazuje mi na vagu sa wartosci i pokazuje mi 130przy temp.ropy140.a powinno byc 45,przestawiłem na ta wartosc45 jak fabryka kaze,ale jak jest zimny to strasznie ciezko pali,jak cieply to wszystko oki!i z powrotem przestawiłem na 130 zobaczymy co sie bedzie działo.jak bylo na 45 to jeszcze miał lepsze odejscie nie wiecie jaka to moze byc przyczyna tego dymienia?co trzeba sprawdzic zeby trafic do celu tego dymienia?dodam jeszcze ze auto sprowadziłem z niemiec w sierpniu tego roku. :cry: 2.5 tdi ael

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 27 paź 2008, 13:22

45 to za malo ustaw na 60 w BS w VAGu ,jak masz funkcje TDI TIMING to nad srodkowa kreske
i bedzie good 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga