Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI] Błąd silnikia TCU 2.5TDI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

[A6 C5 2.5TDI] Błąd silnikia TCU 2.5TDI

Post autor: krteam » 12 lip 2010, 21:56

Witam!

Mam taki mały problem zakupiłem wczoraj auto i moim zdaniem nie ma takich osiągów jak powinien mieć, po podpięciu pod kompa jest błąd silnika a dokładniej:
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
P1626 - 35-10--- intermittent

Wdzięczny byłbym za każdą pomoc.
A pro po silniki nie kopci nie ma problemów z odpalanie i równo pracuje zastanawiam się gdzie leży problem ;/

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, 12:01 przez krteam, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Re: Pomocy 2.5TDI błąd TCU

Post autor: krzycho0110 » 13 lip 2010, 09:21

18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
P1626 - 35-10--- intermittent

18034- Can bus data, TCM - brak sygnału z automatycznej skrzyni biegów AT,taki błąd wyswietla wg specyfikacji ,nie miałem z takim błędem do czynienia ,ale możesz podjechać na kanał ,ściągnąć plastiki osłaniające skrzynie i popatrzeć na kostki z przewodami ,popatrzeć przeczyścić ,może akurat ....

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 13 lip 2010, 13:26

A więc skrzynie mam manualną, co do nagłówków sterowników dzisiaj od razu napisze jak tylko wrócę do domu. Zastanawia mnie najbardziej gdzie leży przyczyna słabych osiągów ponieważ turbina jak i pompa była robiona w ubiegłym roku :roll:

Dzisiaj postaram się także zrobić logi, Tylko pierw muszę się nauczyć jak je zrobić :-)

[ Dodano: 2010-07-13, 16:18 ]
A więc skrzynia DQS
Reszta kodów:
XOA BOA C6U GOK H7A J1G
H5V Q1A 1BA 1AJ 1G3 2PQ
1N1 5RQ SSL T6T OJL 3S1
4UE OYG OG1 8UC 8GL
8RE 1KD 1LB 3FA

110KW/ EG2 M65

Takie coś znalazłem na nalepce

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 13 lip 2010, 16:33

DQS to skrzynia manualna więc skrzynia-wklejka zgadza sie :-)

Jak zrobisz logi to na 100% będziesz wiedział co mu dolega.....

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 13 lip 2010, 21:58

Chłopaki jakieś logi porobiłem z góry sorry jeżeli są nie tak ale jestem na etapie poznawania vaga. Jutro postaram się zrobić lepsze według instrukcji :-)
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17375.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17376.html
Grupy: 001,001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17377.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17378.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17379.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17380.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17381.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_17382.html

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 14 lip 2010, 08:39

Hey,
Czytałem, że zawór N75 można wyczyścić tylko na ile jest to zdatne i bezpieczne bo jeżeli w ogóle nie pomaga to może zainteresuje się zakupem nowego?
Tylko jakie jest wasze zdanie gdzie może być ból audi zawór czy bardziej grucha turba?


Dzięki wszystkim za pomoc.


krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 15 lip 2010, 16:09

Dzięki za porady biorę się za robotę <ok> niestety zostaje tylko czyszczenie ponieważ nie mam możliwości podmienienia z innego auta.

ÂŻyczcie mi szczęścia heh :-D

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 16 lip 2010, 16:15

Takie jeszcze jedno pytanie ponieważ wczoraj przyjrzałem się siłowniczkowi czy jak tam to nazwać który steruje turbawką i wygląda to tak jak się wkręca silnik na obroty to wypycha jednak gdy obroty stale się zwiększają siłwoniczek wraca tak to powinno wyglądać? :-)

A druga sprawa gdzie można nabyć spray doczyszczenia przepływki?
Sprężona powietrze już mam <ok>

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 18 lip 2010, 21:48

Dzięki Piotruś za wszystkie porady, tylko męczy mnie ostatnie rzecz ponieważ udało mi się nabyć wszystkie niezbędne rzeczy do czyszczenia zaworków i teraz tak przepływomierz czyszczeni bezdotykowo crc+ sprężone powietrze ale już sam nie wiem jak to jest z zaworkami n18 i n75 mogę je rozebrać czy także bezdotykowo??

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 19 lip 2010, 22:11

A więc tak przepływka wyczyszczona zaworki n18 i n75 także i dalej to samo..... :-( :-(
Samochód od około 2100 zaczyna fajnie iść po 2500 przestaje i znów od 3000 w miarę zaczyna ożywać i po chwili to samo...

Już sam nie wiem co może być...
Zastanawiałem się już czy przypadkiem nie miałem zmienionego kompa od jakiegoś innego modelu ze skrzynią automatyczną i tu też ten dziwny błąd TCU? I może dlatego ma takie dziwne problemy z przyspieszaniem :-/

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 21 lip 2010, 10:13

A więc dzisiaj jak tylko skończę pracę zastosuje się do twoich instrukcji, i wszystko wrzucę co trzeba. ;-)


Wielkie Dzięki Za Pomoc. <piwo>

[ Dodano: 2010-07-21, 19:49 ]
Więc udało mi się zebrać informacje ;-)
Jedyne co mnie zaniepokoiło to rosnące wartości podczas logowania EGR, coś chyba jest nie tak z tym ale lepiej sami oceńcie. A i foto poniżej kompa i to chyba jest od wersji Tip tronic :-/
Obrazek

Następnie logi:
Normalne:
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18123.html
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18124.html
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18125.html
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18126.html
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18127.html
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18128.html
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18129.html
http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18130.html

Basic:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18131.html
Grupy: 003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18132.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18133.html

Dynamiczne:

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18134.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18135.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18136.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18137.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18138.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18139.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krteam_18140.html

[ Dodano: 2010-07-22, 15:15 ]
Macie może jakieś pomysły co do tego Kompa? :roll:

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 23 lip 2010, 10:26

Szczerze mówiąc nawet nie wiem kto w Częstochowie jest wstanie mi to sprawdzić i zrobić :-/
Jednak mam takie pytanie jeżeli chciałbym wymienić kompa na 100% manuala, to co trzeba zmienić w kompie trzeba lutować jakieś układy czy zmieniać sumy kontrolne??

krteam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2010, 21:49
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: krteam » 23 lip 2010, 12:27

To może jednak kupie kompa?
I sam go wymienie?
Tylko musiałbym znaleźć na forum jakieś info co do tego immo, może to będzie lepsze rozwiązanie niż wymiana softa?

[ Dodano: 2010-08-06, 15:40 ]
Chłopaki udało się doprowadzić moje audi do stanu używalności.
Gdy czekałem na Tuner który miał mi zmienić softa w ECU trafiłem na temat kodowania ECU.
Zaciekawiło mnie to, w moim aucie o ile dobrze pamiętam ostatnia cyferka kodowania była 1 ja zmieniłem na 2 i co Eureka nie to auto. Teraz można powiedzieć, że ten samochód jedzie. Najprawdopodobniej miałem kodowanie ustawione na automata przestawiłem na manuala i jest bajka <ok> <ok> <ok> <piwo> :lol: :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamilo021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 11 lut 2013, 10:57
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kamilo021 » 22 lut 2013, 15:49

Witam, kupiłem niedawno samochód, sprawdzałem go Vagiem i pokazuje dwa błędy 18034 cos ze skrzynią i 16538 coś z sondami?? wiecie moze cos dokładniej na temat tych błędów??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga