Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] luz na kole kierownicy

Zawieszenie
nitro3241
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 lip 2010, 22:12
Lokalizacja: klucze/małopolskie

[ A6 C5] luz na kole kierownicy

Post autor: nitro3241 » 23 sie 2010, 11:43

witam mam taki problem z moim audi a6 c5 jest luz na kierownicy i słychać stuki jak energicznie ja poruszam w prawo i w lewo na stacji diagnostycznej nic nie stwierdzili zawieszenie ok a mimo to czuć luz na zgaszony i odpalonym silniku,zrobiłem zbieżność w 2 rożnych zakładach i auto ściaga lekko na prawo trzeba trzymać kierownice lekko w lewo gdzie może być przyczyna podejrzewam ze drążek ponieważ jak go dotykam palcem to czuć lekkie stuki ale nie jestem pewny czy to na pewno drążek czy może to być maglownica?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2010, 20:26 przez nitro3241, łącznie zmieniany 1 raz.
ok

gość_

Post autor: gość_ » 23 sie 2010, 11:52

spróbuj samą kierownicę docisnąć. Odkręć poduszkę i dociśnij śrubę. Mogła się poluzować. Zbieżność to swoją drogą.

Zaraz pewnie ktoś ci będzie kazał poprawić temat zgodnie z regulaminem dlatego się z nim zapoznaj i dokonaj korekty. Pozdrawiam

nitro3241
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 lip 2010, 22:12
Lokalizacja: klucze/małopolskie

Post autor: nitro3241 » 23 sie 2010, 20:22

kierownica sie dobrze trzyma sprawdzałem a tu jest luz nie wiadomo na czym czy maglownica czy drażki jak to rozpoznac?
ok

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 sie 2010, 01:26

Mam to samo i nikt nie wie ocb. Mechanicy powiedzieli że wszystko sprawne, stacja diagnostyczna też. Więc przeszedłem do tego na porządku dziennym. Może niech Ci sprawdzą luz na przekładni?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 25 sie 2010, 14:22

nitro3241, czasami mogą być stuki i będzie się wydawało, że luz jest, a tak naprawdę luzu nie ma. Czasami się zdarza, że stuka sama przekładnia/maglownica i bez wymiany na nową raczej nic się ze stukami nie zrobi.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 25 sie 2010, 15:21

Dookładnie jak mówi Camel-. Tak musi być : )

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 26 sie 2010, 12:07

nitro3241 pisze:kierownica sie dobrze trzyma sprawdzałem a tu jest luz nie wiadomo na czym czy maglownica czy drażki jak to rozpoznac?
panowie jest jeszcze coś takiego jak drążek kierowniczy (nie mylić z końcówką drążka) i też się może zużyć. Zrób tak: weź kogoś do pomocy. jak nie wiesz z której strony ci puka to zobacz obie. podnieś do góry na podnośniku przyblokuj ręką lub ciałem koło (dość mocno) a druga osoba niech kręci kierownicą (w lewo i prawo) a ty obserwuj końcówkę i drążek czy się nie rusza coś. napewno zobaczysz albo usłyszysz stuk. ;-) daj znać.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 28 sie 2010, 11:24

Drążek kierowniczy... ale czy to ma zastosowanie w przypadku A6 C5 gdzie nie mamy typowego drążka i przekładni tylko maglownicę? Wydaje mi sie, że będzie problem wymienić sam drążek... ;-)

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 28 sie 2010, 17:51

Podnieś samochód i poruszaj kołami w prawo-lewo, powinieneś wyczuć luz drążka, czy końcówki.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 30 sie 2010, 08:10

Camel- pisze:Drążek kierowniczy... ale czy to ma zastosowanie w przypadku A6 C5 gdzie nie mamy typowego drążka i przekładni tylko maglownicę? Wydaje mi sie, że będzie problem wymienić sam drążek...
:shock: :shock: nie rozumiem
a to do czego niby? http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-au ... 28771.html
a to? http://allegro.pl/koncowka-dr-drazek-ki ... 06782.html
jak nie wiesz co to drążek kierowniczy lub kocówka to lepiej oddaj auto do mechanika albo podjedź na stację diagnostyczną to ci to zobaczy i powie co jest. ;-)
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Bartol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartol » 30 sie 2010, 16:31

Możliwy jest jeszcze luz na połączeniu kolumny kierownicy z przekładnią. Jest tam taki przegub krzyżowy który mógł się wyrobić, co będzie właśnie powodować uczucie luzu trzymając kierownicę, a przy kołach (wahacze, drążki i końcówki) wszystko będzie ok. Można to w miarę łatwy sposób sprawdzić bo nie trzeba nic rozbierać.

banki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:38
Lokalizacja: Wielkopolska / Krotoszyn

Post autor: banki7 » 31 sie 2010, 19:19

Mam to samo.Coś mi puka. Na szarpakach w stacji przeglądów zawieszenie jest ok. Stwierdzili luzy w listwie. Próbowaliśmy trochę dokręcić śrubę w listwie ale nic nie pomogło. Czeka mnie najprawdopodobniej wymiana listwy. I tu problem . Chce kupić ale pytają mi się czy mam serwotronik czy zwykła. Jak to rozpoznać. Ja mam dość bogatą wersję, choć poj. 1,9 i nie wiem jaka mam listwę. Jak wymieniałem półoskę to okazało się , ze mam te grube , takie same jak w 2,5. Pomóżcie jak ustalić typ listwy.
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 31 sie 2010, 20:22

banki7 pisze: Pomóżcie jak ustalić typ listwy.
Jedź do jakiegoś dobrego sklepu z częściami np. InterCars, jeśli oni nic nie poradzą to poproś sprzedawcę o numer do najbliższego ASO Audi (wątpię żeby nie mieli), zadzwoń, powiedz że dzwonisz z inter-carsu i chcesz się dowiedzieć jaką masz mieć listwę w samochodzie, podasz VIN i ci wszystko powiedzą, bo oprócz servotronica możesz mieć jeszcze wersję z amortyzatorem układu kierowniczego lub bez, generalnie co nowsze samochody to dobór części ustala się tylko po VINie, bo po roku produkcji to teraz loteria totalna

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 wrz 2010, 16:46

nitro3241, i jak? Udało Ci się to zrobić? Mnie to już powoli zaczyna denerwować. Chcę sprzedać ten samochód, ale nie chcę sprzedać komuś z pukającym tym czymś. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Tylko że ja mam to w C4. Energiczne ruchy w prawo i lewo i słychać pukanie. Przekładnia wątpię, bo jest nówka regenerowana. Poza tym, ta przekładnia co miałem oddaną do regeneracji nigdy nie pukała. Jedyna wada to nieszczelne zimmeringi. Gdzie szukać przyczyny? Drążek? Kolumna? Krzyżak na łączeniu kolumny z maglem? Już ręce opadają...

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 wrz 2010, 21:34

-=Rafal=-, a co Ty się tym przejmujesz? Pewnie puka tylko przy dynamicznym kręceniu kierownicą, czego się nigdy nie robi w normalnym użytkowaniu. U mnie też puka i bez wymiany maglownicy nic nie zrobisz. Wymieniać - owszem - warto. Ale tylko pod warunkiem, że aktualna ma luzy :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga